Nagy hibát követtem el, mikor a Hannah Montana/Miley Cyrus: Best of Both Worlds Concert Tour című Disney-opusz hátterével kapcsolatos tudatlanságomat nem orvosolva vetettem képernyőre a februári kitekintőt. Nos tehát, először is, miről van szó? Miley Cyrus egy 15 éves amerikai tinisztár, akinek színpadi és tévésorozatbeli karaktere ez a Hannah Montana (döbbenetes véletlen, hogy szombat délelőtt a Viasat3-ra kapcsoltam és pont ez a széria ment). Marha népszerű a cucc, olyannyira, hogy a Buena Vista egy csupán egy hétig vetítendő moziverziót is bemutatott koncertfilm formájában, ráadásul 3D-ben. Ez utóbbi tényező azért korlátozta a bemutatót (683, erre alkalmas vászonnal felszerelt filmszínház), de nem a bevételeket! A film az előzetes becslések szerint bombasztikus 31 milliót kasszírozott, mindezt ráadásul a Szuperkupa-döntő hétvégéjén. 45 ezer dolláros átlaggal számolunk tehát, ami bizony a széleskörű (600 mozitól) premierek között a legmagasabb, leelőzve a Pókember 3 35,540 dollárját. A fangirl’s obsession tehát történelmi méreteket öltött, különösen a box office históriájában, amit ép ésszel a magamfajta fiatalember nehezen fog fel. Na ennek hatására persze nem csoda - sőt gyanítható, hogy korábban is voltak hasonló tervszövögetések -, hogy a Disney kibővíti az előzetesen világgá kürtölt egyhetes futást. És ha mindez nem lenne elég, a Rotten Tomatoes-on 15 kritikusból 13 pozitív véleménnyel szolgált a látottakról. Megáll az ember esze, a tiniidolok pedig énekelnek tovább.
A szem amerikai változata, vagyis a The Eye, melyben Jessica
Alba van szem előtt, 12 millióval szerezte meg a dobogó középső fokát. A horror
az utóbbi időkben jól ment Amerika legrangosabb sporteseményének víkendjén
(Ismeretlen hívás és a nálunk azóta se látott The Messengers), ez alól tehát a
2436 teátrumban látható Lionsgate-bemutató sem kivétel. A kínai eredetihez
hasonlóan két rendező által jegyzett filmet a Rotten Tomatoes-on olvasható
kritikák háromnegyede lehúzza, de emelje fel a kezét, akit ez meglep. A One
Missed Call hasonló start után 26-28 millió között látszik megállapodni,
úgyhogy ez alapján a The Eye-nak sem látszik túl sok eséje a 30 millió meghódításában.
A további két premier nem mozgatott meg nagy tömegeket. Úgy
tűnik, Eva Longoria még nem érett meg a televízión kívüli sztár-szerepre,
hiszen az Over Her Dead Body című szellemes-romantikus komédia mindössze 4
millió dollárt bírt kicsalogatni a pénztárcákból. A szintén szapult New
Line-terjesztés így nagyjából belőheti magának a rászánt 10 milliós produkciós
költségeket. A felfelé ívelő karrierű Paul Ruddnak viszont ez az egész sehogy
sem mutat jól. A Paramount Classics repertoárját bővíti meglepő módon a Strange
Wilderness című, semmiféle klasszikus jelleget nem mutató komédia, melyhez egyebek mellett
Steve Zahn, Justin Long és Jonah Hill asszisztál. A csak 1208 helyütt
vetített film 3 millió dollárt teljesített, ami relatíve (vagyis mozinkénti
átlag tekintetében) jobb, mint a fentebbi opusz hasonló teljesítménye. De
akárhogyis, a 0%-os RT-értékeléssel megvert mozira egy hónap múlva már senki
sem fog emlékezni.
A múlt hét két bajnoka, a Meet the Spartans és a John Rambo
embereset bukfencel, köszönhetően a vasárnap távolmaradó férfiközönségnek.
Mindkét film 7 millió körül hoz, de egyik bevétele sem éri még el a 30 milliót.
Rambónak nehéz menet lesz az inflációmentesen 47 milliós első rész lefőzése.
Harmadik lett így a hétvégén a 27 Dresses; a Fox filmje immáron 57 millió
felett jár, s ha nem is hagyja le, mindenképpen megközelíti végül az ugyanakkor,
közel duplaannyival indult Cloverfieldet.
Az Oscar-jelöltek közül továbbra is a Juno a legnépszerűbb,
immáron a 110 millió közelében szárnyalva. A Vérző olaj egy masszív moziszám-emelés
ellenére vesztett egy héttel korábbi bevételéből, de persze ez újfent a vásárnapi
pangásnak tudható be. Most 21 milliónál tart, de lesz még bőven jobb a helyzet.
A Vágy és vezeklés már a top 10-en kívül lépte át a 40 milliós határt, de a top
20-ban van még a Nem vénnek való vidék (55,1M) és a Michael Clayton (44,1M) is.
A jövő héten érkezik két széles közönséget megszólító
vígjáték, a Fool’s Gold és a Welcome Home Roscoe Jenkins, feltehetőleg
fellendítve a bizniszt. Itt lesz még Vince Vaughn doku-komédiája is, 1000-nél kevesebb
moziban, a független Picturehose-tól.
TOP 10, 08/02/01-03 (aktuális hétvége/összesen)
1. Hannah Montana/Miley Cyrus:
Best of Both Worlds Concert Tour ($31.1M/$31.1M)
2. The Eye ($12.4M/$12.4M)
3. 27 Dresses ($8.5M/$57.2M)
4. Meet the Spartans ($7.3M/$28.5M)
6. Rambo ($7.1M/$29.9M)
4. Juno ($7.0M/$109.8M)
7. The Bucket List ($6.7M/$67.5M)
8. Untraceable ($5.1M/$19.1M)
9. Cloverfield ($4.8M/$71.9M)
10. There Will Be Blood ($4.7M/$21.0M)