Amerikában a minap forgalomba került a két film történetét részben kiegészíteni, részben pedig összekötni szándékozó Start Trek-játék. A Digital Extremes (Unreal-sorozat, BioShock és BioShock 2) és a Namco Bandai (inkább sorolni sem kezdem azt a sok szépet és jót, amivel már belophatta magát a játékosok szívébe - igen, ez irónia) jóvoltából a PS3, Xbox360 és PC-tulajdonosok holnapután már itthon is belekóstolhatnak, milyen érzés kooperatív játékmenetben a halhatatlan Kirk-Spock duó bőrébe bújni. No de tényleg, milyen? A tengerentúlról egyre sűrűbben érkező videók és játékélmmény-beszámolók tanúsága szerint néhány infó már rendelkezésünkre áll.
A grafikától hasra esni nem kell, nem is nagyon lehet. Azt hiszem, ez nagyrészt általános jelenség a filmekből és/vagy sorozatokból adaptált játékok esetén, viszont az idejétmúlt grafika nem mindig jelent pocsék játékmenetet. Pont a Star Warst is megszégyenítő mennyiségű játékadaptációval rendelkező Star Trek-franchise, szokott többnyire élvezhető, de legalábbis versenyképes játékokat produkálni, főleg ami a történetvezetést illeti.
Apropó történetvezetés. Nem feltétlenül követtem nyomon a 2013-as év játékadaptációit, de az biztos, hogy egyelőre nem sikerült még senkinek sem kiemelkedő történettel előrukkolni. Ami a középszerű Aliens: Colonial Marines (PS3, Xbox360, PC) mellett elsőként beugrik, az a Walking Dead: Survival Instinct (PS3, Xbox360, Wii U, PC), és hát mit is mondjak... Annak béna elbeszélésmódjánál és gyenge sztorijánál mélyebbre szerintem nehéz süllyedni. Megkockáztatom, hogy egy százhuszonötödik Snake verzióval is jobban járt volna az Activision, sőt még a játékosok is. Egyszóval a műfajon (adaptált shooter) belül a Star Trek jó eséllyel indulhat.
A hangulat és a környezetek nagyon is ígéretesnek tűnnek. A szokásos Star Trek-univerzum minden pozitívumával és negatívumával együtt megjelenik, és ez lehetőséget ad az egyszerű barangolásra (jórészt a USS Enterprise fedélzetén) és a pörgős akcióra. Szinte már hagyományosan, nem kevés helyszínre lehet számítani, ezért olyan típusú monotonitásról, mint amit a már emlegetett Survival Instinct, vagy a balul sikerült 2008-as Turok reboot (PS3, Xbox360, PC) szállít, szó sincs.
Ha valami csoda folytán mégis rémesen elrontották a gémet, három év fejlesztői munkája megy kárba, de egyrészt nem az adófizetők pénzéből készült, másrészt már csak két nap, és mindenki megtudja; aki már előrendelte, annak pedig úgy is mindegy.