aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office: rituális érdektelenség Takács Máté
2011. január 30. 18:05:43

Kategória: 3 komment

> Amerikai mozibevételek, 2011. január 28 - 30.

Folytatódik a 2011-es évad hanyatlása. A két debütáló produkció nem is tett kísérletet arra, hogy változtasson a dolgok menetén, de A RÍTUS című thriller azért megszerezte a vezetést, míg a THE MECHANIC Jason Statham szokásos számait szállította.

> Amerikai mozibevételek, 2011. január 28 - 30.

Folytatódik a 2011-es évad hanyatlása. A két debütáló produkció nem is tett kísérletet arra, hogy változtasson a dolgok menetén, de A RÍTUS című thriller azért megszerezte a vezetést, míg a THE MECHANIC Jason Statham szokásos számait szállította.

> startolt
Ahogy a Box Office Mojo éves kitekintője is hangsúlyozza, 2011 folytatások özönével szolgál majd, hiszen ettől reméli az álomgyár a nagy pénzeket. A vészjósló elmaradások idén az előző évekhez képest méretesek (eladott jegyek számában röpködnek a 15-20 éves negatív rekordok), és január utolsó hete is minimális erőfeszítést tett mindennek pozitív irányú befolyásolására: a Warner A RÍTUS (The Rite; hazai bemutató: március 10.) című tucat-természetfeletti-thrillerrel állt elő, ami tény, ebben a hónapban jól szokott menni, ám most épp csak akkora érdeklődés mutatkozott a dolog iránt, hogy egy első helyezéssel felejtődjön is, hogy 15 millió dollárnál bizony egy arasszal feljebb kellett volna beszállni a játszmába ahhoz, hogy a 37 millió dolláros befektetések gond nélkül visszafolyjanak az amerikai mozikasszákba. Az ördögűzős műfaj közkedvelt a tengerentúlon, gondoljunk csak a tavaly ősz eleji THE LAST EXORCISM-ra vagy akár az ÖRDÖGŰZÉS EMILY ROSE ÜDVÉÉRT-re, tehát semmiképpen nem mondható el, hogy hozta Mikael Hafström filmje, amit lehet. Anthony Hopkins jelenléte pedig komoly fejtörőt okoz több szempontból is: a felnőtt közönség számára hívogatóan hathatott, míg az efféle filmekre inkább gerjedő fiatalabb korosztályt fiatalabb sztárral lehetett volna igazán megfogni, de az igazi feladvány, hogy az Oscar-díjas színész mit keres egyáltalán egy 17%-os Rotten Tomatoes-értékelésű produkcióban, ráadásul a FARKASEMBER-beli szerepe után közvetlenül? Mindegy, a lényeg, hogy A RÍTUS most Amerika #1 filmje.

A másik új versenyző ugyancsak nem hivatott nagy tettekre. Ugyanakkor ha valamikor, hát most, az egészen ínséges januárban kellett volna Jason Stathamnek megmutatnia, hogy első számú akciósztár a box office listák szerint is. A MESTERGYILKOS remake-je, azaz a THE MECHANIC nem élt a CBS Films által biztosított lehetőséggel, így csupán 11,5 millió dollár értékben keltek el rá jegyek, vagyis maradt a megszokott szint a főszereplőnek (a CRANK-től kezdve a HALÁLFUTAM-ig 1,5 millió dolláron belüli eltérést találhatunk). Egyes források szerint 40 millió dollárt emésztett fel Simon West filmje, ennek visszatermelése megerőltető lenne, ha lenne rá esély egyáltalán. Nem is csoda, hogy a direktor úr már A FEGYENCJÁRAT folytatásáról susmusol; lehet, hogy a DVD-iparba való száműzéstől már csak egy nagyköltségvetésű mű mentheti meg. S hogy a THE MECHANIC javát mi szolgálja? Sajnos a kritikák nem eléggé, bár a 48% és az 5,6 pont még kedvezőnek mondható, pláne ha belegondolunk, hogy A FELÁLDOZHATÓK ennél számottevően rosszabbul áll a citált megmondóoldalon. Talán kedvező lesz annyira a nézői visszhang, hogy nem huppan rögvest ki a top 10-ből a film, s akkor a forgalmazó nem bánja meg a disztribúciós jogokra költött 5 millió dollárt, amit 25 milliós bevétel tájékán már érdemes befektetésnek lehet tekinteni.

> még játsszák
Igen kedvező változási arányt jegyez a múlt hét bajnoka. A CSAK SZEXRE KELLESZ majdnem 14 millió dollárt gyűjtött második hétvégéjén, amivel kis híján már 40 milliónál jár a Paramount romantikus vígjátéka. Közönségének való igaz, nem kínált túl sok alternatívát a paletta friss felhozatala, kérdés, folytatódik-e a barátságos számokkal teli lefolyás, azaz felsorakozik-e tüntetőleg a női közönség jövő vasárnap is, mikor az USA 99,98%-a a tévét bámulja (0,02% pedig az indianapolisi stadionban ül).

Az Oscar-jelölések kihirdetésének jótékony hatása már a hétköznapi eredményeken meglátszott. Kiváltképp A KIRÁLY BESZÉDE kamatoztatta a 12 nominációjáról szóló híradásokat, s most a hétvégén is szép számmal növekedtek az érdeklődők az egy héttel korábbihoz képest. A Weinstein Company (aminek fejese már bele is tébolyodott rég nem látott sikerébe) terjesztése 11 millió dollár felett fialt, összbevétele pedig már meghaladja a 70 millió dollárt. Természetesen vitán felül áll a 100 milliós végződés, s ehhez jön még hozzá a pazarul alakuló nemzetközi front, ahol ismételten csak százmillió(k)ról beszélhetünk, mire vége a dalnak. A FÉLSZEMŰ lényegében annyit hoz, mint egy hete, így a Coen fivérek westernje 150 millió közelébe férkőzött, s még határozottan nincs vége a menetnek. A FEKETE HATTYÚ 90 millió fölött, A HARCOS pedig a 80 millió kapujában várja a továbbiakat. A Fox Searchlight a 127 ÓRA-nak is adott még egy esélyt, ha már az Akadémia is adott neki hatot, ám az átállás pártucat moziról csaknem ezerre nem alakult zökkenőmentesen. Ettől függetlenül Danny Boyle filmje 2 millió dollárt jegyezve került a top 15-be ismét, s ha az ég is úgy akarja, akkor 20 millióig elvánszorog még a film.

> végszó & ami jön
A híradások szerint hóviharok nehezítették a mozik dolgát az északkeleti partvidéken, a jövő héten pedig a szuperkupa-döntő torzítja majd igen erőteljesen az összképet, no meg az újabb duó halovány pedigréje. A THE ROOMMATE a Sonytól tinédzsereket megcélzó thriller a kollégiumi élet árnyékos oldaláról, míg a SANCTUM egy többnyire ausztrál 3D-s opus, ami vízalatti izgalmakat tartogat James Cameron nevével megfűszerezve. Bő 20 évvel ezelőtt temérdek hasonló darabba botolhattunk a moziműsorban, elválik, mit tud egy ilyen a 21. században, 21. századi technológiával megsegítve.


> a top 10 (becsült adatok)

01. (ú) The Rite ($15.0m/$15.0m)
02. (1) No Strings Attached ($13.7m/$39.7m)
03. (2) The Green Hornet ($11.5m/$78.8m)
04. (ú) The Mechanic ($11.5m/$11.5m)
05. (4) The King's Speech ($11.1m/$72.2m)
06. (5) True Grit ($7.6m/$148.4m)
07. (3) The Dilemma ($5.5m/$40.6m)
08. (6) Black Swan ($5.1m/$90.7m)
09. (8) The Fighter ($4.1m/$78.4m)
10. (9) Yogi Bear ($3.2m/$92.5m)


> kapcsolódó írások
box office: 2010 azonos hétvégéje (Avatar, A sötétség határán)
box office: 2009 azonos hétvégéje (Elrabolva)
box office: 2008 azonos hétvégéje (Hannah Montana 3D-s koncertfilm)


kövess twitteren!

kövess minket facebookon!

Címkék

thriller box office action anthony hopkins jason statham

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr494539248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2011.01.30. 19:20:23

Úgy tűnik, a Foxnak a Black Swan lesz a második 2010-es blockbustere. Ki gondolta volna ezt egy évvel ezelőtt? :)

Gameface 2011.01.30. 19:42:09

a 20th century foxnak egy tavalyi blockbustere van, ahogy a fox searchlightnak is egy. két külön stúdió. the rite: na de ki a női főszereplő, a címszereplő Ritus?

Gameface 2011.01.30. 19:46:56

tessék, fox és fox: 1 Warner Bros. 18.2% $1,923.9 27 film 2 Paramount 16.2% $1,714.5 15 film 3 20th Century Fox 14.0% $1,482.2 17 film 4 Buena Vista 13.8% $1,456.4 14 film 5 Sony / Columbia 12.1% $1,282.9 18 film 6 Universal 8.3% $882.0 15 film 7 Summit Entertainment 5.0% $523.2 8 film 8 Lionsgate 4.9% $516.1 14 film 9 Fox Searchlight 1.4% $152.6 8 film 10 Overture Films 0.8% $81.8 5 film 11 Weinstein Company 0.8% $80.6 7 film 12 Focus Features 0.7% $74.9 6 film

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása