aeon flux

ready for the action now, danger boy?

tv-kritika: trónok harca - 3. évad, 9. epizód [game of thrones s3e09] (2013) Zalaba_Ferenc
2013. június 04. 10:24:00

Kategória: tv 48 komment

Az évadnyitó óta most először foglalkozunk a Trónok harcával, hisz a sorozat kritikus ponthoz érkezett: rajongók ezreit, millióit veszítheti el, vagy éppenséggel teheti rabjává mindörökre. Az "elolvasom" után spoileres sorok jönnek.

game_of_thrones_s3_620_2.jpg

A könyveket ismerők egyszerre várták és félték ezt az epizódot. Várták, mert az eddig megjelent kötetek közül az ebben a részben elmesélt események hozza a legdrámaibb fordulatot, és félték, mert remélték, hogy talán ezúttal másképp lesz. Másképp is lett, csak éppenséggel nem pozitív irányban.

Talisa szálát megerősítették. Gondoltam, az íróknak terveik lesznek Robb Stark feleségével, és utódjával. Hajajj, de még milyen terveik! A Beioff/Weiss/Martin-trió tudta, hogy ezen az epizódon sok múlik majd, és ha nem lesz oly drámai, oly letaglózó, akkor a könyv rajongói csak legyintenek, mert az írott sorok jobbak, még akkor is, ha az adott jelenetben mindent úgy játszanak el, minden szót úgy ejtenek ki, ahogy az írva vagyon. Dobtak hát rá egy lapáttal. Talisát Robb szeme láttára belezték ki. Talisát, a várandós Talisát. Ezt látva Robbnak hirtelen értelmét veszítette a küzdelem, a jog, a bosszú, minden. És az ő halált látva Catelynnek sem volt már többé maradása.

És a sorozat rajongóival mi lesz? Ők maradnak-e? A fél Internet kiborult, de ez várható volt, viszont ha kicsit is elgondolkodnak azon, mibe ártották magukat, milyen széria mellett kötelezték el magukat, akkor talán alábbhagy a kín. A Trónok harca nem lovagregény; na jó, nem csupán lovagregény, nem csak fantasy sárkányokkal, hősökkel és megmenteni való hercegnőkkel, és nem csak egy alternatív történelmi tabló hadjáratokkal és hódítókkal; a regényben és a szériában egyaránt a számításé, a taktikáé, az intrikáé a főszerep, annak is legrealistább, leghidegebb változatával, és aki ebben a játékban a táblán akar maradni, annak a legkegyetlenebb döntést kell meghoznia. A Starkok képtelenek voltak erre, ezért bukásuk ugyan fájdalmas, de törvényszerű volt. Mert a valóságban is így történt volna, a Trónok harca pedig egyfajta tükör: míves és romanticizált, de egy csöppet sem torz.

A Castamere-i esők felcsendülése hozta el a(z eddig megjelent) regények csúcsát; remélhetőleg a sorozat alkotói képesek lesznek ezt figyelembe véve olyan döntéseket hozni, melyek stagnálás és sodródás helyett cselekvésre ösztönzik a karaktereket. Mert a tél még mindig csak közeleg.

game_of_thrones_s3_2.jpg

Címkék

hbo fantasy adventure game of thrones 9csillagos tv kritika

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr645343194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsedáj 2013.06.04. 10:35:26

Nagyon jó kritika.
Hát ekkor ezek után hajrá Stannis, Tyrion és Arya.:)

Vagy valakinek Danny a szimpatikus?

Regggie 2013.06.04. 10:39:49

Durva volt az utolsó pár perc! Viszont azt leszámítva elég gyenge epizód volt szerintem, főleg az előző 2-3 -hoz képest. Danny városfoglalása kifjezetten gagyi módon volt kivitelezve, például.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.04. 10:44:24

Se (p)imp, se kingslayer így nekem üres volt a rész.

Robb szála eddig is unalmas volt nekem, de a rész maga bitang erős, meg sokkoló volt az tuti.

MasterTom 2013.06.04. 10:54:05

SPOILER (de aki itt van, az úgyis látta a részt)

Igen, Danny szála túl egyszerű, túl tökéletes. A szépfiú Prince of Persia levágja neki a két ellenséges hadvezért, néhány emberrel uralom alá hajtja a város rabszolgáit, és közben Danny fürdőzik meg ül a sátorban, valaki vigyen neki egy pakli kártyát, mert még elalszik. :)

Más részről én azt az utat választottam a sorozat maximális élvezhetősége érdekében, hogy nem kívánok magamévá tenni könyves tartalmakat, így nekem váratlan volt az esküvő, noha sejtettem, hogy nem sikerül majd szövetségre lépni Robbnak a Frey házzal. Ebben nem tévedtem. :) Amit pl. meseszerűen elbagatellizálnak Danny szálán, azt kőkeményen realizálják északon, fájdalmas következményekkel.

Brutális volt, sokkoló, és tényleg, mind közül a legfájdalmasabb Talisa kivégzése volt, egyszerűen én ilyet még nem láttam. Horrorfilmekben igen, de ott 40 perc alatt az ember nem kezd el kötődni a megkedvelhetetlen karakterekhez.

Maradok a sorozattal, de ez a befejezés megviselt, folytatólag a szívbe döfött tőrrel és a nyakelmetszéssel. G.R.R.M. beteg, nagyon beteg, de nem kevésbé, mint a valóság, mert egyetértek a kritikával, hogy ez nem történt volna másképp a mi világunkban sem.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.04. 11:01:16

@doggfather: Kicsit gyengélkedett a Robb-szál, ugyanis nem Catelyn szemével láttatták, aki egyrészt idealizálta őt, másrészt szorongott a saját és a fia tettei miatt is. Ettől eltekintve sokkoló volt a távozásuk, főleg hogy mindhárman "koccoltak".

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.04. 11:02:47

@Regggie: Ó, nem! Nem a városfoglalás volt a lényeg, hanem a felismerés Jorah Mormont szemében. Készítettem is erről egy mémet, de még nem posztolom, csak néhány nap múlva, mert most még túl friss a dolog, spoileres lehet. :)

Andrews 2013.06.04. 11:21:51

10. rész előzetese arra utal, hogy lesz még Yunkai foglalás! :)

freddyD 2013.06.04. 11:23:58

Valóban elég döbbenetes volt. A Ned Stark "incidens" sem volt semmi, de ez még annál is sokkal durvább volt. Főként a semmiből jött. Éreztem, hogy ott valami nem stimmel, de ez akkor is sokkolt.

Ilyet a Shield-ben éreztem utoljára egy hasonló váratlan dolognál.

Kiváncsi leszek, hogy folytatódik majd a Stark történetszál. Igazából már csak Havas Jon maradt aki alkalmas és elég tökös erre a feladatra.

Amúgy nevetséges rossz értelemben kiakadni (ahogy a twitteres linken olvasgattam), ez a sorozat ettől teljesen egyedi, hogy itt tényleg bárki, bármikor meghalhat, anélkül, hogy ennek bármi előjele is lenne vagy egy évadzáróra tartogatná. Ez mindenképpen nagyon király dolog.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.04. 11:31:37

@freddyD: ez epic. :)

@Zalaba_Ferenc: persze, engem is sokkolt, de hiányozni nem fognak különösebben.

Ahogy a bran útkeresés nélkül is simán meglennék.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.04. 11:34:49

@MasterTom: Egy kicsit keverednek már bennem az emlékek, de mintha a könyvben egy nagy városfoglalásos csata előzte volna meg Dany győzelmét, de hát a szériának vannak költségvetésbéli korlátjai, ezekkel nekem is nehéz együtt élnem, de még mindig jobb húzásnak tartom az offscreen rohamot, mint a Makulátlanok felszabadítását, ahol kb. leszúrtak három hajcsárt, és ennyi volt.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.04. 11:36:53

@doggfather: Szerintem Bran lesz az egész széria kulcsfigurája. Most még lassan vánszorog, de már ebben az epizódban is mutatott valamit (a könyvben 3-4 fejezet is arról szól, hogy ki-belép a farkas elméjébe).

Gandalf Garaboncias 2013.06.04. 11:37:15

@doggfather:
Nem lenne rossz az a Bran-szál a könyvek alapján, csak azért nem működik a sorozatban, mert széthúzzák több részre. Jobb lenne, ha tömbösítve szerepelne ahelyett, hogy minden epizódban feltűnik egy-két percre. És ez sok másik hasonló szálra is igaz.

Drakeamarth 2013.06.04. 11:43:11

i.imgur.com/q3zwsn5.jpg

A jelenet engem is sokkolt, főleg a terhes anya kifilézése. Nem semmi, hogy be merték vállalni.

Trottervoltam 2013.06.04. 11:55:26

@MasterTom: Valóban bölcs döntés nem olvasni. Én (mint oly sokan) az első két évad után befaltam az 5 kötetet, és lám, már nem is tetszik annyira a harmadik évad. Már soha nem fogom megtudni, hogy egyébként tetszett volna e?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.04. 11:55:51

@Zalaba_Ferenc: @Pisti, az aragorn: hát szomorú lennék ha bran kulcsfiguraként lépne előre egyszer csak. :S

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.04. 11:57:41

@Trottervoltam: akkor én "bölcs" (a.k.a. lusta) voltam, mert még most se olvasom csak nézem. :)
illetve nem is lustaság, csak annyira azért nem érdekel, hogy olvassam is.

Trottervoltam 2013.06.04. 12:01:50

@Pisti, az aragorn: A könyvben az ötödik rész után sem látom még mi lesz ezzel a Bran szállal, de talán ebben van a legtöbb fantasy. Istenné válás?

TomPowell25 2013.06.04. 12:03:42

Én csak pár hete álltam neki a teljes sorozatnak, de a harmadik évadban már alábbhagyott a lelkesedésem a széria iránt. Ebben a részben is csak a finálé ért valamit, de Robb halálát már megpedzegették páran az ismerőseim közül, tehát számítottam rá, plusz evidens volt, hogy Walter Frey nem hagyja annyiban a dolgot (Mr. Frics-et még sose gyűlöltem ennyire:)).
Egyébként egyet értek: a Starkok túl gyengék voltak, így a bukásuk ebben a kegyetlen világban törvényszerű volt. Ugyanakkor már jöhetne az a rohadt tél, mert a sorozaton (legalábbis mint a könyveket nem olvasó számára) kezdi felütni a fejét a rétestészta hatás, és most már tudnék örülni pár Lannister bukásának is.:)

vargatom 2013.06.04. 12:19:27

Szerintem ez a tegnapi-mai netes kiakadás elsősorban annak köszönhető, hogy az utóbbi sok évben a legtöbb tévésorozat szerzőgárdáját több szempontból is erősen korlátok közé szorították.

Egyrészt a cselekmény kibontását alárendelték a nézettség alakulásának, a gyakran díváskodó színészek szerződéseinek, így néha minden érdemi logikát nélkülözve kellett egy szereplőt kiírniuk vagy benntartaniuk, egy konfliktust elodázniuk, szerelmespárt egymástol távoltartaniuk, és így tovább.

Másrészt pedig szinte mindenhol létezett egy hallgatólagos egyeszség arról, hogy a szerzők a felépített konfliktusokat az elvárt, népmesékbe illő módon fogják idővel megoldani, a rossz elnyeri méltó büntetését, a jó pedig diadalmaskodik.

Ennek az egyik legismertebb példája szerintem a Lost, de erősen zárkózik fel hozzá a Walking Dead is mostanában amennyire hallom (én az első évad után kukáztam, szóval csak a reakciókból következtetek).

Erre most jön ez a sorozat (illetve ugye 13 évvel ezelőtt jött egy regény...) ami minden ilyen konvenciót félredobott, és a kiérdemelt elkötelezettséggel és szimpátiával gátlástalanul visszaélt. Ezzel egy korábban ismeretlen, nagyon erős érzelmi reakciót tudott kiváltani, amivel a mai langyos lábvízből látványosan kiemelkedett.
Elsőre tényleg a felháborodás a meghatározó most az interneten - de a könyvnél is ugyanez volt, és ahogy Martin nyilatkozgatja, a többség ott is idővel csak visszatért (pl. aki tűzbe dobta a könyvet, az vett egy újat), mert kiváncsi lett a folytatásra. Meg lehet hogy ez most egy fájdalmas érzelem volt, de mégiscsak valami szokatlan, rendkívüli, és ezért végül is jobb mint a megszokott, biztonságos, unalmas sorozatok.

Remélem ez egyben azt is maga után vonja majd, hogy a többi csatorna is merészebb lesz a cselekményben és gyakrabban szakítanak majd a megszokással ;)

mildi 2013.06.04. 12:52:43

memegenerator.net/instance/31278352

a könyvesek jó előre szóltak (még az első évadnál), hogy ne nagyon szeress meg senkit, mert martin bát nem érdeklik az érzelmeid. ezt egészen ned stark fejnyisszantásáig költői túlzásnak éreztem. aztán rájöttem, hogy ez a véresen komoly valóság.
szal sean bean -menetrendszerű ;)- halála óta én ebben a sorozatban már nem lepődök meg semmin. sokkba meg pláne nem esek.
és naná, hogy nézem tovább. csak még kíváncsibbá tettek.

Gandalf Garaboncias 2013.06.04. 12:55:38

@Trottervoltam:
Nem mintha bármelyik szál előrelátható vagy belátható lenne, akár még öt könyv elolvasása után is... :0DD Ahogy Martint ismerem, még a hetedik könyv vége fele sem lesz sejthető mindegyik szál jelentősége (már ha elkészül a hetedik könyv valaha is). Éppen ezért nem merném megjósolni a Bran-szál sorsát vagy jelentőségét, pusztán annyit állapítok meg, hogy könyvben sokkal érdekesebb és hatásosabb volt számomra, mint a TV-sorozatban. Ez az elaprózás nem jó stratégia.

@vargatom:
Azonban ez a fajta sokkolás is csak egy bizonyos mennyiségig működőképes, éppen ezért kíváncsi vagyok, hány évadon keresztül képes ezen a szinten tartani a sztorit az HBO... Félek, hogy a negyedik évad után leülhet, hiszen a harmadik könyv adaptálása után elnyújtottabb tempójú kötetek következnek.

csgergo 2013.06.04. 13:01:26

Szerintem már az intő jel volt, hogy a születendő gyermeket Nednek nevezték el :D

Trottervoltam 2013.06.04. 13:03:19

@Pisti, az aragorn: Remélem a negyedik-ötödik kötetet nem úgy dolgozzák fel, mint a könyvben, mert akkor a ötödik évadban (a harmadik kötet két évad lesz) elvesztik a nézők kétharmadát. :)

MasterTom 2013.06.04. 13:21:57

@Zalaba_Ferenc: Igazából azzal van bajom a Danny szálon, hogy egy hangyaf@sznyit sem kell izzadnia a sikerekért, és azért annyira nem jó stratéga a csaj, mint ahogy be akarják állítani a sorozat készítői. Inkább amolyan "Mátyás az Igazságos" jellege van az uralkodáspolitikájának. Biztos, hogy a könyvben árnyaltabb, de ez nem mentség, mert ennek ugye sorozat szinten kell működnie. Ami nála még zavar: a könyvek ismerete nélkül is tudom, hogy amíg el nem jut Királyvárba (de legalább a tenger általa preferált oldalára), nem fog fűbe harapni, mert akkor az egész szála elbagatellizálódna. Szóval megbeszélhetnék az uralkodó Lannisterek, hogy igen, a Sárkánykirálynő fenyegetést jelentett, de megmurdelt egy random akadálytól/ellenségtől, most már nem kell vele foglalkozni. :) Különben rajongója vagyok, kegyetlen jó a csaj, de nagyon unalmas a történeti szála a képernyőn a második évad óta.
De majd G.R.R.M. ránk cáfol, hátha a Lannisterek neki is üdvözletüket küldik valaki által. :)

vargatom 2013.06.04. 13:23:59

@Pisti, az aragorn: Az már Martinon múlik, hogy mennyi sokkolást akar még bevetni; a lassabb tempón pedig az adaptáció során lehet javítani/gyorsítani (nézőpont kérdése, nekem tetszett a világ kibővítése)

MasterTom 2013.06.04. 13:24:14

@Trottervoltam: Hitegetem magam egyébként, hogy a sorozat végeztével nekiülök a könyveknek is, hogy magamévá tegyem a teljes képet. De ha már vége a kapcsolatnak, és elment a csaj, utólag minek nyomozzam a családfáját néhány plusz infóért? :)

vargatom 2013.06.04. 13:25:08

@Trottervoltam: Valószínűleg párhuzamosan fog menni a két kötet, és rövidítenek is. Nem lepne meg ha a következő évad nem csak a harmadik kötetet fejezné be, hanem belevágna a következő regényekbe is.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2013.06.04. 14:18:14

A kiakadást nem értem főleg a rajongók részéről mert könyvben is hasonlóan történt.

"Reménykedtek hogy talán máshogy alakul?"

És miért? Ha túléli(k) akkor kapásból borul az egész cselekmény, mert bele kellene írni őket olyan jelenetekbe-eseményekbe amikben már semmi keresnivalójuk sincsen.

nemongyadma 2013.06.04. 15:10:15

Igy is tul sok szalon futott mar a celekmeny....mindenbe csak belekaptak par percre,most legalabb egy gondal kevesebb!

Gallion 2013.06.04. 16:27:51

Daenerys szálához azért vegyük hozzá: oké, hogy könnyen megy neki, de egyelőre elég gyenge ellenfeleket győz le. Egy városállam legyőzése, ami ráadásul alig rendelkezik haderővel azért nem egy akkor mutatvány. Főleg ahhoz képes, hogy mik szerepelnek a tervei között (Westeros teljes lerohanása).

Egyébként szerintem egyértelműen ez a legjobb évad. Végre egyrészt amit megmutatnak az már egyáltalán nem tűnik olcsónak -az első évadnál azért voltak botladozások mint például a lovagi torna ami úgy nézett ki mint egy átlag falunap sok vérrel- másrészt minden eddiginél több jelenet van amiben a színészek igazán domboríthatnak: mint amikor Varys elmondja hogyan lett eunuch vagy a Királyölő elmeséli hogy szerezte meg a becenevét, vagy a Töviskirálynő bármelyik jelenete. Épp ezért meg is lep hogy van aki szerint most végre történt valami. Ez a sorozat elsősorban a karakterekről, meg a háttérben zajló kavarásokról szól. Néha van egy két nagyobb akció, meg főhős halál, de ez már szinte az extra. A lényeget nem ez adja.

Más, de idejön: néhány könyvet ismerő rajongó úgy döntött, hogy filmre veszi a könyvet nem ismerő haverok reakcióit a Vörös Nászra. Ezekből a videókból készült az alábbi hat perces összeállítás. Baromi jó :)

www.youtube.com/watch?v=78juOpTM3tE

vargatom 2013.06.04. 20:26:23

@Gallion: Az első évadban nem nagyon lehetett taktikázni a költségvetéssel, le kellett gyártani egy tonna jelmezt és díszletet a nulláról. Most hogy csak pár új helyszín és szereplő jön évente, több marad az extra dolgokra - tömegjelenetekre, CG lényekre.

Ami meg Danyt illeti, még csak egy kis ideje kezdett ámokot futni, nem nagyon tudtak felkészülni ellene a helybéliek.

Garott 2013.06.04. 20:41:30

@Zalaba_Ferenc: Az nem ennél a városnál volt. Itt a könyv szerint, miután megtörtént a zsoldosok vezetőinek megölése csak gyorsan letarolták őket, és a város azonnal megadta magát.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.04. 22:09:36

@MasterTom: Nem is tudom, azért az a húzás, ahogy megszerezte magának a Makulátlanokat, elég ravasz volt. Mondjuk a könyvben sajnos jobban működött.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.06.04. 22:13:07

@vargatom: Azért olyan sok díva nem lehet a gárdában. Ki számít itt névnek? Talán Lena Headey vagy NCW? Esetleg Peter Dinklage? Nem tudom. Szerintem inkább olyan megfontolás állt az egyes szereplők tolása mögött, hogy az alkotók féltek, hogy ha sokáig mellőznek valakit, azt a nézők elfelejtik. Meg aztán ha kifizették egy színész bérét, akkor azt használni is akarták. :) Mindenesetre a Tykwer/Wachowski-trió azért ügyesebben oldotta meg, hogy kell sok-sok szereplőt egyszerre mozgatni. :)

vargatom 2013.06.04. 22:27:28

@Zalaba_Ferenc: Most az összes többi sorozatra gondolok, mittomén Charlie Sheen ahogy kiesett a Két Pasiból, asszem egyik évadban még volt aztán a következőben utólag mesélték hogy valamiben meghalt a karakter?

Szóval szerencsére a GoT nem ilyen, itt nem azért volt a tegnap sem mert képtelenség volt együtt dolgozni ezekkel a színészekkel vagy túl sokat kértek volna a következő évre.

dick laurent 2013.06.05. 09:09:26

nekem csak annyi észrevételem lenne, hogy emlékeim szerint a második kötet eleje óta "tél" van. talán a sorozatban nem kap akkora hangsúlyt, de a regényekben igen: tényleg elérkezett az helyzet, amikor hét szűk esztendő szórítása fenyeget, itt a nagy világégés. háború van, fosztogatás, a lannister katonák minden felégetnek és kirabolnak stb. összességében elégedett vagyok az hbo-val. a produkció egyenletes, magas színvonalú, nálam simán megüti a sopranos szintjét. apróbb hibák vannak, de ezek az korlátozott játékidő keretéből adódnak, egyben újranézve mindig jobban működnek ezek az adaptációk. a komolyabb hibák pedig martin számlájára írhatók sajnos. mert bármennyire is zseniális író, sansa karaktere például borzalmasan kidolgozatlan (nincs még egy ilyen hüly pics@:)). mint ahogy theon szála is nehezen hihető (1 teljes éven át kínozzák?!? mert kb. ennyi időt mesél el egy regény is, sőt még kicsivel többet is).

Robert Horvath · http://bowl.hu/ 2013.06.05. 12:11:04

@freddyD: miért olvasnak sokan fantasy-t? Mert el akarnak szakadni a valóságtól, egy romantizált világba kerülni, ahol ha nem is minden jó, de legalább más. Na most a Ned lefejezésével és a vörös násszal ez az "idill" bomlott fel, túl "emberi" cselekedetek voltak ezek a szó legmocskosabb értelmében, melyet sajnos egyesek (nem is kevesek) képtelenek feldolgozni, legalábbis normálisan lereagálni

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.05. 12:42:48

@dick laurent: amcsiknál gántánámóban évekig raboskodnak terroristák, vagy akikre azt mondják, és őket is kínozzák.

Ez nem kitalált, és nem régi dolog. ;)

Hispan07 2013.06.06. 09:51:39

@dick laurent: hivatalosan csak a 4./5. kötetben jön meg a tél

sansa karaktere pedig abszolút helyén van - a naív kislányból lesz fokozatosan egyre okosabb igazi túlélő. theont meg simán kínozhatják akár évekig is, hol itt a gond?

amit pedig sokan írtak, hogy Dany-nek "túl könnyű" a dolga... háááááát... végülis csak kiirtották a családját. az otthonától baromi messze, keletre adták férjhez egy barbár lovashoz, akit mire megszeretett/megszokott, meghalt. vele együtt a gyereke, és az ígéret szerint nem is lehet neki több. árulók, bosszúállók, vérgyilkosok rajzanak körülötte. hű(nek gondolt) emberei mind leselejtezett vagy problematikus alakok. szóval tényleg, egy babazsúr az élete.

Hispan07 2013.06.06. 09:55:09

@Hispan07: ja és ugye a könyvhöz képest átalakult a Dany vs Rabszolgatartók szál - Astapor meghódítása után ott Yunkai megvesztegette, miután a zsoldosok átálltak, ostrom és csata Mereennél következett. a sorozatban ezt kevercselik valamilyen szinten össze (és kihagyták pl Erős Belwast, Barna Ben Plumot, mint jelentősebb szereplőket)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása