A Disney a Marvel után a Lucasfilmet is bekebelezte, kerek 4 milliárd dollárt fizetett a cégért. Nem meglepő módon minden idők egyik legnagyobb aranytojást tojó tyúkja, a Star Wars-franchise iránt érdeklődnek leginkább, és az előzetes hírek alapján minden centet igyekeznek is kifacsarni belőle. Az első új Star Wars-filmet 2015-ben tervezik a mozikba küldeni, aztán ha minden jól megy, 2-3 évente előrukkolnak eggyel. A mozivásznakon kívül tervbe van véve a tévéképernyők meghódítása, ezzel párhuzamosan pedig a merchandising felpörgetése is. Lucas bácsi már rögtön vidámparkot és élő show-kat emleget, szóval könnyen elképzelhető, hogy hamarosan jön Disneyland és mindenféle zenés-táncos Disney-előadás fényszablyákkal dúsított változata.
A Lucasfilm vezetését a veterán Kathleen Kennedy veszi át, aki eddig a cég alelnöke volt, és nem mellesleg Spielberg után minden idők második legsikeresebb producere (az általa jegyzett filmek összbevétele 5 milliárd dollár fölötti). A vállalat igazgatása mellett ő fogja irányítani executive producerként az új Star Wars-filmek gyártását is. Természetesen maga Lucas is szerepet vállal a filmek elkészítésében, de előreláthatólag csak "kreatív tanácsadói" minőségben. Nyilatkozata alapján mindig is remélte, hogy a Star Wars túl fogja élni őt, és örül, hogy segíthet a következő generációra hagyományozni azt.
Egyfelől ez örvendetes hír, hiszen akármennyire is csalódás volt sokaknak az előzmény-trilógia, valószínűleg nincs Star Wars-rajongó a Földön, akinek ne dobbanna meg a szíve egy új mozifilm hallatán. Ízlés szerint lehet kedvező vagy intő jel, hogy Lucas kiengedi a gyeplőt a kezéből: akinek nem tetszett az előzménytrilógia, az eredetibb, merészebb, frissebb megközelítésben reménykedhet, de azért mégiscsak az alapító atya háttérbe vonulásáról van szó, ami megárthat az új epizódoknak. A cinikusabbak viszont észrevehetik, hogy a Disney nem a szíve jóságából kezdett terjeszkedésbe a területen, és kérdéses, hogy a piacot várhatóan elárasztó Star Wars-termékek mellett mekkora figyelmet fognak fordítani a kreatív irányvonalra, vagy uram bocsá' alárendelik-e a filmeket a biznisznek. Mindenesetre ez még a jövő zenéje, egy jó ideig nem tehetünk mást, mint hogy ízlelgetjük az Episode VII szókapcsolatot. Szokatlan, az biztos.