aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: inglourious basterds (2009) Zalaba_Ferenc
2009. augusztus 12. 16:18:47

Kategória: 60 komment

(SPOILERMENTES) Ha tavaly ilyenkor bárki azt mondta volna, hogy idén kétszer is hálát mondok Luc Bessonnak, valószínűleg megdobáltam volna T4XI DVD-kkel, de minimum kiröhögtem volna. Pedig ez a nagy helyzet: az embersen megírt TAKEN után most megint köszönetet kell mondanom a Franciának, Aki Pénzért Eladta A Lelkét, ugyanis ő volt az, aki észhez térítette Tarantinót.

 

(SPOILERMENTES) Ha tavaly ilyenkor bárki azt mondta volna, hogy idén kétszer is hálát mondok Luc Bessonnak, valószínűleg megdobáltam volna T4XI DVD-kkel, de minimum kiröhögtem volna. Pedig ez a nagy helyzet: az embersen megírt TAKEN után most megint köszönetet kell mondanom a Franciának, Aki Pénzért Eladta A Lelkét, ugyanis ő volt az, aki észhez térítette Tarantinót. 

Történt ugyanis, hogy QT az istennek se tudta befejezni az INGLOURIOUS BASTERDS forgatókönyvét: azt a szkriptet, amin már évtizedek óta kotlott, amely eredetileg egy 1978-ban készült B-film hangoskodó remake-je lett volna Arnie és Sly főszereplésével - amolyan "man on a mission" háborús mozi rengeteg lövöldözéssel, üldözéssel és beszólással. De mint mindig, Tarantino ezúttal sem tudta lelőni magát: írás közben az akció egyre marginálisabb szerepet kapott, s a karakterek csak szaporodtak meg dumáltak, míg végül annyi mondanivalójuk lett, hogy a project egyszerűen túlnőtt azon a kereten, amit egy filmszínház elbírhat. QT végül úgy határozott, hogy a BASTERDS-ből csak minisorozat készülhet, úgy 10-12 részben, a BAND OF BROTHERS nyomdokain haladva. Ekkor találkozott Luc Bessonnal, aki eme tervét hallva csalódását fejezte ki: "Egyike vagy azon kevés embernek, akinek a filmjeiért érdemes moziba járni. Nem akarom, hogy olyan dolgokra pazarold az idődet, amiket otthon is megnézhetek."

És Tarantino észhez tért: tavaly tavasszal leült a szkript elé, minimum megfelezte, de inkább elharmadolta, karaktereket nyírt ki, jeleneteket rövidített le, végül júliusban azzal kereste meg producer-társát, Lawrence Bendert, hogy kész a forgatókönyv, és mit gondol, szerinte elkészülne a film a májusi Cannes-i Filmfesztre? A többi már történelem: tíz hónap alatt szétosztották a szerepeket, megtalálták a megfelelő európai helyszíneket, leforgatták és összevágták azt a filmet, ami az említett filmes eseményen ugyan megosztotta a kritikát, de nem távozott üres kézzel.

És hogy véget vessek a werkfilmes előjátéknak: a fentiekben ecsetelt hosszú fogantatással és a röpke vajúdással megszületett Tarantino legjobb filmje a PULP FICTION óta.

Lehet, hogy sokak szemében a KILL BILL a direktor legnépszerűbb produkciója, ám abban a filmben a sok-sok zseniális momentum csak nyögvenyelősen állt össze egységgé, s a kohézión a percenként változtatott hangvétel sem sokat segít, a DEATH PROOF pedig az üres fecsegés bántó színfóniája, melyben az a legfájdalmasabb, hogy Kurt Russell élete egyik legjobb alakítása megy füstbe a locsogás és (verbális) csoszogás közepette.

Ezúttal viszont QT megtalálta a status quót, pedig a BASTERDS-ben is több zsáner találkozik egymással (a nyitány Leonét idézi, az itt-ott feltűnő történelmi nevezetességek pedig egy bizonyos zsidó komikust, s persze, a 60-as, 70-es évek háborús kalandfilmjei is exhumálódnak), a cselekmény több szálon indul el, mégpedig olyan karakterek tolmácsolásában, akik talán soha nem is találkoznak, mégis hatással vannak egymás életére, s igen, a produkció csordultig van dialógusokkal, monológokkal és idézetekkel, melyek gyakorta a filmek világával kokettálnak, méghozzá egy olyan korszakéval, melyet már google segítségével sem könnyű megidézni.

Az INGLORIOUS BASTERDS-ről hiba lenne azt hinni, hogy akciófilm, legalábbis a szó hagyományos értelmében véve, ugyanis a filmben alig-alig van akció (ami viszont jön, az véres és meg nem alkuvó), mégis izgalmasabb, mint millió robbanás, mégis feszültebb, mint ezer sorozatgyilkos ámokfutása. Tarantino filmjében egyik olyan szorult helyzet követi a másikat, amelyből a hősök csak egyetlen fegyverrel: a saját szájukkal tudnak kimenekülni. Szerencsére a BASTERDS dialógusai elképesztően erősek - függetlenül attól, hogy angolul, németül vagy franciául halljuk őket: persze, hogy színpadiasak, persze, hogy előre megírtak, viszont a szédületesen jól megválasztott nemzetközi szereplőgárda profizmusának hála nem lehet nem nyakig merülni az izgalmakban.

A BASTERDS a felfedezések filmje: QT ezúttal nem rehabilitál elfeledett ikonokat, inkább ráirányítja Hollywood tekintetét a celluloid szülőföldjére, s központi szerepeket bíz kvázi noname német, osztrák, francia és brit színészekre: hogy bejött-e a számítása? A Bestiák lefülelésén dolgozó, félelmetesen művelt és még annál is könyörtelenebb Hans Landát alakító Christoph Waltz elnyerte Cannes-ban a lejobb színésznek járó díjat, s nincs az az isten, hogy jövő februárban a neve ne bukkanjon fel az Oscar-díjátadón.

A történelmi filmek rákfenéje maga a történelem, amely hűséget vár el, Tarantino rendezése viszont egy alternatív múltban játszódik; ezt a felütéssel ("hol volt, hol nem volt") és a lezárással egyaránt érzékelteti, szóval a történelmi események súlyosságára hivatkozva számon lehetne kérni a filmen a folyamatosan jelenlévő cool attitüdöt, de nem érdemes. Az INGLOURIOUS BASTERDS is egy ízig-vérig Tarantino-mozi, amely a mozi szerelmeseinek szól - nem ritkán magukról, a mozi szerelmeseiről.

Címkék

kritika tarantino brad pitt war movie 9csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr784537002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Real013GSF 2009.08.12. 16:40:56

Megmondtam én, hogy jó lesz ez.

Ismeretlen_9654 2009.08.12. 16:52:16

örvendek!

Real013GSF 2009.08.12. 16:58:22

Most már csak arra vagyok kíváncsi, hogy melyik mozik vetítik. Városi mozi itt Szhelyen kilőve, ott nem szerepel a programban, a Cinema City meg csak 19-éig írja a programot. Jó lenne, ha nem kéne utaznom, de..

Ismeretlen_1068 2009.08.12. 17:02:04

ezt a filmet több budapesti mozi premier előtt és éjfélkor is vetíti. nem hinném, hogy a megyeszékhelyekre nem jut el. mondjuk manapság...

homer · http://aeonflux.freeblog.hu/archives/2009/08/12/kritika_inglourious_basterds_2009/#comments 2009.08.12. 17:18:07

PULP FICTION rohadt jó film, a Kill Bill meg nagyon xar:) Erre meg kíváncsi vagyok eléggé.

ninarose · http://adultfilmatrium.freeblog.hu 2009.08.12. 17:25:09

Kiváló kritika. Hihetetlenül várom már a filmet. Tarantino zseniális! @homer: Szerintem a Kill Bill is fasza volt. Igazi badass-bosszú mozi.

Ismeretlen_105814 2009.08.12. 17:41:06

Hát ezt én is moziban nézem, eddig csak jókat olvastam róla. De Veszprémben tuti nem lesz, hiába Cinema City, nem volt Ausztrália, Benjamin Button, Star Trek és hasonló dolgok... :S

[bs] · http://filmvilag.blog.hu/ 2009.08.12. 17:51:23

A fenti Luc Besson idézet olyan szabadon lett fordítva, mint a Brigantyk Speier Dávid által (amúgy kitűnően) magyarított felirata. :) 'Quentin, that's OK, but you're one of the few filmmakers who makes me want to go to the movies and now you're telling me I'm going to have to wait five years for you to do the miniseries?' A film jó, de nem jobb, mint a Jackie Brown, a Kill Bill Vol1-gyel viszont egy ligában játszik.

Ismeretlen_1068 2009.08.12. 17:54:03

Sanyi, úgy tűnik, eme idézet többféle formában forog közkézen. :)

Tomika 2009.08.12. 18:39:25

Vártam már a kritikát és végérvényesen megnyugodtam (bár eddig se aggódtam nagyon), hogy MEGINT olyat alkotott QT, amit csak Ő tud. És még nem is láttam a filmet, de Tarantinoban még nem csalódtam. Szóval ez többszörösen moziban nézős lesz. Már gyűjtöm a kultúra utalványokat. :) Csak le ne merjék fordítani!

Shifty · http://www.jatekok.hu 2009.08.12. 20:03:11

Korrekt kritika, mindent elmondtál benne, és valóban QT egyik legjobban összerakott mozija, nagyon kiforrott alkotás lett. Jól mulattam rajta ma a vetítésen:) [bs]: Szerintem meg jobb, mint a Jackie Brown:P

Ismeretlen_9654 2009.08.12. 21:01:05

ae: a filmzenéről mit érdemes tudni? az is megidézi a korai tarantinót?

Ismeretlen_88360 2009.08.12. 23:03:33

hát ha nem lesz szhelyen, akkor elmehetnek a jó ***** édes "atransformersetperszenapontanyolcszorvetítjük" anyjukba. hamarosan kiderül...addig pedig nem szabad kritikát olvasnom. :D

Real013GSF 2009.08.12. 23:48:26

Írtam egy mailt a szhelyi plázamozinak: még ők sem tudják, hogy kapnak e kópiát és vetítik e a filmet. Majd jövőhéten kiderül. Vicc az egész komolyan, mert 20.án végre mindenképp látni akarom, de még csak egy utazást sem tudok leszervezni, mert mi van, ha mégis vetítik...Írni kéne a központnak, forgalmazónak vagy tudjafenekinek.

dick laurent 2009.08.13. 02:39:44

nalunk anno a fehervaron a death proofot, nem vetitettek. aztan jol beszoptam vele dvd-n. :)

Ismeretlen_1068 2009.08.13. 08:40:41

dick: a filmzenéről azért nem beszéltem, mert hát az nem tartozik a film erősségei közé. :) david bowie hatalmasat szól a film egyik legszebb jelenetében, ugyanakkor elég sok korábban felhasznált nóta és zenei motívum (pl. morricone) tér vissza. valahogy ehhez a filmhez jobban illett volna egy teljesen egyéni, komponált soundtrack. egyébként sok mindenről nem beszéltem még: brad pitt elképesztően túlpörgetett tennessee-i akcentusán, mélanie laurent őzikeszemeiről, melyekbe szerintem mindenki beleszerelmesedett, az ilyen-olyan cameókról és a párizsi kocsmában játszódó jelenetről, amely az egyik legjobban összerakott minimozi, amit valaha láttam.

Ismeretlen_1068 2009.08.13. 08:42:40

real: szomorú, de így van: a vidéki embereket elképesztő módon hidegen hagyja a kultúra. nem amerikai filmet már meg sem éri levinni, nem is tudom, miből élnek a vidéki művészmozik (de sejtem...).

Ismeretlen_89754 2009.08.13. 08:58:47

Hasonlókat éreztem :) Kritika nálam is! Csupán segítő szándékkal mondom, hogy ezt a részt kicsit fogalmazd át, mert így magyartalan: "Szerencsére a BASTERDS dialógusai szerencsére elképesztően erősek..." A második "szerencsére" szó szerintem nem kell :)

Gonzo 2009.08.13. 09:13:38

érdekes volt olvasni ezt a kritikát. tekintve, hogy én tegnap láttam, bizonyos szinten egyet értek néhány alapgondolattal, de összességében még nem tudtam feldolgozni, mert hiába alter QT-univerzum, meg kiváló színészek, szövegelések, NÁLAM fényévekre van a pulp-tól - ami ugye nem az alter QT galaxis része, hanem a real world-é. szóval alszom rá egyet-tízet, de azt már most érzem, hogy ezt nem fogom annyiszor megnézni mint az alkonyatot vagy kutyákat. ez a film erős, nem tömegeket vonzó, és QT rossz irányba tart bizonyos vonalon - hogy melyik ez, nem lövöm le, nézzétek meg. sajnálom, hogy így történik, mert reménykedem még egy dogs-ban - amihez hasonlót szerintem már sose fog csinálni, mert elszállt az agya. hát ennyit az én véleményemről. (azért keitel és sam jackson becsempészése eléggé vicces volt, nem?)

Ismeretlen_9654 2009.08.13. 09:29:12

ae: kár érte, mert tarantino legutóbb a jackie brownban dobott össze egy jó soundtracket. (kill bill vol 1: okés, de nem időtálló, 2: középszer, death proof: már nem is emlékszem rá). már nagyon várom ezt a filmet.

Ismeretlen_1068 2009.08.13. 09:41:21

gonzo: nem beszélsz hülyeséget, habár szerintem a PULP FICTION-ben is érezhető az a vágy, amely a tabuk és szabályok felrúgásáról szól, emiatt egyetlen tarantino-filmről sem mondhatnám, hogy a való világban játszódik. első 2-3 filmjében csak narratív megoldásokkal játszott (felrúgott időrend, elképesztő cselekménybeli fordulatok), később sokkal direktebb módon támadott: vizuális mindfuckkal, könnyebben beazonosítható zsánerelemekkel, stb.

Gonzo 2009.08.13. 10:14:29

a film végén olyan érzésem volt, mintha egy 10-12 fejezetes könyv felét kitépte volna, és csak a legfontosabb részeket hagyta volna benne. ebben a filmben megismertem a szereplőket, a motivációikat, honnan hová, de olyan hiányérzetem maradt, ami akkor van, ha egyből a könyv végére lapozok (amit persze a Gonzo-univerzumban nem teszek meg). az alkonyat, a bill, négy szoba, proof olyan filmek, ahol a szereplők átjárhatnak egymáshoz, mint egy marvel-univerzumban, míg a jackie, a pulp, a dogs szereplői nem léphetnek át ebbe az alternatív- dimenzióba karakterük és a köréjük font értékrend szerinti biztonsági háló végett. a basterds-szel az a baj, hogy a végéig utóbbi világba tartozónk vallom, aztán a hülyéje elveszti a realitásérzékét, és felrugja az addigi normát. ez kurvára zavart, már elnézést. na, majd ha publikáltam a magam verzóját, küldök egy kopit, aztán értékeld. érdekelne, mennyire látod ésszerűnek az én cikra 15 éves viszonyomat ezzel a faroQ-al :o) de előtte fatboy slim és magic mirror :o))))

Ismeretlen_1068 2009.08.13. 10:25:02

"sajnos" ezt a filmet kénytelen volt kiszakítani abból az univerzumból, ahol ide-odacsászkálhatnak a figurák, mivel ez 60-70 évvel korábban játszódik, ugyanakkor nem nehéz kiszúrni a típusfigurákat és helyzeteket, hisz még a legutolsó fritz közkatona is vágja, mi az a mexican standoff. :)

Ismeretlen_63220 2009.08.13. 10:31:34

Hát, nem is igazi magyar filmcím lett volna, ha nem alliterált volna... Mi az a mexican standoff? :)

Gonzo 2009.08.13. 10:33:28

na pontosan erre fogom helyezni a hangsúlyt: kinek csinálta ezt a filmet? az átlagnézőnek? az utálni fogja az alter-történelmi húzás miatt, a aok pofa miatt, ráadásul nem érti az utalásokat, david bowie-t és a többit. a fanok? elég gáz, amikor vki öt centes hommage-okkal, kiszólásokkal pózörködik egy őt imádó közeg előtt. igen, vicces, igen "vágom a poént", "nekem is megvolt", de ettől a mű értékes? nem hiszem. a színészek csilagos ötösre vizsgáztak. amúgy meg grindhouse meet II. world war epic meet revenge. na jó, nem ragozom.

Ismeretlen_1068 2009.08.13. 10:34:19

az egyszerű pisztolypárbaj továbbfejleszett változata, melyben legalább három fél fog a másikra fegyvert, miközben ő rá is szegeződik egy pisztoly. a RESERVOIR DOGS egy ilyennel végződik és a BASTERDS-ben is van egy hasonló.

Ismeretlen_1068 2009.08.13. 10:37:03

gonzo: tarantino művei már túlnőttek azon, hogy csak a fanok értsék. rövid, de velős filmográfiája annyira beleszőtte magát a popkultúrába, hogy pl. tök megdöbbentő, hogy androidus nem vágja, mi az a mexican standoff. :)) a film amúgy nem emiatt lesz bukta. ez egy két és fél órás háborús film, melyben szinte nem is háborúznak, brad pitt talán ha egyszer elsüt egy pisztolyt, és a film 66%-ában nem angolul beszélnek.

Gonzo 2009.08.13. 10:41:17

ja-ja. ezt vágom. a bukta nem is csak a B.O.-nak szólt. szerintem sokaknak ciki lesz szidni, mert gyengeséget sugározhat, meg "nehogymán, ezt csak egy droid fikázza". a tékában ez kiadhatatlan lesz. ezt jó előre látom. és ez elég nagy baj anyagilag. (ez pedig bukás egy rendező részéről.) én egyelőre ott vagyok, hogy ez jó film lehetett volna, ha.... na nézzétek meg, aztán folyt köv.

Ismeretlen_1068 2009.08.13. 11:27:49

hogy a tékában kiadhatatlan? lényegtelen. brad pitt és qt neve azért elég sok embert arra buzdít majd, hogy vásároljon. mindegy, siker nem lesz belőle, de azt jó lenne tudni, hogy mennyibe került. The Hungarian? :)

Gonzo 2009.08.13. 11:36:14

azért ez erős volt és fájt. egyáltalán nem lényegtelen - pl ha a te anyagi biztonságod múlna ezeken a készítőkön. ha megkérdeznek, aszondom fenntartásokkal kezeljék, és hiába pitt, emiatt nem fogják vinni. a tékánkban tarantino egyáltalán nem mérvadó - dacára eroziónak indult fetisizmusomnak. besson ,statham és a pixar filmek a favoritok.

Ismeretlen_87626 2009.08.13. 11:39:54

Besson, Statham és Pixar filmek a favoritok-következtetés, szar a közízlés. Oké, Pixar tényleg rendben van, de az újkori Besson nagyon gáz, Statham meg újabban nem képes igazán jó filmben szerepelni.

Ismeretlen_1068 2009.08.13. 11:53:24

gonzo, az élet kemény, a tékáknak sajnos befellegzett. az egykori több ezerből ma már csak kb. 300 üzemel, s hétről-hétre zárnak be egy újabbat. :( az emberek pedig megeszik, amit eléjük raknak.

Ismeretlen_129422 2009.08.13. 12:18:30

Vidékre nem éri meg levinni ilyen filmeket? :) Ahonnan én jövök, Baja, még mozi sincsen már évek óta. 40k lakosság, tripla ekkora vonzáskörzet. No comment. Még szerencse, hogy a hétköznapokat Pesten töltöm. :P

Ismeretlen_11337 2009.08.13. 14:17:44

"vidéki embereket elképesztő módon hidegen hagyja a kultúra." Na, ezt ha lehet, akkor jelentos mertekben (van erre egy egyszavas, tomorebb kifejezes is) kikerem mondjuk a nagyanyam vagy az edesanyam meg azok neveben, akik berelt busszal jarnak Baja (veletlen en is kornyelkbeli vagyok) melletti kis falubol Kecskemetre meg Szekszardra szinhazba. Ahogy azt solifo irta, Bajan nincs semmifele mozi. Hogy miert, azon lehet gondolkozni, de azt kijelenteni, hogy azert, mert a "vidéki embereket elképesztő módon hidegen hagyja a kultúra." kb annyira okos velemeny, mint azt mondani, hogy az amerikiaiak ostobak.

Ismeretlen_1068 2009.08.13. 14:23:21

minden tiszteletem a kivételnek, sőt főt is hajtok azok előtt, akik ilyen vándortúrára képesek menni egy előadás, egy koncert vagy egy film kedvéért (anno nálam is ez volt a standard, pedig én is megyeszékhelyen laktam, tanultam), de sajnos a számok: az üresen kongó mozik, az egymás után bezáró galériák, a hosszú-hosszú szüneteket tartó színházak azt igazolják, hogy a kijelentésben van légből kapott. és nehogy azt hidd, hogy ezzel a budapestieket védem, itt is egyre kevesebb embernek van ideje, energiája, türelme vagy érdeklődése a művészetek iránt.

Ismeretlen_11337 2009.08.13. 14:35:27

Okidoki. :-) Egyvalami kimaradt: a jelenseg (videken nincs mozi, szinhaz) egyebkent nem csoda, az X fore eso kultura-szereto emberek szama videken eleg eselyesen alacsonyabb, mint Bp-en, azon egyszeru okbol fakadoan, hogy a ezek (mi) eleg nagy valoszinuseggel Bp-en fognak/unk kikotni tanulmanyaink vegeztevel. Alt. iskolas evfolyamombol a diplomat szerzett humanoidbol harom maradt szulofalum kornyeken, a tobbsegunket megette Bp vagy a nagyvilag. A videk -- valoszinuleg -- ugyanannyi kulturalt versenyzot hoz letre, mint Bp, csak a videkiek eljonnek Bp-re. :-) Nem is a jelenseg letevel (videken nincs muveszmozi, mert nincs eleg nezo) volt a bajom, hanem az altalanositassal. Azzal mondjuk mindig bajom van.

Ismeretlen_63220 2009.08.13. 22:26:10

AE: bocs, de én inkább élvezem a filmeket, mint hogy okoskodjak róla :) Szerintem nem attól lesz jó vagy rossz valami, hogy nevet adunk neki. Ettől függetlenül persze neked kötelező :)

Ismeretlen_125133 2009.08.14. 12:26:18

Húúúh még jobban várom:) Köszi a kritikát. Van egy olyan érzésem, hogy a szhelyi plaza nem fogja lehozni. :(:(

Ismeretlen_1068 2009.08.14. 12:37:19

androidus: ne légy hipokrata. te is nagyon szeretsz okoskodni a filmekről, főleg a nagy fantáziával összerakott, közhelyeket és paneleket messziről kerülő darabokról, melyek a magyarítás során még eredetibb színben tündökölhetnek. :)

Ismeretlen_1068 2009.08.14. 12:45:42

outlier: ebben is igazad van, viszont az összképet rendesen romvbolja, hogy a vidéki vándorlás ellenére a budapesti nézettségek is csökkenőben vannak, s erről nem feltétlenül az árak tehetnek, ugyanis a művészmozik árai azért nem olyan egetrengetőek.

Ismeretlen_87626 2009.08.14. 12:49:46

Ennyi szhelyi van itt?:)Remek:)Majd megyünk, szétverjük a plázát, ha nem lesz Basterds (amire 90% esélyt látok...), majd elmegyünk a legközelebbi fellelhető moziba és megnézzük ott a filmet. XD

Ismeretlen_125133 2009.08.14. 12:57:10

Nem szhelyi vagyok, csak mellette lakok :) de attól függetlenül szétverhetjük a plaza-t, mert semmi jó filmet nem hoz :S A Public Enemies-t se hozta le :(

Ismeretlen_87626 2009.08.14. 13:51:10

Oké, akkor Szhely környéki:) Örüljünk, hogy van pláza, ennyi üzlettel máshol már rég lebontották volna:D:D:D De a mozit én is utálom, de gondolom nem csak rajtuk áll mit adnak le.

Ismeretlen_125133 2009.08.14. 14:17:20

Jaja, majd meglátjuk jövő héten, h lehozzák-e...reménykedjünk.

szmore86 2009.08.14. 17:12:40

Csatlakozom, a "Szombathelyi Plázába a Brigantykat" megmozdulásra, én is szeretném,ha adnák!

Ismeretlen_118747 2009.08.14. 19:14:21

Marha jó film lesz szerintem...én 20-án asszem moziba megyek. :)

Ismeretlen_125133 2009.08.14. 19:43:32

Jó neked:) Nálunk meg még kétesélyes:( Van egy olyan érzésem, hogy a G-Force-t fogják lehozni helyette.

Ismeretlen_1068 2009.08.15. 09:30:35

a G-FORCE-nak vaszeg több nézője is lenne/lesz, de majd megérdeklődöm, hány kópiával indul a film.

Ismeretlen_125133 2009.08.15. 13:36:46

Rendben, köszi :) G-Force-t is meg akartam nézni a moziba, de sok a negatívkritika a filmről.

Ismeretlen_125133 2009.08.17. 18:37:21

Mégis moziba nézős lesz, mivel lehozza a szhelyi plaza.:)

Ismeretlen_1068 2009.08.17. 18:42:51

ahogy nézem, 9 kópia megy vidékre.

Real013GSF 2009.08.17. 21:02:29

Lennox:Honnan az infó, Lennox? Cinamacity oldalon még semmi sincs Szhelyről. CSak Szeged, Győr, Aréna,Debrecen..

Ismeretlen_1068 2009.08.17. 23:05:35

real: a port.hu-n is fent vannak már a vidéki mozik.

Ismeretlen_125133 2009.08.17. 23:10:02

Real: Port.hu-ról van az info :D

Real013GSF 2009.08.18. 09:42:17

Pedig tegnap felnéztem oda is, de akkor elbénáztam valamit:D Mindenesetre YES YES YES!

kbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2009.08.20. 19:47:06

Szerintem is iszonyat jó. (Bővebben: http://kovacsbalint.blog.hu/2009/08/20/nacivadaszok)

Tomika 2009.08.20. 21:03:07

Tarantino zseni. A film mestermű. Hasonlót vártam, de nem gondoltam, hogy ilyen jó lesz.

Ismeretlen_1068 2009.08.23. 00:37:28

...és most már weinsteinék is fellélegezhetnek: a film nagyon szépen nyitott pénteken, s állítólag nálunk is nagy keletje van. tarantino visszatért!

Ismeretlen_1068 2009.08.26. 08:39:34

mage BASTERDS-kritikája (spoileres!): http://mage.hu/2009/8/25/inglourious_basterds érdemes.

Balee 2009.11.24. 14:49:53

Ide le merek írni egy kis észrevételt, amit egy másik (igénytelen) honlapon törölnének azonnal. Este sikerült megnéznem a filmet és bár öcsém előre szólt, hogy bizonyos dolgok miatt vonatkoztassak el és csak élvezzem, de nem tudtam. Van egy fő vonulata a filmnek, amivel még nem is lenne bajom, de a fikció bizony maga a véres valóság napjainkban is és ezt nem takarja el Tarantino. Sőt... Tudom, hogy egy alternatív múltban játszódik és nem érdekel az sem, hogy Hitlert és a szűkebb körét lemészárolják, de szégyennek tartom, hogy Tarantino akkora sötét ember volt, hogy egyzserű Wehrmacht katonákat kaszaboltak számomra kicsit erőltetetten gusztustalanul ahelyett, hogy Hitlerjugend vagy SS alakulatok lettek volna a célpontok. Gyengébbek kedvéért: a Wehrmacht a német sorozott hadsereg neve volt, akikre csak egy szellemileg visszafejlődött tanulatlan ember vagy egy szánt szándékkal uszító és ferdítő ember mondja azt, hogy nácik voltak. Ideológiától függetlenül harcoltak hazájukért, mert ha nem teszik, fejbe is lövik őket. Bár lehet Tarantino tudta, nem érdemes harcedzett Waffen SS alakulatokkal harcoltatni még filmben sem a csapatát, mert bizony szarráverték volna őket. Egyszóval szánalmas, hogy kollektívan nácinak állított be mindenkit (sajnos pont ez az aktualitása a filmnek, mert 90 éves embereket hurcolnak meg a nem mondom meg kik olyan bűnök miatt, amit talán el sem követtek, de ha igen, már akkor is mindegy, hogy elítélik e őket avagy sem) És ami a legfőképp kiverte a biztosítékot: a teljes mértékű undorító lefitymálása a német hadsereg hőseinek. Aki kicsit is olvasott a korabeli harci egységekről, hősökről bármelyik oldalon, az tudja, hogy kik kaptak Német Lovagkeresztet (évszázadok óta létező kitüntetés, nem a nácik találták ki). A filmben szereplő "Zsidó Vadász" SS tisztnek van valami a nyakában: ez a Tölgyfalombokkal, Kardokkal és Briliánsokkal ékesített Lovagkereszt, amit talán, ha 10 ember kiérdemelt a háború során a Németeknél és tessék megkapaszkodni közük nem volt zsidóüldözéshez vagy állítólagos tömeges népirtáshoz. Egytől egyig kivételes harci érdemekről tettek tanúbizonyságot és kössétek fel a gatyát olyan szinten tisztelték őket, hogy ha hadifogságba kerültek külön tisztelettel bántak velük a Britek vagy az Amerikaiak elismerve érdemeiket. Ott akarok kilyukadni, hogy egy ilyen ember a büdös életben nem vetemedett volna arra, hogy elárulja hazáját. Maga az alapötlet tehát aktuális némiképp, ez mellett még szemet tudnék hunyni. De Tarantino keményen keveri a szezont a fazonnal és erre nem mentség, hogy a film fikció, mert teljesen korhű minden díszlet és a bemutatott tárgyak is, amit ilyen környezetbe helyezni, nem művészet, hanem mocskos és aljas propaganda.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása