A hazai mozik 7. hétvégi forgalma: Alita: A harc angyala, Kölcsönlakás, Boldog halálnapot! 2., Hidegháború, A Maria Callas-sztori, Az a nap a tengerparton…
#01 Alita: A harc angyala (1. hét; Fórum) 94,9M – 94,9M | 57.305 – 57.305
Itthon is masszív reklámkampány előzte meg a Rodriguez/Cameron-produkció premierjét, és a hatás nem maradt el: csaknem 100 millió forinttal dobbantott a kismillió formátumban, összesen 69 moziban látható sci-fi. A Bálint napi üzelmeket is hasznosító film szerda esti premier előtti vetítéseitől kezdve több mint 57.000 látogatót fogadott, ami hajszállal kevesebb mint a bevétel szerinti második helyezett teljesítménye. Az éles küzdelemből most a látványos, fiúkat és lányokat egyaránt jól megszólító opció jött ki jobban, hosszabb távon viszont változhat a széljárás. A közönség reakciója többnyire jó, egyelőre még a 200.000 eladott jegy lehetősége is fennáll végeredményként.
#02 Kölcsönlakás (1. hét; InterCom) 84,7M – 84,7M | 57.757 – 57.757
S ha már masszív reklámkampány, hát a magyar delikvens is megkapta a magáét, meg 70 mozit. A plakáton az év legszexibb vígjátékaként aposztrofált színpadi adaptáció esetében gyakran hallatott tény az is, hogy Dobó Kata rendezői debütálásáról van szó, aki színészként a legnézettebb hazai produkciókat vezette, úgymint A miniszter félrelép és a Szabadság szerelem. A kezdőlépést ez is megkapta a sikerligába ugyancsak szerda este óta összegyűlt több mint 57.000 látogatójával, és minthogy a komédiáknál a rossz kritikai visszhang aligha befolyásolja a látogatók érdeklődését, könnyen szegődhet az InterCom előző hazaija, a BÚÉK nyomába, ami már a 270.000. nézőjét várja.
#03 Boldog halálnapot! 2. (1. hét; UIP) 40,2M – 40,2M | 28.036 – 28.036
A két súlyos blockbuster mellett kicsit elveszett ez a horror-folytatás (már csak vetítésszámot illetően is), de még így is messze-messze kedvezőbb fogadtatásra lelt, mint hazájában. Az első rész 2017 novemberében valamivel többeket, 30.681 főt ültetett vásznai elé, viszont összességében szorosabb mezőnyben kellett boldogulnia, s nem kapott elég teret a 100.000-es határ becserkészéséhez. Bár a műfaj idén már eléggé megdolgoztatta az ifjúságot, talán mégis be tud még fogni elegeket ahhoz a Boldog halálnapot! 2., hogy ezúttal pótolja a másfél évvel ezelőtti elmaradást, vagy legalább túlszárnyalja az akkori 84.817 eladott jegyet.
#04 A LEGO-kaland 2. (2. hét; InterCom) 36,3M – 100,8M | 25.632 – 68.842
Szerény előnyét elveszítette a kocka-folytatás az első résszel szemben, amit ilyenkor már több mint 70.000-en láttak; minthogy e héten az Így neveld a sárkányodat 3. is berepül, a különbség csak nőni fog.
#05 Instant család (4. hét; UIP) 34,4M – 259,6M | 23.095 – 180.878
#06 A csodagyerek (2. hét; Fórum) 17,1M – 53,3M | 11.553 – 36.363
#07 Üveg (5. hét; Fórum) 11,6M – 273,5M | 7.435 – 177.839
#08 Egy kutya hazatér (6. hét; InterCom) 10,7M – 211,8M | 7.697 – 156.344
#09 Vihar előtt (3. hét; Big Bang) 10M – 70,1M | 6.161 – 44.742
#10 A kedvenc (2. hét; Fórum) 7,8M – 25,2M | 5.191 – 16.758
***
A 3 Oscarra jelölt Hidegháborút a Mozinet mutatta be, és a film nívója 1.573 nézőt parancsolt a termekbe az elmúlt hétvégén, ami a rendező előző munkáját, az Idát jócskán felülmúlja (azt 629-en nézték meg, nagyjából ugyanennyi moziban). Az ezzel járó 2 millió forint még top 20-as helyezést kölcsönöz az előjátszásokkal egyetemben 3,5 milliónál és 2.904 látogatónál járó drámának. A film kiemelt díjszezonos szerep nélkül is bízhatna a 10.000-es fordulóban.
Legyen szó bármilyen énekesről, zenészről, ha dokumentálják életüket filmesek, ők már csak sztorik lesznek a magyar keresztségben. Amy Winehouse és Janis Joplin után Maria Callason volt a sor. A Vertigo Média mutatta be A Maria Callas-sztorit, amire 1.350-en voltak kíváncsiak, és ez derék eredmény ebben a műfajban. Az 1,6 millió forintos start a top 20-on kívüli helyezésre volt viszont csak elegendő.
A Cinetel egy feliratos brit drámával készült a Bálint napra. Az Az a nap a tengerparton éppen hogy bepréselte magát egy Cinema Citybe, szóval terjesztése nem elsöprő, de még ennek fényében is szerény 740 nézője és 991 ezer forintos bevétele.
Forgalmazásának kilencedik hetében az Aquaman átlépte a 400.000 nézőt. Ez az első DC-adaptáció, ami ilyen magasságokba jut a Batman - A denevérember óta, s ezzel együtt csupán a második.
Csak a top 10-re több mint 230.000-en váltottak jegyet, ennek felét az első két helyezett birtokolja. Nem rossz, ám tavaly a Valami Amerika 3. és a Fekete Párduc kettőse jóval nagyobbat durrant. A dobogó legfelső helyére az Így neveld a sárkányodat 3. pályázik ezen a héten, de Liam Neeson is kéri a részét a Dermesztő hajsza élén. Az utolsó Oscar-versenyzők is megérkeznek az Alelnök és a Zöld könyv képében.
TOP 10, 2018 (nézőszám alapján)
1. Bohém rapszódia (620.823)
2. Mamma Mia! Sose hagyjuk abba (576.327)
3. Bosszúállók: Végtelen háború (573.476)
4. Jurassic World: Bukott birodalom (417.546)
5. Hotel Transylvania 3: Szörnyen rémes vakáció (406.281)
7. Aquaman (402.616)
6. Deadpool 2. (386.405)
8. A Grincs (384.494)
9. Valami Amerika 3. (372.567)
10. Venom (356.676)
TOP 10, 2019 (nézőszám alapján)
1. Instant család (180.878)
2. Üveg (177.839)
3. Egy kutya hazatér (156.344)
4. Ralph lezúzza a netet (118.296)
5. Végtelen útvesztő (107.359)
6. Creed II. (82.313)
7. A LEGO-kaland 2. (68.842)
8. Kölcsönlakás (57.757)
9. Alita: A harc angyala (57.305)
10. A csempész (45.856)