A STAR TREK-et és a WOLVERINE-t látva könnyelműség lenne azt állítani, hogy Hollywoodban idén tetőzik az eredettörténet-mánia, ugyanis az eljövendő nyarak és telek valószínűleg egy rakat "begins" filmet szállítanak majd, amiből Magneto és Superman visszatekintője már szinte biztosra vehető, sőt a THE THING újrája is az eredeti előtt fog játszódni egy táborral.
Ikonok, típusfigurák ilyetén leleplezése előtt azért fel kellene tenni a kérdést: tényleg érdekel ez minket? James Bond állományba vétele? Jöhet. Bruce Wayne első tánca a belső bőregérrel? Naná. Logan találkozása az adamantiummal? Nem erről szólt véletlenül az előző X-MEN-ekből legalább kettő? Természetesen aligha akad szebb látvány a trikóra vetkőzött, brutáltortává fazonírozott Hugh Jackman dühöngésénél, de az ember többet várna a pénzéért egy egészestésre bővített "az előző részek tartalmából" összeállításnál. Ennél többet a WOLVERINE ugyanis aligha nyújt.
Lelkes voltam, nem vitás, hisz az előzetesek jó pár új és nem kevés régi mutánst ígértek - az előbbiektől új dimenziókat, az utóbbiaktól vastagabb árnyékot vártam, de minden tekintetben csalódnom kellett: az újoncok elnagyoltak, szellemképesek; tesznek-vesznek, mutatványokat és/vagy beszólásokat gyártanak, de nincs mögöttük sem jellem, sem szellem. A régiek pedig semmit sem tesznek hozzá korábbi jelenésükhöz, s ebbe sajnos a címszereplő is beleértendő. Hová tűnt az elidegenedés soha ki nem merülő témaköre? A kisebbségi érzés? A humánum?
Wolverine tragikus gyerekkorát letudhatod egy levegővétellel, aztán jön a gyorscsévélés, s máris azokat a képsorokat élheted át, melyeket az X-MEN 1-2-ben látott flashbackekből ismerhetsz. Sőt, az új karmaival felszerelt Wolverine az első ügyetlenkedést követően az egész X-MEN filmuniverzum legprofibb mutatványát hajtja végre, amely kétségkívül látványos, de hol marad a tanulás, a felismerés izgalmas és emberi folyamata?
A papírvékonnyá soványodott figurát a történések sem segítik: az akciójelenetek többsége abból áll, hogy elhidegült (fél)testvérével, Victor Creeddel zavar le hangos csörtéket, melyek már csak azért sem túl izgalmasak, mert mindkét karakter visszaköszön a későbbi (illetve korábbi) epizódokban. Apropó testvériség: azt még értem, hogy az X-MEN-ben Logannak nem ugrik be, ki az a szőrös gazfickó, aki Sabretooth névre hallgat, de hogy az utóbbi miért nem kokettál a bratyóval, az előttem sötét.
Mint ahogy az sem világos, hogy lehet megtűrni olyan cinkes jeleneteket, melyekben Wolverine megszerzi a bőrkabátját egy Ben és May Parker szerű duótól.
Ettől függetlenül a film határozottan élvezhető. Az Oscar-díjas TSOTSI-t dirigáló Gavin Hood remek játékosnak bizonyul a nagyköltségvetésű mozik porondján is, s még véletlenül sem próbál köldökfigyelős patronokat puffogtatni. Tisztességes, ugyanakkor felszínes szórakozást gyárt, amelyben jól ismert (és szeretett) hőse teszi azt, amit hétköznaponta szokott. Egy hangyányival sem többet. 


Az oldalon található tartalmak kizárólag








