aeon flux

ready for the action now, danger boy?

trailer: zombiháború [world war z] (2013) Zalaba_Ferenc
2012. november 09. 06:59:17

Kategória: film 19 komment

A legnagyobb félszem ezzel az egésszel kapcsolatban nem az, amiről már hónapok óta pusmognak (a vállalhatatlan befejezés miatti újraforgatás, köze-sincs-a-könyhöz sztori, elhalasztott bemutató), meg nem is az, amivel a trailer trailer megtekintésekor szembesültem, hanem az, hogy itt van ez a két és fél perces montázs, és nincs benne egy valamirevaló közei a címszereplőkről. Kérdem én: PG-13-ra tetszenek hajtani, vagy csak a trailer kedvéért sunyítunk?

Címkék

trailer brad pitt marc forster disaster movie zombiemovie

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr94898250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilovebubbles 2012.11.09. 07:32:14

A könyvnek a 240. oldalánál tartok. A trailer eddig jobban bejön mint a könyv. Amúgy mi az a "vállalhatatlan befejezés", mi lehet az?

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.11.09. 07:44:45

@ilovebubbles: Azt nem verték nagydobra, de a stúdiónak nem tetszett a finis, amit Damon Lidelof írt, ezért berendelték Drew Goddardot (Ház az erdő mélyén), hogy írjon egy újat.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.11.09. 07:47:17

Akarom mondani: "amit Matthew Michael Carnahan írt", ugyanis Lindelof is időközben lett behozva a projekthez.

SoZi · https://www.facebook.com/SosGraphicDepartment 2012.11.09. 07:56:31

Szerintem a tréler miatt sunyítunk. Nagy durvaságra azért nem számítanék, nekem úgy tűnik a War of the Worlds hangulatát hozza majd. Azért az nem volt rossz.

De ezek még mindig hömpölyögnek...

K. Kálmán 2012.11.09. 08:22:10

Nem néz ez ki rosszul. Az utóbbi filmjeiből kiindulva Pitt pedig úgy lesz egyre jobb, ahogy öregszik, szóval én kíváncsian várom.

szkristof92 2012.11.09. 08:54:10

Na ez azért már decensebben néz ki, igaz a hömpölygés még mindig eléggé gázul néz ki és Marc Forster sem rendezett éppen jó dolgokat az elmúlt években.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.11.09. 09:02:50

@SoZi: Engem inkább a Legenda vagyokra emlékeztet, amely amilyen jól indult, olyan gagyi lett a végére. Az ilyen gumimumusokat látva szoktam átkozni a CGI-t...

Cseh Dániel · http://aeonflux.blog.hu/ 2012.11.09. 09:14:03

Nekem ezzel semmi konkrét bajom nincs, egész egyszerűen nem erre voltam felkészülve. Én azt hittem, hogy a World War Z egy egyszemélyesebb, csendesebb projekt lesz, valahol félúton a mélységesen alul értékelt War of the Worlds és mondjuk a The Road között, de erről az előzetesről minden eszembe jutott, csak ez nem. Az én bajom, majd legközelebb többet olvasok.

Csak azt nem értem, ehhez miért kell egy Brad Pitt, miért nem elég egy Marky Mark?

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2012.11.09. 09:22:07

A tetszővetítéseken állítólag a nézők majd elélveztek a film első 1- másfél óráján, viszont a végét kivétel nélkül mindenki pocséknak titulálta.

Ezért kellett a az új író. Remélhetőleg ha tényleg sikerült csiszolniuk a végén, akkor hátha jó lesz az egész film.

Zolika1212 2012.11.09. 09:31:28

PG13 vagy R lesz a film ?

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2012.11.09. 09:39:15

A trailerből ez nem nagyon derült ki. Még zombit is alig láttunk. De maga a trailer ettől még jó.

Lakat Barnabás · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2012.11.09. 10:58:13

A látottak alapján ez a film akár a Legenda vagyok előzménye is lehetne. :)

Gaudi 2012.11.09. 11:38:42

Engem nagyon zavar ez az "áradás" effekt. Vagy nevezzük hömpölygésnek, vagy akármi.
Nagyon bele tudom én élni magam bármilyen képtelenségbe, ezért szeretem a filmeket. A katasztrófafilmeket meg különösen komálom, de emberi testekkel ilyet... Elsőre is kicsapta a biztosítékot, most meg fel is adtam.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.11.09. 11:53:37

@Gaudi: Pontosan. Nyugodtan vádoljatok károgással, hogy megint ezzel jövök, de a Legenda vagyok első felében kitűnően megjelenített magányhoz képest elképesztő törést okoztak a másodikban megjelenő nikkelbolha-szerű zombi-vámpírok: egy csapat beöltözött ember sokkal jobb hatást ért volna el, mint ezek a szarul kivitelezett CGI-monszterek. Közben eltelt 4-5 év, és most is ugyanazt a szart látom. Ez engem is iszonyúan zavar.

Vektor. (törölt) 2012.11.09. 15:00:44

Műanyag vacak, amit akár Michael Bay is rendezhetne, ennyi jött le az előzetesből. Muszáj volt nekik ennyire eltérni a könyvtől? Tudom, hogy a könyv 100%-os átvitele a vászonra lehetetlen, de hogy miért csináltak belőle egy "Brad Pitt megmenti a világot" sztorit, az számomra érthetetlen.

Suha a büdös életben nem gondoltam volna, hogy ilyen irányba viszik el a történetet, a könyv alapján egy több szálon futó, nyomasztó katasztrófafilmet kellett volna készíteni, Black Hawk Down szintű csatajelenetekkel.

A zombik nevetségesen néznek ki, ajánlom nekik, hogy pillantsanak bele a The Walking Dead című sorozatba, ott tökéletesen alkalmazzák a számítógépes technikát és a maszkokat.

Anduril 2012.11.09. 15:50:52

@Vektor.: A könyv mozi formátumban megfilmesíthetetlen, mivel nincsen főszereplője (max. egy narrátora), epizódikus, amolyan TV-sorozat szerkezetű. Az olvasását követően egy "realista zombifilmet" tudtam volna elképzelni a leginkább, hiszen egyik legnagyobb érdeme éppen az, hogy milyen minden részletre kiterjedően, milyen valóságosan jeleníti megy egy lehetséges zombiapokalipszis hatását.

A trailert megnézve felmerül a kérdés, miért kellett ezt WW Z-nek elnevezni. Hacsak nem a militaris kidomborítás miatt, az tűnik közösnek egyedül eddig.

És bár igaz, hogy egy runner zombi jóval félelmetesebbnek hat első blikkre, mint egy walker, de a könyvben a walkerek és nagyon jól működtek.

A Legenda vagyok hatás sajnos nekem is beugrott, és egyelőre ez aggodalommal tölt el. Mert bár a Legenda vagyok szinte tökéletes filmélménynek indult egészen addig a pontig, amíg meg nem láttok, mik mozognak a sötétben.

Nostro · http://www.flickr.com/photos/terraflex/ 2012.11.09. 21:05:25

A trailer az hatásos lett, és engem a hömpölygés sem zavar itt. Abban az esetben főként nem ha konkrét egyedi zombikat nem is nagyon mutatnak majd, és mondjuk társítanak mellé egy olyan koncepciót ami az arctalan, engesztelhetetlen, tébolyult tömegről szól.
A zombik ütőképessége egyébként is azon múlik, hogy mennyien vannak. Tömegével jelennek meg mindenütt, és ha lassúak akkor végkép az az egyetlen fegyverük van, hogy sokan vannak és kitartóak.
A trailerből én azt látom, hogy zombizmusnak pont ezt a részét hangsúlyozzák ki, vagyis a mennyiséget. Ennek képi megjelenítése még soha sem volt ennyire konkrét és direkt. Ha jól csinálják, (elsősorban atmoszférára gondolok) akkor nem lesz ezzel gond szerintem. Bár kétségtelen, hogy itt a trailerben ez a hömpölygés elég hülyén néz ki :) de a film egészéhez sem tudjuk még kötni.
Árnyalt mondanivalót remélek, hiszen olyan metafórikusak a zombik.

Butch Coolidge 2012.11.10. 21:41:18

Ez egy szar első blikkre! Hömpölygő zombik lol. Annál a résznél mikor egymásra mászva akarnak átjutni a falon, az a rajzfilmes megoldás jutott eszembe amikor méhek rajban repülve üldözik a szereplőt és vicces alakzatokat vesznek fel.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása