aeon flux

ready for the action now, danger boy?

wga-jelöltek 2010 Zalaba_Ferenc
2010. január 11. 23:19:31

Kategória: 44 komment

Annyi díjat és nominációt osztogatnak mostanság, hogy azt még egy akciós csaj se bírja cérnával: a Writers Guild of America (WGA) jelöltjeit is csak azért említem meg, mert van benne egy szép anomália.

Annyi díjat és nominációt osztogatnak mostanság, hogy azt még egy akciós csaj se bírja cérnával: a Writers Guild of America (WGA) jelöltjeit is csak azért említem meg, mert van benne egy szép anomália:

ORIGINAL SCREENPLAY

(500) Days of Summer, Written by Scott Neustadter & Michael H. Weber; Fox Searchlight
Avatar, Written by James Cameron; 20th Century Fox
The Hangover, Written by Jon Lucas & Scott Moore; Warner Bros.
The Hurt Locker, Written by Mark Boal; Summit Entertainment
A Serious Man, Written by Joel Coen & Ethan Coen; Focus Features

ADAPTED SCREENPLAY

Crazy Heart, Screenplay by Scott Cooper; Based on the novel by Thomas Cobb; Fox Searchlight
Julie & Julia, Screenplay by Nora Ephron; Based on the books Julie & Julia by Julie Powell and My Life in France by Julia Child with Alex Prud’homme; Sony Pictures

Precious: Based on the novel Push by Sapphire, Screenplay by Geoffrey Fletcher; Based on the novel Push by Sapphire; Lionsgate
Star Trek, Written by Roberto Orci & Alex Kurtzman; Based upon Star Trek, Created by Gene Roddenberry; Paramount Pictures
Up in the Air, Screenplay by Jason Reitman and Sheldon Turner; Based upon the novel by Walter Kirn; Paramount Pictures

...s hogy mi az anomália? Hogy sikerült jelölni az AVATAR-t legjobb forgatókönyv kategóriájában? (...és teszem azt: hogy sikerült az INGLOURIOUS BASTERDS-et nem jelölni?) Kezdem azt hinni, hogy az Oscarokat is a pénz fogja kiosztani.

Címkék

avatar star trek dijszezon dijszezon 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr304537518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neohunter · http://geekz.blog.hu 2010.01.11. 23:28:57

Anomália van. De azért is, mert néhány tényleg jó fkönyv (pl. up, distric 9 és épp a ib) nem volt "alkalmas", mert az írói nem a céh tagjai voltak..

Ismeretlen_1068 2010.01.11. 23:34:00

b+, tényleg. még olvastam is róla. komoly díj. :)

Ismeretlen_14454 2010.01.12. 00:09:34

Avatar script

jimbo 2010.01.12. 01:04:55

szerintem ezt ugy kell nézni, hogy el kell olvasni a forgatókönyvet, és nem a film alapján eldőnteni, hogy van-e filmnek története.

Ismeretlen_14454 2010.01.12. 01:24:29

jimbo: ettől még Avatar

dick laurent 2010.01.12. 05:23:23

az avatar nagyon kilog innen. komolytalan dij.

Ismeretlen_1068 2010.01.12. 07:02:50

"nem a film alapján eldőnteni, hogy van-e filmnek története" öööö.

Ismeretlen_9654 2010.01.12. 08:00:29

ilyen alapon a filmzenét sem a hallott anyag után kell megítélni, hanem a kotta alapján. képtelenség.

Lackó 2010.01.12. 09:59:52

nemtom mitől lenne jobb a basterds szkript. mert a semmiről pofáznak benne két és fél órán át? és ezt írta tíz évig...

Lackó 2010.01.12. 10:01:10

az anomália a hangover lehet. azért enyhe túlzás.

Ismeretlen_1068 2010.01.12. 10:07:28

az a semmiről való pofázás kb. a legfeszültebb dialógusok láncolata, amit az utóbbi években filmen láthattunk.

Ismeretlen_16964 2010.01.12. 11:10:03

Ha Tarantino képes lenne akár egyetlen olyan karaktert is írni, akiért izgul a nézo, ez még igaz is lenne.

Ismeretlen_1068 2010.01.12. 11:24:44

én még hitlerért is izgultam, ezt kapd ki.

Lackó 2010.01.12. 12:34:41

BASTERDS SPOILER oké, mindig is tudtam, hogy velem van a baj a basterds értékeléseket látva. úgyhogy nem is fogok vitázni, legyintsetek rám nyugodtan, de nekem mű volt az egész, kábé hat k.va hosszú jelenetből áll (színházba való), nem értettem, minek hozzák be michael fassbendert (kap egy 20 perces bemutatkozó-jelenetet), amikor nem is csinál semmit, ahogy a címszereplő csapat sem. tarantino a tíz év alatt sztem eltévedt az erdőben. amúgy til schweiger k.jó pofákat vágott, diane kruger pedig meglepően összeszedetten játszott. waltzot én nem tudtam komolyan venni. de mondom, biztos velem van a baj.

Ismeretlen_1068 2010.01.12. 12:47:23

14: a psychóban minek hozzák be janet leighet, mikor csak zuhanyozik egyet?

Lackó 2010.01.12. 13:13:17

BASTERDS SPOILER igazad van, zseniális húzás ez QT. részéről. sztem marion megölése elindít egy láncolatot, ti. hogy keresni kezdik. fassbender figurája meg nem oszt, nem szoroz a filmben. azért szerepel, hogy lebuktassa a brigádot, de ezer más módon is lebukhattak volna, mivel nem ő az egyetlen amcsi köztük. de hagyjuk is, mondom. maradok a jackie brownnál.

Ismeretlen_14454 2010.01.12. 14:43:03

"nemtom mitől lenne jobb a basterds szkript. mert a semmiről pofáznak benne két és fél órán át? és ezt írta tíz évig..." Nemtom mitől lenne jobb az Avatar szkript. Mert minden ugyanúgy történik benne, ahogy a legelső előzetes előtt ki lehetett találni? És ezt írta tíz évig...

Lackó 2010.01.12. 14:55:47

10 évig a kamerarendszerrel meg a látványvilággal foglalkozott, nem a forg.könyvvel ;-)

Ismeretlen_62806 2010.01.12. 15:06:31

BASTERDS SPOILER "de ezer más módon is lebukhattak volna, mivel nem ő az egyetlen amcsi köztük." - ő volt az egyetlen, aki nem anyanyelvként beszélte a németet. és ha kukacoskodnék, akkor ő volt az egyetlen angol. :) a bemutatkozó jelenetét nem tudom lemérni, még nincs meg a bd, de emlékeim szerint egy 5, max 10 perces beszélgetés lehetett, és nem fassbender karakterét volt hivatott bemutatni, hanem az Operation Kinot és annak hátterét (a német moziipar akkori helyzetét).

jimbo 2010.01.12. 15:34:20

tudtam, hogy ezen kezdtek el vitázni, hogy melyik van és melyiknek nincs története. mindkettőnek van története (és ha racionális akarok lenni, akkor egyiknek sincs hű de nagy története). Cameron és Tarantino is több, mint 10 évig foglalkoztak a mesterművűkkel, és mindketten egy olyan filmet tettek le, amire érdemes bemnni abba a moziba, és ez a lényeg, nem az, hogy mennyi karakter van a forgatókönyben.

Lackó 2010.01.12. 15:57:31

mondom, nem lesz vita :-) nem fogom aranyba foglalni az avatár forg.könyvét, mivel látom sablonait és mélységének hiányát (vagyis nem is jelöltem volna), csak azon akadtam fenn, hogy QT írását alapból jobbnak tartja mindenki, csak azért, mert az QT, mert az pofázós.

Ismeretlen_1068 2010.01.12. 16:08:07

21: alapból? ne haragudj, de én láttam mindkét filmet kétszer és úgy döntöttem el, hogy QT forgatókönyve a jobb. mérföldekkel. BASTERDS SPOILER: fassbender karakterének sorsa pontosan azt vezeti elő, hogy ebben a filmben egyáltalán nem lehet tudni, hogy kinek mi lesz a sorsa. a legtöbb haláleset váratlan, meghökkentő, kiszámíthatatlan. épp ezért eredeti.

Lackó 2010.01.12. 16:46:27

jó, nekem az ilyen fejezetekre bontott, címszereplőkkel nem foglalkozó, minden németet gonosznak beállító forgatókönyvek nem jönnek be.

Ismeretlen_1068 2010.01.12. 16:56:21

23: oké, nem szereted tarantinót. nem baj, van ilyen.

Ismeretlen_1068 2010.01.12. 16:58:05

(zárójelben jegyzem meg, hogy éppenséggel a címszereplő brigádot nem állította be abszolút jónak a film azzal, hogy a brigantyk egyáltalán nem nácikat öldököltek, miközben náciztak.)

Lackó 2010.01.12. 17:27:01

a jackie brown az egyik kedvenc (romantikus) filmem. amiket utána csinált, azt mind művinek találtam. BASTERDS SPOILER azt a jelenetet nem tudtam mire vélni, amikor agyonverik a német katonát, mert nem volt hajlandó elárulni a bajtársait. igazi katonaként viselkedik, erre elkezdenek ujjongani a teste fölött.

Ismeretlen_14454 2010.01.12. 18:17:30

Lackó, ne legyél már ennyire merev:-D Pont ez az irónia, ez a gúny jön abból a jelenetből, hogy a Brigantyk leszarták, hogy mi miatt hal meg, ha egyszer náci volt. De nem mondhatod, hogy gonosznak lett bemutatva minden német, mert egyátlalán nem erről van szó. Sőt, az a német katona, akit ott agyonvernek, az ponthogy hazafiságáról tesz tanúbizonyságot, és ezt Tarantino is megmutatja Ennio Morricone zenéjének alákeverésével, ami nagyon jól hozzátesz a hangulathoz. De ne vegyed már ennyire komolyan Tarantinót, mert komolyan sírnom kell. Teljesen félreértelmezed a filmnek a célját.

Lackó 2010.01.12. 18:23:27

abban nem voltam biztos, hogy QT az ujjongó fattyak, vagy a derék katona mellett teszi le voksát. ha az utóbbi, akkor megnyugodtam. akkor viszont kinek lehet szurkolni a filmben? ez alapvető dolog lenne. és ne mondjátok, hogy shosannának, mert egy hideg, érzéketlen picsa volt.

Ismeretlen_14454 2010.01.12. 18:32:39

Nem hiszem, hogy QT bárki mellett letette a voksát. Ő csak egy történetet mesélt el - és hozzáteszem, egy olyan történetet, amilyen történetek 30-40 évvel ezelőtti filmekben voltak. Mert a Becstelen Brigantyk pont ezeket a 2. világháborúról szóló filmeket hozza vissza - nyílván egy kissé túlzásba víve és szándékosan felnagyítva, de anno az ilyen filmek ugyanezeket a történeteket adták vissza. És ez tényleg olyan, mint egy mese, vagy egy regény, pontosan ezért van fejezetekre szedve (hozzáteszem ugyanúgy, mint a Kill Bill, vagy akár a Kutyaszorítóban, de még a Ponyvaregény is). És nem feltétlenül alap, hogy egy filmben szurkolni lehessen valakinek. Nem tudom, láttad-e a Tökéletes trükköt, de például abban sincs túl sok pozitív karakter, sőt. A főszereplők közül egyik sem tiszta lelkű és makulátlan hős, SŐT. Szóval azt mondtad, "alapvető dolog lenne", hogy szurkolni lehessen valakinek egy filmben, de nem értek egyet.

jimbo 2010.01.12. 18:42:55

nekem az tetszett a brigantykban ebben, hogy a zsidók ugyanolyan szemetek voltak, mint a nácik, én senkinek sem szurkoltam, bár sajnáltam, hogy az apacs hadnagy ilyen keveset volt benne.

galahad 2010.01.12. 19:49:47

AE, Titanic kritika: "Minden tizedik székben ült azonban egy-egy Terminator vagy Aliens rajongó, aki nem értette, mire fel ez a nagy felhajtás. Még az óvodás is tudja, hogy a Titanic elsüllyed, hol itt a suspense? (...)" Nem lehet, hogy egyszer majd az Avatart is más szemmel fogod nézni, mikor már a múlt ködébe veszik a hype, a prekoncepciók, az első vetítések?

Ismeretlen_1068 2010.01.12. 20:03:57

31: emlékszel, hogy hájpoltam? :) egyébként a TITANIC egyáltalán nem kiszámítható, ugyanis a hajó süllyedése csupán háttér egy olyan szerelmesfilmnek, melyről nem lehet tudni, hogy mi lesz a sorsa.

galahad 2010.01.12. 20:42:39

Emlékszem:) Én az első trailer után jól kiakadtam, aztán szép lassan ráéreztem, nagyjából miféle film is lesz, végül a moziban legnagyobb meglepetésemre akkora élményt adott, amiben utoljára talán tizenévesen volt részem. Oké, hogy el vagyunk látva Sötét lovagokkal és District 9-al, de ilyen film nem is tudom mióta nem készült... visszahozta azt a bizonyos "családi mozidélután a diznivel"-feelinget :) Visszatérve: most tényleg a cselekményvezetésen akad le itt mindenki? A Star Wars sem ugrál az idősíkokkal és nem derül ki, hogy Han Solo birodalmi ügynök, mégis mindenki imádja (egyébként szintén jelölték eredeti forgatókönyvre :) Cameron nem azt mondta, hogy a Usual Suspects 2-t forgatja, hanem egy 3D-s action-adventure fantasyt

Lackó 2010.01.12. 20:47:30

29. nem is feltétlen a szurkolás a lényeg, hanem hogy érdekeljen a sorsuk, ne hagyjanak teljesen hidegen. és QT esetében sajna az utolsó karaktere, akin érdeklődéssel legeltettem szemem az jackie brown volt. de ez az én egyéni szoc. problémám.

Ismeretlen_14454 2010.01.12. 20:47:53

galahad: de azért a Star Wars egy jóval epikusabb és jóval ötletesebb sztori. Maguk a jedik, a sithek, a sok bolygó, aztán a világ leghíresebb spoilere (én vagyok az apád), az egész világ, a történet, hogy Birodalom, hogy Lázadók, ez ősi motívumokkal dolgozik, mégis nagyon eredeti.

galahad 2010.01.12. 20:54:12

28: QT filmjeit nem érdemes bármiféle valós kontextusban nézni, mint tudjuk a budira se nagyon megy el ön-és műfaji reflexió nélkül, lényegében az egész munkássága ezen alapul (persze egy nagy adag veleszületett zsenialitással együtt:) A Brigantyk se a II. vh-ról szól, az egész csak egy nagy show és móka "a mozi szerelmeseinek, nem ritkán magukról, a mozi szerelmeseiről", hogy AE gyönyörű megfogalmazásával éljek:)

Kither Deckel 2010.01.12. 21:10:49

Legalább olvassátok el az Avatar forgatókönyvét, mielőtt minősítitek... Itt elérhető: http://www.foxscreenings.com/media/pdf/JamesCameronAVATAR.pdf 35: Az itt a bökkenő, hogy a felsorolt dolgok nagy részét a folytatásokhoz találták ki. :)

galahad 2010.01.12. 21:17:21

35: ugyanezt gondolom az Avatarról, nem tudom mitől lenne ötletesebb a SW, nyilvánvaló, hogy mindkettő ősi motívumok, archetípusok összegyúrása - a Star Wars mondjuk egy űrbéli western mixelve némi lovagos-királylány kiszabadítós dologgal, az Avatar pedig az Arábiai Lawrence-féle sztori variációja - tök szubjektív, hogy melyiket tartjuk eredetibbnek. A Star Wars csak a sok folytatás és a (mára) hatalmas háttéruniverzum miatt tűnik epikusabbnak, kidolgozottabnak. Az Avatar sztorija szerintem önmagában elég nagyot ütött volna ám, ha úgy ül be valaki, hogy szó szerint semmit nem tud a filmről. Az avatár-technika, a kerekesszékes Jake karaktere, a na'vik, szerintem az egész egy baromi jó ötlet, nekem már akkor is tetszett, amikor a 10 mondatos szinopszist elolvastam. A lényeg pedig nem is a szűken vett történet, hanem a világ, amit Cameron létrehozott.

galahad 2010.01.12. 21:29:53

Kb. az a szitu az Avatarral, mint a Jurassic Park esetében - van egy nagyon erős alapötlet (ami önmagában eredetinek mondható) amit az új, forradalmi technika demonstrálására használnak (ez a kettő együtt viszi el a filmet), mindezt egy viszonylag kovencionális narratívával elbeszélve.

Ismeretlen_1068 2010.01.12. 22:28:40

33: azért a birodalomban elég nagy poén volt az a családi vonal. vajh várhatunk-e vmi hasonlót az AVTR2-től is? :)

Ismeretlen_139112 2010.01.13. 04:15:50

Sose nem lehet tudni. Mindenesetre Cameron nagy filmjei közül kettő is folytatás... Ja és a forgatókönyv szépen le is lövi az egyik új szálat, SPOILER a kéklánynak nagy a hasa a végén /SPOILER meg azért van pár jó kis jelenet benne, amit a PG13 miatt hajíthattak ki. SPOILER Nem csak haj/idegfonat-szex, hanem navi-skalpolás, meg drogoslátomásos beavatási szertartás is. /SPOILER Mondjuk az is kár, hogy jóelőre lelőtték a kerekesszékes dolgot, ha nem tudja az ember akkor azért egész hatásos lehet ahogy Jake egyszercsak előveszi a shuttle-on a leszállás után.

galahad 2010.01.13. 10:01:50

40: meglátjuk, de vargatom jól mondta, Cameron eddig nem nagyon cseszte el a folytatásokat:) Mondjuk én úgy vagyok vele hogy oké, megvolt az Avatar, fasza volt, de azért most már inkább a Battle Angel-t csinálja meg végre, vagy a hiroshimás filmet, mintsem hogy gyorsan lezavarjanak két újabb kékbőrűs kalandot...

Ismeretlen_139112 2010.01.13. 11:33:22

1,34 milliárd dollár és még hol a vége... szted EZT nem folytatnák azonnal? :)

galahad 2010.01.13. 15:52:27

Pedig én nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit tenne le az asztalra most, hogy végre megszülte az Avatart, lement a stressz, megint ő a világ királya, és a következő filmnél már nem kell a technikai szarságokkal tökölnie, nem kell biztonsági játékot játszania a forgatókönyvvel, hanem teljes mértékben a kreatív részre koncentrálhat

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása