A nyári blockbuster-szezon előtt A csajok bosszúja aratott sikert az amerikai mozikban, megint bizonyítva, hogy csaknem kizárólagosan a hölgyközönséget megszólítani kifizetődő dolog. A Veszélyzóna nem zavart sok vizet, ahogy ezt Luc Besson produkcióitól megszoktuk, de azért Paul Walker utólagos jelenléte segítette kicsit a bevételeket, miközben Az elnémultak tovább folytatja a horrorfilmek idei rossz szériáját.
> új filmek
A 20th Century Fox szemmel láthatóan ért hozzá, hogy az egy kaptafára készülő, a célközönség rendszeres érdeklődését a legkevésbé sem megbecsülő/háláló produktumokból hiba nélkül szép pénzt csináljon. A Míg a jackpot el nem választ, A csajok háborúja és a Kémes hármas után most A csajok bosszúja (The Other Woman; hazai bemutató: már a mozikban) érkezett tavaszi vígjátékként, ami nyomokban romantikát is tartalmaz, hogy a nőnemű mozizó amerikaiakat kivezesse hanyagoltságukból. A Cameron Diaz, Leslie Mann és Kate Upton triójával fémjelzett film annak rendje és módja szerint meg is találta az utat teljesen szimpla, mégis jól csengő ill. reklámozható sztorijával 25 millió dollárhoz, amivel már könnyűszerrel vethetett véget Amerika Kapitány három hetesre nyúlt uralmának. 40 milliós költségvetése mellett a film tehát rövid pályán sikerré is válik, ellenben azt rossz nézni, hogy Nick Cassavetes most ennyivel alább adta, noha korábbi rendezései sem voltak kimondottan kritikai kedvencek. Csak hát a családi örökség kérdése, ugye... A csajok bosszúja simán eléldegélhet még pár hétig a májusi látványorientáció közepette, szóval a Míg a jackpot el nem választ 80 millióját Cameron Diaz ismét hozhatja.
Luc Besson odáig jutott, hogy saját magát remake-elte. Mondhatnánk, hogy ezt már A szállító, a Taxi- vagy éppen az Elrabolva-sorozattal is megtette, de a Veszélyzóna (Brick Mansions; hazai bemutató: már a mozikban) konkrét újragyártást jelent: a B13 - A bűnös negyed angol nyelvű változatáról van szó, még azonos színészek is feltűnnek, de a fő attrakcióvá itt most Paul Walker vált, akinek ez az utolsó előtti filmje, illetve az utolsó befejezett munkája. Ennek hatása némileg érezhető a Relativity terjesztésének eredményében, máskülönben aligha férkőzhetett volna 10 millió közelébe. Nem mintha ez érdemi eredmény volna: az író-producer úr idén és tavaly is csak jobb számokat látott... a Lockout - A titok nyitja és a Párizsból szeretettel mondjuk vérszegényebb volt, na. Ez is valami. A kritikailag helybenhagyott akciófilm vélhetően nem sokáig marad az élbolyban, így legjobb forgatókönyv szerint sem valószínű, hogy beéri 28 milliós költségvetését az amerikai mozikban. De szerencsére megrögzött Halálos iramban-rajongókból bőven akad nemzetközileg is, sőt.
Elsietett dolog volna kijelenteni, hogy az amerikai nézők tüntetőlegesen maradnak távol idén a horrorfilmektől, mert hát semmi kihagyhatatlant, de még csak átlagosat sem kínáltak számukra a forgalmazók. A hatezredik Parajelenségek-darab és Az ördög ivadéka után most Az elnémultak találkozott a filmek horrorjával, azaz az ürességtől kongó termekkel. Az elszenvedő ráadásul ezúttal a műfajban otthonosan mozgó Lionsgate, akik képtelenek voltak azt kihozni gondozottjukból, amit a CBS Films a gyártó Hammer Films előző munkájából, A fekete ruhás nőből. Ennek mondjuk erősen köze van ahhoz, hogy a portéka is több kívánnivalót hagy maga után az újságírók vélekedése szerint... még ezzel együtt, vagyis az amúgy ritkán számító rossz kritikákkal és a nem létező marketingkampánnyal is katasztrofális a 4 milliós start.
> korábbi filmek
Érezhető az Amerika Kapitány: A tél katonája mutatóin, hogy kifejezetten kedveli a közönség a filmet. A Disney szuperhősös kalandja a negyedik hétvégéjén 16 milliót hozott, s ezzel 225 millió tájékára helyezte magát, átzakatolva a Thor: Sötét világon (206m). Pókember nyilván visszaveti majd, de 250 millióig még elverekedheti magát.
Miközben a Jégvarázs végül meghódította 400. millióját, a Transzcendens szép nagyot bukfencezett, így a Warner 100 milliós agyhalálja 23-24 millió dollárig jut majd végül.
> végszó & ami jön
Uborkaszezon-végi hétvégéhez képest jól teljesített a mostani, de ezzel már csak a Fox foglalkozik, hiszen indul az üzem: elsőként A csodálatos Pókember 2. veszi kezelésbe a kasszákat... vajon sikerül végül befognia az első rész 262 millióját?
cím | becsült moziszám | nyitóhétvége-előrejelzés
A csodálatos Pókember 2. | 4000 | $91m
> a top 10 (hivatalos becsült adatok)
# | volt # |
film | hétvégi bevétel |
összbevétel | büdzsé |
1 | ú | A csajok bosszúja |
$24.7m | $24.7m | $40m |
2 | 1 | Amerika Kapitány: A tél katonája |
$16.0m | $224.9m | $170m |
3 | 2 | Heaven Is for Real |
$13.8m | $51.9m | $12m |
4 | 3 | Rio 2. |
$13.7m | $96.2m | $103m |
5 | ú | Veszélyzóna |
$9.6m | $9.6m | $28m |
6 | 4 | Transzcendens |
$4.1m | $18.5m | $100m |
7 | ú | Az elnémultak |
$4.0m | $4.0m | n.a. |
8 | 10 | Bears |
$3.6m | $11.2m | n.a. |
9 | 7 | A beavatott |
$3.6m | $139.5m | $85m |
10 | 5 | A Haunted House 2 |
$3.3m | $14.2m | $4m |