aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: banks úr megmentése [saving mr. banks] (2013) Zalaba_Ferenc
2014. február 01. 16:50:00

Kategória: film 38 komment

Walt Disney húsz éven át hadakozott P.L. Traversszel, a zsémbes brit írónővel a Mary Poppins megfilmesítései jogaiért. Végül sikerült átcsalogatnia Los Angelesbe, hogy személyesen felügyelje a forgatókönyv véglegesítését. Ez a film eme látogatás krónikája. Meg annál sokkal több.

savingmrbanks.jpg

Néha nagyon nem értem Hollywoodot. A nyári blockbusterek felépítésénél már csak a díjszezonra sütött filmtorták körbeujjongása kiszámíthatóbb, és ha teszem azt, Hollywood épp saját magát igyekszik megünnepelni, azt mindennél nagyobb tapsvihar övezi. Nagyon nem is kell messzebb menni A némafilmesnél, hogy példával éljek. Épp ezért furcsállottam, hogy az Álomgyár egyik legnagyobb mágusáról, és annak egyik legnagyszerűbb trükkjéről szóló mese hideg fogadtatásban részesült az Akadémia részéről. Annak tükrében még inkább, hogy kitűnő filmről van szó.

Egy régi vágású vígdrámáról, egy meseköntösbe bújtatott életrajzi filmről, a filmtörténelem egy szeletének megható fantáziával kifestett bemutatójáról, egy olyan produkcióról, amely többnyire elvérzik azon, hogy túl fontosnak tartja magát, értő kezekben viszont igenis fontos művé válhat. Márpedig fontos azt látni, hogy az egyik legkonzervatívabb stúdió, a Disney ártatlannak ártatlan, de mégis önironikus, helyenként karikatúrába illő képet fest magáról és névadó bálványáról; fontos azt látni, hogy még nem haltak ki teljesen a felnőtteknek szóló stúdiódrámák, melyek nem az aktuálpolitikán, nem is a történelem egy sötét foltján csámcsognak, hanem szívhez szóló történetet mesélnek érdekes és érzelmes figurákról, jelen esetben egy karót nyelt vénkislányról, aki az istennek se akarja átadni fő művét, Mary Poppinst a hollywoodi pénzgyártóknak, főleg nem annak a Disney-nek, aki minden bizonnyal "buta kis rajzfilmet" forgatna belőle.

Emma Thompson pazar. Szerepe is hálás, hisz a csípős beszólásokkal megerősített márványboltozat repedéseiből egy bűntudattal és keserű magánnyal megöntözött lélek bukkan elő, de amit ez a nő ezzel a figurával művel, az színtiszta mágia. Határozott mozdulatok, manírok mellett rezdüléseknek is alig nevezhető finomságokkal építi karakterét: aligha lehetne párja, ha Walt Disney-t nem az a Tom Hanks alakítaná, akinek végre van egy remek éve, akit hiába ejtett pofára az Akadémia Thompsonnal együtt, hisz DiCapriók, Fassbenderek, figyeljetek csak ide: lehettek ti bármennyire is enigmatikusak és lehengerlők, Hanks megmutatja, hogy kell mindenféle hacacáré nélkül is jónak lenni. Ilyen páros mellett aligha lehetne bárki másra is emlékezni, és részben a kitűnő színészválasztásnak, részben pedig a forgatókönyv nagyszerűségének tudható be, hogy alig pár perces jelenéseik ellenére mind Bradley Whitford, mind Paul Giamatti, mind pedig Jason Schwartzman előad egy-egy - sírós, nevetős, sírva nevetős - filmlenyúlós számot.

A film párhuzamosan meséli el P.L. Travers (Thompson) és Disney párharcát Mary Poppins jogaiért, valamint egy kislány történetét, kinek egyszerre varázslatos és drámai gyermekkora nagy mértékben befolyásolta abban, hogy később megalkossa a 20. század első felének egyik legnépszerűbb mesehősét. A történet két idősíkja ha nem is forradalmi - mert hát ennél a filmnél forradalomról aligha beszélhetünk -, de kitűnő érzékkel simul egymásba, és ugyan az egyik felem azt mondatja velem, hogy a múltban játszódó jelenetek kissé döcögősek, és kokettálnak a giccsel (no nem a kislány apját szintén kitűnően megtestesítő Colin Farrell, hanem inkább a szájába adott egy-két mondta miatt), de a másik oldal arra emlékeztet, hogy mikor másodszor láttam a filmet, a torkom minden egyes flashback közben elszorult.

Ahhoz pedig már elég vén róka vagyok, a szívem elég kérges, a pennám pedig elég hegyes, hogy tudjam, minden sziruppetty, minden pasztel szín ellenére kivételes mű született. Jelentem, a szigorú recenzőrből előjött a csillogó szemű filmrajongó: Zalaba úr megmenekült.

Kövess minket facebookon és twitteren!

Az új pontozási rendszerről itt olvashatsz.

poster_savingmrbanks.jpg

Címkék

kritika ***** disney comedy drama emma thompson tom hanks paul giamatti biopic bradley whitford

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr285792948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MasterTom 2014.02.01. 16:59:11

A kritika meggyőzött, hétfőn megnézem! Köszönöm! :)

szkristof92 2014.02.01. 17:15:27

Az igen, nem néztem volna ki, hogy megkapja az öt csillagot. Eddig is érdekelt, lehet sort kerítek rá.

TomPowell25 2014.02.01. 17:19:19

Ritka az, hogy a kritikus úr pozitív véleményével ennyire egyet értek, de most ez a helyzet. Imádtam minden percét, a "Let's go fly a kite" résznél szívem szerint én is táncra perdültem volna, az a kis szirup, amivel le van öntve - főleg a flashback jeleneteknél - pedig abszolút megbocsájtható egy olyan Disney filmnél, ami ennyire magas színvonalat képvisel.
Az Akadémiát meg nem egészen értem (de lehet, hogy idén csak rájuk parancsoltak, hogy legyenek "bevállalósak"), mert itt van egy abszolút minőségi önfényezés Hollywood egyik legnagyobb mágusáról, és egy rohadt jelölés sincs a két zseniális színésznek. Mert az vicces, hogy egy lényegében megint magát alakító Jonah Hill befér a szórásba, Tom Hanks pedig nem. De nem is dühöngök, mert a film ettől még zseniális, pláne, ha utána a Mary Poppinst is megnézi az ember, ezúttal már kicsit más szemmel.

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.01. 17:32:38

Tegnap láttam, nagyon tetszett. Thompson és Hanks természetesen minden dicsértet megérdemelnek (előbbi mellőzése az Oscaron konkrétan botrányos, utóbbié is az így, hogy főszereplők közé se jutott be a másikkal), de engem Colin Farrell és John Lee Hancock teljesítménye lepett meg. Utóbbit persze kedvelem a Tökéletes világ miatt, ám rendezőként számomra most bizonyított magát először.

Viszont a magyar felirat kriminális, és itt most nem a rossz fordításokra gondolok elsősorban (pedig van belőlük sok, néha totál értelmetlen, ami oda van írva), hanem arra, hogy konkrétan le nem fordított, angolul hagyott szó is van benne.

Plusz az is zavar, hogy a forgalmazó nem tudta eldönteni a film magyar címét. Feri most a feliratban megjelenőhöz tartotta magát, én speciel a plakáton szereplőt preferálom.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.01. 17:39:18

@Takács Máté: Nem akartam kitérni a magyar feliratra, mert nem akarom emiatt elriasztani az embereket a film megtekintésétől, de azt hiszem, csak szuperlatívuszokban lehet róla beszélni - a negatív skálán. NA DE EZ SENKIT SE RIASSZON EL, JÓÓÓÓ? :)

Németh Barna 2014.02.01. 18:12:01

Látatlanban még csak az első bekezdésre reagálnék, bár már egyszer leírtam.
Összetett a dolog:
1. Az amerikai kritikusoknál nem szerepelt valami jól a film.
2. Tisztességes fesztiválra nem igazán nevezhető az ilyen jellegű film.

Ez a két pont elég arra, hogy a díjszezon első felében megtorpanjon a film. Persze ez önmagában nem lenne elég, mert ekkor jön a marketing és a pénz, lásd Wall Street farkasa. De!

3. A Disney inkább a Frozenre költötte a pénzét, az a félnótás hóember sokkal nagyobb teret kapott, mint Emma Thompson. Hanks-ről már ne is beszéljünk, ő gyakorlatilag semmit nem kapott.
4. A jelölő-szavazás kellős közepén, a fél Akadémia és több tucat újságíró előtt Meryl Streep világgá kiabálta, hogy Walt Disney egy rasszista szaralak volt, amin aztán jól el is csámcsogott a sajtó*. És tette mindezt akkor, amikor Thompsont konferálta fel egy díjra.

*Disney unokája meg lényegében megerősítette.

Szóval ez a négy így egyben sok volt.

Sütemény1975 2014.02.01. 18:30:09

Mi is tegnap néztük, nagyon tetszett!

freddyD 2014.02.01. 18:30:26

Kérdés: Kell ahhoz látni a Mary Poppinst, hogy teljesen működjön számomra a film?

NorthopViggo 2014.02.01. 18:49:26

Általában egyetértek a kritikával, néha picit jobbnak érzem, néha kicsit rosszabbnak, de a végső irány (jó vagy rossz) stimmel. De erre 3 csillagnál többet nem adnék. A film lényegében egy promó filme a Disney-nek, 2 kilúgozott, megmásított figurával és sok-sok rosszul adagolt flashbackel , amiknek hála esélyünk sincs felfedezni Travers drámáját Disneyvel. Egyszer oké volt, de inkább mégegyszer a Her, ami itt csak 4 pontos lett. De mindegy, az írás végtelenül profi, mint mindig.

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.01. 18:58:46

@freddyD: Nem. Én is csak ma, utána néztem meg. :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.02.01. 19:39:37

@NorthopViggo: Csatlakozom.

Kiszámítható és felszínes sztori, a flashback-jeleneteken érződik, hogy mindegyik egyre jobban meg akarja ríkatni a nézőt, mintha egy élőszereplős gyerekfilm lenne az egész.

Jó pillanatai vannak, az utolsó nagy beszélgetésük pl. tetszett, szóval ez a giccsáradat néha tulajdonképpen célba is talál, de egyszerűen ez egy tökéletesen kiszámított rutin a Disneytől, és semmi különleges nincs a filmben.

(Egyébként az én szememben is tipikus Oscar-film volt, engem is meglepett, hogy ennek semmi eredménye nem volt végül.)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.01. 21:41:15

@danialves: Valóban meg akar ríkatni, és sikerül is neki. :) Abban viszont nem értek egyet, hogy ez gyerekfilm lenne. Főleg nem abban a tekintetben, hogy azért, mert meg akar ríkatni. Meg egyébként sem ültetném le a gyerekemet elé, hisz elég nagy traumát okozhatna neki az apafigura sztorija.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.01. 21:41:55

@freddyD: Én még a mai napig nem láttam (na jó, kb. 30 éve utoljára), viszont most tervezem, hogy bepótlom.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.01. 21:43:17

@Németh Barna: Ezt a negyedik pontot kifejtenéd? (Esetleg transcripttel, videóval ki tudnád egészíteni?)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.02.01. 22:11:10

@Zalaba_Ferenc: Sry, rosszul fűztem össze azt a mondatot (vessző helyett pont kellett volna), szóval nem azért tartom gyerekfilmnek, mert meg akar ríkatni, hanem egyszerűen az egész olyannak érződik, annyira egyszerű az érzelem- és gondolatvilága. Mindez még egy kissé szájbarágva, aláhúzva a flashback-ekkel.
A Frozen ütött meg hasonló színvonalat a karakterfejlődések és mondanivaló terén, na de az egy gyerekfilm is volt.

50 évig nem tudta feldolgozni ez a nő az apakomplexusát, de egy kis éneklés és táncolás, meg Walt konyhapszichológiája egy-kettőre megoldja a dolgot. Hát, láttam már ennél eredetibb és jobban kivitelezett karakterdrámát.

Plusz ez már csak zárójeles megjegyzés, de az ebben rejtőző implicit gondolat sem tetszett, miszerint a nő alkotói integritása és következetessége garantáltan abból ered, hogy valami defektusa van. Mintha egyébként a Disney-adaptációk annyira a filmművészet csúcsát jelentenék, hogy az embernek már legitim oka sem lehet arra, hogy miért nem ilyenné akarja változtatni az írását.

nikodémus 2014.02.02. 07:21:16

A film valóban jobb, mint ahogy fogadták, bár szerintem nem max.pontos.
Pár dolgot azért csúsztatnak benne: valójában Disney Travers halála után tudta meg az apa-szálat (így a filmvégi kölcsönös önvallomás meg se történhetett), másrészt Traversnek voltak egyéb dolgai is, amik nem kompatibilisek egy hollywoodi könnyed drámával, így egyszerűen kihagyták őket: vélhető biszexualitás + kétségbeesett családalapítási kísérletek, amelyek közül a legdurvább, hogy 40 évesen direkt szétválasztatott egy újszülött ikerpárt, és az egyiket örökbe fogadta. Természetesen nem mondta el a gyereknek, kicsoda ő, aki így felnőttfejjel egy nap saját magával jött szembe egy kocsmában.

TomPowell25 2014.02.02. 08:39:33

@nikodémus: Disney nehezen tudhatta meg, mivel Travers jóval később halt meg, 19996-ban. Egyébként igaz, amit írsz, kétségtelenül vannak benne csúsztatások, amit a legtöbb kritika nehezményez, csak nem értem, hogy az írónő biszexualitását vagy Disney antiszemitizmusát miért hiányolják a filmből, amikor a történet elmesélése szempontjából teljesen lényegtelenek. Az, hogy valamire azt írják, hogy igaz történet alapján, az nem azt jelenti, hogy egy dokumentumfilm hitelességét kell tőle várni. Ez egy játékfilm, ami valós eseményeket dolgoz fel. Egyébként a minap egy komment nagyon találóan jellemezte a filmet: ez egy Disney film arról, hogy Disney miképpen csinál egy Disney filmet.:)

nikodémus 2014.02.02. 09:52:42

@TomPowell25: "19996-ban."

Hát ez tényleg jóval később. ;-)

"Egyébként igaz, amit írsz, kétségtelenül vannak benne csúsztatások, amit a legtöbb kritika nehezményez, csak nem értem, hogy az írónő biszexualitását vagy Disney antiszemitizmusát miért hiányolják a filmből, amikor a történet elmesélése szempontjából teljesen lényegtelenek."

Ez igaz, ezek jelenleg egy ostoba ellenkampány gumicsontjai, csakúgy, mint tavaly a ZD30-nél.

Az viszont, amit Travers örökbefogadási kísérleteiről írtam, nagyon is releváns a film szempontjából. Más kérdés, hogy három szál együttes mozgatásához Hancock-nál virtuózabb rendező kellett volna (még így is inog számomra a múltbéli szál megvalósítása, ritmusa).

Spawn85 2014.02.02. 10:25:31

Nagyon jó volt. Emma Thompson és Tom Hanks zseniális.

"Természetesen nem mondta el a gyereknek, kicsoda ő, aki így felnőttfejjel egy nap saját magával jött szembe egy kocsmában."

Azért ez kemény.

Bár éve volt egy horrorfilm Lena Headey-vel, annak is ez volt a sztorija nagyjából. (Annyi különbséggel, hogy ott a csaj az utcán jött szembe saját magával egyszer, no meg nem is az volt a magyarázat, hogy ikrek...)

Amúgy néhányan komolyan azt várták, hogy Disney antiszemitizmusát beleteszik egy Disney filmbe meg Travers biszexualitását? :) Komolyan érdekes dimenziókban élnek egyesek. :)

A magyar felirattal nem volt gondom :D (A smiley csak azért mert szerintem többen tudják már a blog olvasói közül, hogy Angliában élek)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.02. 10:33:14

@danialves: Azért azt az éneklést és táncolást 20 évnyi csatározás előzte meg. Hajlott ő már arra, hogy beadja a derekát, különben el sem indult volna Los Angelesbe. Ez a film ennek a hosszú folyamatnak a végső stádiumát mutatta be, mikor már rég omladozott az a fal, amit Travers maga köré épített. A zárójeles megjegyzésed alapján viszont szomorúan konstatálom, hogy nálad fórral indul mindaz, ami Disney, márpedig szerintem igenis értéket képvisel - no nem konstans módon, de az egész életművet nézve nagyon is. Sajnos sem az eredeti művet, sem a belőle készült filmadaptációt nem ismerem (mint említettem, az utóbbit nagyon rég láttam), de feltételezem, hogy nem egy zsáneridegen írás és annak megalázásáról lehet szó. Ami az apakomplexust illeti, van egy régi ismerősöm, aki szerint minden film az apakomplexusról szól, és mikor vele néztem valamit, soha nem tudtam bebizonyítani ennek ellenkezőjét. :)

ungverjaland 2014.02.02. 11:18:53

Hát nem tudom, az eddigi kritikák alapján ez olyan filmnek tűnt, amit igyekeznék messziről kerülni, ez a pozitív kritika meglepett. Ezek után lehet, hogy mégis meg kéne néznem.

(Az meg nem annyira vita tárgya, hogy Walt Disney antiszemita, rasszista és szexista volt, ami persze a filmjei minőségéből semmit nem von le, csak hozzátartozik a történethez. És sokan pont azért nem szerették a filmet, mert az megpróbált szentet csinálni belőle.)

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.02. 11:26:16

@ungverjaland: Utolsó mondatodat illetően: látszik, hogy nem láttad a filmet.

ungverjaland 2014.02.02. 11:36:06

@Takács Máté: Nem, de hát minden kritika ezt írja. Illetve nem is azt, hogy szent, csak a karakter iszonyatos egyoldalúságát hangsúlyozzák. Na mindegy, most már valószínűleg megnézem a filmet, mert most már érdekel, hogy ténylegesen milyen a film.

drazsika 2014.02.02. 11:53:51

A feliratban nem csak hatalmas leiterjakabok vannak (sue igéből Sue név lesz), hanem olyan hibák is amikből egyértelműen kiderül hogy a fordítót nem is nagyon érdekelte amit írogat (Mrs Travers úgy veszi fel a telefont, hogy "Mrs Travers, ugye?"). Mintha a forgalmazó is azon dolgozna hogy ne bajlódjanak a nézők a mozibajárással. Aki ilyen munkát kiad a kezéből, az nagyon megérdemelné, hogy kiszoruljon a piacról.

TomPowell25 2014.02.02. 11:54:59

@nikodémus: hoppá. Elszámoltam magam.:)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.02.02. 13:34:14

@Zalaba_Ferenc: Ehhez képest azzal indul a film, hogy el sem akar indulni a reptérre, és az ügynöke győzködi, hogy azért ennyire ne akarjon éhen halni. Igazán én a film első felében azt láttam, hogy nem volt más választása, viszont azért az adaptáció során még foggal-körömmel ragaszkodott az elképzeléseihez. De amikor elkezdték énekelni, hogy "let's go, fly a kite", akkor ő is tehetetlen volt...

Nem indul a Disney fórral, a Frozen pl. nagyon is tetszett. Inkább az a mentalitás indul fórral, hogy Hollywoodban a fejesek mindent jobban tudnak, és az írónak kuss a neve, ha valamit át szeretne vinni az elképzeléseiből. Ez most független attól, hogy valószínűleg tényleg nem facsarták ki a könyvet, hanem csak átalakították a stúdió elképzelései szerint.

Amúgy az apakomplexus amennyire túlhasznált téma, el tudom képzelni, hogy valahol jogosan gondolja ezt az ismerősöd. :D

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.02. 13:53:32

@danialves: Szerintem sokkal finomabb volt az átmenet. Hát persze, hogy lemondta a gépet, hát persze, hogy előadta magát, de mint kiderült, mindez csak egy álca - a névvel, karót nyeltséggel, állampolgársággal együtt -, hisz ha tényleg nem akart volna elmenni, akkor ebből nem csinált volna jelenetet az ügynöke előtt.

nekem pedig határozottan tetszett az a munkafolyamat, amit a film felvázolt: ilyen körülmények között képes lennék érvényesülni. Mondjuk, ki tudja, hogy mindebből mi az igazság, hisz ez egy mesefilm volt, felnőtteknek szóló, de mesefilm.

-creeper- 2014.02.02. 14:16:16

Ennek örülök, számos szempontból. Mivel a filmet még nem láttam (ezek után nyilván fogom), inkább ahhoz szólok hozzá, amit viszont de: az utóbbi időben ismeretlenül is érzékelhető volt, hogy a megmondhatnék, a teljesíteni akarás meg a rutin fokozatosan túlburjánzik azon, amiért valószínűleg elkezdted ezt az egészet. Dehát ezzel Te is tisztában vagy, különben nem így zártad volna ezeket a sorokat. Megmenekülni pedig nem szoktak mindennap. Én örülök neki, megintcsak ismeretlenül, aztán inkább erre, mint arra. :)

Ecco 2014.02.02. 14:24:04

@Németh Barna: Hmm, jó lehet az új Miyazaki film, ha ennyire fél tőle a Disney. :)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.02. 14:53:10

@-creeper-: A megmondhatnék nem annyira (zsenge koromra sokkal inkább volt ez jellemző), a rutin annál inkább, meg az, hogy egyre kevesebb film tud igazán meghatni, pedig úgy szeretném...

freddyD 2014.02.02. 19:32:32

@Takács Máté: @Zalaba_Ferenc: Oké, köszönöm a választ. Akkor megnyugodtam :)

ungverjaland 2014.02.02. 22:15:07

Oké, szóval megnéztem a filmet, és sajnos az van, hogy pont azt hozta a film amitől féltem. Az alap, hogy a történet végletekig le van butítva és el van torzítva, de a karakterek is leginkább karikatúrák mint valódi érző emberi lények.

Egyet kell értenem azokkal is, akik azt mondják, hogy a flashbackek nem működnek. Sajnos tényleg nem. A szirupos, buta, leegyszerűsített sztori valamennyire még magával tudna ragadni, de a flashbackek pont rossz helyen szakítják meg a történetet és mindig egy kicsit kizökkentenek az amúgy sem túl magas szintű sztoriból. Persze a flashbackek szükségesek a történet egészéhez, de ezt úgy is meg lehetett volna oldani, hogy közbe nem teszik tönkre az egész film struktúráját.

Összességében ez kevéssé egy jól felépített karakterdráma, mint a Disney kultusz éltetése a Disney által.

Viszont az alakítások tényleg remekek, kár hogy a nagyszerű alakítások nem tudnak egy alapvetően kétes koncepciójú filmet nagyon feljavítani. De Emma Thompson és Tom Hanks minden elismerést megérdemel.

ivanyiorsolya 2014.02.03. 02:47:55

A pontosítás végett, P.L. Travers ausztrál volt, ott is született (1899) és csak 1924-ben költözött Angliába.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.02.03. 08:50:33

@ivanyiorsolya: Igen, de ez a film szempontjából pöttyet spoiler.

ivanyiorsolya 2014.02.03. 11:14:47

@Zalaba_Ferenc: oh, akkor elnézést, nyugodtan töröld!

JanDítě 2014.06.10. 23:38:52

ejj de jól esett ez a film

Sándor Kilencz 2014.10.06. 21:24:10

Annak biztos érdekesebb film aki jobban képben van a 30-as évek Hollywoodjával, viszont akit nem annyira annak sok helyen unalmas lehet kicsit. Ennek ellenére csak Emma Thompson zseniális (nem is értem hogy nem kaphatott érte Oscart) alakítása végett, és az apa-lány kapcsolat szívszorító története miatt mindenképp érdemes megnézni!

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása