aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office special: szeptember preview Takács Máté
2008. szeptember 01. 17:34:53

Kategória: 3 komment

Mozgalmas nyarat hagyott maga mögött az amerikai moziipar. 12 film lépte át május óta a százmillió dolláros határt, s erre még további öt bemutatónak van több-kevesebb esélye. Legközelebb hasonló számokkal valószínűleg - akárcsak tavaly - csak november beköszöntével találkozhatunk, de meglepetések adódhatnak. A szeptember ugyan nélkülözi ezt a potenciált, de egy-két film mégis jelentős érdeklődésre tarthat számot. Íme a jelenleg a hónapra tervezett tizennégy országos bemutatóból összeállított lista, amely egy lehetséges verziója a szeptemberi box office verseny helyezettjeinek.



10., BANGKOK DANGEROUS
One night in Bangkok makes a hard man humble: Nic Cage-nek azonban már nem árthat a thaiföldi kiruccanás, hiszen elég megaláztatást szerzett magának A SZELLEMLOVASsal vagy az éppen egy éve vetített NEXTtel is. Mi változott azóta? Hát a séró az nem. A BANGKOK DANGEROUS egy nagyjából jó hírű thai film remake-je, s ahogy az egyre divatosabb manapság, a régi és új változatot is ugyanaz(ok) a rendező(k) jegyzi(k). A trailer rossznak nem rossz, de a szeptemberi időzítés - noha egyedüli heti premierről van szó - nem ígér 30 milliónál többet a Lionsgate forgalmazta akciónak.

9., NŐK (The Women)
Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén: A THE WOMEN Clare Boothe Luce színdarabjának második filmváltozata - közel hetven éve készült az első mozis adaptáció. A hölgykoszorú mindenképpen figyelemre méltó: Meg Ryan, Eva Mendes, Annette Bening, Jada Pinkett Smith és Debra Messing alakítják a főszerepeket, de mellettük még jópár ismert női név tulajdonosa teszi tiszteletét a vásznon. A forgalmazó a Picturehouse, akik nem a box office-sikereikről híresek (egy-két díjnyertes kivétellel), így csodát nem lehet várni a filmtől, mindazonáltal a célközönség már világosan megmutatta magát korábban az év folyamán - töredékük is elegendő, hogy 25 millió fölé jusson a produkció. (hazai premier: december 11.)

8., ÉJSZAKA A PARTON (Nights in Rodanthe)
Unfaithfully yours: Richard Gere táncolt egyet Jennifer Lopezzel, hogy aztán visszatérjen A HŰTLENbeli partnernőjéhez, Diane Lane-hez. Az ÉJSZAKA A PARTON Nicholas Sparks regényéből készült, akinek korábban már három műve is mozgoképpé lényegült: az ÜZENET A PALACKBAN nem találkozott az elképzelésekkel a nézői ítéletek és az észak-amerikai box office adatok szerint sem, ellenben a SÉTA A MÚLTBA és mindenekelőtt a SZERELMÜNK LAPJAI komoly sikereket ért el. A két főszereplő párosa egyszer már bevált, és a premierjük között lévő két hét elegendő, hogy a NŐK ne jelentsen érdemleges konkurenciát a romantikus filmnek egy akár 35 millió fölé tendáló végösszeg teljesítésében. (hazai premier: november 20.)

7., A SPANOM CSAJA (My Best Friend's Girl)
Én, a nő és plusz egy fő: Kate Hudsont két tökfej ostromolja. Egyikük Dane Cook, aki egy éve ugyanekkor A KABALAPASIval relatív sikerre talált, a másik pedig Jason Biggs, aki igazából nem találja helyét, mióta kihátrált az AMERIKAI PITÉből. A SPANOM CSAJA (ezt a magyar címet!) sztorija baromi egyszerű, és célközönségének nem is jut más a hónap során. A minőségről Howard Deutch rendező gondoskodik, akit először engedtek a kamera közelébe a BÉRGYILKOS A SZOMSZÉDOM patetikus folytatása óta. A rossz előjelek ellenére A KABALAPASIéit felülmúló számokat várhatunk. (hazai premier: szeptember 18.)

6., RIGHTEOUS KILL
The heat is on: Annak ellenére, hogy a hírhedten rossz disztribúciós készséggel megáldott, a straight-to-dvd-k kedvelői körében is jól ismert Millennium Films és Nu Image produkciójáról beszélünk, meg kell szavaznunk a bizalmat a RIGHTEOUS KILLnek. Elvégre Al és De Niro van a fedélzeten. A két színészlegendára már nagyon ráfért, hogy visszatérjenek a gyökerekhez, mert egy-két kivétellel hosszú ideje csak csalódást keltő filmekben bukkantak fel. A forgalmazás az Overture Films feladata, akiknek eddigi legjobb eredménye az idén januári VAN AZ A PÉNZ...AMI MEGBOLONDÍT a maga 20 milliós bevételével. Nem túl bizalomgerjesztő, de reméljük azt, hogy a színészek iránti érdeklődés most felébe kerekedik a korlátoknak. 40 milliónál többre azért ne nagyon számítsunk a VÖRÖS SAROK rendezőjének és A BELSŐ EMBER forgatókönyvírójának közös munkájától. (hazai premier: december 18.)

5., GHOST TOWN
Ghostbluster: Ricky Gervais első abszolút főszerepében látható David Koepp, a AZ ELVESZETT VILÁGban ténykedéséért megfizető forgatókönyvíró negyedik mozis rendezésében. A GHOST TOWNban a komikus egy seggfej fickót, Bertram Pincust játssza, akit - miután pár percre meghal - egy rakás szellem kezd zaklatni, élükön Greg Kinnearrel. Mind akarnak tőle valamit, de Bruce Willis nem siet a segítségére, ezért neki kell rendeznie a problémát. Ismerős történet, kicsit más megközelítésből. Ha a DreamWorks filmjében diadalmaskodik a minőség, vagyis vicces lesz, akkor akár feljebb is kúszhat a havi listán egy visszafogott kezdés után, amikor is további négy film debütál országosan.



4., LAKEVIEW TERRACE
A samközti ablak: Samuel L. Jackson most végre újra igazán motherfuckerkedik! Nem tetszik neki ugyanis, hogy szomszédságába interraciális pár költözött, így mindent megtesz, hogy továbbállásra kényszerítse őket. Bármit meg is tehet - mivel zsaru. Ott rejlik a lehetőség a sztoriban, a trailer sem rossz, csak épp túl sokat elárul. Ez persze ritkán probléma a toplista meghódításában, és az sem gond, hogy a rendezői székben Neil LaBute ül. A FÉRFITÁRSASÁGBAN és a BETTY NŐVÉR direktora két év hallgatással lerótta a THE WICKER MAN-remake-ért járó büntetést, s ha a kritikusoknak legalább felét meggyőzi a film, akkor megérdemelt a meglehetősen zsúfolt, a hasonló közönséget megcélzó TAKENt is magában foglaló szeptember 19-ei hétvége megnyerése. Jackson utóbbi munkáit tekintve, ha a HIPERVÁNDOR és az 1408 szintjét nem is közelíti meg a LAKEVIEW TERRACE, egy 50 millió semmiképpen nem lenne túlzás. (hazai premier: december 4.)

3., THE FAMILY THAT PREYS
Black is back: Újabb Tyler Perry film érkezik a mozikba. Emlékeztetőül, az afroamerikai fickó saját színdarabjait ülteti sorra a nagyvászonra, kitörő anyagi hasznonnal. A sort a DIARY OF A MAD BLACK WOMAN kezdte 2005-ben (melyet egyelőre Perry csak íróként jegyzett), majd jött a nálunk az HBO-n sugárzott CSALÁDI GUBANCOK. Utóbbi már 30 millió felett nyitott, majd a tavaly októberi WHY DID I GET MARRIED? és az idén márciusi MEET THE BROWNS haladta meg a 20 milliót első napjaiban. Pusztán a tavaly februári APU BOLDOGSÁGA lóg ki a sorból, igaz nem csak bevételi adatait tekintve. A THE FAMILY THAT PREYS a megszokott fekete szereplőgárda mellett most még több fehér színészt vonultat fel, így Cole Hausert, KaDee Stricklandet és Kathy Batest. A kérdés adott: felülmúlható-e az eddigi csúcstartó CSALÁDI GUBANCOK 63 millió dollárja?

2., OLVASÁS UTÁN ELÉGETENDŐ (Burn After Reading)
Intolerable comedy: Már be is mutatkozott a velencei filmfesztiválon a Coen-testvérek legújabb dobása, ezúttal egy vígjáték. E műfaj kiválasztása bölcs dolog volt, hiszen a NEM VÉNNEK VALÓ VIDÉK igencsak megterhelte a mozinézőket. Az OLVASÁS UTÁN ELÉGETENDŐnek így könnyebb dolga van megismételni a legjobb film Oscarját elnyerő alkotás teljesítményét, már csak azért is, mert a fogadtatása hasonlóan fenomenális az első hírek szerint, élen Brad Pitt alakításával. A film ezúttal egyből széles körben indul, így a kezdeti lendületből egy 40-50 millió dollárt ki is utalhatunk neki, aztán a díjszezon beköszöntével ez majd tovább növekedhet. (hazai premier: november 27.)

1., SASSZEM (Eagle Eye)
Bird on a wire: A hónap legjobban reklámozott filmje került az első helyre. A SASSZEM Steven Spielberg első produceri munkája a TRANSFORMERS óta, s aki a két filmben még közös, az Shia LaBeouf, a kivételes sikerű rendező új pártfogoltja. A másik főszereplő Michelle Monaghan, aki mostanra érett meg arra, hogy feltüntessék a plakáton (ami nem teljesen igaz, mert a HIDEG NYOMON poszterén is ott díszelgett neve, igaz, elveszve sok másik között); pár hónapja, A BOLDOGÍTÓ TALÁN bemutatójakor ezt a marketingesek még megtagadták a bájos színésznőtől. Az izgalmasnak tűnő film egyértelműen a legnagyobb érdeklődésre tarthat számot szeptemberben, jó eséllyel a rendező, D. J. Caruso és LaBeouf előző kollaborációja, a DISTURBIA nyomdokaiba lépve, ami 80 millió dollárt jelent. (hazai premier: október 2.)

Ami még jön: Spike Lee új szippantása, a második világháborús fekete katonákról és csodákról szóló MIRACLE AT ST. ANNA, Liam Neeson mindent elsöprő apai ösztönei a TAKENben, egy IGOR című független animációs film, illetve a BLINDNESS Julianne Moore-ral. Ezen kívül korlátozott számú mozi mutatja be a THE DUCHESS című brit drámát Keira Knightleyvel és Ralph Fiennesszal, s hasonló módon debütál Ed Harris APPALOOSÁja is.


Címkék

box office coming soon

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr824535807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pimp 2008.09.01. 17:47:39

off nem lehetne a hosszú cikkeket egy Elolvasom link alá rejteni? ha éppen nem érdekel a cikk, vagy már korábban elolvastam, akkor kényelmesebb lenne csak a bevezetést átscrollozni.

Ismeretlen_1068 2008.09.02. 13:44:52

hozott már szeptemberi film 100 milliót? az EAGLE EYE szerintem esélyes erre.

Ismeretlen_82723 2008.09.02. 14:06:42

Legutóbb a Mindenütt nőnek (Sweet Home Alabama) sikerült 2002-ben. A legjobb szeptemberi nyitányt is ez tartja 35 millióval.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása