aeon flux

ready for the action now, danger boy?

díjszezon 2011: reakció az oscarra Németh Barna
2012. január 25. 08:10:05

Kategória: 43 komment

Ha mindenki lehiggadt és megemésztett minden kategóriát, nézzük meg egy kicsit közelebbről, mi is történt itt ma délután. Nem kell megijedni, nem fogom végigelemezni a listát – mert ha más díjakkal nem teszem, miért pont ezzel tenném? Az Oscar csak egy díj a sok közül, még ha a média mást is állít. Talán puccosabb, talán jobb a marketingje, de közelebbről megnézve láthatjuk, az Akadémia az ég világon semmi értékeset nem tett hozzá az egész éves díjszezonhoz.

Ha mindenki lehiggadt és megemésztett minden kategóriát, nézzük meg egy kicsit közelebbről, mi is történt itt ma délután. Nem kell megijedni, nem fogom végigelemezni a listát – mert ha más díjakkal nem teszem, miért pont ezzel tenném? Az Oscar csak egy díj a sok közül, még ha a média mást is állít. Talán puccosabb, talán jobb a marketingje, de közelebbről megnézve láthatjuk, az Akadémia az ég világon semmi értékeset nem tett hozzá az egész éves díjszezonhoz.

A némafilmes fesztiválról fesztiválra bizonyította rátermettségét és a kritikusok díjain keresztül itt is helyet talált magának. De anélkül, hogy mindegyikhez leírnám majdnem ugyanazt, legyen elég annyi, hogy sem Az élet fáját, sem A leleményes Hugót, sem a Pénzcsinálót, sem az Utódokat de még csak az Éjfélkor Párizsbant sem az Oscar találta fel/meg. Ezek a filmek hónapok óta ott keringenek a köztudatban és gyűjtik az elismeréseket Amerikában és a világ más országaiban egyaránt. Aztán ezeken kívül ott volt A segítség, ami kirobbanó sikere, kiváló színészgárdája, na meg kemény Oscar-mozi mivolta révén került fel a térképre. Szóval eddig semmi újdonság, aki eddig is figyelt, nem lepődött meg.

De vessünk egy pillantást arra, amit viszont Oscar talált fel: a Hadak útjánra és a Rém hangosan és irtó közelre. No kérem, szépen, mielőtt a többi kategóriából is kiszedném a „nagy Oscar-felfedezetteket”, gondoljuk csak át, honnan is jöttek ezek. Fesztiválról? A kritikusoktól? Nem, nem, a helyes válasz: az elvárásból. Emlékeztek még a Broadcast Film Critics Association díjátadójára? Ők maguk is lepontozták ezeket a filmeket, aztán mégis betették őket a jelöltjeik közé. De ha nem is igazán tetszettek nekik, akkor miért csinálták ezt? Sajnos mást válaszom nincs, mint hogy befolyásolni akartak, és teljesíteni az Oscar-elvárásokat. A rém hangos 9/11-es tragikomédiáról most nem beszélnék, az menjen egyenesen a szégyenfalra mint első jelölt 50 alatti kritikai átlaggal, de a Hadak útján esete bőven elég lesz példának.

Spielberg filmjét már akkor mindenki Oscar-esélyesnek tartotta, amikor még egy kockát sem forgattak le belőle, mert hát mégiscsak Spielberg, meg háborús eposz. Aztán valami mondvacsinált ürüggyel eltolták a puccos bemutatót és a média még hangosabban kiabálta a hülyeségeit. Végül csak levetítették a kritikusoknak, akik nem utálták ugyan, de találtak nála minimum harminc jobb filmet 2011-ben. Ezek után mi szerepelt az újságokban? "A Hadak útján nagy Oscar-esélyes". Később jöttek a szakszervezetek és egyik a másik után hagyta ki jelöltjei közül a filmet, de Spielberg még mindig Oscar-esélyes volt annak ellenére, hogy nép sem özönlött rá olyan nagyon. És itt vagyunk, a Hadak útján Oscar-jelölt, mert Spielberg rendezte és mert háborús eposz. Ez még nem is lenne baj, mert azt jelölnek, amit akarnak, de az ezzel küldött üzenet káros, és az Akadémia fejlődésében is hatalmas visszalépést jelent.

Az elmúlt évek alatt kicsit rendeződött a viszony a filmes sajtó és az Akadémia között, aminek legfőbb oka az volt, hogy az Oscar közönségdíjból elkezdett szakmai(bb) díjjá válni – amit az elnök fennhangon hirdetett is. Már beszéltem róla máskor, most nem mennék bele a sok összetevőbe az interneten keresztül a megváltozott nézői igényeken át a szakszervezeti törekvésekig, de ez az év még a tavalyinál is nagyobb visszalépés a régi típusú Oscar felé. Mert mit üzen az Akadémia? Csináljatok rossz/közepes filmet, csak teljesítsétek az elvárásokat és bumm, tiétek egy jelölés. A dokumentumfilmes brancs ugyanez pepitában, az idegen nyelvű filmekre szavazók pedig egyre rosszabbak. Ez utóbbiak szinte már nem is engednek jelölés közelbe senkit, aki nem amerikai módra tálalja a multikultit vagy a holokausztot. Ez pedig azért bosszantó, mert az elmúlt pár évben látni lehetett az alagút végét – ami egyébként a televíziós közvetítésnek is jót tett: tíz éve még 1,8 millió dollárt lehetett kérni fél percnyi reklámért a nagy show ideje alatt, amit sikerült letornázni 1,3-ra. Számoljátok csak ki, egy háromórás műsor alatt, óránként 18 percnél mennyi pénz az. Idén – a közelmúlt tendenciái miatt – sikerült visszamászni 1,7 millióra, amit az Akadémia így hálál meg.

Egyébként ez a fordulat már tavaly is érződött. Sosem voltam nagy rajongója az Eredetnek, de Nolan mellőzése hasonlóan rossz üzenet volt, mint ahogyan Hooper díja is. Lehet, hogy rosszul gondolom, de egy ilyen Akadémiának, ami a „legjobb” kitételt alkalmazza és az egész világ moziközönségére befolyással van, talán illene összhangot találnia a közönség, a szakmaiság, és a  korszellem között. Félre ne értsen senki, itt nem a hagyományos filmekkel van gond, hiszen A leleményes Hugo, a Pénzcsináló vagy A némafilmes is az. Csakhogy van egy kis különbség ezek és az olyasmik között, mint például A szív bajnokai, a Rettenthetetlen, az Árvák hercege vagy akár a Hadak útján: az előző csapat alkotói megpróbáltak kihozni a filmekből valami többet, valami merészebbet, valami modernebbet, valami mást; míg az utóbbiakban nincs más, csak hagyományos megfelelni vágyás. És amíg az Akadémia ezek mellett teszi le a voksát, addig nem kapnak díjat a Kubrickok, a Hitchcockok meg az Altmanok. És ez baj.

De nem ragozom tovább, mert születtek itt szép és kellemes dolgok is: az animációs csapatot nagy dicséret illeti a bátorságért, hogy messzebb tudtak nézni a Dreamworks-Pixar tengelynél. Jó látni, hogy a forgatókönyvírók még mindig az Akadémia legelhivatottabb tagjai, az pedig hab a tortán, hogy a hangmérnökök és hangvágók ezúttal nem mindenféle robbanásokkal tuszkolták tele a két kategóriát.

Az olvasóktól pedig azt kérném, hogy ne csak az Oscaros írásnál szülessen 100 hozzászólás. Annyi jó esemény van, érdemes azokra is odafigyelni, főleg hogy ugyanaz a célunk: jó filmeket felfedezni és nézni. Rajtunk nem fog múlni, idén is beszámolunk mindenről:)

Címkék

oscar velemeny hollywood spielberg dijszezon dijszezon 2011

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr684541372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

davdav 2012.01.25. 08:31:17

Vicc az egész Oscar díj, le vannak osztva a lapok nagyon-nagyon jó előre, ahogy a Hadak útjával érzékelteted is. Kukába az egésszel! Fiatalabb koromban még néztem, rácsodálkoztam a hírességekre, de ma már ez sincs... évek óta nem nézem, nem is érdekel... Olyan filmeket nominálnak, hogy néha úgy érzem másik bolygón élek... (tudom ez az én bizonyítványom:)) A némafilmes? A leleményes Hugo? Mi???

Ismeretlen_233610 2012.01.25. 08:41:28

Tanulságos írás. Bátyámmal tegnap épp erről beszélgettünk, és ugyanez fogalmazódott meg a fejemben; az Oscar is csak egy díjátadó. Igen, a legismertebb, a legnépszerűbb, és én is csak ezért maradok fent évente egyszer egész éjszaka, de ez nem azért van, mert annyira jó, hanem mert show. Nem az egyetlen, de azért a Golden Globe más tészta... Ha lenne a cannesi vagy velencei filmfesztiválnak is TV műsora, azért még szívesebben fent maradnék, de nincs. Ettől függetlenül az Oscar kicsit olyan, mint a hazai filmes lapoknál a VOX... Fogy, szeretik, olvassák, mindenki tudja, mi az, de egy szint felett már nem nyom sokat a latba. (És ezt remélem, Dudás Viktor is olvassa, mert tegnap az RTL Híradó alatti 14 másodpercében sem hozta a jobbik formáját a tisztelt "filmszakértő" úr...)

Ismeretlen_97684 2012.01.25. 08:41:54

Mindig elképzelem, h 85 éves öregapámnak, aki utoljára a Ben Hurt látta moziban, mely filmnek tetszenének a felhozatalból - na, azok lesznek az Oscar jelöltek :)

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 08:56:11

félOFF: Today's nomination is a huge boost of encouragement for the hundreds of dedicated cast and crew that have created such a beautiful film. I am deeply proud of what we have achieved together and honored by the Academy with this recognition." - Jennifer Yuh Nelson, Director, "Kung Fu Panda 2" "I woke up to a text and thought, 'Am I still dreaming?' What an absolute honor to be nominated. Thank you to the Academy on behalf of the entire cast, crew, our swashbuckling cat and his boots! This is beyond a thrill...and I'm pretty sure I'm awake." - Chris Miller, Director, "Puss in Boots" “It is an incredible honor to be nominated this morning. We set out to do something different with RANGO, and this distinction is a testament to everyone who tirelessly dedicated themselves to creating our neurotic lizard. Rango was looking for an audience who shared his love of cinema and I’m humbled that he found one. It has been a remarkable journey, and one that I am grateful to sharewith our entire creative team, Paramount, and all of the virtuosos at Industrial, Light and Magic.” Gore Verbinski, Director "Rango" “Huge congratulations to everyone involved with RANGO, especially Gore Verbinski who made such a unique and original film.” Graham King, Producer

Ismeretlen_180758 2012.01.25. 08:56:40

Ezt még tegnap írtam és most látom, hogy jóval finomabb voltabb velük, mint az amerikai lapok. Az angolokról meg ne is beszéljünk, azok őrjöngenek Fassbender és Tilda miatt. Egyébként újra elkezdődött, amiről beszélek. A nagy Gatsby és a Pi élete természetesen már most Oscar-esélyes. Tisztelem és szeretem Ang Lee-t és Baz Luhrmant is, de miért kell ezt csinálni? A színészeknél ugyanez. Bichirt mindenki látta, mert az ő filmje ment ki először screenerbe. Jól el is foglalta Shannon, Fassbender és vagy három másik helyét. Glenn Close pedig egy fantasztikus színésznő, akinek már rég nyernie kellett volna a Veszedelmes viszonyokért. Akkor ugye azért vesztett, mert a szívükre hallgattak, most meg azért jelölik, mert a szívükre hallgattak. Csak közben kihagytak miatta olyanokat "akik tényleg jól játszottak" (az Entertainment Weekly megfogalmazása). Max von Sydow detto, az egyik legnagyobb élő színész, erre száműzik a nagy öregeket kárpótló kategóriába (Alan Arkin, Jack Palance, Morgan Freeman) egy szánalomjelöléssel.

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 08:59:59

Limupei csak nem tud leszállni a War Horse-ról, amiben az a legszomorúbb, hogy még nem is látta. Persze, a trailer alapján valóban tipikus Oscar-étekről van szó, de azért kissé kilóg a sorból: a példaként említett filmek (The Blind Side, Braveheart, etc.) valóban a régi könyvet követő, széles érzelmeket valló filmek, de mind-mind a kor szellemének megfelelően aktualizált darabok (gettószökevény, realista harcok, stb.), ellenben a War Horse semmiben nem kíván naprakész lenni - teljesen olyan, mintha 70 évvel ezelőtt forgott volna (természetesen nem elavult technológiával felvértezve), narratívát, tanulságot, stb-t beeértve. Épp azért van olyan bátor film, mint a The Artist vagy a Hugo, ami ugyebár hasonló szellemben készült.

Ismeretlen_180758 2012.01.25. 09:06:04

Nem a War Horse-ról nem tudok leszállni, hanem az elvről (lásd 5. komment). Minek jelölnek olyat, aminél van jobb is? Az a nevük, hogy Academy of Motion Picture ARTS and Sciences. Akárhogyan is gondolkodom, az ilyen Blind Side-okban nem bírom felfedezni az "artot". A némafilmes: 2011-ben csinál egy fekete-fehér némafilmet, hogy tisztelegjen a mozi hőskora előtt. Hugo: 2011-ben csinál egy 3D filmet, amivel tiszteleg a régi filmek előtt. War Horse: 2011-ben csinál egy régivágású filmet a régivágású értékekről. Ez nem a jelen filmje, hanem a múlté. Ha már ARTS, akkor ezt hívják epigonnak:)

Ronin 2012.01.25. 09:06:10

Kifeküdtem, amikor valamelyik orgánum azt írta, hogy a War Horse egy "masterpiece". Aha, persze.

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 09:08:58

7: A The Blind Side szerintem is szar (demagóg, konfliktuskereső mese, és A VALÓSÁG IHLETTE!). :) A szórakoztatás is művészet, főleg ha színvonalasan művelik. :)

Ismeretlen_180758 2012.01.25. 09:09:58

Ja, és direkt nem írtam bele a Gladiátort. Mindenki tudja, hogy állok vele, de abban legalább megvolt az a plusz, hogy felrázzon egy halott műfajt.

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 09:10:59

5: Ezt hívják kárpótlásnak. :) Russell Crowe-t nem jelölték az LA Confidential-ért, díjazták a Gladiatorért, Paul Giamattit nem jelölték a Sidewaysért, jelölték azért a bokszos filmért, aminek nem jut eszembe a címe, annyira jó volt.

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 09:11:37

10: Ööö, izé, ezt a felrázást szerintem már megtette előtte öt évvel a Braveheart.

Ismeretlen_180758 2012.01.25. 09:14:23

11: Látod, ez az. Egyszer kéne rendet tenni és utána nem volna baj. Egyébként nem minőségbeli problémám van (hiszen nem is láttam), ezért is hivatkoztam az Árvák hercegére. Az a film nekem tetszett, de egy ilyen helyen semmi keresnivalója nincsen. Olyan fals az egész, és ezt ők is nagyon jól tudják. Szinte már nincs olyan színész, akinek ne tudnál jobb alakítását mondani annál, amiért Oscart nyert.

Ronin 2012.01.25. 09:16:19

Az élet fája kaphatna egy Legjobb film szobrot (szerintem a legjobb a nomináltak közül), de sajnos nem fog, mert Malick-nek ez is olyan filmje, amilyen Malick-nek minden eddigi filmje volt, az pedig távol áll az Oscar-esélytől. Ha helyette viszont A némafilmes győzne, akkor arra egy szavam se lesz.

Ismeretlen_180758 2012.01.25. 09:16:43

12: Nem, az nem szandálfilm volt csak egy túlidealizált taneposzka, ami a művészethez legközelebb a maszkmesteren keresztül került:) És engem még csak nem is szórakoztatott, bár azóta néhányszor elővettük röhögni a sok demagógián:)

kekec 2012.01.25. 09:21:23

Az ízlésed szögesen eltér az enyémtől, viszont a cikk lényegét tekintve én is igazat adok neked: a reklámhadjáratokkal megtámogatott, ám nem maradandó mozik Oscar-halmozását én sem szeretem. Csak míg neked pl. a War Horse ilyen, addig számomra ennek kitűnő példája pl. A bombák földjén. Szóval én azt mondom, nem feltétlenül az újításokat kell díjaznia az Akadémiának. Lehet, hogy a Braveheart vagy a Titanic nem egy újító mozi, de ma is nagyon sok mozibarát kedvence, azaz maradandó, míg az említett A bombák földjén...hát... Szerintem nagyjából már mindenki elfelejtette.

Ronin 2012.01.25. 09:27:02

16: Igen ám, de A bombák földjén képes volt ezerszer többet adni annál, mint, hogy "Jaj, azért reklámozunk, mert Oscarra készülünk, vegyétek már észre, na!" Kb. mellőz mindenféle propagandista szarságot, amit Oscar bácsi lenyelne, ezért is örültem nagyon, amikor tarolt. Az utóbbi évek legjobb, legéletszerűbb amerikai háborús drámája, és arról sem vagyok meggyőződve, hogy mindenki elfelejtette volna, máig gyakran említik vagy hivatkoznak rá.

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 09:28:42

15: Azért merész dolog volt tőle abszolút nem PC módon bánni a homokosokkal - alig két évvel a Philadelphia után. :)

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 09:32:47

14: Szerintem már maga a jelölés is nagy dolog. Az ilyen dolgokban például nagyon szeretem az Oscart - erről a filmről maga a forgalmazó is lemondott: berakta májusra a blockbusterek közé, aztán elkezdte tolni a The Descendantsot, erre mi történt? Újra meg újra felbukkant a díjátadókon, és míg a Globe (ami egyébként sokkal szörnyűbb sz Oscarnál) figyelmen kívül hagyta, addig az Oscar nem, pedig minden, csak nem egy hagyományos értelemben vett Oscar-mozi. Épp ezért megkérdőjelezhető a "hagyományos értelemben vett Oscar-mozi" fogalma. :)

Ronin 2012.01.25. 09:38:48

19: Egy jobb díjátadón nemcsak jelölnék, nyerne is. Úgy fog ez járni, mint Az őrület határán, de ne legyen igazam.

Ismeretlen_180758 2012.01.25. 09:45:24

18:az nem újítás volt,hanem Gibson homofóbiája:-) De a lényeg: fontos a szórakoztató faktor, mert nyilván én sem szavaznék olyanra, amin elaludtam. De ezt nem lenne szabad minden fölé helyezni, főleg ha az az egyetlen érv a film mellett hogy szórakoztató. Ha meg ezt teszik, vegyenek fel új nevet. Az MTV-t sem bántja senki, mert puszta szórakozás alapján döntenek. Az akadémia viszont nem ezért van. Na de most kiszállok, mert mindjárt kezdődik Meryl:-)

Ronin 2012.01.25. 09:45:37

Ha meg már a Tree of Life-nál díjazni akarnak valamit, akkor az Emmanuel Lubezki operatőri munkája legyen. Úgy mesteri, ahogy van.

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 09:48:19

21: A filmvásznon felvállalt homofóbia azért elég újszerű dolog. :)

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 09:49:49

20: Járjon úgy! Jó, ha egy film Oscar- vagy egyéb-díjas, de az én szememben ez semmilyen minőségi befolyásoló tényezővel nem bír. A The Thin Red Line a mai napig az egyik legnagyobb kedvencem.

Ronin 2012.01.25. 09:53:37

Az én szememben sem jár minőségi befolyásoló tényezővel, de ha már egyszer annyira odavan érte mindenki, és jelölték is, akkor vegyék észre, és annak megfelelően honorálják. Hogy ezt nem így teszik már ki tudja, mióta, az az Akadémia baja. Mert mi az, hogy a Ryan közlegény megmentése az Akadémia szerint jobb? Dehogy jobb. Egy hatalmas giccseposz. A Szerelmes Shakespeare, mint Legjobb film... Nem láttam, de hogy Malick kettéhugyozza, az biztos.

R 2012.01.25. 10:16:15

Az Oscar csak az utókornak szól. Hogy amikor majd 50-60 év múlva a "hozzánk" hasonló, filmek iránt érdeklődő fiatalok megunták már a Transformers 56-ot, akkor keressenek valami jobb "régi" filmet. És melyikek közt fognak válogatni? Az Oscart nyertek közt. Mert azokról feltételezik majd, hogy ilyen távlatokból is érdemes megismerkedni a régebbi cuccokkal. Ennyit jelent a presztízs.

duwy 2012.01.25. 10:18:44

25: "Nem láttam, de..." Hát igen, akkor ideje lenne megnézni, ugyanis a Shakespeare in Love egy zseniális film, aminek a forgatókönyve az elmúlt 30 év egyik legjobbja. Malick neve meg azért nem mindig egyenlő az összes vetélytárs kettéhugyozásával (a The New World, annak ellenére, hogy nekem jobban tetszett az átlagnál, maximum egy 3 centis hóréteget lenne képes keresztülhugyozni...) És mondom ezt úgy, hogy a The Thin Red Line nálam minden idők 20 legjobb filmjének egyike :) Szóval én is az utóbbinak adtam volna az aranyszobrot, de Madden filmjénél is több, mint jó helyen van. A látatlanban véleménynyilvánítás meg gáz.

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 10:22:21

27: Egyetértek (OMG), mármint azzal, amit Malickról mondasz (*phew*): a The New Worldöt még nem sikerült végignéznem, pedig próbálkoztam...

Ronin 2012.01.25. 10:23:10

26: Szóljon az utókornak, csak egyáltalán nem szól jól hozzá. Régi filmet szerintem Transformers 56 nélkül is lehet keresni. És lehet, hogy eleinte azokból fognak válogatni, de majd idővel rájönnek, hogy voltak más jelöltek is, amikről szintén jókat hallanak, megnézik azokat is, és megtanulnak szelektálni feltételezés helyett. Attól, hogy az Oscar-díjasokat választják, még nem biztos, hogy jókat is választanak, nem véletlenül nem vagyok egyedül azzal, hogy bizony, nem mindig az arra érdemes film nyert.

Ronin 2012.01.25. 10:27:46

27: Nem fogom megnézni a Shakespeare-t, valahogy nincs szükségem az általa képviselt romantikára. És de, Malick bizony kettéhugyoz bárkit, ha az Oscar-mezőnyben vannak mellette. Az ő filmnyelve hozzájuk képest példátlan, Madden kismiska hozzá képest, és csak szeretne olyan lenni, mint ő. Az új világ pedig mozis és rendezői változatban is kettéhugyoz sok filmet, bőven nem csak 3 centis hóréteget hugyoz ketté, hanem mondjuk egy átlag indiánfilmet is. A látatlanban vélemény nyilvánítást meg ez esetben nem tartom gáznak.

Jack Skellington 2012.01.25. 10:32:32

Én a cikkíróval értek egyet, de kicsit sarkosabban fogalmazok...Az Oscar olyan, mint a szépségkirálynő választás! Tiszta politika. Mivel én hányok a politikától, így az Oscartól is. Amikor a legjobb díszletet megnyerte a Chicago a Gyűrűk ura előtt, az volt a végpont. Tavaly is csak Portman kisasszony miatt néztem meg...idén valószínűleg a főszerkesztő úr fog rávenni az Élet fája miatt, de előtte beveszek hányingercsökkentőt! Tintin helyett Csizmás, a kandúr? Most ez komoly? Elmente ezeknek a józan eszük? A többit meg leírtátok... Komoly baj van az Akadémiánál...s ha a jövő filmbarátai ezek között a filmek között fogják keresni a jó filmeket, akkor kurva sok mindenről lemaradnak, mint ahogy mi is lemaradnánk, ha a hazai bemutatókkal beérnénk...

Ronin 2012.01.25. 10:34:31

".s ha a jövő filmbarátai ezek között a filmek között fogják keresni a jó filmeket, akkor kurva sok mindenről lemaradnak, mint ahogy mi is lemaradnánk, ha a hazai bemutatókkal beérnénk..." Teljesen egyetértek. Nagyjából az én gondolataimat adtad vissza.

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 10:36:34

31: Szerintem tavaly sokkal több film jutott el hozzánk, mint azt megelőzően bármikor, és nem csak mennyiségben, ami egyébként szintén rekord volt, hanem minőségben is. Szóval van fény az alagút végén.

Last 2012.01.25. 10:40:00

16. A bombák földjént nem szidni! Az utóbbi X év legjobb háborús mozija. Mindenféle hatásvadászat és nagy monológok nélkül. Megérdemelten nyert.

duwy 2012.01.25. 10:51:00

30: Malick szerintem minden idők 5 legjobb rendezőjének egyike. Madden a 100-ban sincs nálam. Nem is azért működik annyira a Shakespeare, mert olyan jó a rendezése, hanem mert a forgatókönyve varázslatos (legfőképpen). Az, hogy te nem vagy vevő Shakespeare-re, még nem jelenti automatikusan azt, hogy Malick nagyobb filmet rakott le az asztalra. Ezt egyszerűen nem jelentheted ki, amíg nem láttad mindkettőt. A látatlanban véleményezés mindig, minden esetben helytelen. Ismétlem, szerintem is jobb a The Thin Red Line, de meg tudom érteni, hogy miért a Shakespeare-t díjazták. Vannak olyan elemei, amelyek a Malick-film fölé helyezik.

Ronin 2012.01.25. 11:14:28

36: Az, hogy én nem vagyok vevő Shakespeare-re, az azért van, mert nem bírom a stílusát (a filmét), és ha összehasonlítom Malick akármelyik filmjével, bizony, Terry filozófus mester bármikor nagyobb filmet rakott le az asztalra. Nem is véletlen, hogy nálam és nálad sincs Madden a 100-ban, míg Malick benne van a Top 5-ben. Ha valaki benne van nálad a Top 5-ben, de a 100-ban sincs, akkor nyilvánvaló, kit érdemes jobbnak tekinteni. A látatlanban véleményezésről meg annyit, hogy sajnálom, de a Shakespeare eddig sem érdekelt, most sem érdekel, és nagyon esélyes, hogy később sem fog. A látatlanban véleményezést pedig ezúttal sem bántam meg.

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 11:51:54

Kapcsolódó anyag: http://www.empireonline.com/features/2012-oscar-injustices

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 11:54:19

37: Két gond van csak vele: 1. a spanyolok nem az Almodóvar-filmet indították, az Arrietty-t csak idén mutatják be Amerikában (jövőre lehet jelölt :).

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 12:29:07

Cuki: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MXDDsJsoOcg

Ismeretlen_13025 2012.01.25. 12:39:09

most nem azért, de nem emiatt bővítették az 5-ös listát? Hogy beférjenek a War Horse-ok (érdekesen látta itt pár ember, a warezellenes oldalon:). Az egyetlen probléma ha nyer.

Ismeretlen_1068 2012.01.25. 12:52:53

40: Nem tudom, hogy rajtam kívül látta-e itt valaki, de én sajtóvetítésen találkoztam vele.

chris92 2012.01.25. 13:01:25

Remek cikk, ami jól összefoglalja hogy mi a nagy gond az Oscar-al. Egyszerűen megkövesedtek azok az elvarások, amikért jelölést lehet kapni és ezért a formabontóbb, bátrabb mozik esnek el a jelölésektől. de azért remélem egyszer ez megváltozik, a tény hogy Mallik jelölve van, már ad egy kis fényt az alagút végén.

Ismeretlen_180758 2012.01.25. 14:40:07

Jelölést sok mindenért lehet kapni, de a bátorságot nem igazán díjazzák. 40: Nem egészen ez volt a hivatalos indok:) De még ha ez is lett volna, egy rakás közönségfilmet találni 2011-ben, ami jobb fogadtatásban részesült. Super8, Harry Potter, A majmok bolygója vagy akár a Tintin, ha már Spielberg. A különbség annyi, hogy azok nem akartak fontosnak látszani. De ez már egy másik probléma, amiről szintén mindenki tud (egy csomó sorozatban és filmben gúnyolódtak már ezen), de azért a hagyomány maradt.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók