Hadd ne cifrázzam. Mi jelöltünk, ti szavaztatok, íme az AeonFlux házi díjátadójának végeredményei...
LEGJOBB KÉPI EFFEKTUSOK: MAD MAX – A HARAG ÚTJA
George Miller víziója kristálytiszta volt: amit csak lehet, a valóságban kell megoldani, hogy a CGI már csak kiegészítse ezt az élményt. Úgy tűnik, nektek is bejött ez a fajta hozzáállás, hiszen Mad Max őrült futama pillanatok alatt maga mögött hagyta az újragenerálozott Millenium Falcont, a GAB egyik legegyértelműbb győzelmét hozva ezzel.
LEGJOBB EREDETI FILMZENE: JUNKIE XL (MAD MAX – A HARAG ÚTJA)
Hatalmas csata alakult ki Morricone mester monumentális dallamai és Junkie XL mennydörgő basszusa között. Szinte nem volt olyan nap, hogy ne fordult volna a verseny, ám a célfotó elsütésének pillanatában őrült az Max útját kísérő hangorkán vezetett egy orrhosszal. Így lett meg a A harag útja második GAB-ja.
LEGJOBB OPERATŐR: EMMANUEL LUBEZKI (A VISSZATÉRŐ)
John Seale és Erdély Mátyás is igyekezett derekasan helyt állni, de végül kénytelenek voltak a dobogó alsóbb fokairól szemlélni, hogy újra Chivo hajkoronáját övezze a jól megérdemelt, ezúttal természetes dicsfény.
LEGJOBB FORGATÓKÖNYV: TOM MCCARTHY ÉS JOSH SINGER (SPOTLIGHT)
Hamar kiderült, hogy ezt a harcot az Agymanók és a Boston Globe újságírói vívják majd egymás ellen, akik közül az utóbbiak tettek szert hatalmas előnyre, megszerezve ezzel a statisztikagyilkos Oscar-díjas GAB díját. Hiába no, egy jól feldolgozott téma nem maradhat észrevétlen.
LEGJOBB SZÍNÉSZNŐ: BRIE LARSON (A SZOBA)
Szívesen mondanám, hogy nagy volt a verseny, de valójában mindenki tisztes távolból szemlélte, ahogy Brie Larson anya-figurája ezt a díjat is játszi könnyedséggel szerzi meg, ami nagyon is rendben van.
LEGJOBB SZÍNÉSZ: JACOB TREMBLAY (A SZOBA) ÉS LEONARDO DICAPRIO (A VISSZATÉRŐ)
A szoros versenybe a Steve Jobs-t alakító Michael Fassbender és hazánk fia, Röhrig Géza is beleszólt, a kényszerburokban nevelkedett Tremblay-t és a nagy túlélő DiCapriót egyikük sem tudta megfogni. Viszont ők sem egymást, így kénytelenek vagyunk holtversenyt hirdetni.
LEGJOBB ANIMÁCIÓS FILM: AGYMANÓK
Ezt hívják szőnyegbombázásnak. A Pixar magával ragadó meséje gond nélkül gyűjtötte be a szavazatok 90%-át, ami a legegyértelműbb győztessé avanzsálta ezt a varázslatos hangulatingadozást.
LEGJOBB MOZIBAN NEM VETÍTETT FILM: EX MACHINA
Az Anomalisa , a Bone Tomahawk és a Beasts of No Nation is szépen teljesített, de Alex Garland rendezői debütálása ellen ez nem volt elég, így egy csendes, de annál finomabban hangolt sci-fivel bővült a GAB díjazottjainak névsora.
LEGJOBB RENDEZÉS: GEORGE MILLER (MAD MAX – A HARAG ÚTJA)
Ez a kategória is tisztességes küzdelmet hozott három kiváló direktor, Nemes Jeles László, A.G. Inarritu és George Miller között, ám a végére a főhőséhez méltó hajrával az ausztrál versenyző ért célba elsőként az év legmeggyőzőbb audiovizuális szőnyegbombázásának értő levezénylésért.
LEGJOBB FILM: MAD MAX – A HARAG ÚTJA
A többi díjátadónak talán túl szélsőséges volt a fődíjra, de az AE olvasóit nem kötötte semmiféle protokoll, így a filmtörténet legbrutálisabb száguldása a fő kategóriában is dominált annak ellenére, hogy idén ötesélyes volt a verseny: a Saul fia, az Agymanók, az Ifjúság és A szoba is sok szavazatot kapott, úgyhogy megint csak a célfotó döntött.