aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile (2007) Zalaba_Ferenc
2008. november 27. 16:06:48

Kategória: 7 komment

Simán lehetne A MÁSOK ÉLETE társfilmje, hisz Cristian Mungiu szociál-realista drámája is az átkos korszakban játszódik, melynek lenyomata még ott díszdeleg nem csak a régi épületek falán, de az emberek lelkén is. Mégis, számomra ez a film váltotta ki a nagyobb hatást, mivel hiányzott belőle mindaz az audiovizuális pluszhatás, ami miatt egy filmet filmnek érzünk, bármennyire torokszorító és átérezhető - hatásos vagy hatásvadász.

Ez érdekes probléma, ugyanis a 4 HÓNAP, 3 HÉT, 2 NAP is zseniálisan megkomponált képekkel dolgozik. Cinemascope-ban felvett, pontos nyitásai, lassú svenkjei, acélos színei Fincher hideg precizitását idézik, s ez a bámulatos távolságtartás valójával delejezett.

Szegény én. Hisz önmagában a történet is földbe hengerlő, s nem csupán azért, mert kegyetlenül életszerű (köszönhetően valamennyi színész kiváló munkájának és a párbeszédek realitásának) és kényelmetlenül ismerős (a helyzet csak egy fokkal volt rosszabb keleti szomszédainknál), hanem azért is - és ez piszkosul váratlanul ért -, mert feszültebb, mint bármelyik thriller, amit mostanában láttam.

Fölösleges lenne elemezgetnem a tetteket, boncolgatnom a karakterek lelkivilágát: a megfelelő következtetést úgy is le tudjátok vonni. Már ha meritek. Igazi mestermű.

(Már megint a CORNERfilmet promózom - de hát aki megérdemli, az megérdemli :) -, de a film hamarosan kijön DVD-n, méghozzá meglepően klassz kiszerelésben, jó áron. Ne hagyjátok ki.)

Címkék

kritika drama eurocinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr544536071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_23120 2008.11.27. 19:10:10

Teljes egyet tudok érteni a kritikáddal, torok- és szívszorító film, szerintem a tíz csillagot is simán megérdemelte volna.

Ismeretlen_85627 2008.11.27. 19:14:18

Tipikusan az a film, ami után az ember csak mered maga elé. Meg alig kap levegőt. Sok-sok megemlíthető motívum lenne, ami miatt szerintem kiérdemli, hogy "instant klasszikus" megnevezést, de kiemelném film lezárását, ami az egyik leghatásosabb, amit talán valaha is láttam!

Ismeretlen_108973 2008.11.27. 19:55:14

írok róla, amint levegőhöz jutok. vásznon sikerült elkapnom még januárban. idén nem láttam jobbat, de magával vitt egy darabkát a lelkemből.

Ismeretlen_76970 2008.11.28. 19:01:17

Esztendő távlatából még mindig beugrik Bebe úr. Korrekt fazon volt.

Ismeretlen_77710 2008.11.29. 12:19:00

Sajnos nem volt szerencsém a filmet, ugyanis barátaimat félreértettem és én a film végére értem oda. :) Azonban ők azt mondták, annyira megrázó, hogy 1 hétig filmet sem akarnak látni. Kritikád alapján rászántam magamat, és megszerzem. Az érdekesség még az hogy elég sok filmet láttam a 2007es cannesi fesztivál versenyprogramjából, de pont az aranypálmásat nem. Nekem a halálbiztos, és a zodiákus is marhára tetszett, és ezeket a filmeket "nyomta le". Gondolom ezt imádni fogom, ha lehet ilyet mondani egy ilyen filmre.

Ismeretlen_1068 2008.11.29. 13:55:09

zsé azt mondta, ez volt a legszörnyűbb film, amit mostanában látott. aztán hozzátette, hogy valószínűleg jó volt, hisz óriási hatással volt rá, csak hogy ez a hatás szörnyű érzés formájában testesült. tényleg nem könnyű darab, de nélküle imho jóval szegényebb lenne a világ.

Ismeretlen_108973 2008.11.29. 18:17:37

lavmitendor: nem hiszem, hogy imádni fogod. az irréversible és a sympathy for mr. vengeance mellett ez volt eddigi életem 'leglélekgyötrőbb' filmje. az a típusú alkotás, ami után a levegő is másabb ízű egy jó ideig. páratlan. zseniális. abszolút. legkésőbb hétfőn jön a cikk. :)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása