aeon flux

ready for the action now, danger boy?

magyar box office: lazulás Takács Máté
2012. október 08. 16:51:51

Kategória: film 3 komment

A Hotel Transylvania - Ahol a szörnyek lazulnak nálunk nem rengette meg a kasszákat úgy, mint hazájában, de kedvező összeggel szerzett vezetést. Ezalatt Oliver Stone Vadállatokja tűrhető, ám nem sok vizet zavaró számokkal bérelte ki magának a toplista negyedik helyét, de azért jutott egy igazi meglepetés is a hétvégére: az MTVA bemutatkozó filmje, A boldogság sosem jár egyedül elismerésre méltó módon a második helyen nyitott.

hotel_transylvania_small.jpg

ÚJ FILMEK
A Sony animációs tevékenységének legnagyobb sikere hazánkban a Nagyon vadonhoz kötődik a 2006-os, azóta több DVD-re gyártott folytatást megért állatos kaland több mint 160 ezer magyart vonzott. Ez még nem az a szint, amivel a hazai forgalmazó InterCom maradéktalanul elégedett lehet, de mégis mérce lett belőle, mert ettől a példánytól eltekintve meglehetősen sajátos mesékkel próbálkozott a stúdió. A Derült égből fasírt például, térhatású és IMAX vetítései ellenére sem bírt gyökeret ereszteni a hazai porondon, pedig akkor még csak 2009-et írtunk, és a 3D filmeket vitt el a hátán. A családi mozizásnál azóta ez a tulajdonság alapfelszereltség, így a Hotel Transylvania - Ahol a szörnyek lazulnak még akkora látszólagos löketet sem kapott, mint a húsgombóc-eső. Szerencsére nem is volt rá olyan nagy szüksége, hiszen a szörnyes szálló története bírt önmagában akkora vonzerővel, hogy magabiztos, noha eseménynek nem minősülő bemutatkozást produkáljon. 33 millió forint gyűlt össze 24 ezer néző érdeklődésének köszönhetően, ami csaknem tízezerrel több eladott jegyet jelent, mint a fasírt idejében. Animációs mozikból nem volt hiány az utóbbi időkben és nem is lesz az elkövetkezendő hetekben sem, így kérdéses, mennyire tervezhet hosszú távra a 35 moziban vetített mese, de a 100 millió forint feletti bevétel azért borítékolható, és szerencsés széljárással a 100 ezer néző is megcsíphető, bár ezen ügyben a következő két hét fog végleges ítélettel szolgálni.

Ahogy az kritikánkból is kiderül, A boldogság sosem jár egyedül című francia romantikus film az MTVA első bevetése a filmvásznon, és meg kell hagyni, ahol tudták, nyomták a filmet (a hivatalos Facebook-oldalnak majdnem annyi kedvelője van, mint legutóbbi A Kaptár-filmnek), ráadásul még le is szinkronizáltatták. Ennek meg is lett az eredménye: majdnem 12 millió forinttal ezüstérmes lett a 20 moziban vetített produkció, ami a maga kategóriájában kiváló eredmény, és megnyugtató, hogy mikor Audrey Tautou csillaga kezd halványulni a magyar égbolton, Sophie Marceau-ra még lehet számítani, sőt. Remélhetőleg a jelenlegi 9 ezer néző legalább megnégyszereződik, és így a további terveit legalább ilyen lelkesedéssel valósítja meg a forgalmazó.

Ahogy nyáron Amerikában az ottani, úgy most nálunk sem fogta vissza magát a Vadállatok itt illetékes forgalmazója: 27 moziba juttatta el a UIP a film kópiáit, ami csak eggyel kevesebb, mint legutóbbijuk, a Ted kezdő moziszáma. Azt lehet mondani, Oliver Stone rendezése eléggé zsákbamacska box office-lehetőségek szempontjából, és itthoni eredményei is ennek megfelelően alakultak. Közel nyolcezer nézőjét nem szabad lesajnálni, hiszen egy több mint két órás, feliratos, erősen korhatáros, kultúridegen (jó, a fű talán nem az, de a mexikói setting igen) alkotásról van szó, amiben akadnak ismert, ám aligha kamatoztatható nevek. Persze a negyedik helyet érő 10,5 millió forint nem is túl meggyőző; talán nem fair ilyen régi összehasonlítással élni, de a kevésbé közönségbarát Traffic a maga idejében (ami nálunk 2002 májusa volt) bizony egy hét alatt ennek dupláját termelte ki  csak Budapesten, jóval alacsonyabb átlag-jegyár mellett. Stone legutóbb a Tőzsdecápák folytatásával nevezett, ami 67 millió forinttal fejezte be pályafutását. Ennek fele már kielégítő eredmény lenne jelen pontról a Vadállatok számára.

A több mint 40 moziban útjára indított Tüskevár nézettségéről és bevételéről nincs adat. A Cirko gondozta Barbara című német drámára 521 fő ült be, ami nem rossz eredmény, noha az e-cinemás terjesztésnek hála viszonylag sok helyen elérhető volt. A Szuez által istápolt Gázosra 114-en merészkedtek be.

KORÁBBI FILMEK
A vezető pozíciót a bronzot érőre cserélte a Looper - A jövő gyilkosa. A ProVideo sci-fije kedvező, 29,5%-os csökkenést regisztrált, noha alacsony szintről könnyű kicsit esni, nem mellesleg pedig a teljes top 10-ben ilyesmi százalékos változások találhatók. Bruce Willis és Joseph Gordon-Levitt hajszája 33 millió forintot ért eddig 25 ezer nézőnek, de remélhetőleg a következő, Cinema City-s rendezvénnyel megsegített hétvégén az első számú választás lesz sokak számára.

A Sammy nagy kalandja 2. szenvedte el a legnagyobb, noha így is csak 34%-ot jelentő csökkenést az élmezőnyben. A Big Bang animációs filmje nagyon gyenge számokat produkál, 48 mozi vetíti, ám 11 nap után csak 16 ezer nézőnél tart  messze az első rész nyitánya alatt.

VÉGSZÓ & AMI JÖN
A premierek összességében langyos szereplése elegendő volt egy 32%-os ugrásra az előző, éves mélypontot jelentő hétvégéhez képest, ám a top 10-re jegyet váltó 76 ezer ember még így is 2012 hetedik legalacsonyabb adata. Tavaly ilyenkor pontosan annyian fizettek be a Vasökölre, mint most a Hotel Transylvaniára, de a további helyezettek jobban szolgálták, így tízezer nézős hiány tapasztalható 2011 azonos víkendjéhez képest is. Sebaj! Ezen a héten a már futó filmek javíthatnak a Cinema City fesztiválja jóvoltából, míg az újdonságoknál az Elrabolva 2. tartja a frontot. Annyi bizonyos, hogy az első részt vaskosan felül fogja múlni a ProVideo bemutatója, ahogy teszi ezt a világ minden táján.

A TOP 10

# volt
#
film csüt-vas
Ft bevétel
változás Ft össz-
bevétel
össznéző
1 ú Hotel Transylvania - Ahol a szörnyek lazulnak
33,0m - 33,0m 24,262
2 ú A boldogság sosem jár egyedül
11,9m - 11,9m 8,885
3 1 Looper - A jövő gyilkosa
11,2m -29,5% 32,9m 25,279
4 ú Vadállatok
10,5m - 10,5m 7,905
5 2 Sammy nagy kalandja 2.
7,5m -34,0% 21,0m 16,054
6 3 Ted
7,3m -21,1% 219,0m 178,173
7 4 A Kaptár: Megtorlás
6,2m -30,4% 84,3m 55,039
8 5 The Expendables - A feláldozhatók 2.
5,9m -27,0% 160,1m 126,316
9 6 Step Up 4: Forradalom
4,7m -30,3% 69,8m 49,453
10 7 A Bourne-hagyaték
4,0m -32,6% 70,7m 54,156

 

Kövess minket Facebookon!

aboldogsagsosemjaregyedul.jpg

Címkék

box office comedy animation oliver stone intercom romance sophie marceau mtva eurocinema magyarvalosag children movie 3d cinema uip duna film french cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr324826984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.08. 17:07:33

Azt hiszem, elég sokat elárul a Sophie Marceau-filmről és az MTVA remek marketingkampányáról az, hogy még a vidéken élő, moziban kb. másfél évtizede nem járt szüleim is tisztában voltak azzal, hogy ez a film mi fán terem, ős ki fia, borja. A rendező itt turnézott Magyarországon, és alig volt olyan beszélgetős műsor, ahová ne hívták volna meg, szóval bravó.

Takács Máté · http://aeonflux.blog.hu 2012.10.08. 17:15:28

@Zalaba_Ferenc: A Teleholdban hetek óta benne volt a film plakátja, szóval tényleg oda nyúltak, ahova ezzel a filmmel kellett: a nem (sokat) mozizókhoz. Én is emelem kalapom.

-creeper- 2012.10.08. 17:46:56

Arról nem is beszélve, hogy az mr1-en és mr2-n éjjel-nappal megy a reklámspot a mai napig, már betéve tudom az egészet (és egyszer egy beszélgetős műsort is elcsíptem).

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása