aeon flux

ready for the action now, danger boy?

díjszezon 2012: césar awards Németh Barna
2013. február 23. 11:09:00

Kategória: film 21 komment

Ahogy az várható volt, Michael Haneke filmje felmosta a padlót a többiekkel a Francia Filmakadémia díjátadóján. Az Amour minden fontos kategóriában maga mögé utasította vetélytársait, akiknek így tényleg csak morzsák jutottak. Az est másik nagy kérdése az idegen nyelvű film mibenléte körül fogalmazódott meg, és nem fogjátok elhinni a választ. Nyertesek a tovább mögött.

amour-riva-trintignant-01.png

Legjobb film: Amour
Legjobb rendező: Michael Haneke, Amour
Legjobb színésznő: Emmanuelle Riva, Amour
Legjobb színész: Jean-Louis Trintignant, Amour
Legjobb női mellékszereplő: Valérie Benguigui, What’s In A Name (La prénom)
Legjobb férfi mellékszereplő: Guillaume de Tonquedec, What’s In A Name (La prénom)
Legjobb újonc színésznő: Izia Higelin, Mauvaise Fille
Legjobb újonc színész: Matthias Schoenaerts, Rust And Bone (De rouille et d'os)
Legjobb első film: Louise Wimmer, (r.: Cyril Mennegun)
Legjobb animációs film: Ernest And Celestine, (r.: Benjamin Renner, Vincent Patar és Stéphane Aubier)
Legjobb dokumentumfilm: Les Invisibles, Sébastien Lifshitz
Legjobb külföldi film: Argo, Ben Affleck
Legjobb eredeti forgatókönyv: Haneke, Amour
Legjobb adaptált forgatókönyv: Jacques Audiard és Thomas Bidegain, Rust And Bone
Legjobb operatőr: Romain Winding, Farewell My Queen (Les adieux à la reine)
Legjobb hang: Antoine Deflandre, Germain Boulay és Eric Tisserand, Cloclo
Legjobb filmzene:  Alexandre Desplats, Rust And Bone (De rouille et d'os)
Legjobb látványtervezés: Katia Wyszkop, Farewell My Queen (Les adieux à la reine)
Legjobb vágás: Juliette Welfling, Rust And Bone (De rouille et d'os)
Legjobb kosztümtervezés: Christian Gasc, Farewell My Queen (Les adieux à la reine)
Legjobb rövidfilm: The Lobster Cry (Le Cri du Homard), Nicolas Guiot
Életműdíj: Kevin Costner

Címkék

césar dijszezon dijszezon 2012

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr55099825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fata Richárd · http://riczike.tumblr.com/ 2013.02.23. 12:05:33

Azért a Rust and Bone-t én nagyon sajnálom (és ez igazából az egész díjszezonra vonatkozik)... :-(

Vektor. (törölt) 2013.02.23. 12:06:25

Örök rejtély marad számomra, hogy miért vált ekkora sikertörténetté az Argo szereplése a díjszezonban, és hogy mitől ragadott el mindenkit az Affleck-mánia. A franciák díját tényleg nem lehet azzal magyarázni, hogy ezzel akarnak tüntetni az Argo mellett a hiányzó Oscar-jelölés miatt, vagy hogy meghatotta őket Affleck beszéde a második esélyről.

Semmi bajom Affleck-kel, de ez az év túl erős ahhoz, hogy egy közepes film mindent elvigyen. Ami a legszomorúbb ebben az egészben, hogy az Argo-tarolása is azt mutatja, hogy az emberek akkor tüntetnek ki ezekkel a díjakkal, ha semmi egyedit nem raksz a munkádba, csak csinálsz egy mindenki számára elfogadható, pillanatok alatt elfelejthető filmet. A The Town-t sokkal inkább Affleck munkájának éreztem, mint az Argot, és láss csodát, azért nem kapott semmit, még jelölést sem.

Vektor. (törölt) 2013.02.23. 12:08:27

Ja, és természetesen örülök az Amour tarolásának, bár egy kicsit sajnálom, hogy itt nem Denis Lavant győzött, ő is megérdemelne már valamit a Holy Motors-ért.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.02.23. 12:14:40

@Fata Richárd: Lehet, hogy Cottilardot az epizódszereplő-kategóriában kellett volna futtatni (lévén ő csak az volt), és akkor több esélye lett volna.

Németh Barna 2013.02.23. 12:41:03

Szakmai díjaknál angol nyelvterületen nyert az Argo, idegen nyelvű filmként pedig az Amour. Nem angol nyelvterületen valami hazai kapta a legjobb film díját, idegen nyelvű filmként pedig nyert az Amour. Francia nyelvterületen nyert az Amour, idegen nyelvű filmként pedig az Argo. Szép teljes a kör.

ungverjaland 2013.02.23. 13:27:01

Az Amour tarolása várható volt, de teljesen megérdemelt. Az igaz, hogy mind a Rust and Bone, mind a Holy Motors többet érdemelt volna, de ez egy ilyen év volt. Az Argo győzelme meg kicsit érthetetlen, azt hittem itt legalább nem ez lesz díjazva, de lelkük rajta, én meg már beletörődtem, hogy soha nem fogom megtalálni azt a mesterművet amit mások látnak benne.

Wintermoots (törölt) 2013.02.23. 15:51:12

ugyanolyan divatbefolyásolt idióták ezek is, mint a többiek.
haneke nem rendezett jó filmet, korunk bergmanja, aha, na mindegy. argo sem jó, de ez sem számít nekik. majmok.

ungverjaland 2013.02.23. 16:27:10

@Wintermoots: "haneke nem rendezett jó filmet, korunk bergmanja" LOL

Wintermoots (törölt) 2013.02.23. 16:33:37

@ungverjaland:

hanekét nevezték valahol korunk bergmanjának.
bár talán bergman is túlhypeolt volt de messze maradandóbb mint amit ez az ember az utóbbi időben összehozott. lars von trier és haneke két szenzációhajhász, gátlástalan filmrendező, hülye kritikusok meg kinyalják a hátsójukat.
persze olyan hülyéktől, akik az argora szavaznak, mit lehet várni?
mondom, majmok.

ungverjaland 2013.02.23. 16:44:01

@Wintermoots: Bergman majdnem biztosan a valaha élt legnagyobb filmrendező, a túlhypeolt jelzőnek nem igazán van értelme nála. A korunk Bergman-ja amúgy nyílván túlzás. Másrészt nem tudom, hogy Hanekének hány filmjét láttad, de sorold már fel, hogy a Funny Games kivételével (ami szándékosan az amerikai filmekre reflektált, és figurázta ki őket), melyik filmje is volt szenzációhajhász?

Wintermoots (törölt) 2013.02.23. 16:56:47

@ungverjaland:

zongoratanárnő, fehér szalag, rejtély, szerelem, funny games. én ezeket láttam tőle, mind kihagyott lehetőség, ironikus (főleg az első esetben) vagy okos és komplex történet helyett szadizmus vagy burzsoá szorongás. ez a kritikusoknál még bejön, egyes nézőknél is akik magas művészet látszatába ringatják magukat, és sokkolódnak. nyilván haneke kevésbé tömegcélzó és szenzációhajhász mint trier, de attól még ő sem sokkal különb.
a szerelem is lehetett volna okos film, nem az lett. ha ez kortárs művészet, köszönjük, nem kérjük.

Wintermoots (törölt) 2013.02.23. 17:03:05

www.slantmagazine.com/film/review/amour/6577

ez a kritikus jól látja a filmet, pedig ő rajongója a szerintem gyenge rejtély-nek.

ungverjaland 2013.02.23. 17:11:24

@Wintermoots: Nem értek egyet, de szerintem ezen kár vitatkozni. Általad említett filmekben az erőszak ill. az érzelmek sohasem öncélúak. Nem gondolom, hogy ez lenne a szenzációhajhászat. Mondjuk ezek után kíváncsi vagyok rá, hogy szerinted akkor ki lenne a kortárs rendezők között a követendő példa?

ungverjaland 2013.02.23. 17:19:08

@Wintermoots: Hát szerintem azt kritizálja a filmben, ami a célja és más szerint (köztük szerintem is) az erénye. Ez a film nem akar "okos film" lenni. A film mondanivalója az, hogy "az életünk végén mindannyian szenvedni fogunk és meghalunk". Ennyi.

Wintermoots (törölt) 2013.02.23. 17:23:21

@ungverjaland:

nem tudom. valszeg vannak, csak nem túl ismertek számomra, akik rengeteg, főleg nem angol nyelvű filmet nem látok.
annak ellenére, hogy egyes filmjeiket mindenképpen meg kell nézni, trier, haneke, coen-fivérek, tarantino, tarr béla aligha azok, hogy csak pár iszonyúan sztárolt alkotót említsek.
erőszakról, halálról, betegségről, unalomról, élet értelmetlenségéről csak valami nagyon okos forgatókönyvből érdemes filmet készíteni, mert a "hű nézd mennyit szenved,rákos, levágták a lábát, éhhalál szélén áll", vagy "hű de kegyetlen és sivár a világ" stb. üzenetre felfűzött történetek java része céltalan , sokmindent nem ad a nézőnek. kritikusoknak bejön, ahogy anno az egzisztencialista szenvelgések is bejöttek.

Wintermoots (törölt) 2013.02.23. 17:27:11

@ungverjaland:

na de erről minek filmet csinálni? ezt mindenki tudja, ha komolyan veszi akár öngyilkos is lehet, amúgy meg ha emlékeztetik rá sem megy vele semmire. nem ad semmit. felesleges, max. sokkoló.
akkor legalább egy okos, komplex forgatókönyvet írjon, azt nem tud, de díjakat kap.

Németh Barna 2013.02.23. 20:29:40

@Wintermoots: Na most hallgatnám meg nagyon szívesen, hogy melyik rendezőket tartod igazán nagyra a kortárs filmesek közül.

Wintermoots (törölt) 2013.02.23. 23:03:28

@Németh Barna:

kevés rendezőt ismerek. az élő és sztároltak közül egyiket sem. hiába van szakmai tudás és tehetség is (ki vitatná ezt tőlük), ha nem jó filmeket csinálnak.
vegyünk egy klasszikus példát, már nem élő és tehetséges rendezőtől.
jól rendezett film a ragyogás (kubrick)?---mesterien, egyes jeleneteket tanítani lehetne.
jó film a ragyogás?
egy hátborzongatóan ostoba és primitív elemekkel tarkított történet, amely kilúgozta king regényéből azt ami jó, a filmet jelölték arany málnára, mint az év legrosszabb filmjét, bár nem nyert.
szóval hiába a mesteri rendezés, ha a sztori rossz, a film rossz.
(ugyanez áll pl. a 2001 űrodüsszeiára is, ha nem hallom saját fülemmel a párbeszédeket, nem hiszem el hanem paródiának gondolom)
egyszerűen vannak jó rendezők de sok forgatókönyv gyenge, vagy csak rosszak a történetek, még ha jól vannak is megírva.
nem vénnek való vidék---mccarthy kései, erőltetett és hihetetlen története, profin megrendezve. ügyesen csinálták a coenek, de mire mentek vele?
spielber, ryan közlegény. lélegzetállító módon rendezett szánalmas baromság. szintén, jó rendezés, de minek?
ezek engem nem érdekelnek, és utálom hogy a sok hivatásos kritikus ezeknek nyal, különb filmekre meg a kutya sem emlékszik majd, mert nemhogy a díjazottak, hanem még a jelöltek között sem találja.

Wintermoots (törölt) 2013.02.23. 23:12:12

@Wintermoots:

majd az aki érdekes filmeket keresgél. ez kimaradt.
ez az egyetlen értelme ezeknek. és igen, akik ilyen értelmetlen, vagy éppen középszerű vackokat díjaznak, szégyellhetik magukat mélységesen.
2012 legjobb filmjei: argo akció és szerelem.
ezt találja majd, aki rákeres majd erre az évre.
a képemről lesülne a bőr, ha ezekre szavaztam volna.

Vektor. (törölt) 2013.02.24. 06:21:42

@Wintermoots: Arra kíváncsi lennék egy ilyen sárdobálás után, hogy szerinted mely filmek érdemelnék meg a díjakat.

Azt nem értem, miért kell mindenáron egy filmnek okosnak lennie egy komoly témával kapcsolatban. Az Amour például egy percig nem akar okos lenni, csak bemutatni egy adott élethelyzetet a lehető legsallangmentesebb módon és mindezt tökéletesen eléri, hála Haneke rendezésének, és a két színész gyönyörű alakításnak. Sajnos vannak saját tapasztalataim, nekem elhiheted, nincs semmi szenzációhajhászás a sokkoló jelenetekben. Nem a forgatókönyv az erőssége, az nem vitás, de ezt nem lehet felróni neki, hiszen nem a párbeszédekre, vagy bonyolult történetre épül.

Igen, van úgy, hogy a kritikusok és a nézők egyaránt túlzásokba esnek egy film kapcsán (lásd Argo), de kollektíve elítélni őket nem szabad. Azzal kapcsolat meg nem aggódnék, hogy "különb filmekre meg a kutya sem emlékszik majd". Ha egy film van annyira jó, hogy megéri a jövő számára is fenntartani, akkor azt idővel meg fogja találni a saját közönsége.

aronrunning · https://linktr.ee/daniaron 2013.02.25. 11:56:48

Igen, igen, elég hosszasan sikerült részletezni, hogy melyik film nem jó, és miért, de azt még mindig nem mondtad meg, hogy akkor te kit ismersz el, kit dyjaznál?

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása