aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: minden héten háború Takács Máté
2011. február 06. 19:07:29

Kategória: 7 komment

> Amerikai mozibevételek, 2011. február 4 - 6.

Folytatódik az amerikai box office keserves küzdelme a nézők figyelméért és dollárjaiért. A szuperkupa-döntő hétvégéje ugyan nem kedvez a nagyvásznaknak -nem így a kis, de már egyre nagyobb képernyőknek-, mégis már-már rendszerűvé vált, hogy egy friss film nagyot szakít ezekben a napokban a vasárnapi mélyrepülés ellenére. Idén a THE ROOMMATE című tinédzser-thrilleren volt a sor, míg a James Cameron producerálásával készült 3D-s darab, a SANCTUM nem tudott felszínre emelkedni.

> Amerikai mozibevételek, 2011. február 4 - 6.

Folytatódik az amerikai box office keserves küzdelme a nézők figyelméért és dollárjaiért. A szuperkupa-döntő hétvégéje ugyan nem kedvez a nagyvásznaknak -nem így a kis, de már egyre nagyobb képernyőknek-, mégis már-már rendszerűvé vált, hogy egy friss film nagyot szakít ezekben a napokban a vasárnapi mélyrepülés ellenére. Idén a THE ROOMMATE című tinédzser-thrilleren volt a sor, míg a James Cameron producerálásával készült 3D-s darab, a SANCTUM nem tudott felszínre emelkedni.

> startolt
A Sony tavaly ilyenkor igazán jó lóra tett a KEDVES JOHN időzítésével, s most a THE ROOMMATE című thrillerrel is beváltak a számítások. A mindössze 16 millióból forgatott film 15,6 millió dollárral lépett az élre, ami több mint hatezer dollárt jelent minden egyes filmszínházból. Az egészen tucatjellegű film alig kínál ismert arcokat, ám a sztori középpontját jelentő főiskolai szobatársak meg egyebek mizériáját egészen közelinek érezhette a közönség jó hányada ("2000 kolesz. 8 millió szobatárs. Neked ki jut?"), így nem is akkora csoda, hogy jelentékeny érdeklődés mutatkozott rá - ahogy az sem, hogy az év egyik legszapultabb filmjéről van szó: a Rotten Tomatoes számbavett kritikusai még 3 pontot sem adtak neki átlagosan a 10-ből. Ennek tudatában még jobb eredmény lesz a 35-40 millió, amit végül megkeres.

A 3D-s hullámokat meglovagló filmek igencsak rossz hatással voltak azokra a produkciókra, amelyeket kifejezetten 3D-s keretek közé álmodtak meg az alkotók. S ha az alkotók között ott találjuk James Cameront is valamilyen formában, aki a térhatásos revolúció elindítójának is tekinthető akár, akkor bizonyosak lehetünk benne, hogy nem kizárólag a plusz dohány a cél. A SANCTUM egy amerikai-ausztrál gyártású, ausztrál főszereplővel (Richard Roxburgh) forgatott thriller, amely egy csapat csapdába esett mélytengeri barlang-búvárról szól. A történet adott helyszíne érdekes terepet kínál a 3D használatára, ám az amerikai közönséget nem hozta különösebben lázba a Universal által terjesztett mű: 9,2 millió dollárral került csak a második helyre. Ez valószínűleg kevés lesz ahhoz, hogy a 30 milliós költségvetéssel egyenértékű végeredmény jöjjön össze, s így valamennyire is sikeresnek kiáltsák ki a filmet, de azért nem egy akkora katasztrófa a helyzet. Az újságírók fanyalgása már annál inkább kellemetlen: bár a 3D-t többnyire jó szavak érik, a film maga inkább csak ígéret marad, erről tanúskodik a Rotten Tomatoes 29%-os tetszési indexe és 4,4-es átlagpontja.

> még játsszák
A második hete látható A RÍTUS és A MESTERGYILKOS, különösen az előbbi, alaposan megsínylették a vasárnapi nihilt, hiszen eleve magas negatív változási mutatók jellemezte műfajról van szó mindkét produkció esetében. A New Line természetfeletti thrillere az elsőről a hatodik helyre zuhant vissza, s 10 nap után 23,8 millió dollárt termelt, ami vészharang-kongatóan lassú tempó a 37 milliós büdzsé mellett. A CBS akciófilmje Jason Stathammel valamivel jobban bírta a gyűrődést, de a lényegen nem változtat: a harmadikról hetedik pozícióba zuhanó film 20 milliónál tart, ami hasonlóan érdektelen összeg.

Dobogós helyezett még a CSAK SZEXRE KELLESZ. A Paramount romantikus vígjátéka ezúttal is igen kedvező negatív változást jegyez, s immáron félszázmillió felett jár - 25 milliós ráfordítás mellett. A ZÖLD DARÁZS negyedik vasárnapját 87 millióval zárta, ahonnét még elérhető cél a 100 millió dollár, bár az elszabadult költségvetés árnyalja a képet.

A díjszezon-kedvenc A KIRÁLY BESZÉDE -egy optimista vasárnapi prognózissal- csupán 25%-ot hátrált; a Weinstein Company már nálunk is látható produkciója alig marad el a ZÖLD DARÁZS-tól összbevétel terén. A FEKETE HATTYÚ-nak most már egy hét kérdése a 100 millió dolláros határ, míg a MACI LACI ilyen irányú esélyei pengeélen táncolnak - a jövő héten érkező új 3D-s családi film biztos nem segíti majd a dolgot.

> végszó & ami jön
Már a két héttel ezelőtti, rekordnézettséget hozó playoffok is vaskos nyomot hagytak a mozilátogatottságban (a Green Bay Packers - Atlanta Falcons meccs 15 éves rekordot döntött műsorsávjában a Foxon), így elég valószínű, hogy a stúdiók túl optimisták voltak a -70% alatti (azaz feletti) vasárnapi projekcióikkal. A lényegen ez nem változtat: tavaly ilyenkor a már említett KEDVES JOHN 30 millióval vezette a mezőnyt, az AVATAR először szerepelt a dobogó legfelső fokán kívül más helyen több mint 20 millióval, s ez így máris 50 millió dollár két filmtől a mostani top tíz 70 milliós aggregált bevétele ellenében. Az ásítozás azonban abbamaradni látszik, hiszen február hátralévő részében felsorakoznak az izgalmas, de legalábbis sikergyanús darabok: pénteken rögvest Adam Sandler és Jennifer Aniston tévedhetetlen párosa veszi kézbe az irányítást a KELLÉKFELESÉG-gel (az egyre nagyobb jelentőséget nyerő Bálint napra ideális választás), ám Justin Bieber életrajzi koncert-dokumentumfilmje (vagy mije), ráadásul 3D-ben, még beleszólhat az elsőségért vívott küzdelembe. A GNÓMEÓ ÉS JÚLIA című 3D-s CGI-szörnyszülött és a THE EAGLE feltehetőleg szerényebb számokkal kell, hogy beérje, de mostanság igazán nyitottnak kell lenni a meglepetésekre.

> a top 10 (becsült adatok)
01. (ú) The Roommate ($15.6m/$15.6m)
02. (ú) Sanctum ($9.2m/$9.2m)
03. (2) No Strings Attached ($8.4m/$51.8m)
04. (5) The King's Speech ($8.3m/$84.1m)
05. (3) The Green Hornet ($6.1m/$87.2m)
06. (1) The Rite ($5.6m/$23.7m)
07. (4) The Mechanic ($5.4m/$20.1m)
08. (6) True Grit ($4.8m/$155.0m)
09. (7) The Dilemma ($3.4m/$45.7m)
10. (8) Black Swan ($3.4m/$95.9m)


> kapcsolódó írások

box office: 2010 azonos hétvégéje (Kedves John, Párizsból szeretettel)
box office: 2009 azonos hétvégéje (Nem kellesz eléggé, Coraline)
box office: 2008 azonos hétvégéje (Bolondok aranya)


kövess twitteren!

kövess minket facebookon!

Címkék

thriller box office james cameron 3d cinema teenager flick

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr984539274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jake 2011.02.06. 19:15:04

Cameron nem jó producer. Solaris és most ez a filmje is rendesen megbukott. Kritikusok is szétszedték. A 3D-vel és a nevével nem lehet eladni filmet. A nézők nem tódulnak be ezért a mozikba. A sztori és a megvalósítás a lényeg. Spielberg meg ráérez a dolgokra. Kasszasikernél producer..Vagy Peter Jackson a District 9-nél.. Cameron, lépned kéne...

batboy 2011.02.06. 20:01:54

1. igazad van basszus! most kezdtem el rosálni hogy hazavágja Del Toro Mountains of Madness-ét is...mármint a kasszáknál. mert a Strange Days is jó film lett, mégis szénné égett a kasszáknál. Kathryn tudna mesélni.

tristram 2011.02.06. 20:15:00

Igen, attól függ mit értünk jó produceren. Ha azt, hogy sikeres legyen a film anyagilag, akkor valóban dilettáns Cameron. Ha viszont azt, hogy minőséget gyárt, hogy segít megvalósítani rizikós produkciókat, akkor a mostani búváros baromságtól eltekintve nem áll olyan rosszul a szénája. A Solaris egy nagyon különleges film, jó, hogy elkészült, emellett épeszű ember nem gondolhatta, hogy sikeres lesz. A Strange Days is eléggé rétegfilm volt, elsősorban témája miatt, viszont az is egy érdekes, viszonylag jó film.

Ismeretlen_1068 2011.02.06. 20:24:06

A Point Break anno nem égett be (24m-os költségvetés, 80m bevétel világszinten): igaz, Cameron ott csak executive producer volt. :)

Ismeretlen_1068 2011.02.06. 20:33:27

A No Strings Attached meg nagyon szépen szerepel a mozikban, ami nem túl jó hír Natalie Portmanre nézve, mert így jó eséllyel botlik bele egy-egy akadémiai tag, hogy aztán inkább Annette Bening neve mellé ikszeljenek.

Ismeretlen_178753 2011.02.06. 21:26:27

1. jó hát nem lehet mindenki bruckheimer! az meg mindenbe belefog és be is jönnek neki (anyagilag). legtöbbször azt se tudom ki az adott film rendezője, mert jerry neve mindegyiknél nagyon ki van emelve.

Gameface 2011.02.06. 22:27:59

bruckheimer fénye megkopott. már a karib 3 is alulteljesített, azóta meg zsinórban szállítja a fiaskókat. mert ugye röhejesen magas költségvetéseket sajtol ki a stúdiótól. blockbuster watch: 28. black swan 29. king's speech 30. yogi bear (a warner sztem átlökdösi a diszkont színházakkal) 31. the fighter (ha 90m fölött lesz a ceremónia idejére, onnan már behúzza) 32. social network? (kizárólag ha viszi a best picture-t)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása