aeon flux

ready for the action now, danger boy?

díjszezon 2012: a producerek jelöltjei Németh Barna
2013. január 27. 07:42:00

Kategória: film tv 17 komment

A Producerek Szakszervezete is kihirdette éves díjának jelöltjeit. Az nem mondanám, hogy sok a meglepetés, de azért akadnak számunkra kedves filmek ezen a listán. És vannak nagy nevek, de ezúttal a nagy producerek (Scott Rudin, Kathleen Kennedy vagy Tim Bevan) mellé befészkelte magát a Broccoli család lánya is, hozzájárulva ezzel az állóvíz megbolygatásához.

UPDATE: Kiosztották a díjakat? Vajh milyen hatással lesz ez az Oscarra négy hét múlva ilyenkor?

pga-post.jpg

Legjobb producer

- Argo
Producer: Ben Affleck, George Clooney, Grant Heslov
- Beasts of the Southern Wild
Producer: Michael Gottwald, Dan Janvey, Josh Penn
- Django Unchained
Producer: Reginald Hudlin, Pilar Savone, Stacey Sher
- Les Misérables
Producer: Tim Bevan & Eric Fellner, Debra Hayward, Cameron Mackintosh
- Life of Pi
Producer: Ang Lee, Gil Netter, David Womark
- Lincoln
Producer: Kathleen Kennedy, Steven Spielberg
- Moonrise Kingdom
Producer: Wes Anderson & Scott Rudin, Jeremy Dawson, Steven Rales
- Silver Linings Playbook
Producer: Bruce Cohen, Donna Gigliotti, Jonathan Gordon
- Skyfall
Producer: Barbara Broccoli, Michael G. Wilson
- Zero Dark Thirty
Producer: Kathryn Bigelow, Mark Boal, Megan Ellison

Legjobb producer (animációs film)

- Brave
Producer: Katherine Sarafian
- Frankenweenie
Producer: Allison Abbate, Tim Burton
- ParaNorman
Producer: Travis Knight, Arianne Sutner
- Rise of the Guardians
Producer: Nancy Bernstein, Christina Steinberg
- Wreck-It Ralph
Producer: Clark Spencer

Legjobb producer (dokumentumfilm):

Seaching for Sugarman

Legjobb producer (drámai sorozat):

Homeland

Legjobb producer (vígjáték sorozat):

Modern Family

Legjobb producer (valóságshow):

American Masters

Legjobb producer (talkshow):

Stephen Colbert

Legjobb producer (PGA Competion TV-díj):

Amazing Race

Címkék

ben affleck dijszezon dijszezon 2012

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr614993364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vektor. (törölt) 2013.01.03. 10:35:11

Ilyen könnyen megtippelhető PGA-jelöléseket is rég láttam. Én minimum annyi meglepetést vártam, hogy az egyik filmet kiszorítja a Best Exotic Marigold Hotel, de tévedtem. Ennyit arról, hogy az előrehozott Oscar-jelölések káoszt okoznak a díjszezonban.

Ha a Skyfallt kivesszük, meg is kapjuk a legjobb film jelöltjeit.

Vektor. (törölt) 2013.01.27. 08:07:39

Argo vagy Silver Linings Playbook, ez itt a kérdés.

Lehet, hogy az SLP gyengébb, mint az Argo (még nem láttam), de mégis jobban örülnék az ő győzelmüknek. Egyszerűen csak nem akarom elfogadni, hogy az Argo győzhet legjobb rendező jelölés nélkül egy erős évben, amikor ráadásul műfaján belül megjelent egy ezerszer emlékezetesebb, komolyabb darab (ZD30).
Persze lehet, hogy nem számít, mert végül ott kötünk ki, hogy a 9 jelölt közül a Les Mist leszámítva a két leggyengébb mű küzd a díjért. Az Amour, a Beasts, a Lincoln, a Zero Dark Thirty, de még a komolyabb gondokkal küzdő Django és a Life of Pi is jobban megérdemelné a fődíjat, mint az Argo.

McCl@ne 2013.01.27. 08:16:29

Az Argo nevetségesen túlértékelt. Egyáltalán nem értem, mi ez a felhajtás, korrektül összerakott film, ügyes feszültségkeltéssel a hajrában, és ennyi.
A ZD30 kenyér nélkül megeszi reggelire.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.01.27. 08:21:34

@Vektor.: Mindkettőt jó, de nem kiemelkedő filmnek tartom, de most úgy vagyok vele, hogy vigye a Napos oldal, csak mert arról vigyorogva jöttem ki.

Vektor. (törölt) 2013.01.27. 08:36:50

A legjobb ebben a díjszezonban, hogy akkor sem jelenhetjük ki, hogy eldőlt, ha az Argo elvisz mindent az Oscar előtt, hála az Apollo 13 esetének. Mondjuk a SAG-ot tényleg hoznia kellene az SLP-nek, hogy megmutassa az erejét, ott három díjat is simán elhozhat (színészgárda, Lawrence és De Niro).

Az Argoval nem csak személyes gondjaim vannak, hanem az sem egy túl biztató jel a film számára, hogy a fődíj kivételével egyedül csak a vágásért járó Oscart kaphatja meg. Vagy feltételezzük, hogy győzelem esetén elviszi a forgatókönyv-díjat is az ezerszer erősebb írással rendelkező Lincoln elől? Na, az óriási pofon lenne, Kushner díját másnak adni legalább akkora vétek lenne, mintha két éve Sorkintól vették volna el.

Andrews 2013.01.27. 10:01:28

Remélem nem a középszer Argo nyer. Pi élete, Kényszerleszállás is sokkal jobb. Skyfall-ról, TDKR-ről Hobbitról, Django elszabadulról már nem is beszélve.

Eleve sosem értettem hogy a producer díjat miért a legkevesebbet hozó filmek kapják mostanában. Régebben a producereknek (és talán ma is) nem a legtöbb bevétel elérése és a jó marketing/reklámozás a legfontosabb? Nem ezt díjazzák valamilyen szinten?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.01.27. 10:08:32

A Kényszerleszállás? No, azért az nagyon messze van a jótól.

Németh Barna 2013.01.27. 10:51:53

A producerek jó ideje azért kùzdenek, hogy visszaszorìtsák az elszabadult költségvetéseket. Ehhez jobban illenek olyan filmek, amik kevesebb pénzből készültek, volt bennük kockázat, de végül sikeresek lettek.

Az Argo győzelme várható volt, de az oscar továbbra is homály. Kell az a DGA.

Vektor. (törölt) 2013.01.27. 11:57:00

@Németh Barna: Afflecknek meglesz a DGA. Ki venné el tőle? Lee és Spielberg idáig semmit nem tud felmutatni, és a rengeteg Oscar-jelölésből nem tudtak előnyt kovácsolni, ami jelzi a filmjeik gyengeségét. Afflecken kívül hárman tudtak komoly díjat szerezni, közülük ketten a jelölésig sem jutottak el a DGA-nál (Haneke és PTA), Bigelow győzelme meg elképzelhetetlen az ellenkampány után.

A SAG és a BAFTA döntheti el a versenyt, ha ezeken a díjátadókon is győz az Argo, akkor viszi az Oscart is. Előbbinél a Silver Linings Playbook, utóbbinál a Life of Pi lehet a riválisa. Az Argo legnagyobb előnye, hogy olyan helyeken győzhet, ahol a Silver Linings Playbookot nem is jelölték, és valószínűleg ez is fogja eldönteni a versenyt. Azt hiszem ez jó tanulság lehet arra, hogy ha egy filmnek elég komoly támogatottsága van, mint az Argonak, akkor az Oscart megelőző díjátadók jobban számítanak, mint maguk az Oscar-jelölések, hiszen hiába szerepelt jobban az SLP a jelöléseknél, ha esélye sincs a DGA-nál és a BAFTA-nál bebizonyítani azt, hogy képes győzni. Mert egy verseny végén azok a szavazók döntenek, akik a saját véleményük helyett csak a győztesek táborába akarnak tartozni.

Mindössze két eset van, amire a Silver Linings Playbook építhet. Az egyik a Crash sikere, amiben szerepet játszott egy olyan faktor, ami itt nyilvánvalóan nincs jelen, a másik a Braveheart. 1995 egy olyan év, amire azok támaszkodhatnak, akik továbbra sem az Argot tippelik, igaz az a film a Golden Globe-ról elhozott egy rendező-díjat, és bár az Apollo 13 elhozta a szakszervezetektől a díjakat, nem nyert meg mindent, mint az Argo.

Szóval akárhogy is nézzük, ez egy olyan év lesz, ami egyedülálló precedenst teremt a díjszezonok történetében, mint 1995.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2013.01.27. 12:14:30

Ez a Golden Globe tényleg olyan fontos tényező? Hány újságíró szavaz ott? 75?

Egyébként van olyan film, amely úgy nyert a legjobb film kategóriájában, hogy a rendezőjét nem is nominálták?

Vektor. (törölt) 2013.01.27. 12:28:47

@Zalaba_Ferenc: Szerintem idén az volt valamilyen szinten, mert ott mutathatta meg az Argo, hogy az Oscar-jelölések dacára is képes győzni, igaz a díjátadó szavazását a kihirdetés előtt lezárták. Ha a magát a díjátadót is a meglepő jelölések előtt tartották volna, közel nulla szerepe lett volna, ahogy általában, legalábbis ami a főkategóriát illeti. A statisztika azt mutatja, hogy a Globe a színészkategóriákban pontosabb, hogy ez nagyobb szerepet ad-e nekik ezekben a versenyekben, azt nem tudom.

Három film nyert rendező-jelölés nélkül az Oscaron: Wings (1927/28), Grand Hotel (1931/32), Driving Miss Daisy (1989)

Vektor. (törölt) 2013.01.27. 12:35:58

Egyébként ha tartjuk magunkat ahhoz, hogy az Argo, vagy a SLP fog győzni, akkor 100%, hogy látni fogunk egy nagyon ritka esetet, mert DGA-jelölés nélkül legalább annyira nehéz győzni, mint rendező-jelölés nélkül. Eddig három film nyert az Oscaron a rendezők szakszervezetének jelölése nélkül: Hamlet (1948), An American in Paris (1951), Driving Miss Daisy (1989)

Németh Barna 2013.01.27. 12:43:09

Én most tartom magam ahhoz, hogy mindenki arra szavaz, amire szeretne. Ezért is tettem fel a közkérdéseket a KT-n. Nézzétek meg milyen szignifikáns eltérés van az elvárt nyertes és a reménybeli nyertes között.
Ezzel a dátumtologatással ez volt a cél, majd meglátjuk, hogy élnek-e vele.

Andrews 2013.01.27. 13:10:34

"A Kényszerleszállás? No, azért az nagyon messze van a jótól."

Nem úgy tűnik. A Kritikus Tömegen sem, IMDB-n is kedvelik Rottenen 77%-ot adtak én 80-at. :) Persze neked nem tetszett ez van, én sokkal erősebb alakításokat láttam benne mint az Argoban, a forgatókönyv is érdekesebb volt személyesebb és a kényszerleszállás cím ellenére nem vittek bele aktuálpolitika dolgot sem.

Andrews 2013.01.27. 13:13:42

A különböző szakmai díjaknál egyébként mennyi az átfedés? Tehát hány azonos szavazó van, akik az Oscaron és ezeken a szakmai díjakon is szavazhatnak?

Németh Barna 2013.01.27. 14:10:39

@Andrews: A szakszervezeti díjaknál a teljes szakma képviselteti magát (legalábbis majdnem), vagyis ezrek vagy modjuk a színészek esetében tízezrek. Oscar esetében a meghívottak, ami ennek a töredéke. Plusz Oscaron van egy sor külföldi, akik nem feltétlenül szakszervezeti tagok.

K. Kálmán 2013.01.28. 09:41:53

Bár néhány filmet még nem láttam a jelöltek közül, de amiket láttam, az alapján én örülök az Argo sikerének. Nagyon ügyesen keveri a politikai drámát, a feszültségkeltést és a humort az érzelemmel. A magam részéről nem sajnálnám tőle az Oscart.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása