aeon flux

ready for the action now, danger boy?

filmklip: adele élete [la vie d'Adéle] (2013) Zalaba_Ferenc
2013. május 28. 19:17:00

Kategória: film 23 komment

Könnyen lehet, hogy hamarosan át kell értékelnünk a képregényfilmes all time listánkat, no nem a Vasember 3. vagy a Farkas miatt: történet az, hogy az idei Cannes-i Filmfesztiválon egy képregényfilm nyerte az Arany Pálmát, melyben viszont nem sztreccsruhás hősök mentik meg a világot, hanem két lány szeret egymásba. Állítólag a háromórás, explicit jelenetekkel teli romantikus drámának már hazai forgalmazója is van, aminek felettébb örvendezünk, ugyanis ez a két jelenet - egy meghitt és egy kevésbé meghitt - valódi dialógusokat és érzelmeket ígér. Találkozunk az Oscaron?

poster_laviedadele.jpg

Címkék

cannes drama poster romance filmklip eurocinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr975331052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vektor. (törölt) 2013.05.28. 22:38:01

"Találkozunk az Oscaron?"

Sajnos egy jó darabig biztos nem. Ha minden igaz, másfél héttel a periódus lezárása után mutatják be Franciaországban a filmet (október 9-én, az Oscarra szeptember 30-ig bemutatott filmeket lehet küldeni). Szóval Adele élete max. a 2015-ben megtartott díjátadón versenyezhet az Oscarért, ha addig nem feledkeznek meg róla, így teret adva az idei versenyben a The Past-nak francia részről. A Sony Pictures Classics már fel is vásárolta a The Past-ot, és egy Amour-féle kampánnyal újabb Oscar-jelölést szerezhetnek Farhadinak.

Wintermoots (törölt) 2013.05.28. 23:17:48

@Vektor.:

azok, akik esetleg érdeklődnek ez iránt a film iránt, tudják, hogy nem sokat számít, az amerikai filmakadémia díjaz-e vagy sem egy filmet.
olyan meg elég kevés lehet, aki a nem angol nyelvű (művész)filmekről csak az oscar alapján tájékozódik.
ha pedig csak az igazságosság szempontjait nézzük, ez a film vagy ér oscart, vagy nem. az hogy cannes-ban imádták, max. arra garancia, hogy nem rossz. de hogy jó-e azt ki tudja, nem láttuk:)

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.29. 08:02:44

@Vektor.: Hmm, lehet az, hogy a forgalmazó szándékosan rúgta tökön magát? Vagy úgy érzi, a nagyobb nevekkel dolgozó, szélesebb körben is eladható Le Passéval amúgy sem versenyezhet? Weinsteinék kellenének ide, akik 1) meggyőznék a francia forgalmazót, hogy hozzák előre két héttel a bemutatót, 2) odatennék magukat az amerikai kampányon a Sonyval szemben. Egy ilyen meccset megnéznék. :)

Németh Barna 2013.05.29. 08:57:27

@Zalaba_Ferenc: Amerikában a Sundance Selects mutatja be, és ez inkább oda való. A döglött lovat kár rugdosni, különösen Velence és Toronto előtt. És ez nem minőségi kérdés. Sajnos sosem volt, és sosem lesz az.

Vektor. (törölt) 2013.05.29. 10:06:46

@Németh Barna: Pontosan. Azt hiszem el kell fogadni, hogy Kechiche filmje nem fog díjakat kapni Amerikában, kivéve talán Los Angeles-i kritikusokat, akik tiszteletből az egyik színésznőnek adhatják a női főszereplő díját. Majd az Európai filmdíjon tarolnak. :)

Fahraditól meg nem kell sajnálni a díjakat. Ha az A Separation francia lett volna, simán megkapta volna az Oscart a forgatókönyvért. Addig örülhetünk, amíg a Sony Pictures Classics olyan filmek sikeréért kampányol, mint az Amour, az A Separation, és a The Past.

Wintermoots (törölt) 2013.05.29. 11:57:45

www.nytimes.com/2013/05/24/movies/many-films-still-in-running-at-cannes-for-palme-dor.html?pagewanted=2&ref=movies&_r=1&

ez az első általam látott némileg negatív kritika a filmet illetően

"...the movie feels far more about Mr. Kechiche’s desires than anything else.
It’s disappointing that Mr. Kechiche, whose movies include “The Secret of the Grain” and “Black Venus” (another voyeuristic exercise), seems so unaware or maybe just uninterested in the tough questions about the representation of the female body that feminists have engaged for decades. However sympathetic are the characters and Ms. Exarchopoulos, who produces prodigious amounts of tears and phlegm along with some poignant moments, Mr. Kechiche registers as oblivious to real women. He’s as bad as the male character who prattles on about “mystical” female orgasms and art without evident awareness of the barriers female artists faced or why those barriers might help explain the kind of art, including centuries of writhing female nudes, that was produced."

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.05.31. 12:57:32

A filmet a Vertigo Média mutatja be ősszel.

Wintermoots (törölt) 2013.05.31. 15:09:30

gyenge zsolt filmkritikus sem volt tőle túlzottan elragadtatva, ÉS-ben jelent meg az írása a fesztiválról

peterd127 2013.08.26. 02:01:50

ez a film csak számomra tűnik teljesen érdektelennek?

Wintermoots (törölt) 2013.08.26. 12:32:08

@peterd127:

a hosszának, a kézikamerának és azoknak a kritikáknak köszönhetően, melyek szerint nem rossz, de semmi nagyon szokatlan vagy kiemelkedően okos nincs benne, bevallom, engem sem érdekel igazán. lea seydoux meg, hát nem tudom.
tévében megnézném mondjuk, de moziba nem mennék el érte, díjak ide vagy oda.

ungverjaland 2013.08.26. 15:23:35

Valószínűleg ennek a filmnek teljesen mindegy, hogy jelölik-e Oscarra vagy nem, mert senki nem fog megnézni egy több mint háromórás "művészfilmet" (már ha létezik ez a fogalom, én nem szeretem használni), csak azért mert Oscarra jelölték.

Amúgy engem abszolút érdekel a film, a hossz nem probléma, ha jó a film, Lea Seydoux-n meg mindig azt éreztem, hogy tudna nagyon jó alakítást nyújtani, ha megkapná a lehetőséget, és itt ezek szerint ez összejött. De mondjuk pl. a La belle personne-ban is elég jót alakított anno.

Na mindegy, szóval én nagyon várom, ez olyan film lehet amiért valószínűleg érdemes elmenni moziba.

Wintermoots (törölt) 2013.08.26. 15:55:12

@ungverjaland:

szerintem sincs sok értelme a művészfilm fogalmának, már.
az ötvenes-nyolcvanas években még talán.

ungverjaland 2013.08.26. 16:05:15

@Wintermoots: Hát szerintem ott se nagyon. Mert pl. anno az ő idejében Fellini-t sem tartották művészfilmesnek, azt mi meg önkényesen elnevezgetünk dolgokat művész meg nem-művész filmnek. Egy film vagy jó vagy rossz. Persze vannak nagyon jellemzően szerzői filmek, de az már egy más téma.

Wintermoots (törölt) 2013.08.26. 17:36:33

@ungverjaland:

ez igaz, de ma már mondhatjuk, pontosabban filmtörténészek mondják, hogy beszélhetünk "kései modern" ill. "posztmodern" irányzatokról, az előbbi európában született meg (kb. european art cinema fedi le ezt), nos én ezekre, meg a posztmodern "klasszikusaira" (mondjuk a hetvenes-nyolcvanas évek bizonyos filmjei, greenaway például) használom ezt a kifejezést.
egyébként tényleg önkényes, persze.

ungverjaland 2013.08.26. 17:42:36

@Wintermoots: Ilyen filmtörténeti szempontból természetesen alkalmazható, sőt van is értelme. De annak ahogy sokan ma is kétfelé próbálják választani a művészfilmeket és a mondjuk így "közönségfilmeket", az meglehetősen önkényes és értelmetlen. Ötven vagy akárhány év múlva pedig visszatekintve majd lehet elemezni és kategorizálni a mai filmeket is.

Wintermoots (törölt) 2013.08.26. 17:46:31

@ungverjaland:

ilyen értelemben szerintem sincs értelme. kedvencem a "midcult" fogalma, melynek azért elég fura meghatározásai is akadnak...
viszont van mikor értelmes azt mondani, hogy egy film tényleg csak szórakoztatni akar, így semmilyen problémát nem "vizsgál", teljesen konvencionális zsánerfilmes eszközökkel dolgozik, stb. persze még itt is vannak homályos esetek

ungverjaland 2013.08.26. 17:51:50

@Wintermoots: Jó, persze vannak olyan hagyományosan szórakoztató műfajok, amelyek zsánerfilm lévén egy már meglévő koncepcióba illeszkednek. Nyilván főleg a nemzsáner, alkotói filmeket szokták leművészfilmezni, de itt valóban nehéz meghúzni a határ, és ezáltal ez egy önkényesen generált pszeudofogalommá válik.

Wintermoots (törölt) 2013.08.26. 17:59:17

@ungverjaland:

akkor már legyen teljes:
arbitrálisan generált pszeudofogalom:)

ungverjaland 2013.08.26. 18:03:17

@Wintermoots: Remek szakdolgozatot lehetne írni "A művészfilm, mint arbitrálisan generált pszeudofogalom" címmel. :))

Wintermoots (törölt) 2013.08.26. 18:11:09

@ungverjaland:

na igen:)
"posztmodern" világunkban amúgy is divat az ilyen stílus, "érdekes" dolgozatok, könyvek, sőt egyetemi kurzusok születnek...

ungverjaland 2013.08.26. 18:14:39

@Wintermoots: Amúgy a viccet félretéve, rendes hátérrel és kutatómunkával ebből tényleg érdekes tanulmányt lehetne írni, bár ez valószínűleg már túlmutat egy szakdolgozat szintjén.

Wintermoots (törölt) 2013.08.26. 18:27:34

@ungverjaland:

szerintem is lehetne.
mindenesetre talán mondhatjuk ma már olyan fogalmak, mint "romantika, romantikus", "giccs", "művészfilm", stb szinte semmit sem jelentenek, annyira sokféleképpen használták őket.
de ez nem is baj, jönnek helyükre más kifejezések.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása