aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office hazai: a nemzet, hol fasírt süllyed el Takács Máté
2009. szeptember 28. 16:35:50

Kategória: 6 komment

A magyar mozik bevételei, 2009. szeptember 24 - 27.

Nem vették körbe népek Amerika jelenlegi slágerfilmjét itt a Kárpát-medencében. A DERÜLT ÉGBŐL FASÍRT elbizakodott viharként söpört be 28 hazai moziba 38 kópián (ebbe 16 3D-s és egy IMAX is fért), azonban a sikerrel zárt MoziÜnnep után a termekben zavartalanul söprögethették a szétszórt popcornt, az a kevés néző nem okozott fennakadást. A DISTRICT 9 ezzel szemben, derék népszerűsítési akciókkal megtámogatva, állta a sarat, s magához ragadta a vezető pozíciót.



A magyar mozik bevételei, 2009. szeptember 24 - 27.

Nem vették körbe népek Amerika jelenlegi slágerfilmjét itt a Kárpát-medencében. A DERÜLT ÉGBŐL FASÍRT elbizakodott viharként söpört be 28 hazai moziba 38 kópián (ebbe 16 3D-s és egy IMAX is fért), azonban a sikerrel zárt MoziÜnnep után a termekben zavartalanul söprögethették a szétszórt popcornt, az a kevés néző nem okozott fennakadást. A DISTRICT 9 ezzel szemben, derék népszerűsítési akciókkal megtámogatva, állta a sarat, s magához ragadta a vezető pozíciót.


A csúcson
A 2009-es nyári mozis idény tartogatott jó pár meglepő sikersztorit, amikből nem egy a magyar szájíznek is megfelelt. Mind közül azonban a DISTRICT 9 a legkeményebb dió. A Palace Pictures még a tengerentúli bemutató előtt közzétette, hogy szeptember végén forgalomba hozza a dél-afrikai - új-zélandi koprodukcióban készült sci-fit, s a box office diadallal járó remek hírverésnek hála a hazai közönség is kíváncsivá lett. A Filmiroda Igazgatóság Korhatár-besoroló Bizottsága igyekezett akadályt görgetni az útba - amúgy jogos - 18-as karikájával, de meglehet, az ilyesmi még inkább vonzóvá tesz egy efféle produkciót a jelölt életkort nem elértek számára. A nyomornegyedbe kényszerített földönkívüliek és egy A-ból a végére Z-be eljutó hivatalnok története 22,3 millió forintot gyűjtött négy nap alatt, amit 18 ezren fizettek ki a jegypénztáraknál. A nézők 82,8%-a fővárosi egyed, mint ahogy a 20 kópia túlnyomó részét (majd' kétharmadát) is a budapesti filmszínházak birtokolják. A film legjobb kihasználtsági mutatója itt a Palace Westendhez fűződik nem meglepő módon, míg például a legtöbb vetítést bonyolító Cinema City Aréna székeinek csak 19,17%-a volt foglalt. Bár októberben elszaporodnak az egész hétre teljes termeket követelő bemutatók, remélhetőleg a jó szájhagyomány felszínen tartja a filmet addig, míg el nem éri a 65-70 ezer látogatót.

További új bemutatók
Észak-Amerikában nem volt semmiféle MoziÜnnep, s a legfiatalabb korosztály már egy ideje ki volt éhezve valami mulatságosra, mikor megérkezett a DERÜLT ÉGBŐL FASÍRT. Nálunk a JÉGKORSZAK 3: A DINÓK HAJNALA rekordkönyveket érő diadalmenetének idején nem rúghat labdába egy amerikai mesekönyvből készült, az amerikai konyha (értsd: hamburger, hot-dog) jegyében fogant beetetés. Pedig a film módfelett többet érdemelne 18,6 millió forintnál, amit egyébként az emelt helyáras jegyek tornáztak feljebb 15 milliónál - amennyit amúgy a 14 ezer látogató érne. Az InterCom bemutatója még 3D-s termeiben is pangott: a 7 fővárosi ilyen hely közül a Westend emelkedik ki ismét a 17.00 órás előadásával, jóllehet, az Cinema City Aréna módfelett több vetítést bonyolított le, több alkalmas terme okán. Itt az IMAX-vásznon a film 15,71%-os kihasználtsággal futott, 1508 néző figyelmével kísérve (a teljes hétvégi jegyváltók 10,45%-a), 2,4 millió forintos bevételt elkönyvelve (a teljes 12,87%-a). Valószínűsíthető a halovány telítettségi adatból, hogy rövidesen visszaveszik helyüket a rövid, dokumentumjellegű darabok az ország legnagyobb vásznán. Budapestnél maradva, a nézők aránya megközelíti a 67%-ot a 14 ezer főből, míg a bevételnek 69,8%-a származik az ottani 11 teátrumból. A film egyetlen feliratos kópiája a MOM Parkban szintén sivár eredményt hozott: 17 vetítésen átlagosan 10-en lézengtek. Ezen adathalom jól szemlélteti az erőtlen kezdetet, amit javulás biztos nem, legfeljebb szépítés követhet, azonban a három hét múlva érkező FEL! minden bizonnyal kitúrja a filmet a legtöbb 3D-s teremből, így 50 ezer néző és 65 millió forint tájékán vélhetően kalap-kabát lesz a DERÜLT ÉGBŐL FASÍRT számára. Ki kell hangsúlyozni, hogy olyan címek sikere mellett, mint a RÁGCSÁVÓK, több, mint érdemtelenül.

Pedro Almodóvar a magyar közönség kedvenc (művész)filmesei közé tartozik. Hazánkkal nevét az ASSZONYOK A TELJES IDEGÖSSZEOMLÁS SZÉLÉN ismertette meg 1990-ben a mozikban, 36 ezer nézőt toborozva országosan. Ezt követően bemutatott munkái változatosan szerepeltek, majd első Oscar-díjas alkotása, a MINDENT ANYÁMRÓL szintet emelt 2000-ben: a Budapest Film nem kevesebb, mint 50 ezer lelket számlálhatott meg a bejáratoknál, s két és fél év múlva a BESZÉLJ HOZZÁ! még ezt is megfejelte. A csúcspont a 2006-os VOLVER-hez fűződik, hiszen Penélope Cruz Oscar-jelölt alakítására 60 ezren voltak kíváncsiak. Ezek után a MEGTÖRT ÖLELÉSEK rajtja némileg csalódást keltő, de gyorsan le kell szögezni, hogy nem olyasfajta filmről van szó, ami nézői javát az első hetében gyűjti be. A spanyol illetékesek által Oscar-nevezésről ezúttal is kizárt Almodóvar-alkotás a hatodik helyre lépett az országos listán; 5,7 millió forintját 4947 műértő halmozta fel, amiből a fővároson kívüliek mindössze 169-en vannak, de ezt a 10 kópia Budapestre koncentrálódásával magyarázhatjuk. Budapesten egyébként a VOLVER 10,6%-kal több jegyet értékesített első négy napján, ám ez tényleges számadatokban olyan alacsony szint, hogy valóban ki kell várni a végét. A MEGTÖRT ÖLELÉSEK akár ezúttal is eljuthat 50 ezer nézőig a Budapest Film számára.

Korábbi filmek
A lista további részét vihar utáni csend jellemzi. A BECSTELEN BRIGANTYK ettől függetlenül meghódította a 200-as határt, ezres nézőszámban és milliós bevételben egyaránt, ami Tarantinónak először sikerül Pannon földön. A G-FORCE - RÁGCSÁVÓK már csak egy apró lépésre van ugyanezen bevételi mérföldkőtől, míg egy alacsonyabbat - nevezetesen a 100 milliósat - A VÉGSŐ ÁLLOMÁS 3D éppen hátrahagyta. Ez egészen fenomenális, még a drágább jegyek hathatós közreműködése ellenére is - elvégre mikor szerzett 77 ezer nézőt egy horror, pláne három hétvége leforgása alatt? A százezer néző sincs még kizárva, úgyhogy érdemes lesz a továbbiakban is figyelni, mekkora teret bír fenntartani magának a film a számos családi mozi között.

Ami jön
Elsejével kezdődik az új mozis hónap, amit a magyarok kedvenc műfajukkal, a romantikus vígjátékkal köszönthetnek. A CSÚF IGAZSÁG kihívója az ország egykori fenenagy kedvence, Bruce Willis. Vajon nálunk sem hozott a színész számára megújulást a DIE HARD 4.0 sikere két éve? Egy hét múlva kiderül!

A Top 10 (csütörtök-vasárnap; forintban) [eddigi nézőszám]
1. District 9 (22,3m/22,3m) [18 291]
2. Derült égből fasírt (18,6m/18,6m) [14 428]
3. A végső állomás 3D (15,4m/116,3m) [77 570]
4. Becstelen brigantyk (9,2m/201,0m) [200 856]
5. G-Force - Rágcsávók (5,7m/197,6m) [175 990]
6. Megtört ölelések (5,7,m/6,2m) [6044]
7. Hajsza a föld alatt (5,5m/63,0M) [72 388]
8. Férj és féleség (4,5m/54,6m) [58 885]
9. Nász-ajánlat (4,2m/264,3m) [248 907]
10. Másnaposok (4,1m/307,8m) [292 494]

a UIP Duna Film támogatásával

Címkék

box office animation sci fi budapest film action intercom pedro almodovar magyarvalosag children movie 3d cinema box office hazai palace pictures

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr314537126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2009.09.28. 16:57:41

én meg bukást jósoltam a D9-nak, de úgy tűnik, itt elég sokat ért a szájhagyomány. (jómagam bő két hete láttam, de hétvégén ismételtem barátokkal, akikből néhányan azóta már letudták még egyszer, zsé meg holnap nézi újra csajbrigáddal. :)

Ismeretlen_82723 2009.09.28. 16:59:19

Hát igen. Még húgom is megnézte, aki utoljára a Made in Hungariát látta. :) Nem ilyenre számított, de tetszett neki.

Ismeretlen_129422 2009.09.28. 23:36:46

Én majd szerdán nézem meg sokad magammal. :) Örülök a D9 sikerének!

Komplikato 2009.09.29. 07:40:50

" A DISTRICT 9 ezzel szemben, derék népszerűsítési akciókkal megtámogatva ..." Hmmm, ezt a népszerűsítést ki látta? Csak mert pár plakáton kívűl, amiről max. annak jött le bármi aki eleve várta, én ugyan sehol nem tapasztaltam a nagy hírverést. Kb. bármelyik harmadrangú (pl. G-Force) animációs filmnek 100x ekkora reklámot csaptak. Amúgy széplelkű hölgyeknek nem nagyon lesz bejövős, a "vér és belek" aránya túl magas benne nekik.

kekec 2009.09.29. 11:42:39

Én meg a jó kis vidéki Palace mozimban ki tudja, mikor láthatom a District 9-ot. Hiába forgalmazza a Palace Pictures, a saját vidéki mozijai mégiscsak mostohagyerekek maradnak.

Ismeretlen_82723 2009.09.29. 13:54:39

A népszerűsítés leginkább persze a Palace saját háza tájára korlátozódott. Honlapjukon beugrott a látogató elé egy tábla, amin ki kellett választani, hogy ember avagy idegen az illető, persze ugyanazon eredménnyel (plusz a lap háttere is a filmből lett átültetve). A Westend mozijában, magam ugyan nem láttam, de a hallottak alapján "beléptető kaput" is állítottak fel, meg kihelyezték pl. mosdók ajtajára, hogy "csak embereknek", ilyenek. Ez már egészen közel áll ahhoz, amit marketingnek hívnak a filmforgalmazás terén.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása