aeon flux

ready for the action now, danger boy?

review 2008: az év albumai #1 Zalaba_Ferenc
2008. december 31. 09:32:54

Kategória: 15 komment

2008-ban jó sok zenét hallgattam, mégsem eleget. Példának okáért nem tudtam rávetni magam az új Kings of Leon albumra, bármennyire unszolt is zsé, mi több, a The Verve is kimaradt (csak engem idegesít a folytonos vinnyogás az új sláger hátterében?), s még sorolhatnám. Ezúttal nem volt könnyű dolgom összeszedni a legjobbakat: az első helyeken túl nagy a tömörülés, a többi pedig szellős, de kb. így néz ki a sorrend:

10. N.E.R.D. - Seeing Sounds

Univerzális hip-hop: kompatibilis a hálóval, a nappalival, a kocsiddal és a táncparkettel, s a refrénekethallva talán még anyád sem üvölt veled, hogy kapcsold ki. Sokak szerint újramelegített rántott hús, szerintem 'fun with the ladies'.


Spaz

9. John Dahlback - Winners and Fools

Kétlem, hogy John Dahback úgy ült le a számítógépe elé, hogy már pedig ő most anthemeket fog írni. Az egész albumot egyfajta felelőtlen könnyedség hatja át, amitől az embernek mosolyra húzódik a szája. És a sok kedves-aranyos butaság között csak megszületnek azok a himnuszok is.


You and Me

8. Dom & Roland - Through the Looking Glass

Dominic Angus nagyot merészelt, s legújabb albumát két CD-sre hízlalta. Jó egyentlen is lett: töltelékszámok ide vagy oda, a nóták nagyobbik felében elképesztő energia rejlik.


Deckard's Theme

7. Weezer (The Red Album)

Világbajnok klipek. Butuska szövegek. És olyan egyszerű dallamok, melyeket az istennek sem tudod kiverni a fejedből. De nem is igazán akarod.


Everybody Get Dangerous

6. Portishead - Third

11 évet vártam az új Portisheadre. Meg is érte, meg nem is: egyrészt ismét nyakig merülhettem abban a melankóliában, mellyel a huszas éveimben találkoztam utoljára, másrészt már megint pakolhatom el az összes szúró-vágó eszközt. Emós azért nem lettem. :) Viszont a Silence vége mindig bosszant - gondolom, ez volt a cél.


Machine Gun

5. The Music - Strength In Numbers 

A The Music univerzális zenecsemegéinek abszolválásához csupán Robert Harvey egérhangját kell megszoknod. Ezzel adódhatnak problémáid, de ha rám hallgatsz, nem adod fel.


Strength In Numbers

4. Hans Zimmer & James Newton Howard - The Dark Knight

Lehet vádolni, hogy csupán a Begins felmelegítése, de a filmhez hasonlóan Zimmer és Howard is építkezett, nem pedig újrahasznosított. A Joker téma pedig mintha egy másik bolygón íródott volna.


Why So Serious?

1. UNKLE - End Titles... Stories For Film

Nyál helyett érzelem: így tudnám jellemezni az UNKLE negyedik újjászületését. Az End Titles nem árul zsákbamacskát: filmzenék nem létező filmekhez. És nem csak ebben a megközelítésben zseniálisak.


Nocturnal

1. dEUS - Vantage Point

Nem hazudok, számomra az év felfedezése. Első és utolsó találkozásom a belga bandával sok-sok évvel ezelőtt az a bizonyos hegedűzúzó szám volt, amiben sokat ordibáltak - legalábbis hülye technoheadként csak ennyi jött át a Suds & Sodából. Aztán zsének hála volt egy találkám a Pocket Revolutionnel, rá nem sokra kijött a Vantage Point, s lám, jelenleg több dEUS tartózkodik az iPodomon, mint teszem azt, Nathan Fake.


Favourite Game

1. SlipKnoT - All Hope Is Gone

Erről a korongról már zengedeztem korábban, s már ott is megmondtam, hogy az év albuma. Holtversenyben ugyan, de úgy lett. Nyakakat elazzítani, hajgumikat eldobni és hajrá!


Psychosocial

Címkék

album top 2008 aeonflux top zene

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr784536155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_29159 2008.12.31. 10:50:07

A Slipknot és a TDK nálam is ott van a legjobbak között, a többiről még csak nem is hallottam :S És most a flashem is szarakszik, nem mennek a YT videók. Énaz új Theory of a Deadman-t, Course of Nature-t és Offspring-et emelném ki, no meg Julianne Hough-t, akik így elsőre eszembe jutnak.

Ismeretlen_85627 2008.12.31. 11:34:08

Jó lista, mert bár alig ismertem egy-kettőt közülük, de volt olyan, aminek máris utána néztem, szóval jó lista:) (másrészről viszont egy Vantage/Vanishing Point tévesztésbe sikerült belefutni, de csak azért tűnt fel, mert annak pont utánanéztem) Én a héten a hearya.com 50-es indie listájáról szemezgettem, és csak annyit fűznék hozzá, hogy Mason Proper for the win! Továbbá Harcsa Veronikába szerencsére idén sem lehetett nem szerelmesnek lenni:)

Ismeretlen_108973 2008.12.31. 12:21:15

stavanger: ugye ott voltál a lemezbemutatón. ott éreztem először, hogy bármit odaadnék egy nőért. :) ae: tényleg 'vantage point' a deus, nálam is bejutott a top 5-be. ami igazán meglepett, az az unkle. nekem fércmű benyomását kelti. meg az, hogy csak 6. a third. (ha kijózanodok, én is írok listákat :)

Ismeretlen_1068 2008.12.31. 14:17:02

hoppá, ezt is benéztem. :) (első körben összekevertam az MGMT-t a THE MUSIC-kal, mármint az albumcímeket). kicsit szedett-vetett a lista, no nem minőségi, inkább összeállítás szempontjából. :)

Ismeretlen_85627 2008.12.31. 15:16:53

Z: szívfájadlom, de ki kellett hagynom:( Egyébként az m1en volt a minap a38as koncertfelvétel, ami úgy volt beharangozva, hogy az idei lemezbemutató lesz, aztán kiderült, hogy egy régebbi volt... Sebaj, majd levetítik jövőre. Persze a koncertfelvételekkel azért úgy van az ember, mint az automata-kávéval, hogy csak jobb híján. Kivéve azt az apró tényt, hogy ha arra ráfanyalodok, akkor is utálni fogom, ezt viszont még így is élmény volt:)

Ismeretlen_9654 2008.12.31. 16:24:20

nálam is érik egy zenei top 10.

Ismeretlen_62806 2008.12.31. 16:42:57

szintén, de egyelőre csak 9 albumom van, úgyhogy most pótlok 1-2 kihagyott darabot (most épp az új Opeth pörög).

Ismeretlen_84137 2008.12.31. 16:58:03

Nálam így néz ki a lista eleje: 1. Fleet Foxes - Fleet Foxes 2. The Dodos - Visiter 3. Cut Copy - In Ghost Colours 4. M83 - Saturdays = Youth 5. Sigur Rós - Međ Suđ Í Eyrum Viđ Spilum Endalaust 6. MGMT - Oracular Spectacular 7. dEUS - Vantage Point 8. Air France - No Way Down 9. Okkervil River - The Stand Ins 10. Deerhunter - Microcastle / Weird Era Cont. A folytatás erre: http://href.hu/x/7rb7

Ismeretlen_62806 2008.12.31. 17:08:25

hű, a Fleet Foxes. most kezdtem el vele ismerkedni, néha úgy gondolom, zseniális, máskor meg nem tudok mit kezdeni vele. érdekes egy darab, az biztos. (nálam ilyen még a Vampire Weekend)

Ismeretlen_90239 2008.12.31. 19:01:09

AE: nagyon megleptél azzal, h a The Music bekerült a 10-es listádba. a Vampire Weekend Punk című száma zseniális és a 2008-as év klipje. mondjuk AE-t megőrjítem vele...

Ismeretlen_93066 2008.12.31. 19:04:00

nálam idén az "Atmosphere - when life gives you lemons, you paint that shit gold" című lemeze vitte a pálmát. ajánlom mindenkinek:)

Ismeretlen_1068 2009.01.01. 16:58:36

ez a vampire weekend még viccnek is rossz, ellenben a rendesen hájpolt TV on the radio egész pofás (nem úgy, mint a the killers, artic monkeys s tsai dolgok).

Ismeretlen_9654 2009.01.01. 18:22:09

hát nem tudom, nekem a tv on the radio még mindig egydalos (staring at the sun) formáció. az új lemezt nem is bírtam megszeretni.

Ismeretlen_1068 2009.01.01. 18:42:17

hmm, lehagytam az új plaidet.

Ismeretlen_9654 2009.01.01. 21:08:50

az hiba, mert bólogatós lett.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása