Nagyon úgy tűnik, román szomszédainknál is állandó beszédtéma az egészségügy. Aki látta a Lazarescu úr halálát vagy a 4 hónap 3 hét 2 nap című filmeket, az pontosan tudja, ott is ugyanaz a helyzet mint nálunk. Van bürokrácia, rengeteg várakozás, hozzá nem értés, aztán a végén vagy ellátnak, vagy nem. Vagy továbbpasszolnak egy másik orvoshoz, vagy nem – a beteg pedig vagy meghal, vagy nem. Nos, a Legjobb szándék ennek éppen az ellenkezőjét állítja.
Nagyon úgy tűnik, román szomszédainknál is állandó beszédtéma az egészségügy. Aki látta a Lazarescu úr halálát vagy a 4 hónap 3 hét 2 nap című filmeket, az pontosan tudja, ott is ugyanaz a helyzet mint nálunk. Van bürokrácia, rengeteg várakozás, hozzá nem értés, aztán a végén vagy ellátnak, vagy nem. Vagy továbbpasszolnak egy másik orvoshoz, vagy nem – a beteg pedig vagy meghal, vagy nem. Nos, a Legjobb szándék ennek éppen az ellenkezőjét állítja.
Filmünk főhőse (Bogdan Dumitrache) telefonon kapja a hírt, hogy édesanyja kórházba került. A férfi mint az őrült, vad telefonálgatásba kezd, hogy anyja a legjobb ellátást kapja a legmegfelelőbb kórházban, a legmegfelelőbb orvos kezei között; mert ahol most van, ott nem maradhat. A századik telefonhívás után (amit mind végighallgattuk) végre megérkezik a kórházba, ahol kiderül: anyja jól van, az ellátás jó és az orvos is rendes. De mivel nem úgy van az keleteurópaiéknál, a fiú tovább erősködik és keresi a legjobb megoldást, míg már mindenkinek az agyára megy.
Hát ennyi volna, és az ennyi alatt tessék azt érteni, hogy tényleg ennyi. Van egy alapszituáció, és azt ragozzák 100 percen keresztül. Mindenki beszél mindenkivel, mindenki próbál meggyőzni mindenkit, de a problémát se fajsúlyosnak, se komikusnak nem sikerül beállítani. Talán az abszurd jelzőt aggathatnánk rá, de annak sem az igazi, és még csak a régió elvárásaihoz sem illeszkedik. Ezek után pedig hiába tesz meg minden tőle telhetőt a főszereplő, a néző csak úgy elvan a hol jobb, hol rosszabb jelenetek között. Kár érte, mert ebből lehetett volna egy kelet-európai Robert Altman-film, de ezzel a sehova nem tartó forgatókönyvvel csak egy Robert Altman-film lett cél és Robert Altman nélkül.