Sok hétnyi éhínség után az amerikai közönség nem bírta tovább, és nagy hévvel vetette rá magát a két újdonságra. Mind a The Perfect Guy című afro-thriller, mind pedig M. Night Shyamalan új filmje, a The Visit felülmúlta a várakozásokat, és fej fej mellett kasszíroztak 25 millió dollárokat.
> új filmek
Jó üzlet szeptemberben a fekete közönséget megcélzó szofterotikus thrillerrel előrukkolni: a Sony a Screen Gems égisze alatt egészen gyakran gyárt ilyeneket, rendszerint pármillió dollárból, és rendszerint számításaik szerint gazdagodva rajtuk. Tavaly ilyentájt a Tomboló bosszúvágy (ja igen, ami még közös ezekben, hogy nálunk DVD-n ilyen címekkel verik meg őket), vagyis a No Good Deed nyitott 20 millió felett, és ezt most a The Perfect Guy simán überelte 26 millió dollárjával – ennél magasabb számot csak Őrült szenvedély (Obsessed) jegyzett ebből a kategóriából, de az mondjuk tavaszi bemutató volt. Idris Elba volt mindkét említett műfajtárs főszereplője, ő mondjuk inkább ne váltsa ily módon aprópénzre tehetségét, ám a The Perfect Guy színészei bőven karriert csinálhatnának abból, hogy évente leszállítanak a Sonynak 50-60 millió dollárt ilyen eldurvuló civakodásokkal.
M. Night Shyamalan két nagy költségvetésű produkció után, amelyek kritikailag csúnyán leszerepeltek, de A Föld után még Will Smith karrierjét is holtvágányra állította, visszatért gyökereihez. Kevés pénzből, kicsiben, de hatásosban gondolkodó elméjéből szülte meg a The Visit című thrillert, ami horror és komikum sajátos elegyét kínálja több mint 3000 moziban. A Universal forgalmazza, szóval evidens volt, hogy kaszál: 25 millió dollárt hajtott fel, vagyis csaknem befogta az említett A Föld utánt, ráadásul kritikai visszhangja is elég stabil ahhoz, hogy M. visszatérésének tekinthessük. Még ha gyorsan le is rendezik a nézők – vagyis éppen úgy jár, mint a direktor minden munkája A falu óta –, akkor is legalább 65 millió dollárt zsebelhet be, ami roppant szépen fest 5 milliós büdzséje mellett.
Egyszerre csak egy keresztény drámát bír el a keresztény közönség pénztárcája – és ezt a posztot a War Room már harmadik hete erélyesen tölti be. Így hát a tetszhalott állapotából olykor feltámadó Samuel Goldwyn forgalmazó a 90 Minutes in Heavennel csak a szokásosra tehetett szert: kevesebb mint 900 moziban alig több mint 2 millió dollárt gyűjtött a cím által alaposan körülírt sztorival bíró opus, ami egy top 10-es helyezéshez elég volt, de ez a legjobb, ami elmondható róla.
> korábbi filmek
A War Room tehát továbbra is tömegeket vonz, és összbevétele már a 40 milliót pedzegeti, miközben a Straight Outta Compton túl van a 150 millión, a Mission: Impossible: Titkos nemzet pedig az első rész végösszegén. Ezalatt A szállító: Örökség 16 milliós véget célzott be magának.
> végszó & ami jön
Igencsak javára vált mind a The Perfect Guynak, mind a The Visitnek, hogy hetek óta nem volt érdekfeszítő néznivaló az amerikai mozikban, s ilyen fokú nihil mellett e duó már bőven megérte a közönségnek. Az persze számított, hogy előbbi film piaca rendszerint nyitott, miközben utóbbi jellemzően kétesélyes kategória, és most a jobbik eset érvényesült. E kedvező számok után Az útvesztő: Tűzpróba boríthatja lángba a kasszákat, de Johnny Depp is számít némi figyelemre a Fekete mise élén, illetve az Everest is megmutatja magát korlátozott keretek között. Érkezik még egy tucatthriller Captive címmel, de az ábra szerint egy tucatthrillerrel is lehet aratni. Ez most aligha lesz az az eset.
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | volt # |
film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | ú | The Perfect Guy |
$26.7m | $26.7m | $12m |
2 | ú | The Visit |
$25.7m | $25.7m | $5m |
3 | 1 | War Room |
$7.4m | $39.2m | $3m |
4 | 3 | A Walk in the Woods |
$4.6m | $19.9m | $8m |
5 | 5 | Mission: Impossible: Titkos nemzet |
$4.2m | $188.2m | $150m |
6 | 2 | Straight Outta Compton |
$4.1m | $155.7m | $28m |
7 | 6 | No Escape |
$2.9m | $24.2m | $5m |
8 | 4 | A szállító: Örökség |
$2.7m | $13.3m | $22m |
9 | ú | 90 Minutes in Heaven |
$2.2m | $2.2m | $5m |
10 | 9 | Un gallo con muchos huevos |
$1.9m | $6.7m | $5.3m |