aeon flux

ready for the action now, danger boy?

filmelőzetes 2013: harmadik negyedév Takács Máté
2012. december 25. 11:47:36

Kategória: film 4 komment

A január–március és az április–június időszak után folytatódik a 2013-as sikervárományos filmek áttekintése. Lesz itt minden: boszorkányok és boszorkányvadászok; dinoszauruszok, hatalmasok, óriások, óriásszörnyek és egyetemista szörnyek; háborús zombik és szerelmes zombik; vetélkedő bűvészek és bankrabló bűvészek; vasember és acélember; törpök és törpikék; no meg világvége minden mennyiségben. Következzenek 2013 várt, vélt és remélt sikerei a harmadik negyedévből (július–szeptember)!

2013_filmek.jpg

7.3.
> gru 2. [despicable me 2]
Az Illumination Entertainment 2010-ben látványosan csinált nevet magának az animációs színtéren, mikor a Gru váratlanul 250 millió dollárt kasszírozott az amerikai mozikban. Azóta a cég a Hopp komputer generálta elemeiért és az ugyancsak nagyot durrant Loraxért felelt. A következő a sorban nem is lehet más, mint az első siker folytatása. A Gru 2. két héttel a Szörny Egyetem után, a függetlenség napjának hetében érkezik a mozikba; előfordult már, hogy megfért két dudás egy csárdában (idén nyáron a Madagaszkár 3. és a Merida, a bátor sem zavarták egymást), a rosszul érintő tényező inkább az első részt váratlanul nagy mértékben alulmúló Kung Fu Panda-folytatás esetéhez hasonló: kitart-e három éven át a filmet övező szeretet, illetve elegendő-e a jópofának tartott mellékszereplőkre, a minyonokra alapozni a reklámkampányt? A későbbiekben nyilván vázolnak majd valamilyen megkülönböztető sztorit is az előzetesekkel, de még ha minden a helyén is lesz, úgy sem túl valószínű, hogy meg tudja ismételni az előd kirobbanó eredményét, szóval a cél inkább simán 200 millió dollár fölé kerülni.
várható hazai premier: július 4. (uip)

7.3.
> a magányos lovas [the lone ranger]
Sok fejtörést okozott a Disney stúdiónak az 1930-as években született ikonikus figura, a Lone Ranger kalandjain nyugvó új film. Kezdetben, több mint tíz évvel ezelőtt a Sony igyekezett tető alá hozni a projektet a Zorro álarca modorában, 2007-ben pedig a Weinstein Company érdeklődött iránta, mígnem Jerry Bruckheimerhez került, a forgatókönyvön így az említett Zorro-filmen és A Karib-tenger kalózain is munkálkodó Ted Elliott/Terry Rossio páros kezdett el dolgozni, majd A szabadság útjait adaptáló Justin Haythe finomított rajta. Bekerült a képbe Johnny Depp is, a rendezői feladatok pedig Gore Verbinskire hárultak. Tekintve a 250 millió dolláros költségeket, a stúdiónak nem csak az alkotógárda miatt muszáj remélnie a kalózos kalandokhoz hasonló bevételeket, ám nyilvánvaló, hogy egy westernfilm, bármennyire is látványos és a mai kívánalmaknak megfelelő, nem az a kifejezett blockbuster-matéria, erről meg lehet kérdezni a Cowboyok és űrlények vagy Jonah Hex producereit is. Előbbi 2011 nyarán esett alulteljesítését látva, illetve a büdzsé elszabadulása miatt a stúdió be is húzta a kéziféket, így A magányos lovas munkálatai egy időre leálltak, hogy aztán a financiális igazításokat követően 2012 februárjában ismét megkezdődjenek. A John Carter márciusi fiaskója aztán ismét verítékező homlokú stúdiófőnököket eredményezhetett (egy ugyancsak negyedmilliárdos kalandfilmről lévén szó), de most már nincs visszaút: a függetlenség napját megelőzően mozikba kerül a film, remélve, hogy elkerüli az említett marsos fantasy és Depp előzője, az Éjsötét árnyék buktáját; az érintettek nyugodt alvásához legalább 200 milliós észak-amerikai bevétel szükségeltetne a költségvetés nagyságának ismeretében, ám ez csak akkor valósulhat meg, ha kifejezetten jól sikerül maga a film. A nemzetközi bevételek vadnyugati setting esetén limitáltak (a Cowboyok és űrlények csak 75 milliót keresett, igaz, a globális sztár Depp és 3D nélkül), úgyhogy itt most kevésbé lehet erre hagyatkozni, mint a John Carter és az Éjsötét árnyék esetében.
várható hazai premier: július 4. (fórum)

7.12.
> nagyfiúk 2. [grown ups 2]
Adam Sandler utóbbi két munkájával alaposan alulmúlta önmagát minden téren, s ez elsősorban az anyagiak tekintetében lehet aggasztó a színész számára. Már a Jack és Jill alulteljesítése után észbe is kapott, és még az Apa ég! bemutatója előtt leforgatta karrierje első folytatását. A Nagyfiúk 2010 nyarának egyik legfigyelemreméltóbb pénztermelője lett, egyúttal Sander második legnagyobb bevételt előre mozija, csak nagyon kevéssel maradva le az Apafejtől. Az első rész összes szereplője visszatér és feltételezhetően nem kínál túl sok eltérőt a korábbiaktól a Sony vígjátéka (márpedig az nagyon kedvére volt a közönségnek: Sandler legnagyobb nemzetközi sikeréről van szó). Amire választ nyújt majd a július közepi premier, hogy egy egy filmre se elegendő ötlettel be lehet-e másodjára is csalogatni nagy tömegeket. Tekintve, hogy a főszereplővel mezei komédiák sem ússzák meg 80 milliós költségvetés alatt, mindenképpen vinni kell a 100 milliót a kifejezett kudarc elkerüléséhez, de az előzmények fényében 125 millió dollárnál kezdődik a kielégítő szint.
várható hazai premier: július-augusztus (intercom)

7.12.
> tűzgyűrű [pacific rim]
A 2013-as évad legizgalmasabb produkciójának tűnik Guillermo del Toro Tűzgyűrűje, ami a 2010-es A titánok harca társírója, Travis Beacham 25 oldalas vázlatából indult ki. A Warner Bros. által forgalmazott sci-fi akciófilmben az óceán mélyén kapu nyílik egy másik dimenzióra, ahonnét hatalmas szörnyetegek lépnek elő pusztító szándékkal, megfékezésükre az emberiség pedig belülről irányítotott óriásrobotokkal reagál. Az elszálltnak tetsző történet éppen olyan, ami után az ázsiai, európai, dél-amerikai közönség mind a tíz ujját megnyalja; csöppet a Godzillára, kicsit az Avatarra emlékeztető mozzanatokkal, 3D-ben –del Toro kezdeti ellenkezése ellenére– tálalva biztos kasszarobbantó lesz világszinten. Az amerikaiak nyitottsága már korántsem ilyen egyértelmű, mégis jóval biztosabb tipp, mint a Z világháború vagy A magányos lovas, hiszen sokkal nyilvánvalóbb szórakozást ígér. A 200 millió dolláros költségvetés kiindulási pontként kezelendő a bevételt illetően egy ilyen sokat markoló film számára; ezt a gyártó Legendary Pictures is így gondolja, hiszen Beacham és del Toro már ráállt a folytatás megírására.
várható hazai premier: július-augusztus (intercom)

pacificrim620.jpg
7.19.
> r.i.p.d.
A Rest In Peace Department című képregény alapján készült akció-vígjáték egy halott rendőrökből álló ügyosztály követ nyomon; egy nemrégiben megölt fiatal zsaru (Ryan Reynolds) ide csatlakozva ered gyilkosa nyomába. A Universal bemutatójának sorsa nagyban múlik azon, mennyire sikerül az alapötlet kiaknázása, de egy júliusi premier mellett a forgalmazó nyilván nem vár el kevesebbet, mint mondjuk a rendező, Robert Schwentke legutóbbi képregényes munkájának (RED) 90 milliója. A további szerepekben Jeff Bridges, Kevin Bacon és Mary-Louise Parker.
várható hazai premier: nyár-ősz (uip)

7.19.
> turbo
A DreamWorks Animation megszaporázta lépteit: júliusban második, de még nem utolsó 2013-ra szánt munkájuk kerül terítékre. A Turbo egy sebességre vágyó csiga története, és egy ilyen különc figurával, aki még jópofa állatka is egyben, aligha lehet rossz lóra tenni. A film ötlete a rendező, David Soren fejéből pattant ki, és a gyártó olyannyira bízik a sikerben, hogy már egy kapcsolódó televíziós sorozat munkálatai is folyamatban vannak. A Szörny Egyetem és a Gru 2. mellett tény és való, hogy felüdülés lesz egy minden ízében eredeti családi mozi (már ha a tanulságot is sikerül ennek megfelelően alakítani), úgyhogy a Fox bizakodva tekinthet a Verdák kifordított párjának jövője felé. A főhős hangját egyébként az R.I.P.D.-ben is főszerepet játszó Ryan Reynolds szolgáltatja, úgyhogy már most lehet gyártani a szalagcímeket arra az esetre, ha mindkét film nagyot szól. Az igazán nagyot szólás jelen esetben 200 millió dolláros amerikai bevételnél kezdődik.

7.26.
> farkas [the wolverine]
Az X-Men szereplőinek legpiacképesebb figurája ismét magánzóként tér vissza a vásznakra. A Kezdetek-sorozatról szóló elképzelések elég hamar dugába dőltek a Foxnál; Farkas 2009-es eredettörténete vélhetően nem hozta az általuk remélt szintet (180 millió dollár, igen gyors kikopással a mozikból), úgyhogy Magneto külön filmje helyett a komplett bagázs fiatalkorába kalauzolták el a nézőket az X-Men: Az elsőkkel. Tekintve, hogy az a film sem muzsikált valami fényesen, vészesen szűkülni kezdett az X-ek tere, ám egy ilyen ismert brandet nem lehet csak úgy magára hagyni, így hát továbbra is két fronton folyik történetük szövése. Farkas Az elsők folytatásában is feltűnik majd Hugh Jackman megformálásában, ám előtte még ebben a sequel/újragondolásban kell helytállnia ismét. A Farkast Christopher McQuarrie (Közönséges bűnözők, Jack Reacher), Mark Bomback (Száguldó bomba, Legdrágább az életed) és Scott Frank (Mint a kámfor, Szóljatok a köpcösnek!) írta, a rendezés pedig a magát már sok műfajban kipróbált James Mangoldnak jutott (A nyughatatlan, Kate és Leopold, Copland), 100 millió dollár feletti összegből gazdálkodva. A korábbiaktól eltérő megközelítés és a Japánban játszódó történet talán elég újdonságot szolgáltat a vegyes visszhangot kiváltó, négy évvel korábbi filmtől való elvonatkoztatáshoz, és legalább megismétli annak eredményét.
várható hazai premier: július 25. (intercom)

7.31.
> hupikék törpikék 2. [the smurfs 2]
Nem lehetett elkerülni a bombasiker (564 millió dollár világszerte!) Hupikék törpikék folytatását, úgyhogy egyszerűen tudomásul kell venni létezését. A Sony nagyjából már az első rész nyitóhétvégéjét követően bejelentette Aprajafalva lakóinak újabb kalandjait, mindjárt kettőt is, szóval ennek a(z egyelőre) középső fejezetnek lesz miért hajtania a kasszáknál. Az, hogy nemzetközileg ismételten veretes összeg születik, nem is kérdés, az már sokkal inkább, hogy a csöppet válogatósabb amerikaiak mennyire hajlandóak újfent kitenni magukat 100 perc kínszenvedésnek gyermekeik kedvéért. Olyan durva elpártolás nem várható, mint mondjuk a Garfield 2. esetében, de nem árt, ha a stúdió biztos állásra helyezkedik, és vészforgatókönyvet is ír arra az esetre, ha a 80 millió zónájában ragadnak a törpikék.
várható hazai premier: augusztus 1. (intercom)

8.2.
> 300: rise of an empire
2007 tavaszán a 300 lángra lobbantotta a mozikasszákat és bejegyzést követelt magának a 21. század popkulturális gyűjteményében. A Warner kéretlen helyzetbe került: nincs az az isten, hogy ne folytassanak egy képregényen nyugvó filmet, ami 210 millió dollárt kalapozott össze, ám –SPOILER!– az összes címszereplő elhalálozott a film végén, s az ilyesmi mindig komoly akadályokat jelent – de nem áthidalhatatlanokat! A megoldást egy elősztori elmesélése jelenti, jelen esetben pedig a spártai vitézek sajátos megjelenésű ellenlábasa, Xerxész került fókuszba. A Rodrigo Santoro által megformált figura csakugyan emlékezetes maradt az eredeti filmből, és a sikerben ugyancsak számottevű szerepet játszó látványvilág is könnyűszerrel megismételhető, így az artemisiumi hajósütközetet az ismert modorban felelevenítő akciófilm simán helytállhat (ami mondjuk 150 millió dollár felett kezdődik). A Zack Snyder társírói részvételével és produceri felügyeletével, illetve Noam Murro rendezésében készülő produkcióban fontos szerepben tűnik fel Eva Green és Sullivan Stapleton is.

8.2.
> red 2
Mivel még Lorenzo di Bonaventura producer várakozásait is felülmúlva 2010 őszén a RED című akció-vígjáték, aligha érhetett bárkit is váratlanul egy újabb rész elkészülte. Az eredeti szereplőgárdából majdnem mindenki (Bruce Willis, John Malkovich, Helen Mirren, Mary-Louise Parker) visszatér a folytatásban, az újonnan csatlakozók között pedig megtalálható Catherine Zeta-Jones, Neal McDonough, David Thewlis és Anthony Hopkins is. A közönség kifejezetten szerette a sztárokkal tűzdelt képregény-adaptációt, erre utal, hogy igen hosszasan időzött az élmezőnyben, lassan veszítve csak nézőiből hétről hétre, és még az Amerikában ügyködő külföldi újságírokat is elszórakoztatta, olyannyira, hogy legjobb filmnek jelölték a vígjátéki kategóriában. A pozitív emlékek jól jönnek, ám az első részt, illetve a Csatahajót és a Vakító fehérséget is jegyző forgatókönyvíró-párosnak ki kell tennie magáért, hogy maradjon a 90 milliós bevételi színvonal, vagy inkább a fölötti valósuljon meg, amit a Summit vélhetően kinézett magának a nyárra időzített premierrel. A rendezés ezúttal Dean Parisot, a Galaxy Quest - Galaktitkos küldetés direktorának jutott, aki bizonyosan eredményesebben él a lehetőséggel, mint Robert Schwentke az első rész esetében. Ahogy az előd, úgy a RED 2 sikerének záloga is az lesz, hogy a temérdek gyerekeket és fiatalokat megcélzó darab közepette elsősorban a felnőtt közönség figyelmére számít és nekik ígér felhőtlen szórakozást.
várható hazai premier: ősz (provideo)

red_2_small.jpg
8.9.
> elysium
A District 9 alkotója új sci-fivel jelentkezik, s az Elysium mindenben nagyobbnak ígérkezik az Oscar-jelölt elődnél. Egyrészt a megsokszorozódott (120 milliós) költségvetés, másrészt a történet spektruma is komoly ambíciókról árulkodik; utóbbi szerint 150 év múlva az emberiség két csoportra oszlik: a gazdagok a címbeli, egy nagyvállalat által létesített, a Stanford-tóruszhoz hasonló űrállomáson élnek, míg a szegények a túlnépesedett, elkallódott Földön tengődnek. Egy elysiumi kormányhivatalnok (Jodie Foster) nem riad vissza semmitől, hogy távol tartsa az alanti bevándorlókat, miközben egy volt fegyenc (Matt Damon) olyan küldetés főszereplőjévé válik, ami nem csak a saját életét változtathatja meg, hanem egyensúlyt hozhat a két polarizált világba is. A Sony ezüsttálcán kínálta a többiekénél vonzóbb ajánlatát Neill Blomkampnak, ami nem is csoda a District 9 sikere után, és minden adott ahhoz, hogy túlszárnyalja az új produkció a korábbit. A korábban márciusra időzített, ám az új Robotzsaru 2014-re halasztása után elfoglalt augusztusi premierdátum megegyezik a négy évvel korábbival; ha az élménybeli színvonal is marad, akkor az Elysiumot semmi sem gátolhatja attól, hogy augusztus hónap legnagyobb slágerévé váljon. A további szerepekben Sharlto Copley, Alice Braga, Diego Luna, Michael Shanks és William Fichtner láthatók.
várható hazai premier: nyár-ősz (intercom)

8.9.
> planes
A Verdák ötlete nyomán született a Disney műhelyében e repülős animációs film, melyet Amerikában eredetileg csak DVD/BD-s forgalmazásra szántak, ám december folyamán végül mégis a mozis bemutatónaptárban kötött ki. Bár a produceri székben John Lasseter ül, a Pixarnak nincs köze a projekthez, a gyártást a jobbára a home videós részleghez szokott DisneyToons végezte. Nagyjából sejthető, mire lehet számítani a nyár e sokadik számítógép generálta meséjétől, mégis, figyelembe véve a népszerű elődöt, a készítő részleg simán legjövedelmezőbb mozis nevezése fejlődhet ki a Planesből. Valószínűleg nincsenek túl súlyos elvárásai a forgalmazónak, de tekintve, hogy a folytatás már készül, azért a 100 millió dolláros határon nem ártana átröppennie.

8.9.
> we're millers
A Kidobós - Sok flúg disznót győz rendezőjének új vígjátékában egy fűtermesztő fickó (Jason Sudeikis) családot kreál magának, hogy biztonságos álca mögött szállíthasson át a mexikói határon egy nagyobb adagot termékéből. A felbérelt feleséget Jennifer Aniston játssza, de szerepet kapott Emma Roberts és Ed Helms is. Ha a humor legalább annyira a helyén lesz, mint a direktor említett, 100 millió dollár felett teljesített munkájában, akkor a We're the Millers képes lehet legalább a 2008 azonos időszakban elrajtolt Ananász expressz számait megismételni. Ha meg nem, a Warner akkor is pénzénél lesz, hiszen rejlik annyi a sztoriban, hogy kifejezetten gyenge fogadtatás mellett is meghaladja a 30 milliós költségvetést az észak-amerikai bevétel.

8.16.
> 2 guns
Mark Wahlberg és Denzel Washington külön-külön is jó befektetés egy bűnügyi filmben, ez 2012 elején kiderült a Csempészek és a Védhetetlen bemutatóját követően, így együtt, ráadásul a (késő) nyári szezonban pedig kifejezetten ütős párost alkotnak. A 2 Guns-ban egyikük egy drogelhárítási ügynököt, másikuk pedig egy tengerészeti hírszerző tisztet játszik, akiket egymásra állítanak, lévén mindkettőjüket úgy tájékoztatják, hogy a másik a maffia pénzét lopja. A Steven Grant képregényalbumából készülő film 90 milliós büdzséjét egy seregnyi cég finanszírozza és a Universal forgalmazza, míg a rendezői feladatokat a Csempészekkel (anyagilag) bizonyított Baltasar Kormákur látja el. Ezzel a felállással lényegében azon múlik minden, hogy egy hatásos előzetest szabjon össze a marketingosztály, és akkor a Védhetetlenhez hasonlóan Washington ezúttal sem áll meg 100 millió alatt.

8.16.
> percy jackson: sea of monsters
Újabb fejezet nyílik a Percy Jackson és az olimposziak filmes inkarnációjában. A Szörnyek tengere című második kötetet feldolgozó filmben a címszereplő és barátai az aranygyapjú keresésére indulnak, hogy annak segítségével megakadályozzák lakóhelyük szörnyekkel való eláradását. A görög mitológia megint kap egyet a hátsójába, ám a célközönség érdeklődőnek mutatkozott a jelenkor és az ókor találkozójára, hiszen a Villámtolvaj 2010 februárjában több mint 30 millió dollárral kezdte meg pályafutását az amerikai mozikban, világszerte pedig 200 millió fölött végzett. A költségvetés akkor 95 millió dollár volt, ennél minden bizonnyal csak többet költhetett a Fox a folytatásra, amit ezúttal 3D-vel felvértezve prezentál. Chris Columbust Thor Freudenthal, a Kutyaszálló és az Egy ropi naplója direktora váltja a rendezői poszton, a fiatal főszereplők pedig hiánytalanul jelen vannak ezúttal is. Az augusztus végi premier szokatlan egy nagy reményű családi mozi esetében, de éppenséggel működhet is. A Szörnyek tengere nem árt, ha megismétli a Villámtolvaj szereplését Észak-Amerikában, ami azért igényel némi erőfeszítést, főleg az előzetest összeollózók részéről, de a világ többi részére úgyis nagyobb tételben lehet majd számítani, mint előzőleg.

8.23.
> a végzet ereklyéi: csontváros [the mortal instruments: city of bones]
A Sony stúdió Cassandra Clare regénysorozatának adaptációjával igyekszik betölteni az Alkonyat által hátrahagyott űrt. A végzet ereklyéi első kötete 2007-ben jelent meg; fantasztikus teremtményeit félangyalok képezik, s története sem olyan egy helyben állás, mint a Twilight Sagáé, hiszen főhősnője küldetésre indul, méghozzá anyja kiszabadítására. Ez a mozgalmasság komoly előnyt jelent a vetélytásakkal szemben, a nyár végi premier azonban szokatlan húzás egy ilyen felső kategóriásnak tűnő versenyző esetében. Ha addigra még nem lesz elegük a fiataloknak a sok természetfeletti románcból és hajlandóak bemagolni másfél tucat ákombákomos szereplőnevet, akkor az Érzéki csalódás és A rózsaszín párduc 2. rendezőjének filmje akár győztesen is kiemelkedhet ebből a heves fantasyadaptáció-háborúból.
várható hazai premier: augusztus (provideo)

9.6.
> riddick
A Pitch Black - 22 évente a sötétség éppen annyi zöldhasút gyűjtött 2000 elején, hogy érdemes legyen megkísérelni egy folytatást hozzá (vagy csak Vin Diesel és David Twohy volt nagyon rámenős). A sötétség krónikája új forgalmazónál, új pozícióban (nyár), teljesen új koncepcióval és meghatványozódott költségvetéssel érkezett meg 2004-ben, ám ambícióihoz nem tudott felérni és alaposan alulteljesített a pénztáraknál. A rendező és legfőképp a főszereplő azonban ezek után sem mondott le végleg Richard B. Riddick figurájáról, és ha majdnem egy évtizedbe is tellett, de elkészült az újabb felvonás a krónikákból. A Riddick visszatér a gyökerekhez: alacsony költségvetés (38 millió dollár) és a címszereplőre helyezett fókuszpont megszabadítja a filmet a terhektől; az ősz kezdetére belőtt premier is azt érzékelteti, nem vár a Universal galaktikus méretű bevételeket. Igazi teszt lesz ez Diesel figurája népszerűségének: a büdzsé szintje alapelvárásként merül fel, de végső soron A sötétség króniákája 57 milliós amerikai bevétele sem olyan elérhetetlen.

riddick_small.jpg
9.13.
> i, frankenstein
Kevin Grevioux, az Underworld-széria egyik oszlopos alkotótagja saját képregényalbuma alapján írta (a rendezést is magáénak tudó Stuart Beattie-vel) ezt az említett természetfeletti horrorhoz nagyon hasonló filmet, melyben Frankenstein doktor teremtménye –felvéve kreátora nevét– keveredik két halhatatlan klán háborújába egy ősi városban. A címszerepet Aaron Eckhart játssza, de Bill Nighy is a feltűnik egy olyan szerepben, ami vélhetően erősen emlékeztetni fog Underworldbeli figurájára. A Lionsgate és a Lakeshore valószínűleg nem is vár mást, minthogy az I, Frankenstein megismételi a vámpíros-vérfarkasos mozi számait, azaz 50 millió dollár fölé jut, hogy aztán jöhessenek a folytatások.
várható hazai premier: valamikor (budapest film)

9.20.
> star wars II. rész: a klónok támadása 3D [star wars: episode II - attack of the clones 3D]
Ugyan 100 millió dollár második nekifutásra korántsem kevés, a Baljós árnyak februári, 3D-vel dúsított verziója alulmúlta a várakozásokat. Akit ez meglepett, az elfelejtette, hogy minden idők egyik legnagyobb filmes csalódásáról van szó, akit meg nem lepett meg, az azt felejtette el, hogy minden idők egyik legnagyobb filmsikeréről van szó. E kettő átlagolva tehát még így is kilenc számjegyű globális összeget jelent, szóval ha kicsit késlekedve is, de folytatódik az újabbik Star Wars-trilógia visszatérése a mozikba. A Fox részéről jó húzásnak tűnik, hogy pusztán két hetes késéssel mutatja be a II. és III. részt, hiszen A klónok támadása önmagában talán még kisebb érdeklődést váltana ki, mint a Baljós árnyak, ám az összességében módfelett kedveltebb A Sith-ek bosszúját közvetlenül megelőzve talán több szkeptikus rajongó lesz hajlandó befizetni erre is. A 2015-re várható újabb film bejelentése jól jött friss publicitást jelentett a franchise-nak, s ha a jövő év folyamán rendszeresen szállingóznak majd az újabb hírek az Episode V-ról, akkor a klónok bemutatója képes lehet megőrizni az Baljós árnyak miniesemény-jellegét, éjféli vetítésekkel meg mindennel, s megismétli annak 43 milliós amerikai –és 100 milliós globális– végződését.

9.27.
> derült égből fasírt 2. [cloudy with a chance of meatballs 2]
2009 szeptember végén a 3D-mánia még a maga bronzkorában járt, így a Derült égből fasírt pénztárcáját viszonylag könnyen pumpálták tele a nézők 125 millió dollárral, de a film önerejét is bőséggel kamatoztathatta, hiszen remek kritikai fogadtatásban részesült. A folytatás legfeljebb csak e utóbbiban bízhat már: az azóta eltelt pár évben gombaszám szaporodtak az animációs filmek, így még sorszámmal a cím után is nehezebb lett kitűnni, a 3D önmagában pedig aligha elég bármire is 2013-ban. A Sonynak tehát nagyon ügyesen kell felelevenítenie a korábbi epizódot, egyúttal meg kell győznie a közönséget, hogy valami újat is kínál a fasírt 2. Ez utóbbinak hiánya vezetett olyan címek alulteljesítéséhez vagy neadjisten bukásához, mint a Táncoló talpak 2. vagy a Kung Fu Panda 2. A cél azok után, hogy a Hotel Transylvania - Ahol a szörnyek lazulnak azonos időszakban 140 millió dollár fölött teljesített, nem valószínű, hogy kisebb lenne az első fasírt által meghatározott szintnél, de 100 milliónál mindenképpen magasabban van.
várható hazai premier: szeptember-október (intercom)

9.27.
> the tomb
Sylvester Stallone és Arnold Schwarzenegger újra úgy gyártja a filmeket, mintha a '90-es évek első, de legalábbis második felében járnánk. 2013 elején mindketten próbára teszik önerejüket, hiszen A feláldozhatók csapata nélkül kell az Erőnek erejével ill. a Bullet to the Head élén bizonyítaniuk. E két akciófilm különösebb érdekességet nem kínál főszereplőjén kívül, a szeptember végén érkező The Tomb azonban nem csak hogy ismét egyesíti a két akciósztárt, de sztorijával is hatni igyekszik a nézőkre: a mérnök Ray Breslin (Stallone) ártatlanul kerül az általa tervezett szuperbiztos börtönbe, és a szökésre szőtt tervek nem váratnak sokat magukra; segítségére cellatársa, Emil Rottmayer (Schwarzenegger) lesz. A Summitnak tehát lesz miből gazdálkodnia a marketinghez, egy mission: impossible szituáció; két feltételes húzónév együtt, ami A feláldozhatók be nem váltott ígéretével kecsegtet; illetve 100 millió dolláros látványelemek segíthetik meg az 1408 és A rítus rendezőjének filmjét ahhoz, hogy ne maradjon sokkal el az EX2 85 milliójától. Ehhez persze nem árt az erős visszhang, máskülönben 50-60 milliónál többet érő babér nem terem a The Tombnak. A további szerepekben Jim Caviezel, Vinnie Jones, 50 Cent, Amy Ryan, Vincent D'Onofrio és Sam Neill tűnik fel.
várható hazai premier: ősz (provideo)

folyt. köv.

Címkék

star wars sci-fi western disney fantasy denzel washington 300 sylvester stallone guillermo del toro comedy animation pacific rim johnny depp matt damon action hugh jackman aaron eckhart arnold schwarzenegger mark wahlberg jerry bruckheimer adam sandler wolverine coming soon sequel ryan reynolds x men dreamworks vin diesel riddick elysium percy jackson the tomb children movie 3d cinema neill blompkamp the mortal instruments

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr214980833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2012.12.25. 11:59:05

A Törpök animációja tudtommal a Sony Pictures Animation-é, nem az Illumination-é. Vagy rosszul tudok valamit?

Adam Van Helsing · http://helsing.blog.hu 2012.12.25. 12:00:02

sőt, a Hopp és a Gru 2 között volt még egy teljes animációjuk, a Lorax

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2012.12.25. 12:47:08

Már nehezemre esik fejben tartani ezeket (a nem túl érdekes) filmeket. Olvassa mindenki Loraxnak a Hupikék törpikéket, amíg ki nem javítom.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.26. 19:08:23

ebből is kapásból fél tucat érdekel!

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása