Brad Pitt háborús és Nicholas Sparks nem-kell-mondani-milyen műfajú filmje szólította a kasszákhoz az urakat és a hölgyeket, de a gyerekek, kiváltképp a spanyol kultúrában nevelkedettek vagy arra fogékonyak is megtalálhatták számításaikat a precízen kialakított friss kínálatban. A Harag jól indított, bár nem címéhez méltó lendülettel, miközben a Vissza hozzád a népszerű író adaptációinak leggyengébb láncszemévé lett csakhamar. Az élet könyve a Doboztrollokéhoz hasonló nyitányon van túl, a Holtodiglan pedig átlibbent a százmillión.
> új filmek
David Ayert talán néhányan félteni kezdték a tavaszi Szabotázs kettős kudarca után, de egyikért sem tehető igazán felelőssé: Arnold nem termel pénzt, a kritikák pedig jobbára Skip Woods szkriptjének szóltak, nem a rendezésnek, mert hát szarból a leggyakorlottabb kivitelező sem tud várat építeni. Szóval a fickó gyorsan feledtetni is igyekszik ezt a fiaskót a Haraggal (Fury; hazai bemutató: október 23.), amely mindkét fronton kielégítően állta a sarat. Bizonyítottan friss Rotten Tomators-pecsétjét kiérdemelve, bár díjszezoni esélyeiről való lemondásra kényszerülve vágott neki a Sony terjesztése több mint 3100 mozinak, alapos marketinggel megtámogatva, továbbá az egyik legbiztosabbnak mondható főszereplővel a kormánynál (aki a Brad Pitt). Mindezek után a várakozások nem finomkodtak, a Box Office Mojo például 30 millió dollár feletti nyitányt prognosztizált, amihez képest a 23.5 millió már-már kevésnek hat, de hát ahogy a háború, ez is egy kétes kimenetelű műfaj. A nézői visszajelzések erősek, és a következő hetek is bőven hagynak teret a gyűjtögetésre, úgyhogy ha mást nem, hát a 68 milliós költségvetést meg lehet célozni a bevételi oldalon, de ideális esetben 80 millióhoz közelebbi vidékre ágyúzza magát a Harag.
A Pulykalandot gyártó animációs cég második munkáját már be tudta küzdeni az egyik nagy stúdióhoz. A Fox talán nem kockáztatott túl sokat Az élet könyvével (The Book of Life; hazai bemutató: április 16.), hiszen egy 50 milliót kóstáló produkcióról van szó, ami kellő egyediséggel bír: a spanyol kultúra nevezetes ünnepéhez, a holtak napjához applikált történet és animációs stílus szólította meg kifejezetten a hispán lakosság csemetéit, de rajzfilmről lévén szó, ezzel egyidőben cseppet sem idegenítette el a többi potenciális mozibajárót sem. A másodvonalbeli animációk bevételi korlátait viszont a Guillermo del Toro produceri nevével fémjelzett Az élet könyve sem törte át: 17 millió dolláros rajtja másolja a Doboztrollok pár héttel ezelőtti kezdését, és a közelgő halloween meg úgy általában a családi mozik iránti kitartóbb kereslet révén 60 millió dollár fölé juthat, mire bezár a bazár.
Az Üzenet a palackban idején még nem volt akkora biznisz Nicholas Sparks a mozikban, így talán Kevin Costnernek legalább annyit köszönhetett a Warner, mint a szerzőnek, ellenben mára kész márkanévvé nőtte ki magát a cseppet sem szerény fazon. Rendszerint magas összeggel végeztek az utóbbi idők Sparks-adaptációi, bármekkora kaliberű főszereplőket is tudtak felvonultatni – elég csak a tavalyi Menedékre gondolni, amely 20 millió felett nyitott és végül lekörözte az ugyanakkor startoló Die Hard 5.-öt is. Ezek után a Vissza hozzád (The Best of Me; hazai bemutató: már a mozikban) 10 milliós nyitánya nagy csalódás, és arra enged következtetni, hogy most igazán csak a rajongói kör látogatott el a közel 3000 teátrumba. A Relativity Media forgalmazta románc a 26 milliós büdzsét még megfejelheti, de hogy ez jelentkezik célként, az egészen nagy visszalépés. Arról meg már kár is szólni, hogy a film versenybe szállt az év legrosszabbjának címéért is az amerikai kritikákat elnézve; ez mondjuk visszatartó erő sosem volt Sparksnál a bevételi boldogulást tekintve.
Katasztrofálisan alakultak a Men, Women & Children dolgai az országos bemutató alkalmával. Jason Reitman új filmje már limitált kópiaszámon sem keltette a szokásos feltűnést, ezért a Paramount 608 mozis erőfeszítését nem lehet másként látni, mint erőlködés, amit talán bizonyos szerződési feltételek kényszerítettek ki. A Jennifer Garner és Adam Sandler szereplésével készült film 320 ezer dollárt kuporgatott össze péntek és vasárnap között, vagyis egy moziból átlagosan kevesebb mint 600 dollárt. Gáz.
Bemutatkozott a Birdman - A mellőzés meglepő ereje négy moziban, százezer dollár feletti átlagos bevételt produkálva. A későbbiekben még bizonyosan lesz alkalom részletesen kitárgyalni a filmet.
> korábbi filmek
A második helyen érte a 100 milliós mérföldkő a Holtodiglant. A Fox thrillere újabb erős hétvégét zárt, ezúttal 17 millió dollárral képviseli magát, összesen pedig 107 milliót csengettek ki rá az amerikaiak. A vége 150 millió körül várható.
Az ismeretlen Drakula egy embereset zakózott lefelé, bár eleve magasabban kezdett, mint ahogy azt várni lehetett, szóval túl nagy érvágásként nem kell megélnie a Universalnak ezt a közel 60%-os mínuszt. A film tíz nap alatt 40 milliót gyűjtött, de ebben a tempóban 55 milliónál messzebbre nem jut.
> végszó & ami jön
Ugyan egyik premier sem teljesített valódi potenciáljához mérten, de a Harag és Az élet könyve bízhat a hosszú távú érvényesülésben. 2013 azonos víkendjénél módfelett több dollárt termett a mostani, szóval az egy évvel ezelőtt hódító Gravitációt már harmadik hete sikerül kivédeni. Legközelebb az Ouija című, halloweenre időzített horror próbál szerencsét, no meg a John Wick, amivel Keanu Reeves visszakaphat kicsit régi dicsőségéből.
cím | becsült moziszám | nyitóhétvége-előrejelzés
23 Blast | 600 | $1.5m
John Wick | 2450 | $13.5m
Ouija | 2700 | $13m
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | volt # |
film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | ú | Harag | $23.5m | $23.5m | $68m |
2 | 1 | Holtodiglan | $17.8m | $107.1m | $61m |
3 | ú | Az élet könyve | $17.0m | $17.0m | $50m |
4 | 3 | Alexander and the... |
$12.0m | $36.9m | $28m |
5 | ú | Vissza hozzád | $10.2m | $10.2m | $26m |
6 | 2 | Az ismeretlen Drakula | $9.9m | $40.7m | $70m |
7 | 5 | A bíró |
$7.9m | $26.8m | $50m |
8 | 4 | Annabelle | $7.9m | $74.1m | $6.5m |
9 | 6 | A védelmező |
$5.5m | $89.2m | $55m |
10 | 8 | Az útvesztő |
$4.5m | $90.8m | $34m |