aeon flux

ready for the action now, danger boy?

poszter + cannes 2015: love Németh Barna
2015. április 27. 08:35:00

Kategória: film 17 komment

Ha láttad a Visszafordíthatatlant, pontosan tudod, hogy Gaspar Noe nem finomkodik. Sejteni lehetett, hogy legújabb filmje is megéri majd a pénzét, de a most kiadott poszter valószínűleg minden várakozást felülmúlt. Persze a Cannes-i premier bejelentésekor felfedett történetismertető már bőven utalt rá, hogy a megbotránkozni vágyóknak lesz okuk kiakadni, de hogy emellett még A nimfomániás is családi mozinak tűnik majd, arra senki nem számított.

Poszter és ismertető kattintás után, ahova csak 18 éven felüliek merészkedjenek! Komolyan!

noe-love-lead.jpg

Noe elmondása szerint a 3D-ben forgatott Love egy egyszerű szerelmi történet egy lányról és egy fiúról, no meg még egy lányról, amitől minden férfinak fel fog állni, a nők pedig nedvesek lesznek. Nos, azt hiszem mindenkinek átjött a lényeg, ez pediglen az első poszter, Cannes tiszteletére "pezsgőbontással":

noe-love.jpg

Címkék

independent cannes 3d gaspar noe eurocinema cannes 2015

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr587401934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clive. 2015.04.27. 10:48:23

Hát ezt a posztert nem fogják sehol kirakni az biztos :)
Egyébként én korunk egyik legizgalmasabb, legérdekesebb rendezőjének tartom Noét, Trierhez hasonlóan minden új filmje egy eseményszámba megy. Ezért is voltam nagyon szomorú, hogy az Enter the Voidot nem tudtam megvenni idehaza DVD-n, pedig kellett volna a Visszafordíthatatlan mellé.

eßemfaßom meg áll 2015.04.27. 11:10:25

fasz, csöcs meg geci van a poszteren, szóval ez garantáltan magasművészet lesz.

Sütemény1975 2015.04.27. 11:44:09

Magyaran forgatott egy pornofilmet. Kovi hetente rendez egyet :)

2015.04.27. 11:45:56

másodosztályú provokáció

Németh Barna 2015.04.27. 13:08:52

Ha rendező lennék, én is provokálnám, akit provokálni lehet. Imádom a a nyugati civilizáció bukását vizionáló nyüszítőket, egyszerűen szórakoztat :)

Atkakukac1989 2015.04.27. 20:02:55

Megnézve az eddigi ötleteket, még mindig az első nyárcsorgatós/csókos hármas a legötletesebb és a legizgatóbb.

www.sentieriselvaggi.it/public/articoli/59978/Images/LLOOVVEE.jpg

clive. 2015.04.28. 08:27:31

Egyébként arra most én is kíváncsi vagyok, hogy Noé lényegében egy pornográf jelenetekkel megtűzdelt romantikus filmet akar csinálni, vagy egy romantikus pornót?
Mert ugye sokáig azt nyilatkozta, hogy szeretne egy olyan filmet készíteni a szerelemről, ami szépnek mutatja be a szexualitást és a szerelmet (ellentétben a korábbi munkáival).
Anno Trier pl azzal hencegett, hogy csinál egy ötórás pornót, na most az azon kívül, hogy pornográf jeleneteket is tartalmaz a film, nem nevezhető pornónak (marketingfogás volt).

Kovács Erzsébet 2015.04.28. 12:28:14

@clive.: Ha ez a rendezői szándék, Michael Winterbottom már beelőzte a 9 dallal. Mellesleg szerintem kudarcra ítélt vállalkozások ezek.

clive. 2015.04.28. 12:42:51

@Kovács Erzsébet: Majd megnézem valamikor azt a filmet, még nem láttam. Nekem elég, ha Noé jó filmet csinál, szeretem a munkáit; egyedül azt utálom, hogy nagyon sokszor használ olyan fényvillózásokat a filmjeiben, amik szerintem egyrészt indokolatlanok, másrészt epilepsziás rohamot is simán előidézhetnek. Meg idegesítőek is.

Egyébként ezek a pornó betétek, szerintem azért vannak, mert igazából ezzel még mindig fellehet kelteni a figyelmet. Anno pl Tinto Brass meg sokan mások (pl.: Milo Manara a képregényműfajban), szinte kereszteslovagként alakították úgy a karrierjüket, hogy a munkásságuk egészében is kifejezésre juttassa, amit a szexualitás és a pornográfia megjelenéséről gondolnak a művészetben. Vagyis nálunk ez egyfajta harc volt a művészi szabadságért, hogy ne kelljen száműzni ezeket a dolgokat az alkotásból a prüdéria miatt. Lehet ez ért be? Nem tudom, de az internetnek köszönhetően, amikor a legelfajzottabb pornófilmek is egy kattintásra vannak, talán indokolatlan felnőtteknek szóló filmeket megbélyegezni, ha adott esetben nemi szerveket és szexuális aktusokat mutogatnak. Bár azt megjegyzem, hogy az öncélú pornográfiát a mozifilmekben nem tartom jónak, nem egy alkotást "basztak már el" ezzel. Pl.: Tinto Brass Caligulájába a producerek által beleerőltetett pornóbetétek annyira öncélúak, és annyira kilógnak a filmből, hogy valami szörnyű.

Kovács Erzsébet 2015.04.28. 15:02:45

@clive.: Jó gondolatok! Én sem akarom korlátozni a művészi szabadságot, és szerintem is adott esetben van helye, funkciója a pornóbetéteknek. Éppen a Caligulát nagyon szeretem mint római témájú filmet, deo volente írni is fogok róla az egyelőre tetszhalott ókori mozis rovatban. :)

A "kudarcra ítélt" jelzővel arra céloztam, hogy eddigi tapasztalataim szerint a lehetetlennel határos érzelmeket, őszinte intimitást közvetíteni egy unsimulated ágyjelenettel (simulated szexjelenettel is, de arról most nem beszélek). Nyilván ez az, amit a legnehezebb színészként utánozni, hamisítani. Következésképpen egy rendező megpróbálhatja, de nagy valószínűséggel tényleg csak (öncélú) pornó lesz belőle: mechanikus, rideg akció, húsvásár. Talán nem véletlen, hogy az Utolsó tangó és az Intimitás be is építik a cselekménybe ezt az érzelemmentes testközpontúságot.

Trier filmjét nem bírtam végignézni. Ezt az általa is képviselt, a szexet valamilyen teoretikus tétel illusztrálására, bizonyítására használó módszert utoljára Makavejev Sweet Movie-jában láttam sikerülni.

clive. 2015.04.28. 15:46:49

Én A nimfomániást tudtam értékelni, úgy nézve, hogy ez Trier saját magát is posztmodern alapanyagként kezelő, újabb pesszimista látlelete az emberiségről. De mint sexfilm értékelhetetlen. Ebben nyilván az is bennevan, hogy a karakterek ellenszenvesek, a szereplők nem szépek, az aktusaik mellőznek minden szépséget, gyengéd érzelmet vagy vágykeltő erotikát. Így a néző sem úgy fog tekinteni a film szexjeleneteire, hogy tetszik neki, hanem inkább feszeng. Trieri szándék, csak így ez valóban sokkal előbb Trier film, mint erotikus alkotás vagy pornó. Erotikus filmnek nem izgató, pornónak meg kevés (vagy éppen sok?). Bár ha jól belegondolok a jó pornó is izgató akar lenni, nem véletlen, hogy a nevesebb alkotók nagyon megválogatják a szereplőiket. Triernél meg olyan a szex, hogy inkább undort meg megvetést vált ki.

Kovács Erzsébet 2015.04.28. 20:16:40

@clive.: Nem is pornót vártam Trier filmjétől (bár a produkciós cége azt is csinál, és éppenséggel nem is ártanának pornóba a kevésbé szép, természetesebb arcok, testek). Magát a történetet éreztem hiteltelennek, a konyhafilozofálásait pedig sznobnak és butának. Gyorsan hozzáteszem, egy szó szerint szürke és unalmas Fifty Shades of Greyhez képest még mindig kitűnik a mezőnyből.

Németh Barna 2015.04.28. 20:48:43

@Kovács Erzsébet: Azért az Intimitásban szerintem megjelenik az intimitás is, én meg elhittem nekik :)

2015.04.28. 23:19:23

@Kovács Erzsébet:

konyhafilozofálásait pedig sznobnak és butának"

kb. ennyi trier munkássága már jó régóta.
valszeg tudna ő jobbat is ha akarna. nem akar. ennyi.

clive. 2015.04.29. 08:40:59

A Nimfomániás filozofálgatásai valóban elég gyengék.
Pl.: mikor a csaj azt pedzegeti, hogy niggerneknek hívja a fekákat, de mivel viszont ő kefél velük, ezért ő nem rasszista ellentétben azokkal, akik nem beszélnek így róluk, mégsem kefélnének velük soha.

Szerintem ez alapvetően netto hülyeség, az hogy ki kivel kefél nem függ össze a rasszizmussal. Erről meg lehetne kérdezni a régi rabszolgatartókat, kíváncsi lennék hány fekete rabszolgalányt ejtettek teherbe, aztán mégse lehet rájuk mondani, hogy nem voltak rasszisták. De mai példánál maradva szerintem a legtöbb szexturista ugyanúgy lenézi a más rasszból tartozó prostikat is, nem véletlen mennek oda ahova, ahol érzik ott azokkal a nőkkel bármit megtehetnek, ha megfizetik őket. Úgy bánhatnak velük, ahogy egy saját országukból való kurvával sose mernének.

Bár azt hozzá kell tenni, hogy A nimfomániásnak is vannak elgondolkodtató jelenetei. Lásd a pedofilos részt.

Ezt a filmet nem a filozofálgatásai miatt érdemes nézni, hanem aki ismeri Trier munkásságát és ízlésvilágát számtalan olyan elemet fedezhet fel, ami nagyon izgalmas kirakóssá teszi a filmet. A saját magát újrafeldolgozó antikrisztus-jelenet, utalások Tarkovszkijra (pl.: az ikonkép) stb. A Prizma honlapja egyszer csinált egy nagyon érdekes cikket, amiben ABC-be szedték, az érdekességeket :)

Kovács Erzsébet 2015.04.29. 09:50:55

@Németh Barna: Emlékeim szerint nem a szexjelenetekben, hanem utólag, amikor a férfi kezd beleszeretni a nőbe. De cáfolj meg. :)

@clive.: A szex nagyon is összefügg a hatalmi viszonyokkal, ugyanis van, amikor hatalmi eszköznek használja a domináns fél (rabszolgatartó, fehér ember, "falkavezér" rab a börtönben, stb.) Persze ez nemi erőszakot vagy legalábbis mélyen problematikus viszonyt jelent. Utóbbira jó példa Liliana Cavani Éjszakai portásában az SS-tiszt és a láger foglya közti szerelem(?).

Az ilyen filmekhez képest éreztem én Trierét zavarosnak, köldöknézőnek, sokszor öncélúan provokatívnak. Férfirendezőről lévén szó, tisztességesebb és hitelesebb lett volna szerintem, ha férfi hőst választ. A gondolati elemei sokszor félrevezető általánosítások (pl. a keleti és a nyugati egyház összehasonlítása). Persze, éppen mivel egyenetlen, akadnak benne érdekesebb részletek (Jamie Bell jelenetei pl.) De inkább újranézem a Hullámtörést. (Trier állítólag újra inni kezdett - ha ez nem a rá jellemző médiahack - szóval ki tudja.)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása