aeon flux

ready for the action now, danger boy?

magyar box office: végtelen ring Takács Máté
2019. január 07. 17:33:00

Kategória: boxoffice 11 komment

A hazai mozik 1. hétvégi forgalma: Creed II., Végtelen útvesztő, Asterix: A varázsital titka, Mindenki tudja, A tanítónő

creed2.jpg

#01 Aquaman (4. hét; InterCom) 53,1M – 533,3M | 31.067 – 331.059
Aquaman esett, de vezet, negyedjére is, és már a Marvel-filmek csúcsvidékének peremén jár több mint 330.000 nézőjével… Közel 400.000 látogatót fogad majd futása végéig.

#02 Creed II. (1. hét; Forum) 41,9M – 41,9M | 28.198 – 28.198
Folytatást a magyar népnek! A Creed - Apollo fia csaknem kimaradt a hazai mozikból, de a kinti kasszasiker és Stallone díjai & jelölései mégis fellökték a vászonra - hogy aztán jó nagyot pereceljen. A folytatás azért mégis evidens módon lépett a nagyvászonra, ám ezúttal szinkronizáltan - és módfelett nagyobb érdeklődéssel övezve. Sőt mi több: egyetlen hétvége alatt messze-messze túl is szárnyalta az első rész (6.457 – 16.367) komplett nézettségét. Január eleje irtó kedvező vidék, a szinkron még kedvezőbb ismérv, folytatásnak lenni pedig határozottan kifizetődő.

#03 Végtelen útvesztő (1. hét; InterCom) 37,9M – 37,9M | 25.622 – 25.622
Horrort is a magyar népnek! De ez már csak a szokásos: az ifjúság némi parára mindig kapható már, ráadásul most az iszonyat forrása (szabadulószoba) is némi plusz izgalmat kevert az első 2019-es filmbe. A több mint 25.000 néző ebben a mozgósítani elég jól képes év eleji időszakban könnyen fejlődhet 100.000-ig is, szóval képes lehet arra, amire a tavalyi Felelsz vagy mersz (28.854 – 97.852) például - kis híján, de - nem.

#04 BÚÉK (5. hét; InterCom) 37,8M – 288,6M | 25.021 – 196.859
Kevésen múlott, hogy a törtető magyar versenyző dobogós helyet szerezzen egy hónappal premierje után… De a BÚÉK így is tökéletesen érvényesíti jó szájhagyományát, és még mindig negyedszáz ezer nézőt toboroz hétvégi szinten. A negyedmilliós mérföldkő már biztosra vehető…

#05 Ragadozó városok (2. hét; UIP) 23,6M – 114,3M | 15.416 – 75.657
Súlyosat zuhant a regényadaptáció (66%-ot), de hát ez a velejárója, ha ünnepi víkendről szürke hétköznapira vált a naptár. Még ha mérséklődik is az elpártolás mértéke, 100.000 nézőn túlra nemigen szól már az útlevele. Ez így is összehasonlíthatatlan érdeklődést tükröz az amerikaihoz képest.

#06 Álommeló (4. hét; Freeman) 21,6M – 136,2M | 13.982 – 92.198
Jennifer Lopez pedig szép csendben alázza a gépesített városokat és a visszatérő dadusokat. Megesik.

#07 A Grincs (5. hét; UIP) 20,3M – 496,2M | 14.611 – 366.665

#08 ŰrDongó (3. hét; UIP) 18,9M – 185,9M | 11.611 – 120.730
Átlépte a 100.000 nézőt a Transformers-spinoff, kérdés azonban, hogy Az utolsó lovag 147.205 nézője elérhető távolságban van-e még, hogy ne maradjon sereghajtó a franchise-on belül.

#09 Bohém rapszódia (10. hét; Fórum) 14,7M – 794,5M | 10.013 – 549.705
Több mint két hónappal premierjét követően is még 10.000 nézővel képviseli magát a friss Golden Globe-díjas zenés film, és ha marad ez a kitartás, még az sem kizárt, hogy mégis megszorongatja a Bosszúállók: Végtelen háborút és a Mamma Mia! Sose hagyjuk abbát a 2018-as nézettségi bajnoki címért...

#10 Asterix: A varázsital titka (1. hét; Big Bang) 14,3M – 22,2M | 10.264 – 16.090
Újabb Asterix-rajzfilm a mozikban: az SPI és az InterCom után a Big Bang próbálkozott, rásegítve némileg két hétnyi premier előtti propagálással az üzelmekre. Korrekt, a szintet tartó eredmény született, főleg ha azt vesszük, mennyire megviselt figurák már ezek a gallok, ám valószínűleg végeredményet tekintve mind az Asterix és a vikingek (10.243 – 68.079), mind az Asterix: Az istenek otthona (9.975 – 39.443) sikeresebb vállalkozásként marad meg.

***

A Vicky Cristina Barcelona (15.473 – 54.580) óta látható, hogy Javier Bardem és Penelope Cruz izgalmas páros a honiaknak. Az Escobar (28.948 – 142.031) nagyon-nagyon meglepő mértékű sikere után most egy kevésbé kommersz, de azért szinkronizált újdonsággal megint elég jó számokat hozott az Oscar-díjas házaspár. A Mindenki tudja 12,5 millió forinttal tizenegyedik helyen futott be. A Mozinet jól érzett rá, hogy szinkron kell az ilyen sztárszínészek mellé, de persze a feliratos opció is megmaradt. Összesen 8.231-en fizettek be rá, az október óta előfordult premier előtti vetítésekkel egyetemben pedig 12.136-an nézték már meg 17,7 millió forint kíséretében. Ezek a számok Asghar Farhadi rendezőnek teljesen új szintet jelentenek.

Az ADS kilenc mozit, köztük Cinema Cityt is belasszózott A tanítónő című amerikai függetlennek. Maggie Gyllenhaal méltatott, ám feliratos alakítása 641 főt hozott lázba, mire 936 ezer forintot csengettek ki, amivel viszont a top 20-ba se fért be. Összesen 1,1 millió forint és 749 eladott jegy az egyenleg.

A top 10 forgalma éppen a felére csökkent az egy héttel ezelőttihez képest, miközben a két fő premier határozottan termelte a pénzt. Nagyágyú változatlanul nem kerül terítékre, de akárcsak a Creed II., a Ralph lezúzza a netet is az első rész kudarcának feledtetéséért száll ringbe. Jön még családi választási lehetőség az Egy kutya hazatér formájában. Ezzel egy időben a nyugdíjasotthonból is lehet mozizást szervezni A csempész premierjének hála, illetve visszatér a Q ügyosztály is A 64-es betegnaplóban.

TOP 10, 2018
1. Mamma Mia! Sose hagyjuk abba (574.308)
2. Bosszúállók: Végtelen háború (573.476)
3. Bohém rapszódia (549.705)
4. Jurassic World: Bukott birodalom (415.128)
5. Hotel Transylvania 3: Szörnyen rémes vakáció (406.056)
6. Deadpool 2. (386.336)
7. Valami Amerika 3. (371.199)
8. A Grincs (366.665)
9. Venom (356.648)
10. Aquaman (331.059)

TOP 10, 2019
1. Creed II. (28.198)
2. Végtelen útvesztő (25.622)
3. Asterix: A varázsital titka (16.090)
4. Mindenki tudja (12.136)
5. A tanítónő (749)

Címkék

horror thriller box office animation mozinet mindenki tudja penelope cruz forum hungary drama javier bardem intercom sequel escape room asterix maggie gyllenhaal asghar farhadi eurocinema box office hazai big bang media ads service creed 2 asterix a varazsital titka the kindergarten teacher

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr4014544928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csaba Turbucz 2019.01.07. 19:07:00

Mercury nyeri az évet figyeljétek meg.A helyi moziban közkivánatra még lesz egy vetités :D már 150 foglalásuk van!!!

Jester. 2019.01.08. 00:06:57

@Csaba Turbucz: Még csak január eleje van. Még van hátra pár nagy durranás.

Raul75 2019.01.08. 08:37:13

@Jester.: szerintem a tavalyi évre gondolt...

Csaba Turbucz 2019.01.08. 21:43:24

Szerintetek miért történt az,hogy 2015-ben feliratosan adták a Creedet?Ennyire drága a szinkron?Vagy,hogy működik ez?

m.martin91 2019.01.09. 13:36:26

@Csaba Turbucz: Forgalmazói döntés. Nyilván nem gondolták, hogy ennyire sikeres lesz. Ez a hiba elég érzékenyen érint minket, magyarokat, mert egy mozis szinkronra megszerezhető lett volna Gáti Oszkár, a DVD-set viszont nem vállalta pénzügyi okokra hivatkozva. Ezért szerencsétlenkedik benne Gesztesi.

Ficus Cucis 2019.01.09. 15:28:58

ez így van. a forgalmazóknak azt kellene felfogni, hogy bár minden évben van egy-két film, amely nagyon szépen teljesít feliratosan (tipikus példa: Lopott idő, A visszatérő), de ez pusztán anomália (illetve Leo-mánia), azaz ebből még nem következtethetnek arra, hogy bármilyen, akár nagyobb nevekkel rendelkező film ezután hasonlóképpen fog szerepelni. összességében azt lehet mondani, hogy ha a magyar nézőt nem tisztelik meg azzal, hogy anyanyelvén szól hozzájuk egy film, akkor ők főszabály szerint kib*sznak azzal a filmmel. (és ez jól is van így, de ezt már csak én teszem hozzá)

Csaba Turbucz 2019.01.09. 16:49:44

@m.martin91: köszi válaszod!!

de akkor mit mondjon a Mozinet pl? A Mindenki tudja be se fért a top 10-be és mégis gyártattak hozzá szinkront.nekik megérte?

Ficus Cucis 2019.01.09. 19:12:44

@Csaba Turbucz: erre a filmre egy mozis szinkron ára valahol félmillió-egy millió között lehet, plusz az egyéb költségek (kópiák, reklám stb.), meg ugye a gyártó felé is tejelni kell. viszont már most 18 millió forintnál járnak, aminek kb. a fele marad a moziknál. tehát, szerintem még mindig jól állnak, hozzátéve, hogy soha nem dolgoztam filmforgalmazónál, vagyis lehet, hogy valahol félrement a gondolatmenetem.

Csaba Turbucz 2019.01.09. 21:23:42

Alapjáraton szinkron párti vagyok mivel nem tudok angolul de úgy tartom fairnak ha mindkét oldalnak kedveznek.Legyenek eredeti nyelvű filmek is és természetesen szinkronosak is!

Ficus Cucis 2019.01.10. 07:53:24

@Csaba Turbucz: 6 éve volt egy cikk az origón, melyben megállapították, hogy nemes egyszerűséggel a cégek az esetek döntő részében veszteséggel jönnek ki a feliratos filmek forgalmazásából:

"Feltettük a kérdést, miért nem oldják meg mégis, hogy azok, akiknek erre igényük van, legalább néhány helyen megnézhessék a filmeket feliratosan, hiszen a minőségi szinkron 1-2 millió forintos költségéhez képest a feliratozás elenyésző pluszköltséget jelent. Kiderült azonban, hogy ez csak addig volt igaz, amíg a filmeket 35 mm-es kópiáról vetítették, a digitális korszakban más a helyzet. A hollywoodi filmeknél az a digitális kópiagyártás menete, hogy valamelyik magyar stúdióban elkészül a szinkron, azt a forgalmazó kiküldi a hollywoodi stúdió által meghatározott külföldi céghez, innen aztán a forgalmazó komoly összegért megvásárolja a DCP "mesterkópiát". Ez valójában természetesen nem igazi kópia, hanem egy hordozható merevlemez a film kép- és hanganyagával. Ebből annyi digitális "kópia" készül, ahány moziteremben vetíteni kívánják a filmet.

A forgalmazók üzleti titokként kezelik, hogy mennyit fizetnek a mesterkópiáért, de egybehangzóan állítják, hogy jelentős tételről van szó - szemben az erről készült további digitális kópiákkal, amelyek költsége elenyésző. Ha a forgalmazó feliratos változatot is szeretne a filmjéből, gyakorlatilag megduplázódnának a költségei, hiszen egy feliratos mesterkópiát is meg kellene vásárolnia. Mindegy tehát, hogy egy filmet mondjuk 25 helyen szinkronosan és 25 helyen feliratosan vetítenek, vagy 49 helyen szinkronosan és 1 helyen feliratosan, a két különböző mesterkópia miatt mindkét esetben kétszer akkorák a forgalmazó költségei, mintha 50 helyen szinkronosan vetítenek."

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása