aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: the x-files - i want believe (2008) Zalaba_Ferenc
2008. július 22. 23:10:28

Kategória: 28 komment

hinni akarok... hinni akarok abban, hogy mindez csak egy rossz álom és mindjárt felriadok, mert az egyszerűen nem lehet, hogy EZÉRT nem láthatjuk időben minden idők legjobb filmjét (az imdb közönsége szerint). pedig ez a szomorú helyzet: egy évek óta halott sorozat 100 percesre dagasztott, egy valószínűleg számos alkalommal visszadobott sztoriból összehántolt epizódja miatt vagyok kénytelen várni még 14 napot a csodára - vagy annak lerombolására.

no, de inkább magamra kapom az objektivitás szemüvegét, melynek létezéséről a sorozat rajongói valószínűleg nem is tudnak, és megpróbálok elmerülni abban a bizonyos "sötétségben", melyben mulder oly szívesen turkál.

az új x akták mozi ott folytatja, ahol a sorozat hat éve véget ért: mulder "szökésben", scully pedig orvosi pályán; ők már lezárták az utolsó x aktát. igen ám, de egy rejtélyes ügy - és egy kollegina eltűnése - arra készteti az fbi-t, hogy rehablitálja a nyomozó párost.

többet nem mondok... nem is van mit. scully a hitével küszködik, mulder scully-t győzködi, s míg egymásnak mondanak hangzatosakat, számos illogikus fordulatnak hála még a megoldásig is elbotorkálnak. a rajongók pedig csámcsoghatnak egy-két cameón és visszakcsintáson, meg persze némi érzelmi tumultuson is, amely bizonyára jó kis táptalaja lesz a sci-fi találkozók kerekasztal megbeszéléseinek.

jó, azt hiszem, most már elárulhatom, hogy nem vagyok x-filer, ám a misztikum, mint hálás filmes modus operandi mindig is foglalkoztatott, így rövid távon felháborító, hosszú távon pedig dög unalmas eme nyomelem megjelenítésének komplett hiánya. hőseink mást se tesznek, csak isteni jelekről és a mindent átható misztériumról pofáznak, ám chris carter rendező képtelen ezeket a szavakat filmes eszközökkel - képekkel, hangokkal, akár egy leheletnyi atmoszférával, netálntán izgalommal - közvetíteni, így a verbális hókusz-pókusz csupán üres és bárgyú locsogás marad.

fürkésztem azokat a momentumokat, amik igazolják eme film létjogosultságát: azt, hogy egy kereskedelmi adó késő esti órája helyett miért a gyöngyvásznon láthatom, de egyszerűen képtelen vagyok bármit is felhozni. ebben a produkcióban nincs se látványos akció, se mindent felforgató reveláció, csupán egy nyugdíjazott tévés kor kínos vergődése szűk 100 percen át.

bónusz kör: a lenti plakáton érvényesülnek az ún. "corvin-effektus" (a corvin moziban lévő dvd-kölcsönzőben minden olyan film jobban teljesít, melynek borítóján van egy lőfegyver) előnyei, ugyanis emlékeim szerint mulder egyszer sem ránt stulót a film során. külön öröm az a három helikopter az égen, melyeknek a filmben természetesen nyomuk sincs - a kétembernyi méretű véres X-ről nem is beszélve (jó, jó, tudom :).

Címkék

kritika thriller sci fi 2csillagos x files serial

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr714535684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_12139 2008.07.22. 23:40:20

10/1. És ekkora mellétrafálást, mint ami a port-on, Vox-ban, stb megjelent "tartalomként" - http://href.hu/x/6fkd - ilyet én még nem is éltem. MI VOLT EZ?

Pizsama · http://yofilm.blogter.hu 2008.07.22. 23:46:28

Én a végére már a sorozatból is kiábrándultam, és az előző 98-as film se tetszett igazán, de ezek (és a kritika) ellenére meg fogom nézni...

Ismeretlen_13025 2008.07.22. 23:46:41

szemét újságírók :P

Ismeretlen_1068 2008.07.22. 23:49:51

ja. jobb lett volna szimpla nézőként beülni, s mikor... SPOILER ...először mutatták a mocskos orosz laboratóriumot, kimenekülni a francba. hihetetlen, hogy még most is el mernek sütni olyan tudatlan ostobaságokat, hogy az oroszok olyanok, mint a barbárok.

Ismeretlen_1068 2008.07.22. 23:52:34

most nézem ezt a tartalmat. ezt a marhaságot meg honnan szedték? vki nagyon félreinformálhatta a portot. mindjárt rákeresek a hivatalos szinopszisra.

Ismeretlen_1068 2008.07.22. 23:57:04

hmm, az intercom oldalán is ez a szinopszis szerepel. egy szavát se higgyétek. :)

Ismeretlen_1068 2008.07.23. 00:10:36

még két dolog: 1. az egyik fórumon valaki a vészhelyzet egyik epizódjához hasonlította, s nem alaptalanul: egy többynire felesleges mellékszálban scully hosszú perceket tölt egy beteg kisfiú gyógyítgatásával. 2. a poénok. akad 1-2 megmosolyogtató, de legalább annyi olcsó is. pl. az egyik jelenetben feltűnik georger w. bush feje egy képen, erre felcsendül az x akták téma, mulder és scully meg összenéz. tisztára, mint egy paródiában.

Ismeretlen_76999 2008.07.23. 00:24:43

Duchovny nálam most már egybeforrt Hank Moody-val, szóval elkerül jó messzire ezt. :)

Brosnan 2008.07.23. 00:31:15

Nekem tetszett az első rész!:) Én sem vagyok nagy sorozat fan de elkezdtem nézni a sorozatot,és elnézegetem! de azért ez a 2/10??:S csak ennyi?:O

Ismeretlen_1068 2008.07.23. 00:34:17

első rész: 10/5 legalább olyan kukán jöttem ki róla, mint amilyen kukán beültem rá, de legalább tudtam néha tátani a szám (és nem csak ásítás közben :).

Ismeretlen_12139 2008.07.23. 00:34:43

7. ae, egy paródia is több ennél a filmnél annyiban, hogy szerepelnek benne kötelező motívumok az x-aktákból. Ez inkább egy alternatív folytatás a sorozat egy alternatív verziójához, amit senki nem látott. Én ezt a kollektív amnéziát nem bírom felfogni, hogy a stábból senki nem emlékezett semmire a régi sztoriból, karakterekből, hangulatból, bármiből? Amennyire ez a film x-akták film, annyira minden film x-akták film, csak ki kell cserélni a két főhőst a Duchovny-Anderson párosra. Szeretnék olyan kritikákat látni majd, ahol a címben csupa nagy betűkkel villog, hogy ÁTVERÉS, és akkor majd megnyugszom kicsit. Bár igazából most sem vagyok ideges, mert ez a mozi nem rossz volt, hanem valahol az alatt, egy számomra értelmezhetetlen sávban mozgott, ráadásul egy percig sem kilendülve onnan.

Dagenham · http://bluejaunte.wordpress.com 2008.07.23. 00:34:45

Szomorúan olvasom mindezen lesújtó véleményéket, ha sokat nem is, de azért valami kellemetes mementót vártam e filmtől - no de majd meglátom, hátha, ősfanként megnézős.

Brosnan 2008.07.23. 00:39:37

Én is sokkal többet vártam:( Remélem a véleméyektől még tetszeni fog:) Gyártási költségekről tud valaki vami pontosat mondani? Kíváncsi lennék,hogy mennyibe volt:S

Ismeretlen_1068 2008.07.23. 00:45:53

ránézésre 15 millió (5-5 millió a két főszereplőnek, 3 carternek, a maradékból a film), egyébként biztos elkótyavetyéltek rá vagy 60-at. remélem, hasalni fognak.

Brosnan 2008.07.23. 00:50:14

:):) Nemhiszem,hogy hasalni fog azért az "X-akták" nagy név és sok rajongója van.Úgy tudom az első rész sokat hozott! Látom más sem tud aludni:D

Ismeretlen_1068 2008.07.23. 00:55:55

én tudnék, hajh, de mennyire, hogy igen... ON: vajh 6 év és egy vacak fogadtatásban részesült záróévad után is maradt annyi rajongó, hogy sikerre vigyenek egy filmet (a TDK mellett), amit az alkotók nem mertek bemutatni a sajtónak?

Brosnan 2008.07.23. 00:57:51

Nem merték bemutatni?:O Ezt nem is tudtam:S Jó Égő:)

Sasuke 2008.07.23. 10:30:37

Akkor bejött, amire számítottam. Elnézve az előzetesét, nem túl sok helyszíne lehetett a filmnek. De azokat gondosan összevagdosták 1,5 percben. Ez a "süssünk tortát, de a néző hozza a hozzávalókat" típusú felfogás sosem tetszett. Miért nekem kéne hozzágondolni dolgokat, hogy mitől lehetett volna még jobb a film. Szóval ja, már a bemutatóból is lehetett látni, amit leírtatok. Valaki sikerre számított? :-) Az első film szerintem jó volt. Ott meg is kellett volna állni, ezek szerint. Ennyi erővel, miért nem csináltak remaket a "Szupernagyiból"?:D Annak több értelme lett volna...

Ismeretlen_13025 2008.07.23. 13:23:57

miért spoilerrel válaszoltál a sima nézősre. Nekem azért szemét újságírók mert még másfél hét, és már levetítették. "az alkotók nem mertek bemutatni a sajtónak?" látjuk :)

Ismeretlen_1068 2008.07.23. 13:27:46

ez nem sajtóvetítés volt, hanem nyilvános premier előtti cucc. nagy különbség. :)

Ismeretlen_72212 2008.07.23. 14:15:06

no comment :D

Ismeretlen_1256 2008.07.23. 14:25:13

Le vagyok sújtva, mélységesen.

n-drew 2008.07.23. 16:52:07

A gyártási költség 35 milla volt. Én nagyon várom a filmet, de szerintem tudok objektív lenni vele kapcsolatban. A sorozatot is nagyon szeretem, de elismerem, hogy az utolsó évadok gyengék. Azt meg holnap tudom meg, hogy ez most hogy sikerült.

clay · seeornot.blog.hu 2008.07.23. 18:46:41

SPOILER Tényleg marha sok a közhely: rengeteg just-in-time megoldás, pedofil papok, az egyetlen dohányzó főszereplő tüdőrákot kap. Baromi unalmas...

n-drew 2008.07.23. 19:53:19

Most olvastam, hogy itt is van valami a stáblista után.

VVega · http://halfpecssquad.blog.hu 2008.07.25. 00:28:50

Borzalmas. Egyszerűen nincs mit dícsérni rajta, minden elemében szar.

Graetsci 2008.07.28. 17:21:59

"többet nem mondok... nem is van mit." NEM VAN?? Helyesen talán NINCS. Atyaég!

Ismeretlen_1068 2008.07.28. 18:26:07

azért szívrohamot ne kapj. :)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása