aeon flux

ready for the action now, danger boy?

díjszezon 2015: a rendezők díjai Németh Barna
2016. február 07. 09:00:00

Kategória: film tv 28 komment

Díjazott az Amerikai Rendezők Céhe (DGA), és a döntéssel kialakult egy hosszú évek óta nem látott, a szokásosnál jóval nyitottabb verseny az Oscar fődíjáért. A vágók díjai kapcsán leírtak alapján persze még mindig A nagy dobás áll az élen, de persze a legerősebb statisztika is megdőlhet. Van miért izgulni...

revenant.jpg


Legjobb rendező (film): A.G. Inarritu (A visszatérő)

Legjobb rendező (dokumentumfilm): Matthew Heineman (Cartel Land)

Legjobb elsőfilmes rendező: Alex Garland (Ex Machina) ---> itt kapott jelölést Nemes Jeles László.

Legjobb rendező (tévéfilm vagy minisorozat): Dee Rees (Bessie)

Legjobb rendező (sorozat-dráma): David Nutter (Game of Thrones)

Legjobb rendező (sorozat - vígjáték): Chris Addison (Veep)

A szakmai díjak állását ITT követhetitek nyomon.

Címkék

dij dijszezon dijszezon 2015

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr608366974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butch2038 2016.02.07. 09:50:41

Pedig tisztul a kép.
rendező: Inarritu
film: a nagy dobás

isvaen 2016.02.07. 10:07:56

a machinát bírtam, de hogy jobb a saulnál... naaa....
inarritu pedig nem lehetett kérdés

sung_tongs 2016.02.07. 10:29:37

Szorítottam McKay-nek... Inarritu-tól nekem a Korcs szerelmek, vagy a Bábel után ez kevés...

Németh Barna 2016.02.07. 10:40:13

Az új trend. Mindenki nyer a szakmánál, aki nem fehér. Ennyi.

isvaen 2016.02.07. 11:30:23

@Németh Barna: azért ez cseppet meredek volt, szerkesztő úr...

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2016.02.07. 12:16:11

@isvaen: Hát de ha megnézed a színészi díjakat, ahol legalább egy színesbőrű jelölt volt a kategóriában, ott az nyert is :)

isvaen 2016.02.07. 12:35:14

@lisztes: 2016. magyarország. nem semmi.

2016.02.07. 12:49:32

@isvaen:

a sault nem bántjuk, de azért a jósága vitatható.

innaritu meg simán kérdés lehetett, kapott már tavaly elismerést,vannak mások.
ha mondjuk van pl. egy színész, aki évente egy filmben szerepel és minden évben védhető hogy ő nyújtotta a legjobb alakítást, akkor minden évben neki adnád a főszereplő díját? ugyanez eljátszható bármelyik kategóriában, az már csak hab a tortán hogy itt nem lehet objektíven mérni

az oscartúlfehér meg sajnos egy elitista, képmutató nyavalygás, semmi több. a probléma valós, de nem úgy kellene orvosolni, mint ahogy pl. pár sértett fekete szeretné, különösen, hogy pont ők azok, akik azért jópárszor kaptak vitatható díjakat...

Atkakukac1989 2016.02.07. 13:29:10

El sem hiszem, hogy ilyen sokan beszívták ezt az Ex Machinát. Nem egy rossz film, de messze nincs benne annyi eredetiség, mint a Saulban. (És ezt nem azért mondom, mert részlehajló lennék). Már nem azért, de a kísértetiesen hasonló The Machine-t miért nem emelték a vállukra? Ja, hogy abban nincs 2-3 ismertebb színész... ennyit az egészről.

Németh Barna 2016.02.07. 14:30:51

@isvaen: nem értem a problémád. Nincs ebben semmi, puszta ténymegállapítás. Pont ugyanolyan, mint hogy a Golden Globe minden kategóriában a legnagyobb sztárt díjazta.

kaamir 2016.02.07. 15:53:48

Na, a kommenteket olvasva csak összejött, amit jósoltam, hogy mostantól akármilyen díjat kap egy színesbőrű ember, legyen akármilyen tehetséges, egyből megkapja, hogy csak a pc jegyében nyert. Nem lesz ez jó.

Németh Barna 2016.02.07. 17:17:09

@kaamir: ez sem igaz, mert az Oscart is Idris Elbának kellett volna nyernie. Csak furcsák a hirtelen, semmiből jött díjak.

2016.02.07. 17:17:55

@kaamir:

ez esetleg azoknak köszönhető, akik a nem-színesekre, még pontosabban nem-feketékre szavazókban rossz lelkiismeretet próbáltak kelteni, netán rasszizmussal vádolják őket.
így aztán:
ha fehéret díjaznak, jöhet hogy jajdefehér, rasszisták, lelkiismeretlenek
ha színeset, akkor meg jöhet hogy biztos csak a polkorrekt klímának akarnak megfelelni.

így még rosszabbá teszik azt, ami eddig sem volt túl jó.

2016.02.07. 17:20:28

@Atkakukac1989:

a saulban mi az eredeti? egy manapság igencsak népszerű technikát alkalmaz, egy jól ismert témára. ettől persze lehet azt mondani hogy jobb, vagy értékesebb, vagy akármi, de eredetibb: mitől?

kaamir 2016.02.07. 18:08:37

@Németh Barna: És ha szted jövőre Elba nyeri az Oscart, akármilyen zseniális alakítással, akkor nem lesz ott felette az árnyék?

@WiteNoir: azoknak IS köszönhető, mert egy nagyon is létező problémára olyan választ adtak, amivel csak tovább rontottak a helyzeten.

2016.02.07. 18:27:22

@kaamir:

így van, ezért voltak hülyék. mondjuk én a problémát sem túloznám el, az alsóbb rétegek és problémáik érdemi, nem cinikus, leereszkedő stb. reprezentálásának hiánya jóval nagyobb, mint pl. a nem-fehérek elismerésének hiánya az akadémia és egyéb díjazók által.
lehet hogy ez mondjuk a fekete aktivistákat nem érdekli, hát istenem.

kaamir 2016.02.07. 18:36:46

@WiteNoir: Egyébként a dolog messze nem újkeletű, a 2000-es évek elején fehér színészek kampányoltak a feketék díjazásáért. Többek között az a Julia Roberts, aki aztán a gálán átadta Denzel Washingtonnak nagy örömujjongás közepette a díjat. Annak is rossz szájíze volt, mert az ember azt érezte, hogy egy zseniális színész nem csak a teljesítményére kapta a díjat.

Ezért tartom ezt a mostani dolgot is károsnak, mindamellett, hogy igen, az Oscarnak sokkal változatosabbnak kéne lennie. Nem csak a feketékkel, hanem úgy általában a világgal szemben.

2016.02.07. 18:49:32

@kaamir:

nyilván itt nem lehet objektív mércével mérni, viszont színészek díjazását színalapon, hát, mondjuk úgy, ízlésem ellen való. washington nem azért érdemelt oscart mert fekete, ahogy robertsnek sem azért nem adtam volna oscart, mert fehér:)

ahhoz hogy nyitottabbak legyenek, sok más szemléletű ember kellene, na de a tagság nem ideológiai alapon működik.

Atkakukac1989 2016.02.07. 19:04:46

@WiteNoir: Eredetibb attól, hogy végig meg merte azt játszani, hogy egy ennyire népszerű témát ennyire ingerszegény köntösbe bújtatott. Lehet azt mondani a te megállapításod szerint, hogy nem eredeti, de akkor mondj 5 fősodorbeli filmet, ami hsonló technikát alkalmaz? Attól, hogy például létezik teljes FPS-ben forgatott akciófilm, még nem számít kiaknázottnak téma. Majd, ha egy ismertebb rendező egy ismertebb színésszel bevállalja, hogy ilyen koncepcióban forgat, azt is a vállukra emelik az emberek. Ez ennyire egyszerű. Fű alatt te kitalálhatsz bármit, de ha senki nem látja, akkor cseszheted. A Saul előtt is biztos volt nem egy film, ami hasonló technikával járt körbe témákat, de egyik sem kapott ekkora visszhangot.

Az Ex Machina meg meglévő panelekből építkezik, nem tesz hozzá semmit az eddigi sci-fi témához. Ez a baj vele. Ettől még jó film, okos forgatókönyvvel, de semmi extra.

2016.02.07. 19:19:21

@Atkakukac1989:

ennek mi köze a filmes fősodorhoz? a technika létezik, ilyen filmek léteznek, számítógépes játékok korában kb. mindenki találkozott vele, nem kellett hozzá asszony a tóbanig meg isten tudja meddig visszamenni.
fősodorba meg azért nem kerül, mert a legtöbb esetben hivalkodó és felesleges.
kb. mint a rezgő kamera, a legtöbb esetben semmi értelme, csak használják, de általában minek.
isten őrizz, hogy ebből is hasonló divat legyen.

kaamir 2016.02.07. 19:43:37

@WiteNoir: igen, sajnos ezt nem látják a tiltakozók. Ha nekik gondjuk van azzal, h az akadémia szín alapján osztogatja a díjakat, akkor arra nem lehet az a válasz, hogy ossza ezután is szín alapján, csak most nekünk.

isvaen 2016.02.07. 23:43:08

@WiteNoir:
az, hogy inarritu kétszer behúzta, nem a zöld kártyája miatt van, hanem mert kurva jó rendező, és idén sincs senki a közelében. de nem folyok ebbe bele, mert az alaphang, a fenti megközelítés is rasszista volt, ehhez pedig nem asszisztálok.
a machina sztem jó film, de a HER ezerszer jobban mutatja ezt a témát.
a saul meg álláspontom szerint amiatt elképesztő, AHOGY és AMILYEN szemszögből bemutatja - mivel nézetem szerint pont nem saul és fia a lényeg. csak ez sokaknak nem esik le. de mindegy is.

Németh Barna 2016.02.08. 07:44:47

@isvaen: Szerintem meg azért ne beszéljünk róla, mert te már rég a rajongói fázisban vagy, ergo rasszista megközelítésnek tartod azt, ami nem az. Pusztán arról van szó (azért volt ez kisebb meglepetés), mert a jelölttársainak kicsit mozgalmasabb előélete volt ebben a díjszezonban (no nem mindnek), míg mondjuk Miller besöpört már egy tucat rendezői díjat, addig G. Inarritunak csak egy Golden Globe-ja volt, ráadásul az öt jelölt közül az ő filmjének van a legrosszabb kritikai átlaga, nem is beszélve arról, hogy az eddigi szakmai díjakon is mindig alulmaradt másokkal szemben.

Fejlődő szervezet 2016.02.08. 08:56:15

Ha jól emlékszem, Charlotte Rampling mondta egy interjúban, hogy aki azt figyeli a jelöltek névsorában, hogy ki a fehér és ki a fekete, no, AZ a rasszista! Tökéletesen igaza van.

isvaen 2016.02.08. 10:34:15

@Fejlődő szervezet: és ez vonatkozik filmkritikusokra/szerk. is?

Fejlődő szervezet 2016.02.08. 13:28:53

@isvaen: Naná! Végtére is ezek csak nevek, vagy nem? :)

2016.02.08. 15:51:59

@isvaen:

ez a lényeg, rasszista, megvan a cimke, már gondolkodni sem kell!:)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása