mint a régi kalandjátékokban: sárkányt ereget, kardozni tanul, hercegnőt megment, gonosz mágust lenyom, örül, örül, örül... ilyen sztorikat te is, én is kitaláltunk már, hisz láttuk lucas mesterművét, így aztán aki leül az eragon elé, annak a történet nem okozhat túl sok meglepetést: egy szőke kis nímand, akinek óriási feladatot tartogat a sors... egy kirekesztett, mindenki által bolondnak tartott tanítómester, aki a gyakorlati óra végezte előtt leteszi a lantot... egy csodaszép hercegnő, akit ki kell menteni a rosszarcúak által őrzött fogdából... egy nagyon-nagyon gonosz nagyúr, aki annyira mindenható és hatalmas, hogy eszébe nem jutna bemocskolni saját kezét, arra ott van a feltűnő megjelenésű jobb keze... ezeréves sólyom híján hősünk egy ma született sárkányra kéredzkedik fel, s teszi, amit tennie kell.
a gagyiwoodi filmeken edződött néző a történetbeli hiányosságokat még elnézné, ha a jó előre megjósolt csatajelenetek impresszívek lennének, de a film mind intenzitásban, mind látványban leveri a manapság igen csak magasra helyezett lécet, s nagyítóval kell keresni azokat a momentumokat, melyekre a költségvetés 100 millió dollárját elkölthették. ó, miket beszélek! hát itt van ez a sárkány milliárdnyi pixelből: mindenféle interaktív dologra képes, csupán lelke nincs, bármennyire is próbálják személyiségi jegyekkel felruházni. de ezzel nem lóg ki a sorból: karakter híján a figurák között nincs kapcsolat, nem hogy kémia... mibe lehet hát kapaszkodni, ha a sárkánypikkely ennyire csúszós? talán abba a reménybe, hogy az eragonhoz hasonló lélekgyilkos tucatfantasy-k helyett legközelebb olyan mesékbe ölik a pénzt, melyekben van spiritusz. vajh olvasta valaki odaát a hollókirályt? ugye nem baj, hogy egy nő írta..? (trailer)