Természetesen Lars von Trier kétrészesre tervezett "szexfilmje" is képviselteti magát a Berlinale filmpiacán, és ezzel párhuzamosan az első fotók is kijöttek a filmhez (amelyből egyébként hardcore és softcore verzió is készül, ha igaz...). Charlotte Gainsbourg ezúttal egy magát nimfomániásnak valló nőt alakít, akire egy agglegény (Stellan Skarsgard) talál rá egy sikátorban, félholtra verve (lásd első kép). A férfi hazaviszi és ápolni kezdi a nőt, aki eközben elmeséli neki szexuális életútját (lásd második kép). Gainsbourg és Skarsgard mellett Willem Dafoe, Charlotte Rampling, Jesper Christensen és Udo Kier is ismét bevállalták a dán mestert, míg az "újoncok" közt olyanokat köszönthetünk, mint Shia LaBeouf, Jamie Bell, Christian Slater, Connie Nielsen, valamint Uma Thurman. Hogy végül mennyi valós szexuális aktus került a filmbe, az várhatóan májusban derül ki – talán egy cannes-i premier keretében, még ha a rendező ezúttal nem is kísérheti el művét a fesztiválra...
van képünk hozzá: nymphomaniac (2013)
2013. február 10. 17:29:57
Kategória: film 11 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr385072921
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.02.10. 17:48:49
kíváncsi vagyok, hogy Trier mit hoz ki ebből. Szerintem elég durva filmet fog összehozni.
Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.02.10. 18:14:15
"amelyből egyébként hardcore és softcore verzió is készül, ha igaz..."
Igazából már a Dogville után meg kellett volna tennem, de az Antikrisztus után én indexre tettem ezt a rendezőt, szóval filmjének mindkét változatát megtarthatja.
Igazából már a Dogville után meg kellett volna tennem, de az Antikrisztus után én indexre tettem ezt a rendezőt, szóval filmjének mindkét változatát megtarthatja.
clive. 2013.02.10. 19:45:51
Szerintem ebbe belebukik. Pedig kedvelem a filmjeit.
A Shame nagyszerűen, visszafogottan, érzékenyen, de reálisan mutatta be a nimfomániát, mint témát. Az után ez, már Trier nyilatkozatai alapján is, egy direkte provokatív film lesz. De a provokáción túl is kéne lennie benne valaminek.
Most nézzek egy olyan filmet, amiben (a kép alapján) két benga néger gruppenbe meghág egy nimfomán nőt? És akkor ezt majd felveszik pornószínészekkel, hogy tele legyen olyan jelenetekkel a film, amivel kiakaszthatja a népet?
A Shame nagyszerűen, visszafogottan, érzékenyen, de reálisan mutatta be a nimfomániát, mint témát. Az után ez, már Trier nyilatkozatai alapján is, egy direkte provokatív film lesz. De a provokáción túl is kéne lennie benne valaminek.
Most nézzek egy olyan filmet, amiben (a kép alapján) két benga néger gruppenbe meghág egy nimfomán nőt? És akkor ezt majd felveszik pornószínészekkel, hogy tele legyen olyan jelenetekkel a film, amivel kiakaszthatja a népet?
ungverjaland 2013.02.10. 20:15:40
Én nagyon bírom von Trier korai, pre-Dogma filmjeit is(Elements of Crime valamint az Europa is erősen ajánlott mindenkinek, hangulatos neo-noirok, egy teljesen másik oldalát mutatja meg), illetve számomra a Dogville egy mestermű. Ezek után nagyon várom, hogy mit tesz le az asztalra megint, remélhetőleg nem kell csalódnom. Amúgy a szexualitás durva, naturális ábrázolása a Breaking the Waves óta gyakorlatilag minden filmjében megjelent, úgyhogy ez nem lesz újdonság, azzal a kivétellel, hogy most kimondottan ez áll a középpontban. Amúgy szerintem 2 promo kép alapján nem érdemes véleményt mondani a filmről. Aki eddig sem szerette Trier, nyilván nem most fogja megszeretni, ez egészen biztos.
Kovács Erzsébet 2013.02.11. 00:35:16
A Hullámtörés ha provokatív volt is, de legalább emberi és intim is. Mióta a pszichiátere tanácsára a depresszióját gyógyítgatja a filmezéssel (Melankólia, Antikrisztus), azóta én sem kérek egy megbetegedett ember dolgaiból. Ja igen, nekem még az Idiótákkal sem volt bajom anno.
Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.02.11. 08:29:18
@ungverjaland: Nekem pont azért lett elegem von Trierből, mert az olyan zseniális filmek, mint az Europa vagy a Hullámtörés után előállt ezekkel.
clive. 2013.02.11. 09:05:16
Na igen. A Hullámtörés tényleg a legjobb filmje. Valahogy ebben az időszakban még jobban érdekelte őt, maga az ember. Sőt a maga "embergyűlölő" módján, amiben a karaktereit nagyon megkínozza szerintem azért átüt egy mély humanizmus is. Erről szól a Hullámtörés, az Idióták, a Táncos a sötétben, és az Öt akadály is. Mert végül is szenvedő embereket látunk, akik sokszor azért szenvednek, hogy másoknak jobb legyen (Hullámtörés, Táncos a sötétben. Az Európa és a Birodalom meg sziporkázóan jó és kísérletező filmek.
Nekem a Dogville az, ami már kezd eltávolodni ettől a fajta Triertől. Jó film, de jóval ridegebb, mint az előzőek, és a film végi párbeszéd jóról és rosszról, az a momentum, amire kimegy az egész történet.
Nekem a Dogville az, ami már kezd eltávolodni ettől a fajta Triertől. Jó film, de jóval ridegebb, mint az előzőek, és a film végi párbeszéd jóról és rosszról, az a momentum, amire kimegy az egész történet.
Fata Richárd · http://riczike.tumblr.com/ 2013.02.11. 09:28:04
@Kovács Erzsébet: Mondjuk a Melankólia szerintem kifejezetten emberi és intim...
Kovács Erzsébet 2013.02.11. 09:53:32
@Fata Richárd: Hát igen, ugye mind tudunk szomorúak lenni, félni a haláltól vagy rossz kapcsolatban lenni a másikkal. Viszont az a mód, ahogy Trier bánik a Melankóliában ezekkel a megjelentetett emberi és intim érzésekkel, az rettenetesen hatásvadász és önző. A zenehasználat, a kitartott képek, a cselekmény mind csak arra valók, hogy minket is bevonjon a saját depressziójába, amelyről tetejébe már meggyőzte magát, hogy mégiscsak jó az, hiszen a depressziósak csak előre látják, hogy úgyis rossz lesz minden, nem? (Ja, és szerintem ez egy rossz terápiás film.)
Trier nagyon tehetséges volt, de szerintem is elvesztette a humanizmusát, amitől értékelni lehetett a régebbi filmjei kegyetlenségét is. Mostanra csak a kegyetlenség és a polgárpukkasztás maradt.
Trier nagyon tehetséges volt, de szerintem is elvesztette a humanizmusát, amitől értékelni lehetett a régebbi filmjei kegyetlenségét is. Mostanra csak a kegyetlenség és a polgárpukkasztás maradt.
ungverjaland 2013.02.11. 13:21:52
@Zalaba_Ferenc: Én pedig a post-Dogma filmjeit preferálom személy szerint. Valahogy úgy érzem itt találta meg a saját hangját. A másik, hogy még mindig remek szerepeket ír, és képes a színészeiből kiemelkedő alakításokat kihozni, ez tagadhatatlan.
batboy 2013.02.11. 17:53:36
miután az Antikrisztus köszörűkövénél rájöttem, hogy ez vicc, onnantól igen sokat tudtam nevetni. ennek megfelelően már most magasak az elvárásaim. :D :D :D