aeon flux

ready for the action now, danger boy?

digitális yoda a baljós árnyakban? Zalaba_Ferenc
2011. augusztus 24. 09:06:36

Kategória: 27 komment

Néhány szerencsés újságíró már szemrevételezhette a Star Wars-filmek szeptemberben megjelenő BD-változatait, és miközben összecsíkozták a nacit a képen és hangon, valamint a látott extrákon, arra is felhívták a figyelmet, hogy a filmek nem csak újabb ráncfelvarrásokon estek át, hanem új meglepetéseket is tartogatnak majd.

Ezek közül a legnagyobb a CGI-ben revampolt Yoda lehet a The Phantom Menace-ből, mint ahogy azt már a Revenge of the Sith DVD-extrái között már meg is pedzegették.

Ilyen volt:

Ilyen lehet:

Címkék

star wars sci fi george lucas special effects alternative version

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr124540165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_169693 2011.08.24. 09:23:37

Ez, és a DVD Extrán olvasható többi változtatás végre valóban üdvözülendő. Nekem a 2004-es díszdoboz van meg, és bár a gyűjteményem egyik legszebb darabja, és nem is vagyok akkora óriási SW rajongó, azért piszkosul zavaró, hogy annyi évtized és ráfordított millió után ilyen röhejes hibákkal teszik kevésbé élvezhetővé a filmet, mint például A Jedi visszatér fénykardjai. A Baljós árnyak amúgy is menthetetlen, de a '99-es Yoda még a '80-asnál is gyengébbre sikerült, és persze piszkosul kilóg a digitális világból, szóval szívesen venném, ha tényleg lecserélnék. Persze legjobban még mindig annak örülnék, ha kiadnák az eredeti trilógiát Blu-rayen úgy, hogy csak és kizárólag a kép- és hangminőséget húzzák fel, de mindent úgy hagynak, ahogy anno volt. (Tehát nincs Jabba az első részben, majomfejű Uralkodó van a másodikban, és nincs kínos musical betét, sem vigyorgó Hayden Christensen a harmadikban. Szerintem sokunk száját be lehetne tömni egy ilyen kiadvánnyal.)

Ismeretlen_1068 2011.08.24. 09:36:16

1: Az eredeti változatok sajna nem fognak megjelenni BD-n. Egyébként teljesen ledöbbentem, mennyire szarul néz ki ez az 1999-es Yoda. Tudom, hogy a rajongók (meg Frank Oz) miatt lett báb, de szerintem azóta ezt mindenki megbánta. :) Mondjuk, inkább legyen báb, mint flippergolyó, de ez már csak az én bajom. :) (Továbbá azt sem bántam volna, ha a fénykardok végre a korábbi részekben is árnyékot vetnek a környezetükre, és nem csak a II-III-ban.)

V-kony · http://kisordog-bagoly.atw.hu 2011.08.24. 09:40:14

Itt letölthető a részlet a CGI-s Yodáról: bit{dot}ly/ocUFMQ

siposa 2011.08.24. 10:01:21

A Star Wars lehet a "legtöbbet patchelt mozifilm" kategória győztese :). Az új Yoda tényleg szebb, de amióta gyűrűket raktak a robbanások köré, minden újabb "javítástól" fázni kezdek.

batboy 2011.08.24. 11:06:55

igennn! ez a nap híre! akkor tuti, hogy az Episode I csak DVDre került extra jeleneteit is feltupírozzák.

Ismeretlen_115179 2011.08.24. 11:31:58

A Star Wars lassan olyan lesz mind a windows, minden évben kijön egy frissítés, amivel még jobban rontanak az alap filmeken. Ki nem szarja le, hogy Yoda szarul nézett ki az első részben, nem ezen múlott, hogy egy nagy trágya lett a film! Azon már az sem segítene, ha teljesen újraforgatnák másik szereplőkkel. George Lucas jelenleg egy tehetségtelen, pénzéhes producer, aki csak a nevéből és a Star Wars-ból él. Nincs a földön annyi rókabőr, amit Lucas már leráncigált a sorozatról. Ne jöjjön nekem senki azzal a magyarázattal, hogy én is ezt csinálnám ha az ő helyében lennék, mert ez egy unalmas, demagóg szöveg. Én a mai napig csak a régi, eredeti magyar szinkronos SW-t vagyok hajlandó megnézni, mert a többi patch semmi pluszt nem adott a filmekhez. A régi szép időkben voltak nagyon jó pillanatai, de sajnos mára egy nagy nullává degradálódott!

starg 2011.08.24. 12:06:07

Prodigy, minden szavaddal egyetértek. Az EREDETI trilógiát anno még a moziban láttam, gyerekként-kiskamaszként. Bármilyen borzalmat "alkotott" azóta Lucas Star Wars címmel, nem érdekel. Nem érdekel, mert nem hagyom, hogy tönkretegye azt a világot, amin felnőttem.

hami 2011.08.24. 12:14:13

prodigy107: szerintem a "George Lucas jelenleg egy tehetségtelen, pénzéhes producer, aki csak a nevéből és a Star Wars-ból él." szöveg ugyanúgy unalmas, demagóg. Szerintem Lucas nélkül a filmvilág jelentősen szegényebb lenne. Egyébként szerinted 3 millárd dolláros vagyonát mennyivel fogja nővelni ez a plusz BD kiadás?

starg 2011.08.24. 12:24:21

Ott van a "jelenleg" szó a mondatban! Persze, hogy jóval szegényebb lenne nélküle a filmvilág és a filmtörténelem, de mit tett le mostanában az asztalra? Azon kívül, hogy a hétszázadik bőrt akarja lehúzni ugyanarról a rókáról?

Ismeretlen_1589 2011.08.24. 12:34:00

8. Nem Lucas nélkül lenne szegényebb a filmvilág, hanem a Csillagok háborúja és az Indiana Jones nélkül. Amit a Csillagok háborújával művelt, anélkül senki nem lenne szegényebb. Egyébként szerintem kurva sokkal. Hányan fogják megvásárolni a BD-t világszerte?

Ismeretlen_62806 2011.08.24. 14:23:47

majd ha újra Han lő először, akkor végre lesz egy indokolt (vissza)változtatás is.

Helsing · http://helsing.blog.hu 2011.08.24. 17:53:15

10: ott a pont, szerintem iszonyat sokan veszik majd meg. Én is gondolkodom rajta, pedig nincs is Blu-rayem, az milyen? XD

Ismeretlen_139112 2011.08.24. 22:35:24

Azért azt tegyük ilyenkor mindig hozzá, hogy Lucas egy valag pénzt költött a digitális vágás, hang, vizuális effektek és hasonló technológiák kvázi nulláról történő kifejlesztésébe. Az hogy ma az iMaceden final cut próval vághatod a nyaralásod és nem 8mm filmtekercseket kell kézzel ragasztgatnod, az nagyrészt az ő érdeme. Előbb-utóbb nyilván eszébe jutott volna valakinek, de akkor 5-10 évvel hátrébb tartana az egész. Vagy ott volt pl. az Open Water című film az elveszett búvárokról, amit ilyen nevetséges pénzből forgattak vagy 5 évvel ezelőtt, és szerte a világon be lehetett mutatni mozikban... Ja meg a digitális effektek se csak a CGI-ről szólnak, az hogy ma már nem látni kaszkadőröket rángató zsinórokat, béna vetített háttereket meg blueboxot, és így tovább, az is Lucas érdemeihez tartozik. Még a Pixar is, bár nyilván Jobs alatt futottak be, de eredetileg Lucas szedte össze az alapító arcokat. Szóval ja, leveszi pofátlanul a rajongókat, de tíz-tizenöt évig folyamatosan visszaforgatta a lóvét a filmgyártás teljes megreformálásába. Vénségére magának is eltesz belőle, hát akkor tessék utálni érte.

Ismeretlen_139112 2011.08.24. 22:36:49

Ja meg izé, nemrég olvastam az Aliens kapcsán hogy Jim Cameron több mint egy évig (!) vágta a filmet. Ma meg baszki még be se fejezték a forgatást és már van nyers vágás amit lehet nézni a moziteremben, akár 3D-ben.

Ismeretlen_115179 2011.08.25. 07:53:44

Engem pusztán a Star Wars folyamatos megerőszakolása idegesít! Az eddig elért érdemeit nem is vitatom, mert az valójában elismerésre méltó. Gyerekként meg egy istennek tekintettem! Hagyja már a Star Wars-t olyannak amilyennek eredetileg megalkotta.

Axlkenobi 2011.08.25. 12:39:30

Olyan jókat tudok derülni a folyamatos síráson, picsogáson, ami '99 óta megy a Star Wars-filmekkel kapcsolatban. Ez volt az első és talán mindmáig egyetlen film, amivel szemben olyan irracionális várakozásokat támasztottak a rajongók, amiknek nem lehetett megfelelni, valamint itt jelent meg az a - szerintem full rossz - hozzáállás, hogy az emberkék elkezdték előre a fejükben vizionálni, hogy a film majd milyen lesz: Hú, én ezt várom, meg azt várom, ez ilyen lesz, az meg olyan. Aztán ha a végtermék mégis eltért, akkor brühühü, milyen rossz és sírok, mert "megerőszakolták a gyerekkoromat". Kibaszott nevetséges. Azon, hogy valaki kapzsinak nevezi Lucast, csak mert neki volt elég esze és tehetsége létre hozni valamit, ami azóta is él és virágzik, szintén nevetséges. Személyeskedni vagy bárkit megbántani pedig aztán végképp nem szeretnék, de különösen mókás, ha ezt valaki olyan írja, akinek ott egy Avatár kép a hsz-e mellett. Egy filmmé, amit egy éven belül kétszer küldtek moziba a még több pénz miatt és egy év alatt három (!!!) verziója jött ki. A "hagyja már meg olyannak amilyennek eredetileg megalkotta" részhez pedig annyit, hogy ha egyszer nem tudta annak idején olyanra megcsinálni, mint amilyennek megálmodta, akkor már mi a fenéért ne javítana rajta utólag, ha egyszer lehetősége van rá? "A film olyan szimfónia, mely mindaddig befejezetlen, míg az alkotója él."

Ismeretlen_115179 2011.08.25. 15:53:08

Meddő vita, de több mint 30 év nem volt neki elég a tökéletesítésre! Ja és ugye ne felejtsük el az ismételt moziba küldést a 3D miatt. Tudom most kontraként jönni fog a Titanic 3D. :-) Azt azért megjegyezném, hogy nem kicsi lenyúlás (átverés)volt Lucastól az 1995-ös THX verzió, amit úgy reklámoztak, hogy soha többet nem jelenik meg VHS-en a SW. A rajongók gyorsan bevásároltak, majd csodák, csodájára 97-ben kijött a felújított mozis verzió, amit ugye újabb bevásárlás követett. :-) Stb, stb...

Mina 2011.08.25. 18:02:15

Egyáltalán miért kell mindig változtatni? Nekem semmi bajom nem volt Yodával például. A Guild kiadású VHS változaton nőttem fel a legelső szinkronhangokkal Jabba nélkül az Ep4-ben. Miért kellett beleraknia? Miért kellett kicserélnie az Uralkodót a Birodalomban, Anakint a Jediben? Szörnyű az egész. Anno megrendeltem külföldről a 2006-os kiadást, az jó ötlet volt. Semmi változtatás. Azt elismerem, hogy néhány dolgot jó ötlet volt kijavítani, ilyen a "dobozok" az űrhajók körül vagy a rohamosztagos lefejelésének hangot adni. Tehát a hibákat jó ha kijavítják, de ne nyúljon máshoz. A BD-t ezek miatt nem veszem meg, bár ehhez közre játszik az ára és a lejátszó technika meg nem léte. Ha az eredeti filmek jönnék ki, a Guild-es szinkronhangokkal, akkor megvenném, még ha nem is tudnám egyből megnézni.

Axlkenobi 2011.08.26. 16:42:48

17: A '95-ös kiadásnál azért akkorát nem kamuztak, mert ezután már csak egyszer jelent meg vhs-en és az már a special edition volt. Szóval "hagyományos" formájában akkor jelent meg kazettán utoljára. 3D: Több mint 30 év alatt a Star Wars harmadszor fog mozikba kerülni. Az Avatárnak ehhez elég volt 1 év. Szóval furcsa, hogy az SW-nél és Lucasnál ez probléma, de Cameronnál nem. Igen, jönni fog a Titanic 3D de még a T2 3D-s verzióján is gondolkodik JC. Az újabb kiadásokkal kapcsolatban pedig tényleg csak sokadjára lehet ismételni, hogy nem kötelező megvenni. Lucas senki fejéhez sem szorított fegyvert, hogy márpedig meg kell venned minden újabb kiadást. 18: Azért változtat rajta, mert mint alkotó, ő így látja helyénvalónak. A '99-es Yoda bábu például még szerintem is gázul nézett ki, nem is csoda, hogy lecserélik, ráadásul ezáltal egységes lesz a prequelekben a karakter kinézete (a klasszikus trilógia Yoda bábujához nem kell nyúlni, mert az zseniális). Miért kellett beleraknia Jabbát az EpIV-be? Mert mindig bele akarta rakni. Először embernek képzelte el a figurát, fel is vette egy színésszel a jelenetet, de végül meggondolta magát és idegen lényként képzelte el a figurát. Akkor viszont még nem tudták volna megvalósítani meg iszonyú sokba is került volna, így dobták a jelenetet. 20 évvel később a technika már rendelkezésre állt, hogy az eredeti elképzelését megvalósítsa. EpV-ös Uralkodó: Már miért ne cserélné le a kiváló Ian McDiarmid-re, aki a Jediben és az egész prequelben is játszotta a figurát? Miért is jobb egy öreg hölgy, odamontírozott csimpánzszemekkel? Nem csak, hogy jobb lett tőle a jelenet, hanem segít még inkább egységesíteni a saga-t. Az EpVI-os Anakin csere is teljesen értelmes húzás volt. Egyrészt összeköti a két trilógiát, másrészt érzelmi löketet ad az egész történetnek és a karakternek (és a nézőnek is), hogy a fia előtt nem öregemberként, hanem fiatalon, ereje teljében jelenik meg, a jó ember, aki egykoron volt. Az egész panaszkodás igazából semmi más, csakis vegytiszta nosztalgia. "Ne változtasson semmin, mert gyerekkoromban így láttam és így szoktam meg". Én is gyerekként láttam a klasszikusokat, kismilliószor, rajtuk nőttem fel, de az égvilágon semmi bajom sem a változtatásokkal, sem a prequelekkel, mert csak gazdagabbá és színesebbé tették az egész történetet és az univerzumát.

Ody 2011.08.26. 18:13:17

19. De jó látni, hogy olyan emberek is vannak akik látják és értik miről akarna szólni ez az egész. Az agyatlan fika már úgy látszik sose fog kihalni. Az olyan szánalmas toposzok, mint hogy Lucas csak a pénzért csinálja és tsai. 2011 -ben ilyet írni megaLOL! A röhejesen egyoldalú megközelítésekkel én se tudok mit kezdeni, amikor manapság minden blockbuster ezerféle kiadást megér már az első évben. Az nem csípi a szemüket?

Ismeretlen_1068 2011.08.26. 19:30:17

6: Azzal egyetértek, hogy az Episode I-en semmi sem segíthet (maximum egy remake), de hogy Lucas tehetségtelen producer lenne? Hisz még most is képes egy valag pénzt leakasztani egy több mint 30 éves filmmel. :)

Ismeretlen_1068 2011.08.26. 19:36:28

16: A Star Wars és az Avatar többféle változatai között van egy "apró" különbség: az utóbbit előre bejelentették, az előbbit pedig nem. A Star Warsból kénytelen voltál megvenni minden változatot, mert nem tudtad, hogy jön-e belőle újabb, míg az Avatar áprilisi megjelenésekor már nyilvánvaló volt, hogy év végén jön egy extra változat: ha akartál, kivárhattál. Kíváncsi vagyok, hogy az Indiana Jones-filmek megjelennek-e még egyszer valami különleges kiadású DVD-n, mielőtt bejelentenék a BD-változatot. :)

Ismeretlen_1068 2011.08.26. 19:41:50

19: "Miért kellett beleraknia Jabbát az EpIV-be? Mert mindig bele akarta rakni. Először embernek képzelte el a figurát, fel is vette egy színésszel a jelenetet, de végül meggondolta magát és idegen lényként képzelte el a figurát. Akkor viszont még nem tudták volna megvalósítani meg iszonyú sokba is került volna, így dobták a jelenetet. 20 évvel később a technika már rendelkezésre állt, hogy az eredeti elképzelését megvalósítsa." Anakin-csere, Uralkosó-csere... A Warnernek az összes korábbi Batman-filmbe bele kéne montíroznia Christian Bale-t, Jack Nicholson helyére meg Heath Ledgert kéne betenni, de ha csak a Nolan-filmeknél maradunk: követelem, hogy Katie Holmes-ot cseréljék le Maggie Gyllenhaalra! Nem mintha olyan jól sikerült volna ez a megvalósítás: Jabba úgy néz ki, mintha fél nap alatt csapták volna össze, és még most is beleborzongok abba, ahogy Han Solót átléptetik a farkán. Borzasztó. De majd egy következő változatban azt is kijavítják.

Ismeretlen_1068 2011.08.26. 19:43:11

20: Ugyan már, Ody, minden értelmes vitát agyoncsapsz ezzel a stílussal.

Ismeretlen_139112 2011.08.26. 19:59:23

Jabbából igazság szeritn két változat is volt, az első csak a moziba kerülő változatban, 98 körül, és az még ennél is rettenetesebb volt. Mellesleg a The Secret History of Star Wars-ban a szerző elég jól levezeti, hogy ez a "Jabbát eredetileg se embernek képzelte" ugyanúgy kamu, mint az hogy Vader kezdettől SPOILER Luke apja lett volna. Érdekes és szórakoztató könyv egy enyhén megszállott embertől, egyébként ;)

Ismeretlen_1068 2011.08.26. 20:05:47

25: Mint ahogy az is kamu, hogy Lucas fejében már az első film leforgatása előtt ott volt egy hat (kilenc) részből álló történet.

Axlkenobi 2011.08.28. 00:15:42

22: És azzal, hogy előre bejelentették, mégis mennyivel másabb a helyzet? Az SW-nél meg '97 óta sejteni lehetett, hogy lesz még új verzió. De a hőbörgők kedvéért kiadta nekik DVD-n az eredeti filmeket úgy, hogy nem volt kozmetikázva semmi, csak a minőséget tette rendbe. Persze ezek után meg voltak akik azért szólták meg, hogy megint "rókabőr". Szóval tökmindegy mit csinál Lucas, ő a gonosz pénzéhes bácsi, ha bárki más csinálja, azzal semmi gond, sőt. 23: A Batmanes hasonlat nagyon nem állja meg a helyét, de ezt gondolom te is érzed. Miért kéne Bale-t vagy Ledgert belerakni olyan Batman filmekbe, amelyeknek semmi közük a Nolan által dirigált trilógiához. Még a Holmes-Gyllenhaal dolog is sántít, mert ott Holmes egész egyszerűen leszerződött egy másik filmre így nem ért rá. Muszáj volt cserélni. Az SE-féle Jabba valóban nem volt a legjobb, de a 2004-es DVD-verzió már nagyon is királyul sikerült. Amikor meg átmegy a farkán van egy ugrás, hát nagy dolog. Mennyivel jobb, mikor a stop motion trükköknél tök darabos a mozgás? Semennyivel, de az sem gáz, mert a varázslat úgyis magával ragad. Ahogy a Jabbás jelenetnél is. Az ilyen "Secret History" cuccokat meg azért remélem komolyan nem veszitek. :-DDD Az egész kb. olyan szintű, mint amennyire hiteles a Da Vinci-kód mondjuk. A Prequelekben csalódottak összehordanak hetet-havat azóta, amivel "bizonyítják", hogy Lucasnak valójában gyakorlatilag lövése sem volt semmiről. :-DDD Ami pedig a teljes Saga-t illeti, valóban nem volt kész a fejében mind a kilenc rész. Az elő és az utó trilógia csak nagy vonalakban, vázlatként létezett. Mondjuk elég, ha az ember a kezébe veszi a Lucas forgatókönyve alapján íródott regényváltozatot az EpIV-ről aminek a bevezetőjében már le van írva a kereskedelmi szövetség szarkavarása (a Baljós Árnyak történetének mozgatórugója), hogy Palpatine hogy került hatalomra ezáltal, stb., stb. Vagy ott vannak a Klónháborúk, amelyet szintén megemlítenek a könyvben és a filmben is. Egyébként itt érdekes poén, hogy a fordító annak idején nem tudott mit kezdeni a klón szóval, így "Clone-i háborúknak" fordította. A Baljós Árnyakról pedig annyit, hogy tisztában vagyok vele, mennyien fikázták azt a filmet és teszik a mai napig, de legalább ugyanennyi ember van, aki imádja is.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása