aeon flux

ready for the action now, danger boy?

performance capture: eljött az idő? Zalaba_Ferenc
2011. december 04. 09:51:47

Kategória: 47 komment

Richard Corliss, a Time magazin filmkritikusa szerint Andy Serkis olyan erőteljes alakítást nyújt a The Rise of The Planet of the Apes egyik címszereplőjeként, hogy az Akadémia most először adhat Oscart egy olyan színésznek, akit nem is lehet látni a filmben.

Igen, megint elkezdődött a motion capture körüli buzz: a rajongók és néhány kritikus egyszer már Oscarért kiáltott, mikor majd tíz évvel ezelőtt ugyanez a színész Gollamként sertepertélt a The Two Towersben, ám úgy tűnik, az Akadémia azóta sem veszi komolyan a felvesszük-ahogy-a-színész-zöld-háttér-előtt-teljesít-aztán-rá-és-köré-animálunk-mindent eljárást, olyannyira se, hogy a The Adventures of Tintin nem indulhat az animációs kategóriában, mert nem egészen animációs film, játékfilmként meg nem fogják komolyan venni: amolyan se fia, se borja állat.

Oké, az addig rendben van, hogy egy a kirekesztés túlzás, de a színész teljesítményétől függetlenül a munka dandárját továbbra is az animátorok végzik. Maga Spielberg is azt nyilatkozta a Tintin kapcsán (melyben Serkis Haddock kapitányt formálja meg), hogy ez az eljárás 15%-ban színészkedés és 85%-ban animáció, mert hát vághat bármilyen elszánt pofát egy színész, végül az animátor fogja felruházni azokkal a jegyekkel, melyek eladják a figurát. Hisz nem azért tűnnek egyre jobbnak és hitelesebbnek mocap figurák, mert a mögöttük megbúvó színészek teljesítménye fejlődik. Nem: az animátorok lesznek évről évre ügyesebbek. Meg aztán, saját bőrében mikor nyújtott Andy Serkis vagy Zoe Saldana Oscar-közeli alakítást?

Szóval nem, szerintem nem jött el az idő, és talán soha nem is fog.

Címkék

oscar avatar animation lord of the rings tintin zoe saldana motion capture planet of the apes andy serkis

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr654541139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1589 2011.12.04. 10:05:00

Én azt nem értem, hogyha egy színész teljesítményét csak úgy tudják megítélni, ha a színész fotografikus képét látják, akkor hogyan tudnak megállapítani olyan obskurus díjakat, mint a "sound editing", ami ezer más dologgal összefügg?

Ismeretlen_1068 2011.12.04. 10:06:49

1: A technikai díjakból a tagok mindig kapnak egy összeállítást, ha úgy tetszik, werkfilmet - ez alapján jóval könnyebb a dolguk.

Ismeretlen_1589 2011.12.04. 10:07:39

Egyébként szerintem túl szigorúan ítélik meg az animációs filmeket. Szerintem simán beleférhetnének a bábfilmek, meg a motion capture filmek. Sőt, akár lehetne külön kategóriája a tisztán mocap+greenscreen filmeknek is, talán már elég sok van belőlük. (És rajtuk egyformán indulhatna a Tintin, meg a Sin City.)

Ismeretlen_1589 2011.12.04. 10:09:23

2: Hát, akkor kaphatnának filmecskét a színészek eredeti játékáról is. Elvégre arról van bőven filmanyag. Sőt, megkaphatnák akár az összes felhasznált felvételt a játékukról.

Helsing · http://helsing.blog.hu 2011.12.04. 10:29:13

anno Brad Pitt jelölését azért támadták a Benjamin Button kapcsán, mert a játékideje jó része mocap volt (mondjuk szerintem ott játszott a legjobban is, de mindegy). Ezt a mocap kaput szerintem egyszer kell majd áttörni, és onnantól majd megy magától, de szerintem nem az Apes lesz az úttörő - bár azt mondom, megérdemelné. Jó, hogy az animátorok egyre ügyesebbek, de pl. Serkis nélkül nem mennének semmire - nem véletlen, hogy a rendezők ezt a technikát használják, és nem csak kiadják a parancsot egy full CG-re. Kell az a színészi háttér, és egyszer eljön majd az idő, hogy valaki díjat kap érte. Visszatérve a Button-re, ami mutatja, hogy azért nem egy nagy lehetetlenség ez: Szerintem Oscarék inkább degradálnak bizonyos filmeket, film típusokat, mint az azokhoz fűződő technikákat. Sajnos évről évre azt veszem észre, hogy ez nagyobb százalékban szól a nevekről, a hírnévről, hyperól, premier dátumról (!) satöbbiről, mint valódi értékekről (tavaly a True Grit tizennemtudomhány jelölés? haggyukmá', azt még Coenék se értették). A Button-nél a mocap jó helyen volt, kapott is esélyt, de egy nyári mismás, akció-dráma-majmos-blockbuster valami tuti nem fog. Mondjuk, ha tartják az évek óta kialakított trendet, miszerint minden második évben teszik jó helyre a díjaikat, akkor most jó lesz, szóval akármi lehet :-)

Ismeretlen_1068 2011.12.04. 10:31:14

4: Lehet, hogy meg is kapják. :)

Helsing · http://helsing.blog.hu 2011.12.04. 10:33:45

3: beleférnek a bábfilmek meg egyebek is. A 2005-ös jelöltek közt egy CG animáció se volt, hanem a Wallace and Gromit (ami stop motion gyurma), a Corpse Bride (ami stop-motion báb) meg a Vándorló palota (ami hagyományos animáció) versenget.

klag 2011.12.04. 10:51:44

hogy mikor nyújtott andy serkis saját bőrben jó alakítást? 24 hour party people vagy sex & drugs & rock & roll. egyébként én tavaly az oscaron egy dolgot nem értettem, hogy az avatar hogy kaphat jelölést, nemhogy díjat a legjobb fényképezésért. mi dolga volt azon mauro fiorénak?

Nemo11 2011.12.04. 10:58:38

A posztban lévő képen is látszik, hogy a CGI majom ezerszer jobban alakít, mint Serkis. Elég blama lenne ha a tehetséges animátorok munkáját ő aratná le.

duwy 2011.12.04. 11:04:21

Egyetértek, hogy nincs még itt az ideje ezeket az alakításokat díjazni. Bár Saldanánál már erősen gondolkodtam, ő valóban lenyűgöző volt.

Ismeretlen_1068 2011.12.04. 11:14:40

8: Elég sok. Egyrészt aktívan részt vett a forradalmi már-a-helyszínen-látom-hogy-milyen-lesz-a-vége eljárás kialakításában, másrészt az összes felvételt meg kellett terveznie, hogy utána az animátorok felvigyék rá a felvinni valót. Mondjuk, a Tintin marokkói jelenete szerintem köröket ver az Avatar bármelyik szcénájára, de Kaminszkit ezért nem jelölik majd, nem mintha ez elvitatná Fioe érdemeit.

Ismeretlen_181603 2011.12.04. 11:15:42

Az Washingtoni filmkritikusok tökéletesen időzítették a jelölések kihirdetését a cikkhez. http://www.awardsdaily.com/2011/12/wafca-awards-nominees/ Ha egy osztott képernyőn megnézhetném Serkis jeleneteit a végső film és a rendes felvétel szerint, akkor állást foglalnék. A fenti kép inkább a "konzervatívok" igazát bizonyítja.

ferencv 2011.12.04. 11:18:12

Andy Serkis kérlek szépen a Non-stop partiarcokban nyújtott abszolút Oscar-kaliberű alakítást, de a Sex & Drugs & Rock & Roll-ban is nagyon jól nyomta, csak ott maga a film volt elég béna. Sztem őt ne vegyük egy kalap alá Zoe Saldanával.

klag 2011.12.04. 11:19:56

11: ezekre találták ki a technikai Oscarokat

Ismeretlen_1068 2011.12.04. 11:24:16

5: A Banjamin Button esetében úgy fogalmaznék, hogy volt benne mo-cap is, de azért többnyire Brad Pittet láthattad, néha tényleges maszkban, néha CGI-vel megbolondítva. Mondjuk, ez érdekes kérdés: rengeteg olyan színész kap díjat vagy nominációt, akinek az alakítását a kosztüm vagy a maszk rendesen megtoldja - gondolok itt akár Judi Denchre a Shakespeare in Love-ban, akár Paul Giamattira a Barney's Versionben - mondjuk, ilyenkor az eme "trükkök" elkövetőit is elismerik, de ők tényleg csak kiegészítik a színész játékát, nem pedig elfedik, vagy ha ez a szó nem tetszik: a hatványra emelik. Igen, a mo-cap kulcsa a színész, de ő csak egy kiváló alap, amire, akire lehet építeni. Vajh Ray Winstone-t el tudtuk volna képzelni a rettenthetetlen Beowulfként, ha így jelenik meg: http://www.hollywood-elsewhere.com/images/column/72507/winstonefat.jpg és nem így: http://image.guardian.co.uk/sys-images/Film/Pix/pictures/2007/07/25/beowulf460.jpg ? Természetesen kellett hozzá a fantasztikus orgánuma és a "velem senki sem baszakodhat" mentalitása, de animáció nélkül egy vicc.

Ismeretlen_1068 2011.12.04. 11:25:18

13: Miért, Zoe Saldana is elég meggyőzően tud sírdogálni, csak éppenséggel szar filmekben teszi azt. :)

Ismeretlen_1068 2011.12.04. 11:25:56

14: Az operatőri munkában is van ám technológia, nem is kevés.

Helsing · http://helsing.blog.hu 2011.12.04. 11:49:12

15: Igen, ez érdekes. Meg ha elővesszük a "ha ronda leszel, Oscart kapsz" kimondatlan szabályt (Charlize Theron, Nicole Kidman), akkor 1: Serkis ennél tovább nem csúnyúlhat, illetve mi lenne akkor a helyzet, ha egy iszonyat jó majommaszkot viselt volna?; 2: nem tartom kizártnak, hogy a maszkot egyszer felváltja a CG, na, akkor mi lesz? és akkor most nem vettem figyelembe a CG kiegészítés vs. CG totál elfedés dolgot, de mondjuk ez már csak poénos agyalás a részemről, nem kell komolyan venni :-)

Ismeretlen_180758 2011.12.04. 16:00:14

Hát ez egy jóval összetettebb probléma ennél. Jelen pillanatban az ellenlobbi nagyon erős, különösen a Disney és a Pixar részéről. Nem tudom, hogy mostanában is csinálják-e, de például a L'ecsó kampányában kihangsúlyozták, hogy az valódi animáció, nem mocap. Ezt még a stáblista végére is odabiggyesztették. A technikai díjakról: Csak a jelölést végzik szakembere, a számukra összevágott anyagok (képi effektusok, hang) vagy a kötelezően mellékelt dokumentáció (látványterv, zene, kosztüm, maszk) alapján. A nyertesre viszont mindenki szavaz, tök mindegy, mennyire ért hozzá.

Ismeretlen_1589 2011.12.04. 17:25:04

7.: A stop-motion az nem bábfilm. Éppen az a lényeg, hogy igazi bábfilmet, amiben mozognak a bábok, nem díjaznak, csak stop-motion dolgokat (mint ahogy a klasszikus rajzfilmkészítés is egyfajta stop-motion). Ez volt a kifogás pl. a Team Americánál. 5.: "Sajnos évről évre azt veszem észre, hogy ez nagyobb százalékban szól a nevekről, a hírnévről, hyperól, premier dátumról (!) satöbbiről, mint valódi értékekről" Akkor csak szólok, hogy az Oscar sosem szólt a "valódi értékekről." Kezdjük azzal, hogy nem veszik figyelembe az összes filmet, ami a legkisebb putriban került műsorra, hátha találnak köztünk gyöngyszemeket. A nagyok viszont a pénzből nyomják a PR-t, és ahol a PR-nak szerepe van, az már rég nem arról szól, hogy melyiknek milyen valódi értékei vannak. Az Oscar csak egyvalamit mutat meg egy film belső értékeiről: akit neveznek, ott szakmailag igényes munkát végeztek. Ettől még persze lehet kifejezetten rossz maga a film, de akit neveznek, az profi a szakmájában. Ennél többet nem garantál az Oscar. (Csak azt, hogy akit neveznek, annak a fizetése onnantól garantálva lesz.)

zsebsajt 2011.12.04. 18:11:15

Azt mondom, ha egy közepes, szőke vígjátékszínésznő kaphat Oscart , ha barnára festi a haját és vág két komoly pofát, akkor Andy Serkis már megérdemelt volna legalább kettőt. Szerintem rohadt jó alakítást nyújtott a Majmokban, meg korábban a Gyűrűk Urában, de a saját fejével is csak olyan alakításokat láttam tőle, amik mind nagyon jók voltak. Most komolyan, Eddie Murphy az életben egyszer úgy-ahogy valami közepes komolyságút letett az asztalra, és már betolták az Akadémia elé. Azért Gollam, meg most a majom, minden viccen kívül, ennél tízszer jobb alakítás volt. (Az Avatarról meg inkább ne is beszéljünk.)

Ismeretlen_1068 2011.12.04. 18:40:13

Ha valaki "komolytalan" szerepet játszik, máris nem érdemli meg az Akadémia figyelmét? Kéne nagyon sz a vígjáték-oscar, amiért Judd Apatowék lobbiznak.

duwy 2011.12.04. 19:09:15

22. Egy külön díjátadó vígjátékoknak, az Oscartól teljesen függetlenül tőlem jöhetne. De hogy a Globe mintájára külön vígjáték kategória is legyen, attól isten irgalmazzon. Totál lerombolná a díj nimbuszát. Egyébként is egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány komikus alakítást jelöltem volna Oscarra, és azok közül Kevin Kline meg is kapta a szobrot, Peter Sellerst és Chaplint meg jelölték érte. Szóval nem lehetetlen, csak tényleg nagyot kell alkotni hozzá. :)

Ismeretlen_1068 2011.12.04. 19:24:50

23: Hinnye, de nem értünk egyet. Igazán JÓ vígjátékot írni/forgatni/eljátszani van olyan nehéz feladat, mint bármely drámát. Nem is csoda, hogy évente kb. annyi jó vígjáték készül, mint dráma. No, ezeket díjazni is kéne. :)

Ismeretlen_180758 2011.12.04. 19:35:16

24: A színészek egyik jelmondata: "Dying is Easy. Comedy is Hard."

Ismeretlen_1589 2011.12.04. 22:09:33

De mi számít vígjátéknak? Amire azt mondják? Vagy happy endhez van kötve, ahogy a klasszikus drámában?

Ismeretlen_1589 2011.12.04. 22:11:40

Amúgy szerintem az lenne a vége a külön vígjáték-Oscarnak, hogy a következő Coen-vígjáték megkapná a rendes Oscart, a vígjáték-Oscart meg megkapná egy kevésbé jó film.

entro 2011.12.04. 22:54:36

Valamelyik magyar színész mondta, hogy a könnyű műfajt csak nézni könnyű. Russel Brand Forgetting Sarah Marshall? Bár ott Segel is nagyon "fasza"...

Ismeretlen_1068 2011.12.04. 23:33:27

26: A Barney's Version (tudom, mindenhol vele példálózom :) nem az, pedig nagyon humoros, de mégsem az, ellenben Giamattinak semmi esélye nem lett volna a Globe-ra, hiába hozza élete legjobbját, ha nem ebben a kategóriában indítják. Amúgy szerintem elég könnyű megkülönböztetni a vígjátékot a drámától.

Ismeretlen_1589 2011.12.05. 00:47:11

29. Ő… izé… én eddig abban a hitben éltem, hogy a vígjáték az dráma. Vagy a komédia és a vígjáték nem ugyanaz?

Reggie 2011.12.05. 09:39:13

Szerintem amit pl. Zoe Saldana nyújtott az Avatarban, vagy akár említhetnénk Bill Nighy-t is Davy Jones életre keltőjeként, az egészen egyedi és zseniális alakítás..bárki mást tettek volna a helyükre közel sem működött volna ennyire az adott figura. Más kérdés, hogy most ezért járhat-e Oscar, mert az animátorok is beszálltak a buliba. Miért is ne?

Ismeretlen_97684 2011.12.05. 10:08:22

Szerintem jócskán igazságtalan lenne a többi jelölttel szemben, ha egy olyan színész kapná a díjat, aki ekkora segítséget kap az animátoroktól. (Az más kérdés, hogy ma már akár egy mezei drámában is rásegíthetnek az alakításra egy kis CGI-jal, de azért ennek a mértéke nagyon nem mindegy.)

Gonzo 2011.12.05. 10:42:17

a rise megtekintése után hangot adtam aggodalmamnak (http://tekanaplo.prae.hu/index.php?bid=178&pid=4833), és látván ezt a hírt, egyre inkább kezd beigazolódni, amit anno írtam. cg ide, jó színészek oda, ez nem kóser.

Aang · http://aeonflux.freeblog.hu/archives/2011/12/04/performance_capture_eljott_az_ido/#comments 2011.12.05. 14:14:34

Bocsánat de én nem láttam Andy Serkist a majmok bolygójában, én egy animációs figurát láttam. Felfogni nem tudom hogy találhat ki valaki ekkora hülyeséget, hogy olyan alakításért kapjon oscart egy színész, amit senki sem látott. Ha ezt ennyire akarják akkor hozzanak létre egy új díjat.(csak ugye akkor a karakter animátorokkal osztozkodni kell a díjon a színésznek)

Ismeretlen_139112 2011.12.05. 19:50:52

A szakmán belül is elég komoly viharok dúlnak a kérdés körül, bár - ez talán érthető - a többség azon van kiakadva, hogy maga Serkis is mennyire lebecsüli az animátorok munkáját. Részemről nem nagyon mernék megpróbálni se igazságot tenni a témában...

Ismeretlen_104405 2011.12.05. 20:12:26

Esetleg majd ha dugig lesz a piac performance capture-ös filmekkel, akkor TALÁN, kellő lobbi hatására létrehoznak valami megosztott kategóriát, amiben a színész ÉS az animátorok közösen zokoghatnak majd az Oscar-díjuk felett. Csak így lenne igazságos. Azért arra kíváncsi lennék, hogy Serkis tényleg látványosan lenézte-e az animátorokat, vagy pár túlhajszolt szakember agya durrant el valami apróságon. Az is lehet, hogy elbeszélnek egymás mellett: Serkis a saját szemszögéből tényleg csak azt érzékeli, hogy egy idióta göncbe bújva a belét kidolgozza egy stúdióban, és ezt tíz éve a kutya sem ismeri el. (Illetve de, mert a népek imádják Gollamot. Is.) Az animátorok meg azt látják, hogy kábé a felvett anyag töredékét (tipikusan a mimikát) tudják felhasználni, és az is kemény szerkesztéssel jár. És dettó, a kutya sem ismeri el. (Illetve de, mert a népek imádják Gollamot. Is.)

Ismeretlen_104405 2011.12.05. 20:24:55

Oké, elolvastam a nyílt levelet. http://altdevblogaday.com/2011/08/15/an-open-letter-to-andy-serkis/ Na jóóóóó... Kicsit túl van ez dimenzionálva, már ami Serkis viselkedését illeti. Viszont a szempontból hasznosnak tartom, hogy 1. ezentúl majd Andy is jobban megválogatja a szavait, 2. tényleg ideje lenne már többet dicsérni az animátorokat. Én egy közepesen bonyolult photoshopos képnél ráizzadom az agyam a képernyőre, a ilyen 3DMax, Maya és társaira meg csak kellő távolságból pislogtam. Mégis milyen lehet annak, akinek éveken át az a feladata, hogy az Avatar Z jelenetében a lila szmötyit meg a na'vik combizmait animálja, miközben Cameron virtuális ostorral liheg a nyakában.

Ismeretlen_104405 2011.12.05. 20:33:33

Pár napja néztem meg az Avatar extráit. A Gyűrűk Ura és e film esetében is azokat a felvételeket szerettem a legjobban, amikben osztott képernyőn lehetett látni a telepöttyözött-gumisapkás színész játékát és a végeredményt. Na, ha valaha eljön egy új díj napja, akkor ilyen videókat kell majd küldözgetni a tisztelt akadémiai tagoknak, hogy lássák, mit alkotott Kis Pista színész és ebből mit hozott ki az animátorcsapat. Egyszerűen lehengerlő, és hatalmas pacsi Cameronnak, amiért erre az egészre egy jó órás extrát szánt. (Mellesleg Worthington és Saldana nagyon szerethetőek voltak karikás szemű Michelin-bohócnak öltöztetve is.)

Ismeretlen_1068 2011.12.05. 22:09:13

36: Nem ismerik el? Azért Jacksonnel és Spielberggel dolgozgatni nem olyan hű de nagy szörnyűség. :)

Ismeretlen_139112 2011.12.05. 22:10:09

38: ez úgy lenne fair, meg igazán érdekes, ha háromfelé lenne osztva a kép. Serkis | nyers mocap | végső animáció ...És akkor még mindig nem beszélünk arról, hogy azt a CG lényt meg az arckifejezéseit is megcsinálta egy komplett csapat sok-sok hónapos munkával. Aztán ott van az is, hogy Gollam arcmozgásánál egy fia performance capture nem volt még, az 100! kézi animáció, akárcsak Davy Jonesnál.

Ismeretlen_139112 2011.12.05. 22:11:05

39: Jackson annyira bírja, hogy a Hobbiton 2nd unit director lett Serkisből, asszem.

Ismeretlen_139112 2011.12.05. 22:12:41

Na és még egy, b+ a Tintin 221 milliónál tart úgy hogy a jenkik csak 21-étől nézik, nemgyenge.

Ismeretlen_1589 2011.12.05. 22:21:50

Azt látom, hogy itt mindenki olyan szintű korrektséget vár el a mocapes színészek díjazásakor vagy nemdíjazásakor, ami sehol nincs jelen az Oscarban. Ez a presztízsről szól, nem a szőrszálhasogató, patikamérlegen balanszírozó korrektségről.

Ismeretlen_1068 2011.12.05. 22:36:13

42: A jenkiknél viszont elég gyenge lesz: talán összejön a 100-120 millió, de még azon se lennék meglepve, ha megállna 8 számjegynél.

Ismeretlen_104405 2011.12.05. 23:15:25

39: Aláírom, hogy valóban jutalom lehet szép fizetésért a fiúkkal lógni és a munkavégzés keretében a második gyerekkorát élni, de tudod te, mire gondolok. :) Emlékszem, hogy már a Két torony Gollamos extrájában kitértek arra, mennyire felhúzta az orrát azon, hogy maga a stáb se tudta őt hová tenni - most azért van, hogy a két hobbitnak ne az üres levegővel kelljen beszélgetniük, vagy hogy némi támpontot nyújtson a CGI-részlegnek, meg hogy most érdekel-e bárkit is a szinkronstúdió falain kívül, hogy mit sziszeg meg grimaszol össze Gollamként. Mivel azóta a sors úgy hozta, hogy még az utolsó CGI meztelencsiga szerepét is neki adják, valószínűleg a fogalmi zűrzavar okozta neheztelés igencsak megerősödött benne. Na. :) 40: Oké, te vagy a szakmabeli, elfogadom, én a zanimációt egy nagy ködös halmazként fogtam fel, tuti szét lehet bontani több jól elkülönülő részlegre. Ha csak az egyes szakaszok/elemek vezetőit küldik fel a színpadra a képzeletbeli díjátadónkon, valószínűleg akkor is nagy tumultus lenne. 43: Így van, de jó álmodozni róla. :)

zsebsajt 2011.12.06. 19:43:54

Hát, én még nem hallottam róla, hogy Serkis és az animátorok közt durci lenne, sőt Sean Astin (Csavardi Samu) a könyvében azt írta, hogy Serkis a felvételek után személyesen az összes animátorokhoz odament megbeszélni a jeleneteket. Ezt amúgy a King Kong forgatási felvételein is láttam. Szerintem a legjobb lenne egy külön Oscar-kategóriát létrehozni ezeknek a színészeknek. DE azt fenntartom, hogy Serkis animáció nélkül is baromi jó színész; csak kéne valami _igazán_ jó szerepet találni neki végre, a saját arcával, és akkor egyértelműen neki jár a (bármilyen) díj.

Ismeretlen_139112 2011.12.06. 21:47:42

46: Én meg rajta vagyok egy olyan szakmai levlistán ahova csupa ilyen arc ír, idézzek véleményeket az eset kapcsán? Nem túl jók... Legutóbb pl. a Davy Jones anim supervisora (Hal Hickel) írt ezt-azt.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása