Az éhezők viadala negyedik hete zár el mindenkit a vezető pozíciótól. A szupersikeres film mögött a The Three Stooges és a The Cabin in the Woods tölti ki a dobogót, jó eredményekkel, ellenben Luc Besson új produkciója, a Lockout már a startkor a süllyesztőbe jutott.
Az éhezők viadala negyedik hete zár el mindenkit a vezető pozíciótól. A szupersikeres film mögött a The Three Stooges és a The Cabin in the Woods tölti ki a dobogót, jó eredményekkel, ellenben Luc Besson új produkciója, a Lockout már a startkor a süllyesztőbe jutott.
A The Three Stooges című vígjáték három főhőse olyan figurák, akik még az 1930-as években bukkantak fel rövidfilmekben, majd sorozatokban, filmekben is megfordultak az évtizedek alatt, fenntartva népszerűségüket, úgy tűnik, a mai napig. A Farrelly fivérek forgattak most mozifilmet Moe, Larry és Curly triójáról, akik egy gyilkossági ügyet igyekeznek felgöngyölíteni. A meglehetősen szokatlan, ismeretlen színészekkel készült komédiáról a forgalmazó 20th Century Fox jól tudta, hogy rosszul is elsülhet, így 10 milliónál többet nem mertek nyíltan elvárni tőle a premier hétvégéjére, noha az igen széles, csaknem 3500 mozira kiterjedő bemutató másról árulkodik. Az igazság valahol a kettő között leledzik: a filmre 17 millió dollár értékben fizettek be az amerikai nézők, tehát jól vizsgázott a 30 millió dolláros produkció, nem mellesleg a legjobb startot kanyarították a rendezőpárosnak a több mint tíz évvel ezelőtti A nagyon nagy ő óta. A kritikusokat ugyan nem különösebben győzte meg a The Three Stooges, azért sokkal rosszabbul is alakulhatott volna helyzete 43%-os és 5,1 pontos Rotten Tomatoes-értékelésnél. Mivel inkább a fiatalok kedvére való filmről van szó, hiába ismerik az alapanyagot az idősebbek is, a gyors elpártolás nem lenne meglepő - akiket a poszter a három idiótának kinéző fickóval nem győzött meg elsőre, azokat alighanem a későbbiekben sem lehet rábeszélni a megtekintésre. 50 millió dollár körül zárhatja pályafutását a The Three Stooges, ami már elég egy folytatáshoz is.
2009-ben vették fel a The Cabin in the Woods című horrorfilmet, ám csak most jutott el a vásznakig, mivel az MGM csődeljárása kényszerűen jegelte, mígnem a Lionsgate lecsapott az ugyancsak 30 milliós projektre. Akárcsak a fentebbi film, jelen produkció is sajátosnak számít még saját műfaján belül is: meta-momentumokkal tarkított, gyakran komikus hangvételű hibrid, amit egyes kritikusok nem átallottak a Gonosz halott 2.-höz mérni, Roger Ebert pedig a horrorrajongóknak összerakott, megoldandó rejtvényhez hasonlította Drew Goddard filmjét, aki korábban a Buffy, a vámpírok réme az Angel, az Alias, a Lost - Eltűntek egyes epizódjai és a Cloverfield forgatókönyvéért felelt, ezúttal pedig Joss Whedonnal együtt vetette papírra a produkciót. A film nyitányát illető prognózisok, figyelembe véve, hogy a megszokottól eltérő horrorok ritkán teljesítenek igazán jól, inkább 15 millió tájékára, semmint 20 millióhoz közel szóltak, és egyébként ennek megfelelően is alakultak a dolgok: 15 millióval harmadik helyen futott be a The Cabin in the Woods. Tekintve, hogy egy nagyon éltetett moziról van szó, akár a tavaly ilyenkor remek futást élvezett Insidious-hoz is mérhetnénk esélyeit, azonban a helyzet valamiben nagyon különbözik: ha lehet alapozni a nyitónapon megkérdezett nézők véleményére, a közönség nagyon nincs megelégedve a látottakkal, erre utal legalábbis a C, vagyis közepes, ám valójában közepesnél rosszabbnak minősülő CinemaScore. Ettől függetlenül kitarthat jobban, mint a zsánert képviselőktől elvárható, de 45 milliónál alighanem úgy sem jut messzebbre.
Luc Besson sok mindennel próbálkozik, egyebek mellett megalapította saját Hollywoodját Franciaországban, aminek termékei az amerikai kasszáknál rendre akadályokba ütköznek (egyetlen kivétel ez alól az Elrabolva volt). A Párizsból szeretettel és a Colombiana után az akcióhoz sci-fit társított a mindenható író-producer, s a kezdő Stephen St. Legerrel és az eddig operatőrként tevékenykedő James Matherrel megrendeztette a Lockoutot, melyben egy ártatlanul elítélt férfi (Guy Pearce) azt a feladatot kapja, hogy menekítse ki az elnök lányát egy csillagközi börtönből, ahol lázadás tört ki. Pearce nem Liam Neeson, de még csak nem is John Travolta, a kis látószögű sci-fikkel pedig csak bizonyos réteget lehet megfogni. A FilmDistrict nyilván tisztában volt ezzel, hiszen a 2300 mozival még annyira sem akarta megtéveszteni a nézőket, mint a közel 3000 filmszínházban bemutatott Drive-val tavaly ősszel. Most mondjuk nincs szó zsákbamacskáról; a kritikusok szerint Pearce erőfeszítései ellenére a Lockout sűrűn látott és üres nyúlása a hasonszőrű alkotásoknak. Ehhez mérten a 6 millió dolláros nyitány éppen helyénvaló, persze önmagában rém kevés még egy 20 millió dolláros film esetében is - és még a Fortress-re mutatkozott kezdeti érdeklődésnél is alacsonyabbat jelent.
Nem ment zökkenőmentesen az országos pályára állás a The Raid: Redemptionnek. A kritikailag méltatott indonéz akciófilmet a Sony Pictures Classics csaknem 900 moziba juttatta el az elmúlt hétvégén, ám a bevételi mutató csupán kicsivel haladja meg a milliós küszöböt. Ezzel a film 2,5 millióra növelte állását, így alighanem egy ideig nem próbálkoznak meg a forgalmazók külföldi nyelven hadováló akciófilmek széles körű terjesztésével, még ha az év egyik legjobbjának is kiáltották ki.
Az éhezők viadala 22 millió dollárral zárja negyedik víkendjét, összbevétele pedig 337 millióhoz ért - ezzel már kopogtat az öröklista első 20 helyezettjének ajtaján. Az Amerikai pite: A találkozó a nem túl acélos nyitányt követően erőteljesen visszaesett, így valójában csak néhány fokkal teljesít jobban, mint a tavaly tavaszi Sikoly 4. A Titanic 3D ellenben nem zuhant úgy össze a második hétvégén, mint a többi idei 3D-s újrabemutató, s így összesített bevétele 645 millió dollárra zárkózott fel. Ezalatt a 21 Jump Street - A kopasz osztag elérte a 120 milliót, az Utazás a rejtélyes szigetre pedig hatodikként csatlakozott a 100 milliósok táborába. Ez a hat igen nagy szám így, a nyári szezon kezdete előtt.
Egy évvel ezelőtt hasonló bevételi forgalmat bonyolított az élmezőny. Minden premier hozta a tőle elvárhatót, noha a szinten tartás továbbra is Az éhezők viadala érdeme. A következő hétvége ugyancsak nem ígér box office-szempontból izgalmas darabot: a trónfosztásra legjobb esélye a Szerencsecsillag című Nicholas Sparks-adaptációnak nyílik. Jól teljesíthet a Think Like a Man című afro-vígjáték is, a Disney pedig minden bizonnyal további érdeklődés-csökkenéssel szembesül majd a Föld napjához időzített Chimpanzee-vel a korábbi esztendők hasonló darabjaihoz képest.
cím | becsült moziszám | első hétvége-előrejelzés
Chimpanzee | 1500 | $6,000,000
Szerencsecsillag | 3000 | $21,000,000
Think Like a Man | 1800 | $16,500,000
01. (1) The Hunger Games ($21.5m/$337.1m)
02. (ú) The Three Stooges ($17.1m/$17.1m)
03. (ú) The Cabin in the Woods ($14.9m/$14.9m)
04. (3) Titanic ($11.6m/$645.2m)
05. (2) American Reunion ($10.6m/$39.9m)
06. (5) Mirror Mirror ($7.0m/$49.5m)
07. (4) Wrath of the Titans ($6.9m/$71.3m)
08. (6) 21 Jump Street ($6.8m/$120.6m)
09. (ú) Lockout ($6.3m/$6.3m)
10. (7) The Lorax ($3.0m/$204.5m)
(hivatalos becsült adatok)
kapcsolódó írások
e hétvége korábban: 2011 | 2010 | 2009 | 2008