aeon flux

ready for the action now, danger boy?

usa box office: hősök között Takács Máté
2014. november 09. 17:32:00

Kategória: film 53 komment

Nem hallatlan dolog, hogy egy nagypályás produkció és egy animációs film egyszerre kívánja megfejni az amerikai nézőket, és az ilyen megütközésekből rendszerint utóbbiak kerülnek ki győztesen, vagyis az első helyen. A Hős6os folytatja a Disney sikerszériáját, miközben a Csillagok között stabil, de a végtelenbe nem vezető pályára állt a második helyen.

interstellar620_2.jpg


> új filmek

Volt egyszer egy Disney-reneszánszként emlegetett korszaka az családi moziban utazó cégnek, ami a pénzügyileg nyerő és még a kritika által is hellyel-közzel megkímélt rajzfilmek sorozatát jelentette, A kis hableány 1989-es bemutatójától egészen az 1999-ben debütált Tarzanig. Aztán jött pár év keresgélés, veretes buktákkal övezve (A kicses bolygó, A legelő hősei), hogy ebben a mostani évtizedben ismét valami olyasmi vegye kezdetét, amit a későbbiekben bizonyosan egy újabb összefoglaló névvel fognak emlegetni. Az Aranyhaj és a nagy gubanc, a Rontó Ralph és persze a Jégvarázs masszív sikere után a következő delikvens is problémamentesen vette az akadályt, s nőtt fel az impozáns elődökhöz, már ami a premier hétvégéjét illeti. A Hős6os (Big Hero 6; hazai bemutató: január 8.) 56 millió dollárja egyébként a várt összegintervallumba esik; valamicskét magasabb az Aranyhaj és a Ralph nyitányánál, éppen annyival, amennyivel el tudott szakadni lányos/fiús jelzőktől. A Disney ugyanis a mindenki számára jópofa, Baymax nevű robotszereplőre húzta rá a reklámokat, csaknem mellékessé zsugorítva a fő szálat, ami ifjú szuperhősök csoportját követi nyomon. S ha már szuperhősök, akkor Marvel: ez az első közös projekt a Disney Animationnel igen biztató kezdetet jegyez, s a vég minden bizonnyal 200 millió dollár fölé vezet, hogy többet már ne is mondjunk.

Nincs már igazán mód vagy túl nagy szükség a körülmények elemzésére, ha egy Christopher Nolan-film érkezik a mozikba. Szakítania kell. A közkedvelt rendező már legutóbb is úgy készített önálló filmet, hogy az nagyon széles közönséget csábítson, ám ezzel együtt kirángassa őket a szokványból. 2010-ben az Eredetért nagyon hálásak voltak a nézők, hiszen csaknem 300 millió dollárig kolbászolt, s ez elég komolyan feltornázta a lécet a Csillagok között (Interstellar; hazai bemutató: már a mozikban) számára. A pénztáraknál való megfelelés egy szemét dolog manapság, mert egyetlen hétvége leforgása alatt kell megfelelni, de azért akadnak engesztelő körülmények. Na tessék, mégis itt vannak a körülmények. Szóval: a Paramount és a Warner Bros. 165 millió dolláros vállalkozása 50 millió dollárral lőtte ki magát (ebből rekordszerű, 13.4 millió folyt be IMAX-ben), ami az előrejelzések-várakozások alhangja, de ha csak azt vesszük, egy nem folytatástól azért jó eredmény. Ami igazán számítana, az amúgy az, hogy a jósolgatott célt (negyedmilliárd fölött) végül eléri-e, mert ahhoz mindenképpen apránként vezetett volna az útja. Annyi bizonyos, hogy az Eredetet övező elragadtatottság most nincs jelen, és Matthew McConaughey nem egy Leonardo DiCaprio (ez a fiatal nézők alacsony arányán is tetten érhető), illetve hogy a pusztuló Föld és a síró-rívó szereplők helyett mégiscsak az űrkalandok köré kellett volna szervezni a reklámokat, amennyire csak lehetséges. A Csillagok között számára perpillanat jelentheti a végső határt csupán 200 millió dollár is. És még első sem tudott lenni.

> végszó & ami jön
Egy várhatóan igen súlyos összforgalmú november vette kezdetét egy kedvező pozícióba került rajzfilmmel és egy kevésbé biztos, de kitámasztható lábakon nyugvó játékfilmmel. Mindkét produkció bízhat helyezésének megőrzésében a következő hétvégén, hiszen a Dumb és Dumber kettyó, bármekkora vígjáték-alapkő folytatása is légyen, nem pályázik mérhetetlen összegekre.

cím | becsült moziszám | nyitóhétvége-előrejelzés
Beyond the Lights | 1600 | $9m
Dumb és Dumber kettyó | 3000 | $31m

> a top 10 (hivatalos becsült adatok)

# volt
#
film hétvégi
bevétel
összbevétel büdzsé
1 ú  Hős6os
$56.2m $56.2m $165m
2 ú  Csillagok között
$50.0m $52.2m $165m
3 4  Holtodiglan $6.1m $145.4m $61m
4 1  Ouija $6.0m $43.5m $5m
5 7  St. Vincent
$5.7m $27.3m $13m
6 2  Éjjeli féreg
$5.5m $19.8m $8.5m
7 3  Harag $5.5m $69.3m $68m
8 6  John Wick
$4.1m $34.7m n.a.
9 8  Alexander and the...
$3.5m $59.2m $28m
10 5  Az élet könyve $2.8m $45.2m $50m

Címkék

disney anniversary box office marvel animation sci fi paramount matthew mcconaughey christopher nolan interstellar children movie

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr476881347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.11.09. 17:37:47

Pont azon agyaltam, hogy miért most tolták ki az Interstellart? Miért pont egy animációs filmmel együtt? 1 héttel korábban nem érte volna meg jobban? Amúgy nem valami nagy eresztés ez az 50 milla.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.11.09. 17:52:02

A szokásos júliusi nyitánnyal jobban jártak volna szerintem az Interstellar készítői... De ez sem olyan rossz, a nézők imádják, a bevétel is meglesz belőle.

misafeco 2014.11.09. 19:55:09

@REMY: Abszolút jó helyre tették, novemberben sokkal többen mennek moziba. Animációs ellenfél nagyon nem befolyásolja az eredményt, mert teljesen más korosztályt céloz. Az Interstellar közönsége a hétvégén 75%-ban 25 éven felüli volt, ami nagyon durva arány, ennél jobb eredményt akkor tudott volna csak elérni, ha a fiatalabbakat is érdekelné. A 250 millió ezek után elképzelhetetlen, 150 millió már jó eredmény lenne szerintem. Ehhez még 300 millió a világ többi részéről és máris egész nyereséges.
Amekkora hype-ot kapott, persze hogy csalódás, de várható volt, hogy nem lesz újabb Gravity-szerű tarolás belőle.

E900 2014.11.09. 21:24:59

John Wick költsége 20 millió volt. (Ahhoz képest nem rossz a bevétel eddig) Ráadásul alig volt reklámozva , meg a semmiből jött.
Sajnálom hogy nem a Csillagok között az első. Nagyon nagy élmény volt. The Equalizer nek már csak 2 millió kell a 100 hoz:) Talán meglesz neki.
Birdman ahhoz képest hogy csak 462 moziban játszották a 12. helyen van.
Dracula Untold meg átlépte a 200 milliós nemzetközi bevételt.

Repce Manó 2014.11.09. 21:32:39

A Gone Girl még harmadik a nagyok mögött. Nem semmi eredmény 145 millió dollár eddig és simán lehet belőle 160 is, hosszú, korhatáros se nem 3D se nem látványfilm. A Nightcrawler-t sajnálom, reméltem, hogy kevesebbet ereszt a második hétvégére.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.11.09. 21:45:29

@Zalaba_Ferenc: Engem arra enged következtetni a 90 000-nél is több szavazat 4-5 nap alatt, meg hozzá a 9,1-es (8,8-as) eredmény az imdb-n.

Nyilván sokaknak nem tetszett, és általában az ő hangjuk hangosabb, de én azért úgy vettem ki, hogy itthon is 10-ből 9-nek nagyon bejött.

Persze majd ha kijön dvd-n, akkor a torrenthuszárok jól lehúzzák, mint mondjuk tavaly a Gravitációt, de az már más tészta.

Vicces egyébként, hogy anno az Űrodüsszeiát is csúnyán lehúzták a kritikusok, és most a Csillagok közöttnek sem nagyon kegyelmeztek.

cjnin 2014.11.09. 21:59:15

Mindig érdekes, mikor két, egyenként akár 60-70 millával is kezdhető filmet egymás mellé pakolnak a stúdiók. Ezen nagyon jól látszik az álomgyár mentalitása, vagyis hogy 2+2 az 5 kell, hogy legyen, ha a fene fenét is eszik: ha 5 darab 150 millióba került nagy film kitermel egyenként 200 milliót, akkor csináljunk 25-öt, és jön a 10 milliárd. Ez jövőre lesz igazán érdekes, hogy ki fogja benézni a tumultust (persze sok nyerő témát felmelegítettek, és a mostani gyengébb jegyeladások miatt van hely felfelé kilengeni, de azért remélem, hogy a gyengébb alkotások nagyobb részben maradnak el a várakozásoktól, mert különben hálivúd tartása végleg oda lesz).

Szép eredmény ez a Hős6os-tól és a Csillagok között is okés. A 200+400 millió lehet egyelőre a cél. Idősebb a közönség, de ez a Gravitáció esetében szintén hasonlóan alakult. Azt se szabad elfelejteni, hogy a Gravitáció az egyik legnépszerűbb 3D-s film volt, az is dobott rajta.

csgergo 2014.11.09. 22:00:37

@lisztes: A Cinemascore beszédesebb a nézői reakcióknál szerintem. IMDB-n nem egy olyan írásba belefutottam, ahol külön leírta a kedves szaktekintély, hogy csak azért ad rá 1 pontot, mert nagyon fel értékelve a felhasználók által.

Repce Manó 2014.11.09. 22:01:47

@lisztes: 90 ezer Nolan rajongó szerintem eleve eldöntötte, hogy 10-est ad a filmre vagy legalább is nagyon jót, had ülepedjen a film, változni fog.

Az Űrodüsszeiát szerintem ma is lehetne fikázni, csak senki nem meri, mert ráfogják, hogy nem érti. De lássuk be, hogy baromira vontatott és unalmas tud lenni, hiába jók a trükkök és nem is igazán érthető. Félreértés ne essék én szeretem az Űrodüsszeiát, de attól még azt is el lehet ismerni, hogy vannak olyan tényezői, ami nem annyira jók.

cjnin 2014.11.09. 22:01:52

*Bocs, a 10 milliárd az csak 5.

Németh Barna 2014.11.09. 22:03:10

@lisztes: Az Űrodüsszeiás hasonlat finoman szólva meríti ki a Chewbacca-védelem fogalmát :)

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.11.09. 22:12:29

@Németh Barna: Ezt mint érdekes tényt közöltem, ennyi.

@csgergo: És ezek az emberek szerintem máshová nem tudnak beregisztrálni? :D

@Repce Manó: Kicsit unalmas mindent szegény Nolan-rajongókra fogni. A Twilightnak is tetemes rajongótábora van, érted... Meg legalább annyi Nolan-haterbe lehet belefutni, mint rajongóba.

Az imdb top250 meg kiszűri a fake szavazatokat, szóval...

De igen, hátrébb fog ez még csúszni, de ettől függetlenül twitteren, facebookon nagy általánosságban azt érzékeltem, hogy az emberek komálják a filmet.

Németh Barna 2014.11.09. 22:20:55

@lisztes: Bizony, a Twilight-nak is van, és mennyivel értelmesebben csinálják. Sok fanboy felpontoz valamit az imdb-n, aztán örül, hogy milyen kurva jól áll a kedvence. Van valami hatása? Az ég világon semmi. Ezzel szemben a Twilight-fangirlök ezzel nem strapálják magukat, inkább megszerzik kedvencüknek az összes létező közönségdíjat (MTV, People's Choice stb.), még több publicitást és csillogást adva imádottjaiknak. Melyiknek van több értelme? :)

csgergo 2014.11.09. 22:21:09

@lisztes: A Cinemascoreba nem tudnak beleszarni, mert ez egy papíralapú felmérés, amit a premier vetítésről kijövő nézőkkel töltetnek ki. Az online harcosok csak az eredményhez férnek hozzá a weboldalon.

Repce Manó 2014.11.09. 22:22:02

@lisztes: én már megfigyeltem, minden hype-olt film magasan kezd, anno az Indiana Jones és a kristálykoponya is 9.2-t mutatott az elején (na jó, mondjuk nem 90 000 szavazattal). A Twilight-os lányok meg nem imdb-znek, míg a Twilight haterek inkább. De ezekkel a filmekkel az a helyzet, hogy eleve elfogultan nézed meg és sokan ezáltal nem foglalkoznak a film hibáival vagy átsiklanak felette, hacsak nem nagyon rossz, de Nolan nem tud olyat. De mondjuk egy Nightcrawler esetében (8.3) mindjárt más a helyzet, mert a kutyát se érdekelte két hónappal ezelőtt csak alternatív választási lehetőség híján beültek rá és látják, hogy ez jó.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.11.09. 22:35:37

@lisztes: Na ne basszatok már fel, hogy ez a film 11. az IMDb-n. Nolan-kultusz van, kérem szépen.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.11.09. 22:38:25

@Németh Barna: Továbbra sem értem, miért kezeled evidenciaként, amit állítasz. Mire alapozod azt, hogy a Nolan "fanboy"-ok felpontozzák Nolan filmjeit? Ezt sokan mondogatják, de úgysem lehet bizonyítani, meg persze az ellentettjét sem...

De ott vannak pl.: a Harry Potter filmmek millió fanboy-jal, mégsincs egyik rész sem a top250-ben.

@Repce Manó: Persze, úgy kb. 1-2 hétig és minimum 50 000 szavazatig nem igazán mérvadó a dolog. Csomó film kezd nagyon magas pontszámmal, de azért azt hozzá kell tenni, hogy 90 000 szavazattal 9 fölött állni nem soknak sikerült.

@csgergo: Bocsesz, ezt nem tudtam. Mea culpa :)

Németh Barna 2014.11.09. 22:40:26

@lisztes: Fanboy-t írtam, nem Nolan-fanboyt.

Repce Manó 2014.11.09. 23:00:25

@lisztes: én azt mondom a legjobb kritika a nézőtéren születik. A Boyhood-ról kiment a fél közönség, az Interstellar-on meg horkolt valaki :D

CrazyDave 2014.11.09. 23:26:10

Most miért támadjátok az Interstellar IMDb magas értékelését, talán nem érdemli meg? Ehhez fogható sci-fi filmet én még soha sem láttam, annyira gyönyörű volt, hogy többször is könnyeket hozott a szememre és azóta is a hatása alatt vagyok. Hans Zimmer zenei munkája nagyon szívszorító egyes jeleneteknél, ennyire tökéletes zenét az Eredet óta nem csinált, most már nagyon megérdemelne egy második szobrocskát és ha már itt tartunk, Christopher Nolan-t, a jelen kor egyik legjobb rendezőjét is megtisztelhetnék már egyel, mert ő is abban a sorban van, akinek már rég kellett volna kapnia. Ha idén Cuarónnak sikerült, akkor remélem Nolannek is össze jön majd jövőre, mert megérdemelné, de még mennyire!

Vektor- 2014.11.09. 23:59:39

@CrazyDave: Messzebb lesz Nolan a jelöléstől, mint a TDK-nál, és az Inceptionnél. Megkockáztatom, hogy ha az Interstellar nyári bemutatót kapott volna, akkor az Oscaron max. pár technikai jelölést kapna, az őszi premierrel a Paramount talán meg tudja szerezni a legjobb film-jelölést.

Az Interstellar a TDKR-hez (0 Oscar-jelölés) hasonlóan csalódás kritikailag és bevételileg egyaránt.

Németh Barna 2014.11.10. 08:16:09

@Vektor-: És a Paramount a nagy stúdiók közül messze a legrosszabb Oscar-stratéga.

misafeco 2014.11.10. 13:49:17

@lisztes: Érdemes azt is megnézni, hogy egy film hány szavazatot kap összesen. Az általad említett Harry Potter legtöbbször értékelt filmje a 7/2 nem éri el a 400 000 szavazatot. Ehhez képest:
Sötét Lovag: 1,272 millió
Eredet: 1,061 millió
Felemelkedés: 851 ezer
Kezdődik: 728 ezer
Mementó: 660 ezer
Tökéletes trükk: 621 ezer

Ez utóbbi az imdb szerint a 28. legnézettebb film az imdb tagok körében. Szerinted ez normális? Megelőzve a Titanicot, a 4. epizód kivételével az összes Star Wars-t, Terminátorokat, de sorolhatnám estig azokat a filmeket, amiket gyakorlatilag mindenki ismer.

Az Interstellar 3 nap alatt elérte a 100 000-et, a fent tárgyalt box office eredményeihez képest ez elképesztően magas szám. Még egy hét és eléri a legtöbb szavazatot kapott idei filmeket ebben a tekintetben (X-men, Amerika kapitány, Galaxis őrzői, stb.), mindezt 9-nél magasabb átlaggal (nem mintha nekem nem tetszett volna, de akkor is...).

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.11.10. 13:56:34

@misafeco: Persze, mert a top250-ben szereplő filmek mindig kiemelt figyelmet kapnak, azzal sokkal többet foglalkoznak, mint a többivel. Nolannél is ugyanez a helyzet, az a két filmje, ami nincs a TOP250-ben messze nem kapott ennyi szavazatot. De ez minden top250-ben szereplő (50 évnél fiatalabb, amcsi, esetleg angol) filmre igaz.

Az, hogy hányan szavaztak egy adott filmre, az nem azt méri, hogy hányan látták. Egyébként persze, hogy nem "normális", hiszen Nolan az egyik legtöbbet méltatott rendező, a filmjei kiemelt figyelmet kapnak, és a normális, mint az "átlagos" szinonímája nem alkalmazható ide :)

misafeco 2014.11.10. 14:08:45

@lisztes: Na ne már...
Minden top 250-ben lévő Nolan film több szavazatott kapott, mint:
A Birodalom visszavág
Keresztapa 2.
Terminátor 2.
A rettenthetetlen
Sin City
Vissza a jövőbe
Az elveszett frigyláda fosztogatói
A Jedi visszatér
Die Hard
Az oroszlánkirály
Toy Story

Sorolhatnám még, de minek? Ezek szintén ott vannak a top 250-ben, a legtöbbjük egész elöl.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.10. 16:04:37

@lisztes: A Harry Potter filmek így is bőven túlértékeltek, hogy nincsenek ott. Emlékszem, hogy egy 5-6. részt már akkor is kriminálisan gyengének tartottam, amikor egy Transformers még tetszett. :D

Szóval szerintem ha jobban sikerültek volna, simán odakerültek volna azok is, nem véletenül a két legfanatikusabb rajongótáborral rendelkező trilógia (LOTR, SW) uralja a top250 első régióit.

@misafeco: Ez csak statisztikai torzítás, nézd meg, kb. 2 filmet ha tudtál írni 2000 utánról. Nyilvánvaló, hogy az imdb-t egy elég jól behatárolható tábor használja, ami szerintem kb. a 20-35 közötti, a filmekért valamilyen szinten rajongó férfiakból áll (nézd meg a férfi-nő arányt a szavazatoknál). Aki csak beesik a moziba, az nem szavaz, aki még vagy már nem tudja használni az internetet, nem szavaz. Te magad írtad le, hogy az Interstellar közönsége 75%-ban 25 feletti, és valószínűleg ez a korosztály volt az, akik a 2000-es évek filmjein szocializálódtak, ergo ez áll legközelebb a szívükhöz. Így aztán Nolan alkotásai jó eséllyel mindenki másnál jobb szavazat/mozinéző arányt tudnak felmutatni.
(Inception: 1 millió szavazat, 570 ezer a 18-29 korosztályból
Die Hard: 470 ezer szavazat, 188 ezer a 18-29 korosztályból)

Aztán pl. ott vannak olyan apróságok, hogy jellemzően a szavazók 75-80%-a USA-n kívüli (ami ugye többnyire megint csak nem korrelál a mozis bevételekkel), tehát az amerikaiak véleményének gyakorlatilag kisebb súllyal esik bele.

Szóval a kérdésedre válaszolva ja, normális, ha tisztában vagyunk azzal, hogy az imdb pontszám nem egy teljességgel reprezentatív statisztikai mutató.

Deepblue Noir (törölt) 2014.11.10. 16:36:17

@lisztes:

hiszen Nolan az egyik legtöbbet méltatott rendező,"

már akik által. mások szerint meg egy szorgalmas, rutinos, bizonyos tehetséggel rendelkező, középszerű filmkészítő, akinek még egyetlen igazán jó filmje sem volt.

misafeco 2014.11.10. 17:04:46

@danialves: Ezt abszolút értem. De ez a korosztály (20-35) ugyanúgy látta a Star Wars-t, Terminátort, stb. Ezeket szinte mindenki látta. Lusták voltak lepontozni, azért van kevesebb szavazat rajtuk, mint egy Tökéletes trükkön, vagy Mementón?

Én gyakorlatilag minden filmet lepontoztam, amit láttam már, ezek szerint sokan vannak olyanok, akik csak a kedvenceikre nyomnak egy 10-est és ennyi.

Nem reprezentatív, ez egyértelmű, de akkor is meglepő, hogy mennyire nem.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.10. 17:24:13

@misafeco: Gondolj bele, melyiket fogod Imdb-n lepontozni, amit láttál gyerekkorodban x éve, vagy amiről éppen kijöttél a moziból?
Én sem pontoztam még amúgy a SW-t, mert annyira régen láttam már, hogy nem hiszem, hogy korrekt értékelést tudnék adni. És van egy rakás klasszikus, amiről talán el is feledkeztem, mert nincsenek rajta még a top250-en sem. Ellenben a tavaly óta látott filmeket módszeresen vezetem. Szóval szerintem simán lehetséges.

Meglepő, hogy mennyire nem reprezentatív? Egy olyan világban, ahol a 250-300 kritikus véleményéből összeálló RT-indexet rendszeresen citálják elő filmes oldalak és még mérvadónak is tartják?
Ahhoz képest egymillió ember szavazata szerintem egészen reprezentatív, még ha benne is vannak ezek a torzítások.

Gallion 2014.11.10. 17:55:46

@danialves: a leadott szavazatok számának és a reprezentativitásnak az ég egy adta semmi köze egymáshoz.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.10. 18:17:09

@Gallion: Ha nem tudsz megfelelő mintát előállítani, akkor nagyon is van...

Gallion 2014.11.10. 18:19:27

@danialves: Ha nincs lovad akkor a macskád egy ló lesz. Kb. ezt mondtad most. Az imdb szavazásnak köze nincs a reprezentativitáshoz. Ez független attól, hogy ki milyen mintát tud felállítani.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.10. 18:39:26

@Gallion: Kb. nem értetted akkor, amit leírtam.
Btw attól, hogy leírod háromszor ugyanazt, még nem lesz jobban igaz. ;)

Németh Barna 2014.11.10. 19:13:59

@danialves: Ez most akkor az 1millió légy nem tévedhet esete? Ha kritikusokra hivatkozol, ott van mögöttük sok száz kritika, tudod mihez kötni az értékeléseiket. Tudod, hogy kiben bízhatsz, kiben nem vagy éppen kiben mikor, milyen jellegű film esetében bízhatsz. Az imdb nem ilyen, az egy arctalan massza.

Bár az is jó valamire, én például az új filmekkel 8 fölött óvatos vagyok, általában azok a divatos hype-filmek.

cjnin 2014.11.10. 19:49:14

@Németh Barna: @Németh Barna: A kritikusok is megérik ám a pénzüket. Ugyanúgy tudnak hype-olni filmeket meg menni a vérszagra, miközben tetszelegnek abban a szerepkörben, hogy ők bizony értenek hozzá.
Sok elfogult IMDB szavazó van. A kritikusok nem elfogultak? Dehogynem. Plusz ők aztán tényleg a legtöbb külsőséggel tisztában vannak, az is ilyen-olyan irányba torzítja a véleményüket (elég csak arra gondolni, mikor egy-egy film már azelőtt Oscar esélyes lesz, hogy akár csak egyetlen kép is kikerült volna belőle). Vannak tipikus közönség és kritikus kedvenc filmek, ezt leszámítva egy Rotten vagy IMDB listán ugyanúgy lehet nagyon érdekes, érthetetlen dolgokat találni. Mindkettőnek van létjogosultsága, a matek feletti vitának már talán kevésbé, de néha jól esik.
Egyébként pedig mi a jó alap, mit lehet origónak tekinteni? Egy haver véleményét? Metacritic átlagot? Cinemascore pontot (Wall Street farkasa valaki?)? Ha egy kritikusra rá lehet számolni, tudva azt, hogy korábban mit mire értékelt, milyen stílust szeret igazán, akkor egy IMDB számra is meg lehet tenni ugyanezt.

Németh Barna 2014.11.10. 21:09:37

@cjnin: Meg is teszem, ezért írtam azt, amit. Ami új és 8 fölött van, az valószínűleg ugyanúgy megfelel Gizikének és Pistikének is. Míg például egy Inside Llewyn Davis csak 7,5, mert azt nem lehet úgy kajálni, Gizikének megakad a torkán, de Pistike lenyeli. Minden tömegszavazás ilyen, azt részesíti előnyben, ami a tömegeknek jó.

Azt pedig nem mondtam, hogy a kritikusok nem tudnak hype-olni, dehogynem tudnak. Viszont az ő esetükben tudom, kivel hányadán állok.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.11.10. 21:34:46

A Csillagok között hétvégi bevételét kemény 2.5 millió dollárral (5%-kal) túlbecsülték, ami elég cinkes.

cjnin 2014.11.10. 22:04:17

@Zalaba_Ferenc: Néha előfordul, bár ekkora összegnél nem annyira gyakori. Asszem ez a legutóbbi, mikor a vasárnapi becslés a kapufán kötött ki: www.boxofficemojo.com/weekend/chart/?view=studioest&yr=2014&wknd=24&p=.htm

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.10. 23:44:04

@Németh Barna: "Ez most akkor az 1millió légy nem tévedhet esete?"
Nem.

Amúgy le a kalappal, hogy te 250-300 kritikus több száz kritikájával képben vagy, az barátok között is egy olyan 25 ezer db írás.

E900 2014.11.11. 09:30:24

Pontos adatok jöttek:

Big Hero 6 $56,215,889
Interstellar $47,510,360

Németh Barna 2014.11.11. 10:17:06

@danialves: Miért kéne képbe lenni 300 kritikus írásaival? Egy idő után mindenki megtalálja a saját ízléséhez legközelebb álló 10-15 kritikust.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.11. 11:55:29

@Németh Barna: Te amúgy elolvastad azt a kommentemet, amelyikre reagáltál?
Mert nem elég, hogy tök másról kezdtél el beszélni, de közben olyan dolgokra is kérdezel rá, amiket ott teljesen világosan leírtam.

misafeco 2014.11.11. 12:14:00

@danialves: Személy szerint jobban bízom a kritikusokban, mint az imdb pontszámban. Kivétel talán az Oscar kaliberű filmeknél, mert ott a kritikusok sokszor átesnek a ló túloldalára, és agyonhypolják őket. Imdb-n a transformers és acélember féle "nem túl magas" színvonalú filmek is simán elérik a 7 pontot, míg 250-300 film kivételével általában egy film se éri el a 8 pontot. Akkor most mit érdemes megnézni, ha a(z ismertebb)filmek 70-80%-a 6 és 8 pont között áll? Arról nem is beszélve, hogy amikor kijön egy film, általában 9 közelében van, mert először úgyis a fanok pontoznak. Az RT-n pl. 0-100-ig bármi kijöhet, amivel persze nem mindig értek egyet, de az esetek nagy többségében jó előrejelzés, hogy mire számítsak. Ez csak 200-250 ember, de mégis sokkal sokatmondóbb az értékelésük. Objektívebbek abból a szempontból, hogy általában látják a hibákat azokban a filmekben is, amiket kedvelnek, de ha valamit lehúznak, azt is megindokolják. És nem azzal, hogy ez egy kalap szar. Persze, az se reprezentatív, a kritikusok között is sokkal több a férfi, ott is hasonló korosztály dominál, mint a filmes oldalak többségén (talán kicsit idősebb), de nem ez a probléma az imdb-vel se.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2014.11.11. 12:23:49

Normál esetben egy IMDb-pontszám 1-2 hónap után kezd el valós értéket tükrözni, jelen helyzetben viszont sajnos mindig is torz marad, ugyanis Christopher Nolan gigantikus internetes rajongói törzzsel jelentkezik, amely ráadásul csak vékony közös halmazt képez a reális nézettséggel. Mondjuk, fogalma sincs, hogy tetszett az átlagnézőknek a film, de az azért elég sokat elmond a fogadtatásról, hogy vasárnapra sokkal nagyobbat esett a nézettsége, mint ahogy azt a stúdió előzetesen megjósolta.

misafeco 2014.11.11. 12:53:28

@Zalaba_Ferenc: Nem, akkorát esett a nézettsége vasárnap, amekkora várható volt a péntek és a szombat során, csak a stúdió szerint az 50 millió mégiscsak jobban néz ki. Ritkán tévednek 1 milliónál nagyobbat a vasárnap esti becsléssel, és azok is általában a nagy pénzt hozó filmeknél jön elő. Amikor kijöttek a szombati eredmények, már mindenki tudta, hogy nem lesz meg az 50 millió, ahhoz a szokásosnál sokkal kisebb vasárnapi visszaesés kellett volna. Elég megnézni azokat a filmeket, amik az előző évben ilyenkor nyitottak (Thor 2, Skyfall), a vasárnapi bevételük kb. 30%-kal alacsonyabb a szombatinál. Az Interstellar ugyanilyen mértékben esett vissza, annak ellenére, hogy a stúdió csak -20%-kal számolt.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.11. 13:09:15

@misafeco: 6 és 8 között pont, hogy hatalmas különbség van ott, egy idő után szerintem borzasztó könnyű differenciálni. Mint ahogy azt is elég jól be lehet lőni idővel, hogy a 9-en kezdő film hova fog leesni végül.
Ezt mondjuk RT kapcsán nem biztos, hogy meg lehet tenni. (A TF4 volt talán fresh még az első napokban? Na az durva volt.)

"Imdb-n a transformers és acélember féle "nem túl magas" színvonalú filmek is simán elérik a 7 pontot"
Az RT-n meg a Phase 1 két legközépszerűbb filmje, a Thor és az AmKap1 kapott Certified Fresht... E

Ezeket a példákat napestig lehetne sorolni, de itt most nem erről volt szó, hanem, hogy mennyire reprezentatív.
Nyilván, ha azt nézed, hogy melyik passzol hozzád a legjobban, akkor nem ilyet keresel, hanem olyan mintát, ahol a te tulajdonságaid vannak képviselve. (Nagyon extrém esetben ugye ez 1 db kritikus vagy haver is lehet, akivel 99%-ban egyezik a véleményed.) És így véve biztosan én is tudnék akár 1 db embert mondani, akiben bármilyen értékelő oldalnál jobban megbízom.
De ha arról van szó, hogy melyik értékelésben van figyelembe véve a lehető legkorrektebbül mindenféle nézetű emberek véleménye, akkor ez még mindig az Imdb lesz.

misafeco 2014.11.11. 13:38:53

@danialves: Nem is írtam, hogy az RT reprezentatív, és nem is várom el tőle. A lényeg, hogy megindokolják a kritikusok, hogy miért tetszett nekik a film, vagy miért nem tetszett. Ilyen az imdb-n nincs, csak az emberek töredéke ír véleményt, és azok is 90%-ban fanok/haterek. Ettől függetlenül abszolút használható az imdb is, ha mondjuk el akarom dönteni, hogy melyik szuperhősfilmet akarom megnézni holnap az ideiek közül, akkor a pontszám elég jól mutatja, hogy A galaxis őrzői, X-men, Amerika kapitány valószínűleg tetszeni fog, a Pókember pedig kérdéses.

De ha az a kérdés, hogy elmenjek-e a moziba egy adott filmre, akkor felmegyek az RT-re, megnézem a pontszámot, a konszenzust, elolvasok pár kiemelt kritikát és aztán döntök. Ha már Interstellar, nem vagyok annyira oda Nolan munkásságáért (gondolom ez egyértelmű a hozzászólásaimból), de erre elmentem, mert a kritikák azt ígérték, hogy ez teljesen más stílusú lesz, sokaknak nagyon tetszett, írták, hogy megéri az IMAX-t, stb. Tetszett is.

Az imdb pontszámot előre tudtam, 9,0 körül lesz az első hetekben, előkelő helyezés a top 250-ben, és később se megy majd 8 alá, akármilyen lesz.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.11. 13:53:57

@misafeco: "Ilyen az imdb-n nincs"
Ja, pl. az Interstellarnál is csak 362 kritika van most kilistázva, alig van miből válogatni... ;)

Na mindegy, természetesen mindenki azt használja, ami neki legjobban bejön, csak ez még mindig egy teljesen más irány, mint amiről eleve beszélni kezdtünk. :D

misafeco 2014.11.11. 14:21:54

@danialves: Én a user rewiew kategóriáról beszélek. A felhasználók kevesebb, mint 1%-a ír külön értékelést, és ezeknek vagy a fele 10/10, plusz van jó nagy adag 1-3/10 is.

Hát igen, eléggé eltértünk a témától, de nem baj, érdekes beszélgetés volt. Azt hiszem, akkor abban maradhatunk, hogy érdemes ezeket a filmes oldalakat használni, de az, hogy mennyire fog tetszeni egy film, úgyis csak akkor derül ki, ha megnézted.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.11. 14:26:20

@misafeco: Igen, de a user review kategórián kívül tudsz még pontosan 362 kritikát olvasni imdb-n (imdb-ről iindulva), ahol "megindokolják a kritikusok, hogy miért tetszett nekik a film, vagy miért nem tetszett", én meg erről beszéltem. ;)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása