December után januárban is megdőlt a havi nyitóhétvége rekordja: a Cloverfield 40,1 millió dollárral lépett magabiztosan a toplista legtetejére. Kifizetődőnek bizonyult hát a szokatlan reklámkampány, ami a címnélküli előzetesektől és plakátoktól a külön marketingcélokra felvett videókig terjed. A Paramount által forgalmazott film a felfokozott várakozásokból adódóan pénteki napján volt a legerősebb, amit egy hárommillióval gyengébb szombat, és egy a hétfői szünnapből kifolyólag szintén erősebb, 9 milliós vasárnap követ. A film számíthat némi küzdelemre a százmilliós határ meghódítását illetően, de talán nem lesz ebben sem hiba. A szörnyfilmtől/katasztrófafilmtől szokatlanul jó kritikai visszajelzések és a szintén kedvezőnek tűnő szájhagyomány segítheti Matt Reeves filmjének magabiztos menetelését. Akárhogyis, a Cloverfield 25 millióból készült, s 2-3 nap múlva már ennek kétszeresét tudhatja magáénak. (hazai bemutató: február 14.)
De nem csak az év első eventfilmje váltotta be, amire szánták. A 27 Dresses című
romkom 23 millió dolláros összeggel szerepel a második helyen. A 20th
Century Fox nem hiába építette tehát két korábbi sikerfilm címének emlegetésére
a marketinget; Az ördög Pradát visel forgatókönyvírójának és a Felkoppintva
sztárjának közös munkája meghozta gyümölcsét. A produkció még éppen befért az all-time
januári top 10-es nyitóhétvége-listába, s jó esélye van arra, hogy 2008
januárjának is dogobós filmje legyen. Noha a kritikusok nem átallottak
nemtetszésüknek hangot adni, a február 14-én érkező konkurenciák
hatalomátvételéig bő 65 millió dollárt könnyen megkereshet a 27 Dresses. (magyar cím: 27
idegen igen, hazai bemutató: március 20.)
A hét harmadik premierje az Overture Films terjesztése. A produkciós cég első forgalmazási effortját köszönti a Diane Keaton, Queen Latifah és Katie Holmes trióját felvonultató Mad Money című vígjátékban. A fenti két mozihoz képest meglehetősen szerény profilú, ám mégis a legnagyobb star-powerrel bíró bemutató 7,7 millió dollárt gyűjtött össze 2470 filmszínházból. Ez az összeg nem zavart sok vizet a listán (a hatodik helyre volt elegendő), mindazonáltal tisztességes szám. Az talán nem meglepő, hogy az újságíróknak nem tudott a szívére hatni Callie Khouri rendezőnő, de ettől függetlenül a nézők 20-22 millió dollárt is költhetnek a Mad Moneyra.
Ami a korábbi bemutatókat illeti, a The Bucket List (szereplőinek korához képest, eh) nagyon jól tartja magát, második hétvégéjén is 14 milliót szállít a Warnernek. A vége így már akár 70 millió fölött is lehet. Ezalatt a First Sunday messze több, mint felez, A király nevében pedig negyedel egy íveset, de ez Boll mestertől nem meglepő fordulat. A nemzet aranya második részét és az Alvin és a mókusokat már csak egy-két nap választja el a kétszázmilliótól, a Legenda vagyokot pedig a negyedmilliárdtól. A Vérző olaj, noha mozinkénti átlaga határozott csökkenést mutat hétről hétre, továbbra is impresszív számokat produkál. Most, 389 mozi szintjén, már 8 millióra tornászta bevételét. Ezalatt Woody Allen legutóbbi munkája, a Kasszandra álma 361 ezres startja a mester utóbbi munkáihoz képest igen gyenge átlagot hozott (3382 dollár; Match Point: 49 824 dollár, Melinda és Melinda: 74 231 dollár).
Hétfőn Martin Luther King-nap, ami értékes dollármilliókat tartogat a stúdióknak, majd pénteken találkozhatunk a spártaiakkal, Rambo is kést ragad, illetve jön a a marketingkampányában A bárányok hallgatnakhoz hasonlított Untraceable Diane Lane-nel és a How She Move című újabb faszántáncolós tinifilm.
TOP 10, 08/01/18-20 (aktuális hétvége/összesen)
1. Cloverfield ($40.1M/$40.1M)
2. 27 Dresses ($23.0M/$23.0M)
3. The Bucket List ($14.1M/$41.6M)
4. Juno ($10.0M/$85.1M)
5. First Sunday ($7.8M/$28.5M)
6. Mad Money ($7.7M/$7.7M)
7. National Treasure: Book of Secrets ($7.6M/$197.4M)
8. Alvin and the Chipmunks ($6.9M/$196.3M)
9. I Am Legend ($4.9M/$247.5M)
10. Atonement ($4.6M/$31.7M)