aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: underworld - rise of the lycans (2009) Zalaba_Ferenc
2009. január 16. 14:11:19

Kategória: 9 komment

A főszereplő- és rendezőváltás, az új környezet és az epizódcím után elhagyott sorszám mind egy dologra utalt: ennek a filmnek DVD-n kellett volna debütálnia. Személy szerint mind máig nem értem, hogy az Underworldnek hogy sikerült szériává híznia, hisz már az első rész sem volt több egy halovány (kékes-szürkés) b-filmnél, melyet mintha egy Mátrix-rajongó középiskolás álmodott volna meg - hosszasan elidőzve Kate Beckinsale kiemelkedő tulajdonságain.

És mégis: mire feleszméltem, már a harmadik eresztés is megérkezett a mozikba, hogy feltárja, honnan is ered ez a shakespeare-i ellentét a farkasemberek és vámpírok között - továbbá hosszasan elidőzzön a Kate-et váltó Rhona "Doomsday" Mitra és a bámulatosan kigyúrt Michael "Frost/Nixon" Sheen kiemelkedő tulajdonságain.

Érdekes módon az Underworld-filmek élvezhetősége minden egyes epizóddal nő, ez valószínűleg az egyre lejebb tornázott nézői elvárásoknak és fun-mutató emelkedésének tudható be, hisz a szükségszerű dramatizálás ellenére ez az epizód veszi magát a legkevésbé komolyan, s a maga 80 percével még az alacsony költségvetésből adódó redundáns ütközetek sem annyira feltűnők (mígaz első filmbe már a harmadik belassított magasugrásnál bele ehet bóbiskolni).

A sötét középkorba áthelyezett történet jobbára felejthető: a szereplők még ki sem nyitják a szájukat, máris sejtheted, hogy melyik mit fog tenni vagy éppenséggel nem tenni, a film utolsó harmadába azért elfér egy tsiztességes fordulat (főleg ha már nem emlékszel az első rész flashbackjeire), s a rendezőként most debütáló Patrick Tatopoulos trükkstúdiója is kitesz magáért. Csodát azért ne várj, s ha kérhetem, akkor negyedik részt se.

Címkék

kritika horror vampire 5csillagos sequel adventure prequel wolfman

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr714536217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_13025 2009.01.16. 14:30:49

és a yesman nem ért beszámolót :P

Ismeretlen_1068 2009.01.16. 14:34:53

erről a filmről még sehol sem olvashatsz kritikát, úgyhogy fontosnak éreztem megtörni a jeget. amúgy igazi 'guilty pleasure'. :)

Ismeretlen_13025 2009.01.16. 15:42:36

amúgy ezt az Ae bloggal érted el vagy a munkádhoz kapcsolódó siteokkal/ilyesmikkel?

Ismeretlen_1068 2009.01.16. 16:16:55

igazából mindkettővel.

Ismeretlen_112472 2009.01.16. 16:27:02

Meg is lepődtem, hogy máris megjelent egy kritika a filmről. Nekem személy szerint bejött az első rész. (Talán azért is mert Budapesten forgatták.) Kíváncsiságból rápislantottam az egykori nézettségi adatokra, és láttam, hogy a gyártási költséget mindkét rész hamar behozta. Gondolom ennyit várnak a 3. résztől is és nem többet. Az értékelésedet látva/olvasva erősen DVD-n nézős lesz nálam ez a rész. Köszi a kritikát.

Süti 2009.01.16. 17:23:34

az első rész egy korrekt vámpíros akciómozi, egy cool főhősnővel, bealudni csak akkor lehet rajta, ha fáradtan ülsz le nézni, bagy megittál pár sört :) simán megér 80%-ot a második rész már gyengébb, habár újra kéne nézni, mert csak egyszer láttam, de nem hagyott mély nyomot. erre annyira nem is vagyok kiváncsi :)

Ismeretlen_1068 2009.01.16. 17:38:24

nálam: U1 10/4 U2 10/5 (király a helikopteres jelenet!) amúgy rhona mitra szerintem dögösebb, mint kate, aki tényleg cool, már ami a fagyottsági állapotát illeti. :)

SZL 2009.01.21. 22:31:01

Sohase értettem ezeket a kritikákat, teljesen szubjektív. Nekem eddig az 1 és 2 is tetszett! Örülni kellene inkább, hogy folytatják és nem megint valami idióta vígjátékot forgatnak, ami 10ed annyi pénzből megvan. Nemtudom volt e valaha olyan film, ami egy kritikusnak tetszett volna. Még szerencse hogy a nézők mások. Viszont, ahogy elnézem a trailer megjelenítési statisztikákat annyira nem lehett rossz az első 2 rész, ha ennyire várják a harmadikat és annak ellenére, hogy még nem láttam várom a 4. 5. meg a 20. részt is. Ugyis egyre ritkábbak az olyan filmek, amikbe költenek valamennyit a spec. effektekre és én ha már beülök moziba x ezer ftért, szeretem ha az látványos. Már csak ezis egy plusz érv az ilyen filmek mellett. Kritikusoknak inkább a rendezői pályát kellett volna választani, ugyis mindent jobban tudnak. :) (általánosságba írtam)

Asu 2009.01.25. 00:20:09

Most néztem meg és eleve nem szeretem az ilyen 0 típusu részeket ahol úgyis tudom h mi lesz. szóval bőven elég volt az az 5 perc az első részben miért kellett belőle másfél órát csinálni. Összegezve igénytelen semmitmondó sztori lelőtt vég gagyi harci jelenetek stb.Ja és ez a kék filterezés szánalmas. 4/10

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása