aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: juno vs michael clayton Zalaba_Ferenc
2008. február 17. 01:47:24

Kategória: 28 komment

a nemzetközi sajtó értetlenül áll a michael clayton 7 oscar-jelölése előtt, én pedig azt nem értem, mikor, hogy és legfőbbképpen miért lett a junóból ekkora szenzáció. mindkét film totális középszer. illetve egy kicsit még annál is rosszabbak, ugyanis a közepes filmeket fel lehet vállalni, könnyedén beazonosítod, majd elmerülsz az ismerős légkörbe. elég nagy kicseszés, amikor egy kopott kabátot viselő figura arról papol neked, hogy ő mennyire eredeti és mennyire előkelő.

mindkét filmmel ez a baj: megpróbálnak okosabbnak látszani, mint amik. a michael clayton - amely félig erin brockovich, félig a cég - szétszabdalja az idősíkokat és bátran bedob három tucat nevet meg fél mázsa bennfentes dumát, csak hogy a zavarosban ténfergő néző azzal mentegesse magát, hogy most biztosan egy nagyon okos filmet lát. pedig nem. a címszereplő probémamegoldó maga is problémákkal küzd, s hamarosan belőle is probléma lesz, aztán egy autóbombával később megszólal a lelkiismerete. hoci 7 oscar-jelölés, megcsillag.

bevallom, a juno nálam hendikeppel indult, ugyanis ellen page-et már a hard candy-ben képes lettem volna belefojtani egy pohár tejbe, s itt még rosszabb: kis fruska létére hozza a cinikus, kiégett, világbölcse, ugyanakkor az infantilizmus ócska álarca mögé bújó gyerekkurvát, akit még az sem rettent el attól, hogy ő legyen a legokosabb a telepen, hogy tulajdonképpen felcsinálta egy lúzer. aztán persze rákattan egy faszira, mert - hú bazze' - gitárja van. hoci 4 oscar-jelölés, megcsillag.

és az olyan filmektől, mint a once még azt az egy szem oscar-jelölést is majdnem elvették.

Címkék

kritika oscar independent george clooney 4csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr554535131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_9654 2008.02.17. 02:33:55

én őszintém nem értem hogy kerültek ezek oscar közelbe. például clooney? ne má'! pedig olyan erős oscar-évnek tűnt...

Ismeretlen_84170 2008.02.17. 07:51:13

speciel a juno-n iszonyat felbasztam az agyam: imdb: 8.3, vagyis minden idők 135. legjobb filmje. nevessetek csak, h ilyenen problémázok, de az imdb valamikor azért hitelesebb forrás volt. a juno idegesítő, affektáló, nagyon szar film. érthetetlen a hype.

Ismeretlen_85452 2008.02.17. 11:35:59

Junoval egyetértek, mégha nem is ennyi pontot adtam rá. Ellen Page játéka/karaktere hihetetlenül irritáló.

Ismeretlen_13025 2008.02.17. 12:10:14

a clayton marhajó. lehet én vagyok izé, de hol szabta szét az idősíkokat, 1 flashforward volt az elején meg pár flashback volt benne, amúgy pedig egy kerek sztori. na mjd kifejtem :)

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.02.17. 13:08:50

Nekem speciel tetszik a Juno, láttam a No Country-t és a Vágy és vezeklést (Oscar előtt meg kellett nézni) és eddig nálam a Juno vezet.

Ismeretlen_1068 2008.02.17. 13:15:34

megvolt mind az öt film a "legjobbak" közül, s nálam a no country a favorit, de magasan.

Süti 2008.02.17. 15:29:15

juno azért jobb ennél, de a csajnak vannak idegesítő megmozdulásai az biztos.

Real013GSF 2008.02.17. 15:29:55

Ehh..nem is mondok semmit.Hogy lehet úgy írni valamiről, ha alapból utálok valamit,vagy valakit?Mi értelme van akkor megnézni?Jó lezúzni valamit? Claytont nem láttam, de Clooney jó színész.Főleg úgy,hogy a Vészhelyzetből futot be ilyen karriert, ráadásul rendezőként is remek. Juno meg szerintem abszolút megérdemli, ahol áll. Miért van eluralkodóban az a nézet, hogy Oscarra csak a hűdekomolydrámák meg komoly filmek kerülhetnek? Egyrészt Page játékát lefikázni,hát nemtom..szerintem az év egyik legjobbja.És tudjátok mi az érdekes?A No Country-ba belemegyaraznák minden mondanivalót,ami szerintem kb.nincs,a Juno-ba meg holt nyilvánaló,de nem tolják a pofánkba, azt meg nem veszik észre sokan. Hajrá Juno! Ahogy máshol is írtam: Teljesen megérdemelt mind a négy jelölés. egyrészt szerintem nagyon le kéne szokni az Akadémiának arról, hogy csak a dráma-életrajzi filmek az igazán említésre méltók,másrészt meg tényleg remek film. Tényleg oylan feel good érzése lesz az embernek utána. Ráadásul rendkivül kifinomult humora van a filmnek, nem az a sírva nevetős, de például a yuppiek házában lévő kínos csendes Pilates maschine-s jelenet üt. Elfelejtetted megemlíteni a kíváló soundtrack-ot.:) Reitmannak egyébként az az elve, hogy az emberek sokkal inkább magukénak éreznek egy drámaibb történetet vígjátékszerűen, mint akkor, ha full komolyra veszik. A mondanivaló is erőteljesen jelen van, de nem tolják a képünkbe. Ellen Page nevében meg kikérem, hogy az év legjobb alakítását(szvsz) holmi Gáspár Katával hasonlítsuk össze:) Juno-ról kérdezzetek amúgy nyugodtan, láttam 9* képben vagyok.Sima 10/10 az újszerű megközelítésért,a remek hangulatért,a pengés dialógusokért, a soundtracként,a kifinomult humor és Page miatt.Jah,és Simmons a + Egyébként no offense, nekem tetszett a No Country meg az Atonement is, a There will be meg a Clayton egyelőre kimaradt.

Ismeretlen_1068 2008.02.17. 15:32:42

real: számos dolgot utálok filmvásznon innen és túl, és mégis adok nekik esélyt, hisz nincs jobb annál, mint rehabilitálni valakit vagy valamit.

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.02.17. 15:36:18

OFF:) Nálam Queen Latifah ásta már el magát régen. Hatalmas arca van, ez süt le a vászonról, a távéképrenyőről, stb.

Real013GSF 2008.02.17. 15:37:42

Nem tom még mit kellene alkotni Clooneynak meg Page-nek hogy neked jó legyen:) Nodemindegy,csak szerintem a Juno fika tökéletesen alaptalan. Oscar egyébként is olyan,hogy mindenki utálja,de mindenki sír,ha nem kerül oda valami olyan ,ami megérdemelné.Véges a kapacitás,amennyit jelölni lehet.Persze az arányokon lehetne változtani.

Ismeretlen_1068 2008.02.17. 15:41:05

clooney-t imádom. az egyik legjobb arc hollywoodban. ez a filmje most nem jött össze. page még fiatal, van ideje bizonyítani. :) az idei oscarral pedig nincs semmi bajom, egy csomó színvonalas, érdekes dolgot találtam a jelöltek között. a juno és a michael clayton nem tartozik közéjük.

Ismeretlen_1068 2008.02.17. 15:43:40

süti: az argentós rész jó volt. :)

Real013GSF 2008.02.17. 15:44:27

Oké.Értem. Csak utálom ha az aktuális kedvenc Juno-mat nem szeretik:):D

Ismeretlen_1068 2008.02.17. 15:48:22

akkor most ki is az elfogult? :)

Real013GSF 2008.02.17. 15:51:02

Én biztosan nem.:)A Juno-t úgy néztem meg, hogy nem tudtam róla semmit,csak h Oscar jelölt, nem ismertem Page-t sem,csak az X-menben láttam, sőt még azt sem vágtam,hogy Reitman rendezte.Szal az ismeretlenségből ütött:)

mr. 2008.02.17. 17:08:40

Real: csak hogy (kivételesen) ae-t támogassam: mindkét színészt korunk legjobbjai között tartom számon. paget szenzációsnak (szerintem nem kell sokat várni arra, hogy legyen egy megérdemelt aranyozott szobrocskája) és clooneyt is kifejezetten jónak mondanám. ugyanakkor ez a két film rossz. az első, annyira dögunalom, hogy nem emlékszem már vissza arra, hogy mi volt a legutóbbi, mit ennyire untam. juno (mint film) meg nagy jóindulattal is csak átlagos, korábban vagy 1000x (sokkal jobban) megénekelt story minden elemében, 1-2 jópofa beszólással. ellen page hiába játszik szenzációsan benne, ha egyszer nincs mit játszania.

Ismeretlen_13025 2008.02.17. 17:38:41

"Csak utálom ha az aktuális kedvenc Juno-mat nem szeretik" Ez az elfogultság Real, nem az, hogy nem tudtál róla semmit amikor megnézted.

Ismeretlen_87626 2008.02.17. 18:27:41

Miért lenne ez elfogultság? Nem értem. Szerintem senki nem szereti,ha egy általa szeretett filmet baszogatnak. Az meg,hogy nagyon tetszik a Juno,az baj? Ha mondjuk a Gyűrűk utát baszogatnátok,azt is védeném,pedig annyira nem szeretem:)

Ismeretlen_1068 2008.02.17. 18:32:31

nem baszogatom, hanem kritizálom, neked viszont elég nehezen sikerül elfogadnod azt, ha valakinek más véleménye van arról, amit te szeretsz. amúgy nincs ezzel semmi baj, én is ilyen voltam... vagyok. :) ...de ezt elfogultságnak hívják.

Süti 2008.02.17. 18:35:31

mindenki ilyen kivéve engem :))

Ismeretlen_87626 2008.02.17. 18:36:21

Hosszabb post helyett,amibe belekezdtem,legyen elég annyi: Szerintem jóval több annál a Juno, mint aminek leírjátok. :)

frmn 2008.02.17. 18:36:47

A Juno eseteben kiemelnem, hogy a filmzene is hihetetlenul tolakodo volt. Engem majdnem jobban zavart, mint a foszereplo csitri hiteltelen, a korahoz nem illő szovegei, amibol aranytalanul sok is volt a filmben. Nagy minusz a forgatokonyv ironak (is) 4.5/10, de akkor mar megengedo voltam. A Michael Claytont pedig mar sokszor lattuk, alig mas kontosben. A lezaras olyan sablonos volt, hogy arra szavakat sem talalok. Az elso ora pedig teljesen kovethetetlen, ami enm azt a hatast eri el, amit az alkotok szerettek volna. Mi peldaul leginkabb kinosan feszengtunk. 5/10

Ismeretlen_87626 2008.02.17. 18:37:13

Én elfogadom,csak nem értem.Nem ugyanaz.De sokat tépem a szám, inkább megyek Across the Universe-t nézni.

Ismeretlen_1068 2008.02.17. 18:41:21

igen, a michael clayton annyira nyomasztóan indiszponált volt, hogy az amúgy élénk és cserfes társaság teljesen magába zárkózott. ez is egyfajta hatásmechanizmus, szóval a kurva szájukat. :)

Ismeretlen_76970 2008.02.17. 20:49:07

Azt remélem rosszul látom, hogy a You Know értékéről vitázik valaki. Oké, értem a viccet.

Ismeretlen_90239 2008.02.17. 22:00:19

a juno tökéletesen hiteltelenné válik azáltal, hogy egy 16 éves kis fruska folyamatosan magvas és érett gondolatokkal dobálódzik benne.

Ismeretlen_1068 2008.02.17. 22:05:13

akarod mondani: magvasnak és érettnek szánt gondolatokkal. :)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása