A hét első számú premierjeként a Körök nem tudott érvényesülni a magyar piacon, még annyira sem, mint az amerikain: horror ide vagy oda, az élénk forgalomból nem csak a nagy sikerű elődök fényében részesült szerény mértékben a UIP terjesztése. Ezalatt Az alapítónak az elvárható mértékben jutott a tortából, ám ez top 10-es helyezéshez nem volt elegendő; az élen ezúttal Egy kutya négy élete áll, magasabb bevétellel, mint egy hete.
> új filmek
Hasonlóak érvényesek A körre és A kör 2.-re a magyarországi szereplést illetően, mint a tengerentúlira: az első rész szép lassan dagadt kiadós filmsikerré, midőn a fővárosban egy hét alatt 25 ezren nézték meg, majd országosan 184 ezer látogatóval zárta pályafutását. A folytatásra 32 ezer jegy kelt el a nyitóhétvégén, ám kevésbé kitartó üzelmekkel 117 ezer jeggyel dobta be a törölközőt. Kétségtelen, hogy horrorfilmektől kiváló számok ezek, de persze itt is az Ázsiából nyert különlegességük tett jótékony hatást. Tizenkét évvel később érkezett meg a folytatás, olyan időszakban, amikor éppenséggel lehet nyerő a kasszáknál egy rémisztgetős film, viszont kitűnnie a Köröknek az elhasznált premissza miatt már nem sikerült: csupán 10.509-en nézték meg. Ez egyrészt mélyrepülés a két előzményhez képest (de a komoly visszalépéssel számolni is kellett), másfelől pedig egy mozgalmas időszakban jelent boldogulásra való képtelenséget, és ez már sokkal kellemetlenebb diagnózis. Rég esett meg olyan, hogy a top 5-be nem jutott egyetlen premier sem, ám a Körök 15,1 millió forintja bizony csak a 6. helyet éri, még ha látogatottsága éppen becsúszik a felső fertályba. A UIP nyilván egy vállrándítással intézi el ezt a kisebb kudarcot, elvégre még szinkronra sem költöttek, és inkább számolgatják tovább a Széttörve bevételét.
Az alapító kimaradt a díjszezonos szórásból, a magyar mozikból azonban ennek ellenére nem. A Forum Hungary úgy egy tucat moziban futtatja az életrajzi drámát, melyben Michael Keaton a McDonald's gyorséttermet hajtja uralma alá. A mindenki által ismert márkanév állandó feltűnése a film körül kétségtelenül segítette a bizniszt, ugyanakkor a tipikusan amerikai (siker)sztorik ritkán rezonálnak a magyar közönséggel. A Social Network - közösségi háló, egy másik nagy brand születésének körülményeit taglalva, 10.686 nézővel indított, a közelmúltban startolt A számolás joga, amerikaiakról amerikaiaknak szólva, pedig 5.440 hazait szólított meg elsőre. Kényelmesen a kettő közé, bár Keaton előző két filmje, a Birdman, avagy (A mellőzés meglepő ereje) (13.749) és a Spotlight - Egy nyomozás részletei (7.566) alá esik Az alapító 6.507 nézős eredménye - no persze, utóbbiak megnyerték az Oscart is később. Jelen film 10,2 millió forinttal a 13. lett most - nézettségben viszont csak 14. -, s hogy meggyőzően gyarapodjék, abban csak a megszaporodó hasonló kaliberű filmek gátolhatják február folyamán. Ezzel együtt is 20 ezer nézőig még eljuthat.
Az ADS négy moziban tárta a közönség elé A távolság, ami összeköt című brazil dokumentumfilmet, amelyben Marina Abramovic tár elénk ezt-azt, művészi módon. 297 néző tette ki magát a dolognak, ami 364 ezer forintos bevétellel járt. Nagyjából annyi ez, amennyit kockáztatás nélkül meghitelezhettünk volna neki.
> korábbi filmek
Az Egy kutya négy élete erős kezdését pozitív irányú változással tetézi, egyébként egy általánosságban stagnáló nézettségekkel tarkított mezőnyben. A Freeman Film családi filmjére 29.051 újabb jegy kelt el, így összesen már több mint 63 ezren látták; naná, hogy 100 ezer alatt meg sem áll. 39,2 millió forintos bevételével közben az első helyet is átvette.
És így a Széttörve nálunk nem volt képes megint ismételni az élen, ám a UIP gondozottja aligha panaszkodhat: harmadik körben is 23.297 főt érdekelt, s jelenlegi pályája (120 ezer néző három hétvége után) egész közel viszi a 200 ezres korláthoz, amibe A nagy falnak és az Utazóknak is beletörik a bicskája.
A tizedik helyen kapaszkodó Miért pont ő? elég sok vetítéssel bírt a hétvégén, így könnyen ismételte legutóbbi számait; ezzel az InterCom vígjátéka igencsak komoly esélyes lett egyszeriben a 200 ezer nézőre, amivel a 2016-os bemutatók már a 20. delikvenst üdvözölnék e lélektani határ felett. Elválik... Mint ahogy az is, hogy a Kaliforniai álom képes lesz-e egy halom Oscarral a zsebében annyi előadást kicsikarni még a mozikból, hogy belőle legyen a 21-edik. A Freeman propagáltja most jár 143 ezer látogatónál.
Hátrahagyta a top 10-et a Forum Zsivány Egyese, miközben bevétele átlépte az egymilliárd forintot. Jelentős mérföldkőhöz érkezett A szobalány is: a Mozinet terjesztését már több mint 10 ezren nézték meg. Ezalatt a Cinenuovo forgalmazta Teljesen idegenek a 20 ezres fordulót vette be.
> végszó & ami jön
Majdnem 200 millió forintot költöttünk a top 10-re, ami 19%-kal kevesebb a múlt heti összegnél, s ez a visszaesés a Körök sara, no meg azoké a forgalmazóké, amelyek nem használták ki az alkalmat valami ütős filmmel. 137 ezren nyomultak az élmezőnyre, összesen pedig több mint 180 ezren választották a mozit a hétvégén. Legközelebb csupán egyetlen film vonzhat majd közel ekkora tömeget, bár A sötét ötven árnyalata ezúttal Valentin nap nélkül kell, hogy boldoguljon nyitányával. Így is meglepő lenne, ha 120 ezernél kevesebben néznék meg. A LEGO Batman - A film A LEGO-kaland 38 ezer fős startját igyekszik ismételni, s némileg megfejelni, miközben a Jackie is bejelentkezik a maga 6-8 ezer nézőjéért.
> a top 10, február 2 - 5. (csütörtök-vasárnap)
# | film | csüt-vas Ft bevétel |
csüt-vas nézők |
bevétel- változás |
Ft össz- bevétel |
össznéző |
1 | Egy kutya négy élete |
39.2M | 29.051 | +2.5% | 84.3M | 63.540 |
2 | Széttörve |
33.3M | 23.297 | -28.3% | 167.4M | 120.853 |
3 | Utazók |
22.2M | 14.087 | -23.0% | 246.4M | 165.737 |
4 | A Kaptár: Utolsó fejezet |
22.1M | 13.269 | -38.1% | 65.2M | 39.738 |
5 | xXx: Újra akcióban |
16.2M | 10.043 | -29.1% | 101.0M | 65.733 |
6 | Körök |
15.1M | 10.509 | - | 15.1M | 10.509 |
7 | Balerina |
13.7M | 10.278 | -12.8% | 52.5M | 40.013 |
8 | Kaliforniai álom |
13.1M | 9.876 | -13.2% | 196.3M | 143.042 |
9 | Az éjszaka törvénye |
12.4M | 8.592 | -31.1% | 34.4M | 23.837 |
10 | Miért pont ő? |
11.8M | 7.969 | -4.7% | 255.5M | 185.379 |