aeon flux

ready for the action now, danger boy?

poszter + buzz: oldboy (2013) Zalaba_Ferenc
2013. április 16. 10:58:00

Kategória: film 29 komment

Spike Lee épp valaki más jointját szívogatja: Park Chan-wook kultikus drámájából az Oldboyból farigcsál amerikai változatot Josh Brolinnal, Sharlto Copley és Elizabeth Olsen főszereplésével. Nem csupán az első - meghökkentően ronda - plakát futott be, de megvolt az első tesztvetítés is, és a JoBlónak hála kijött az első sommás vélemény a filmről, amely némileg spoileres, de mivel remake-ről van szó, túl sok meglepetést talán nem okoz. De erről az "elolvasom" után.

oldboy2013_620.jpg

Szóval úgy tűnik, a remake túlzottan nem fog eltérni Park eredetijétől: egy fickót (Brolin) 20 (és nem 15) évre bezárnak: nem tudja, hogy ki és miért zárja be, és azt sem érti, miért engedik el, de felkerekedik, hogy kiderítse. Hamarosan kiderül, hogy egykori fogva tartójának (Copley) további tervei vannak vele, ennek kibogozásában segíti egy fiatal lány (Olsen), akihez gyengéd érzelmek kezdik fűzni.

A beszámoló dicsérte Brolint, aki a film elején igazi szemétláda, aki megérdemli az elzárást, ám az eredetinél nagyobb részletességgel bemutatott börtönévek során a néző szimpatizálni kezd majd vele, és mire kiengedik, teljesen mellé áll. Ekkorra, a film második és harmadik, nagyon erőszakosnak ígérkező felvonására Brolin  egyfajta bosszúálló gépezetté alakul, aki az eredeti filmmel szemben nem egy folyosónyi, hanem három emeletnyi gazfickót rak rendbe (mert a nagyobb ugye több). Copleyra állítólag rá sem lehet ismerni, annyira más, annyira jó a szálakat mozgató gazfickó szerepében, de eddigi két filmszerepe alapján is nehéz elhinni, hogy semmilyen színészi gyakorlattal nem rendelkezik.

A befejezés nem írja át az eredeti filmet, így jó eséllyel kiveri majd az azt nem ismerő nézőknél a biztosítékot, ugyanakkor némi átalakításon azért átment. A beszámoló dicsérte a rendezői munkát (ami tagadhatatlanul Spike Lee-s), a fényképezést és az akciót, a zenét viszont kritizálta, ami egyáltalán nem meglepő, ugyanis a legtöbb Spike Lee-film kritikán aluli szkórral rendelkezik.

Az Oldboy idén októberben érkezik meg az amerikai mozikba: magyarországi forgalmazóról még nincs tudomásunk, de remélhetőleg ha valaki felkarolja, akkor nem az alanti plakáttal promótálja majd a filmet.

poster_oldboy2013.jpg

Címkék

spoiler remake thriller poster josh brolin spike lee park chan wook oldboy sharlto copley elizabeth olsen

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr255229207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.16. 11:10:27

még mindig nem győztek meg, hogy kell ez a remake...

TomPowell25 2013.04.16. 11:17:33

@doggfather: engem viszont most kezdett el érdekelni.:)

freddyD 2013.04.16. 11:23:46

Tudom, hogy sokan leugatnak majd, de őszintén szólva az eredeti egy marha nagy csalódás volt azok után, amiket hallottam.

Még a sokat emlegetett folyosós bunyós jelenettől sem ájultam el, hiszen hiába látványos és lehetett volna marha jó is, egy nagy bohóckodás lett belőle. Hiába volt ott 20 ember, egyszerre alig mentek rá, hanem csak ott szerencsétlenkedtek és ugráltak egy helyben, megvárva míg azt az egy félnótást megveri.

A film végi csavar nem volt rossz, de nem kárpótolt teljes mértékben az az előtti művészieskedős unalomért :(

UI: Légyszi ne bannoljatok :P

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.16. 11:28:56

@freddyD: A fácsén ezt írták tegnap, amikor kidobtam oda a plakátról készült lesifotót:

"Miért van az, hogy bármely random, az átlagnál picit szélesebb körben elismert filmről van szó, kb. a harmadik kommentben megérkezik valaki, aki szerint világ legtúlértékeltebb filmje, élete csalódása, etc ? Mármint véleményszabadság van, de elég irritáló, és az összes kommentelős filmes blogon, vagy facebok oldalon ez megy, persze kifejtve általában nincs a dolog."

:))) (Persze, te megindokoltad, szóval fel vagy mentve. :)

Egyébként szerintem azért nem mentek rá egyszerre sokan, mert 1. nem képzett harcosok voltak, csak szedett-vetett smasszerek, 2. a címszereplő elég ijesztő benyomást keltett: egy harcban a felállás is lehet döntő, nem csak az erő meg egyebek, 3. egy szűk folyosón küzdöttek, ami eleve kizárja a kicsi a rakást.

ungverjaland 2013.04.16. 11:39:39

Gondban vagyok, mert bár teljesen feleslegesnek tartom ezt a remake-et a zseniális eredeti film után, ugyanakkor egy nagyon erős stábot ill. szereplőgárdát hoztak össze. Valahogy mondjuk még ez sem tud meggyőzni sajnos. A másik, hogy állítólag nem sima remake, hanem egy új feldolgozása lesz a mangának, de ezt a szöveget már a pl. Let The Righ One In - Let Me In történetnél is hallottuk, aztán annak tudjuk mi lett a vége.

nokontakt 2013.04.16. 11:56:54

Biztos, hogy nem fogom megnézni! Mert mi az, hogy az egyik kedvenc filmemet rebootolják. Mondom ezt most kisfiús miközben kisfiús düh lepi el az agyamat. Persze, tudom, hogy úgyis megfogom nézni... Mellesleg nem voltak 20-an, csak 14-en, azt hiszem... Legalábbis a tabletem háttere ezt mondja:

i50.tinypic.com/359meyv.jpg

:)

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.04.16. 12:14:05

@freddyD: Részben egyetértek (bár nekem a bunyók is tetszettek, a vontatottság zavart), de engem kárpótolt a vége. Maga a csavar, meg a csávó erre adott reakciója is. Csak néztem, hogy úristen, mi a fasz van?!?!444

Persze ez is olyan, mint pl. A hetedik, hogy elsőre üt igazán nagyot. Ezért is nem hoz lázba a remake, pedig akár jó is lehet. Ki tudja, azért talán megnézem.

TomPowell25 2013.04.16. 12:31:05

@freddyD: részben én is egyet értek, habár nálam az is közrejátszhatott abban, hogy az a bizonyos plusz elmaradt, hogy addig húztam-halasztottam a film megtekintését (ami kb. 6 hónapja sikerült), hogy addigra akaratom ellenére minden spoilerbe belefutottam. De szerintem a remake előtt újranézem, mert sokszor járok úgy, hogy egy film másodjára már jobban tetszik, amikor már tudom, hogy mire számíthatok.

Sütee 2013.04.16. 13:01:00

@freddyD: Osztom a véleményed. A folyosós bunyón inkább hüledeztem, hogy mennyire szar, mint hogy lepetéztem volna tőle.

Jó a film, de vannak ennél sokkal jobb dél-koreai filmek is. Kicsit nekem is vontatott volt, de ízlések és pofonok. Viszont azt is teljesen megértem, aki odavan a filmért...

Remaket valószínű megnézem, mert Brolint és Copleyt is bírom, bár Lee-t nem annyira. Kíváncsi vagyok!

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2013.04.16. 13:21:32

@Zalaba_Ferenc: Mivé bizony :)
Őszintén én is többet vártam, mert elég sok volt a "húúúú, oldbooooy, az aztán a film" meg hasonló vélemény, ezért talán kicsit túl magasak is voltak az elvárások.

Amúgy meg nem rajongok az ázsiai filmekért, nem az én világom, de az Oldboy ettől függetlenül sem volt rossz film, csak nem lett liebling.

RoFä 2013.04.16. 14:07:33

Az nem jó jel, ha a score gyenge, ugyanis az erdeti zsenialitásához nagyon sokat hozzátett a szenzációs zene.

Meg fogom nézni a remake-et, de 96%-osnál erősebb finomszesz nem létezik, vagyis esélye sincs. Copley-t viszont bármiben.

Trottervoltam 2013.04.16. 14:34:11

Ha remake, akkor valahogy úgy, mint a Hét szamurájból lett hét mesterlövész vagy A testőr - Egy maréknyi dollárért átdolgozás. De semmiképp ne úgy mint a Psycho. Annak nem sok értelme lenne.

Nekem az eredeti valahogy nagyon beütött, pedig nem vagyok egy Ázsia-fan.

freddyD 2013.04.16. 15:40:27

Egy "I saw the devil" szerintem sokkal inkább megérdemelné azt a fajta kultstátuszt, amit az Oldboy kapott.

De jó látni, hogy akkor nem vagyok teljesen egyedül, aki nem ájult el a filmtől :)

@Zalaba_Ferenc: És tényleg én voltam a harmadik :D

clive. 2013.04.16. 15:56:53

Park általam látott filmjei közül nekem A bosszú ura tetszett leginkább. Csak, hogy emlékezzünk meg róla :)Az Oldboyt láttam kétszer, nem rossz film, de én nem lelkesedem érte.
Még valami: Spike Lee-től mit ajánlanátok? A Szemet szemértet láttam, az nem volt rossz.
És mire gondolhatott Eastwood mester mikor azt mondta Lee-ről "hogy az olyan embernek, mint neki bekéne fognia a pofáját? ":)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.16. 16:02:26

@freddyD: Jáj, no én meg azt a filmet nem szeretem. A körbejárt ötlet annyiban kimerül, hogy a főhős úgy áll bosszút a gyilkoson, mint Ludas Matyi Döbrögin :), és jókat mosolyogtam azon, hogy a film szerint Koreában az aberrált gyilkosok száma vetekszik a normál lakosságéval. :) Amúgy szórakoztató, helyenként sokkoló darab, de igazából csak egy leszállóágban lévő műfaj szélsőséges utózöngéje a szememben.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.16. 16:03:27

@clive.: Spike Lee-től mit? Ha a Szemet szemért című filmjét láttad, akkor gyakorlatilag láttad minden filmjét.

Kovács Erzsébet 2013.04.16. 16:21:06

@Zalaba_Ferenc: @clive.: Nana, azért van ott még, ahonnan az jött... Egyrészt vannak a fekete-fehér filmjei (mint a Szemet szemért is), és azok közül szerintem jó még a Dzsungelláz: nem nyálas, nem hiperkorrekt, ami egy ilyen sztorival komoly teljesítmény.
Másrészt pedig ott vannak a New York-filmjei, amik közül a legjobb a 25. óra (Edward Norton!), és a Sorozatgyilkos nyara (avagy hogyan élt egymás mellett a diszkókultúra és a punkmozgalom a hetvenes évek egyik különösen forró nyarán, amikor egy őrült sorozatgyilkos garázdálkodott a városban). Ennek a leszálló ágából jó még zsánerfilmnek az Inside Man.
A probléma az, hogy ezek mind 10+ éves filmek. Eastwood arra gondolkodott, hogy Spike Lee-ből az utóbbi időben igencsak kifogyott az ihlet, a rendezés helyett inkább megmondásban éli ki magát. Amikor a Djangót szidta, hát, az meglehetősen kínos volt. De azért a kilencvenes-kétezres években tudott még.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.16. 17:18:58

@Kovács Erzsébet: annak a magyar címe utolsó éjjel (25ik óra)

És igen, tényleg van több jó filmje is, @Zalaba_Ferenc: csak ironizált (remélem).

:D

Kovács Erzsébet 2013.04.16. 17:42:25

@doggfather: Ja igen, csak valamiért mindig így hallottam emlegetni, amikor először láttam. Ami azért is vicces, mert ezt a kifejezést magyarul a huszonnegyedik órának mondjuk. :-)

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.04.16. 17:52:59

@freddyD: Na, én azt gyűlöltem. Nagyon jól megcsinált film technikailag, a színészek is jók, de... egy aberrált állatság, ami egyszerűen nem hajlandó véget érni. És a főhőst ugyanúgy gyűlöltem, mint a gonoszt (aki, most jöttem rá, hogy az Oldboyt alakító színész), ami lehet hogy célja is volt a készítőknek, de akkor is! Nagyon nem volt szórakoztató az egész.

Amúgy érthető, hogy miért tetszik sok embernek, de ami engem illet, köszönöm nem. A Tale of two sisters viszont tetszett, ugyanaz a rendező.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.04.16. 20:23:47

@Kovács Erzsébet: @doggfather: Nem ironizáltam. A Szemet szemért jó, de a rettenetes "színészek" és a tompa rendezés majdnem összebarmolja az egészet, a Dzsungelláz rettenetes, főleg ez a befejezés: www.youtube.com/watch?v=TiyDvysp1do

(Még, hogy nem giccses. :)

Az utolsó éjjel meg New Yorkról moralizálgat és melankóliázik, én meg a kardomba dőlök a felszínességtől, ráadásul a híres "fuck you" jelenet is önnyúlás. A Belső ember is jobb lett volna szimpla zsánerfilmként: francnak kellett bekavarni mindenféle, sehová nem kifutó politikai szálakat. Nem szeretem a fickót, na.

Kovács Erzsébet 2013.04.16. 21:49:48

@Zalaba_Ferenc: Azt veszem észre, hogy nem szereted. :-) De én csak a főszálról beszéltem, az szerintem korrekt egy ilyen politikai és minden szempontból megterhelt történetnél.
Az utolsó éjjel nekem annak idején nagy élmény volt, és azt hiszem, leginkább úgy is működik, ha az ember hagyja, hogy magába szippantsa az a bizonyos, a város közepén tátongó melankólia.
Nem hibátlan filmek ezek persze, de van valami egyéni hangjuk, amitől az a bizonyos "A Spike Lee joint" nagyon is megfelelő elnevezés lesz. Én bírom. :-)

Kovács Erzsébet 2013.04.16. 22:01:31

@Kovács Erzsébet: Félig off, de: az az érzésem, hogy Lee feje felett elment az idő. A kilencvenes évekbeli filmjei egy viszonylag üde és közvetlen korban születtek, amikor szabad volt még hibázni, nem tökéletesnek lenni... Hogy Amerikában mennyire megváltozhatott a közérzet, azt akkor sejtettem meg, amikor először összevetettem a fejemben a Jóbarátok és az utód, az Így jártam anyátokkal világát. De lehetne egyéb sorozatokkal is példálózni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.17. 08:20:05

@Kovács Erzsébet: nem is értem, hogy miért nem az lett a címe, hogy a 24ik óra, az tényleg bitangabb lett volna.

És igen, sztem is igazad van Lee megöregedett ennyi.

borisz 2013.04.17. 11:32:10

@freddyD: @Sütee: a folyosós verekedés überbkurvajó, akárki akármit mond :)

nagy zárójel jön most:
sokszor feljön sok filmes verekedésnél, akciónál, hogy miért nem támadnak rá mindannyian, miért csak egyen-ketten-hárman. azért, mert a valóságban ez kivitelezhetetlen lenne. egyszerűen egy kiszámíthatatlanul mozgó, verekedő, kardozó, stb emberrel nem tudják többen felvenni a harcot, ugyanis nem férnek oda hozzá. persze, ha a leteperés a cél, és nem számít a saját, vagy a társaim élete, testi épsége sem, akkor működik a dolog, de különben egész egyszerűen a "rontsunk rá ezren egyszerre" taktika egy marhaság. nem vagyok katona, évekig birkóztam, aztán pár évig karatéztam, egy kis ideig shinkendoztam, meg voltam pár aikido edzésen, meg párszor pofoztak meg itt-ott :) ennyi tapasztalatom van, de ebből világosan látom amit.
nagy zárójel vége.

(persze ettől lehet, hogy nem tetszett nektek a konkrét folyosói koreográfia, ami kár, mert kurva valóságszagú volt. fájt nekik, elfáradtak, megijedtek, óriási, tényleg)

borisz 2013.04.17. 11:33:10

ja, és nem akarom, de gyanús, hogy meg fogom nézni ezt a filmet, bár rohadtul nem hiszem, hogy bármi pozitívat hozzá tudni adni az eredetihez.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.17. 12:02:56

@borisz: totál igazad van, az a technika ami a bud spencer filmekben van, hogy egyszerre mindenki ráront, és spencer lerázza őket magáról, vagy Hill kibújik alóluk csak az ő filmjeikben működik a valóságban nem.

Nálunk azért mindenki azt akarná látni/azt hiányolja, mert spencer-hill-en szocializálódtunk.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása