aeon flux

ready for the action now, danger boy?

multiplex-bekebelezés Zalaba_Ferenc
2011. január 20. 21:01:10

Kategória: 68 komment

Olvasom, hogy az izraeli illetőségű Cinema City International felvásárolta a Palace Cinemast, amely Palace Cinemas Magyarország Kft néven négy budapesti filmszínházat üzemeltet hazánkban (a MOM, a Mammut, a Campona és a Westend multiplex mozijait). (A Palace néven futó másik öt budapesti és három vidéki multiplex mozi a Palace Mozi Kft, tulajdonában van). Akkor ez most azt jelenti, hogy néggyel több moziban ihatok végre normális üdítőt, vagy esetleg számíthatok szignifikánsabb változásokra is a mai magyar mutiplex kultúrában?

Címkék

magyarvalosag filmbusiness

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr134539214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_169693 2011.01.20. 21:07:07

Én havonta 3-4 alkalommal megyek moziba, mindig a győri Cinema City-be, és maximálisan meg vagyok vele elégedve. Amikor a fővárosban járok, a Westend Palace moziját veszem igénybe, de eddig még egyszer nem voltam lenyűgözve, lényegi különbség azonban tényleg annyi, hogy a CC popcorn a világ legfinomabbja, a Palace viszont ehetetlen moslék. És ennyi. :) Az megint egy érdekes dolog, hogy CC és CC között is óriási különbségek vannak, mert Veszprémben nem elég, hogy dobozhang és pocsék képminőség van, de ott egész egyszerűen nem vetítenek bizonyos filmeket. És ez akkor nem katasztrófa, ha jelen esetben A következő három nap című filmet nem tűzik műsorukra, de amikor olyan filmeket hagynak ki, mint a Benjamin Button különös élete, az Ausztrália vagy a Star Trek, ott már érdemes elgondolkodni. Hála Istennek már egy ideje Győrben élek, és itt nincs ilyen gond, de évekig Veszprém volt az egyetlen opcióm, és nem egyszer szívtam miatta a fogam.

img · http://notwo.org 2011.01.20. 21:08:36

Én mondjuk nem örülök neki, a MOM-ba elég gyakran járok, így most a mozikártyám mehet a kukába valószínűleg, plusz míg a Palace elfogadta a külföldi diákigazolványomat, addig a CC nem... Kár.

Ismeretlen_122737 2011.01.20. 21:09:14

Jaj, most komolyan azon fogunk összeveszni, hol finomabb a kóla?:-D Én például imádom a Palace Cinemas vizezett kóláját és popcornját:-P

Ismeretlen_1068 2011.01.20. 21:10:14

3: Összeveszni biztosan nem, hisz a Pepsi nem is kóla, hanem valami cukros izé. :)

Ismeretlen_1068 2011.01.20. 21:11:59

2: Jó, hogy mondod. Idén már nem is veszek Palace mozikártyát. Naiv vágy, de jó lenne, ha az átvétellel némi upgrade is járna, hisz rég itt lenne az ideje annak, hogy kicseréljék a MOM vacak projektorait és vásznait.

Ismeretlen_122737 2011.01.20. 21:12:06

4: amúgy abszolút Coca Cola párti vagyok, de rájöttem, hogy a vizezett kóla (legyen akármilyen) valami eszméletlen jól megy a mozis popcornhoz:-D Konkrétan a sima kóla túl sűrűnek tűnik mellette:-D

Ismeretlen_1068 2011.01.20. 21:13:47

5... vagy hagyják meg vacaknak a MOM-ot, de a feliratos filmeket költöztessék el onnan, hm?

Ismeretlen_169693 2011.01.20. 21:27:32

6 : Kolléga, ismerve a maga étkezési szokásait, ezt most nem tekintem mérvadónak. :D

Ismeretlen_62806 2011.01.20. 21:30:11

a kóla teljesen hidegen hagy, de remélem, mostantól nem kell a palace mozikban is azzal a horrorral szembesülnöm, hogy csak annyi diák jegyet vehetek, ahány igazolvány nálam van, miközben a foglalások fél órával a film előtt felszabadulnak, és mint azt a legtöbben tapasztalták, általában KÉPTELENSÉG, hogy mindenki odaérjen ennyivel kezdés előtt a moziba. a diákot nem lehet előre elkérni, mert a bkv-bérlethez is szüksége van rá a tulajoknak, a két árkategória között pedig 500 (ötszáz!) forint a különbség. ez a rendszer így, ebben a formában egy vicc.

Ismeretlen_57212 2011.01.20. 21:35:24

@daesu palace mozikban se adnak ki diák jegyet diák nélkül

Ismeretlen_62806 2011.01.20. 21:37:05

zolij: elkérik, de ha egyedül veszem át a teljes foglalást, elég az én diákom, hogy mindegyik jegyet diákáron vegyem. a CCben ilyenkor csak a sajátomat kapnám meg kedvezményes áron.

Ismeretlen_169693 2011.01.20. 21:39:23

9 : Nem tudom, máshol is így van-e, de Győrben 60 (!!!) perccel az előadás kezdete előtt át kell venni a jegyeket...

img · http://notwo.org 2011.01.20. 21:43:46

7... Upgrade. Szerintem még mindig a legszimpatikusabb multiplex helyszín a budapestiek közül, mind magát a bevásárlóközpontot, mind a mozi terét tekintve... Én legalábbis irtózom a Mammuttól és a Westendtől is. Plusz a MOM kb. 2 perc séta. :-) Ráadásul ez a legkevésbé látogatott pláza a többi közül, mint ahogyan a feliratos filmekre is viszonylag kevesen ülnek be, nem igazán lenne logikus a jóval népszerűbb Westendbe (vagy bármelyik másikba) áttelepíteni az egészet. Mindazonáltal szerintem marad minden a régiben, se upgrade, se költözés. Emlékeim szerint a CC nem nagy barátja az eredeti nyelvű vetítéseknek, úgyhogy az első számú félelmem leginkább az, hogy lesz-e olyan profilú mozijuk, ami erre a "koncepcióra" épül... A vizezett kólát meg én is bírtam - viszont a popcorn egyrészt tényleg szar, másrészt kevés. :-)

Ismeretlen_1068 2011.01.20. 21:44:35

12: Gondolom, arra bekkelnek, hogy aki odamegy, az nem csak mozizik, hanem bejárja az üzleteket, tömi a fejét, meg ilyesmi. Mondjuk, az üzemeltetőt is meg tudom érteni (nem akarja, hogy a foglalás miatt rárohadjanak a jegyek), de azért a 60 perc embertelen, hisz a legtöbben az előadás előtt 10-20 perccel veszik meg a jegyüket, függetlenül attól, hogy milyen szándékkal érkeztek a plázába.

img · http://notwo.org 2011.01.20. 21:46:40

És ha már... igazán kaphatna a CC egy új weboldalt, mert a jelenlegi kritikán aluli.

Ismeretlen_1068 2011.01.20. 21:48:25

13: Az Arénában azért vannak eredeti nyelvű kópiák is a szinkronosak mellett, pedig az a főváros egyik legközkedveltebb mozija. Egyébként a MOM-mal, mint hellyel nincs semmi bajom, de a rendszere sajnos csúnyán elavult, egyszerűen nem élmény ott filmet nézni.

img · http://notwo.org 2011.01.20. 21:50:39

16: Megnéztem, igazad van. Látszik, hogy nem járok oda sokat..

anita 2011.01.20. 21:52:15

Vizezett kóla szívószállal, like! :) Ellenben 5000 éve nem ettem igazi jó mozis-popcornt, csak arany áron mért, csoffadt hungarocellt.. pedig váltogatom a mozikat..

Ismeretlen_169693 2011.01.20. 21:54:24

12 : Gyaníthatóan, de én általában úgyis 4-5 nappal előre foglalok, és 1-2 nappal előtte át is veszem, szóval velem nem ba**nak ki. Meg aztán az is igaz, hogy az esetek többségében első előadásra szoktam menni, ráadásul hétköznap (így elkerülve az idiótákat, akik elböfögik az ABC-t, telefonoznak, pofáznak és 2,5 órán át eszik a sajtos nachost), és ilyenkor, mivel a pénztárak is csak a start előtt 15-20 perccel nyitnak, nincs ilyen gond.

img · http://notwo.org 2011.01.20. 21:57:15

18: Ne is mondd... :) Szerintem utoljára normális popcornt sok éve valami szombathelyi artmoziban kaptam, frissen pattogtatták és nem kukászsákból öntötték a tárolóba...

Ismeretlen_1068 2011.01.20. 22:05:51

(Vajon akkor is ennyit vitáznánk az "új szelekről", ha valamelyik artmozi megvennék a másikat? :)

frmn 2011.01.20. 22:09:35

Mindenki kajálni jár a moziba? Akármennyi popcornt esztek is meg, ez még nem lesz Amerika :)

Ismeretlen_1068 2011.01.20. 22:11:18

22: Nem szégyellem bevallani, de nálam hozzátartozik az élményhez, hogy filmnézés közben ne csak az érzékszerveimet terheljem, hanem a gyomromat is. :)

anita 2011.01.20. 22:19:26

20: :) Én ilyet utoljára nagykanizsai és kaposvári Apolló mozikban éltem át, fénykoromban.. :) Ja, tényleg, az Arénában Coca(és nem Malac :D)-kólát adnak.. :DD

Ismeretlen_29159 2011.01.20. 23:29:52

Hát, nem tudom... CC honlapja egy foshalom, és náluk az online jegyet 1 órával korábban kell átvenni, holott szerintem a 30 perc is irritálóan sok. A kóla abszolút hidegen hagy, nem emlékszem mikor vettem utoljára kólát moziban. Mondjuk a Coca-éknak van Schweppes az pluszpont, de a legjobb lenne, ha végre lehetne Dr. Peppert kapni :) Popcorn meg popcorn, minőségi különbséget nem igazán érzek köztük, egy lényegük van: az 50 Ft-os terméket sózzák rád 500-ért. Nem is nagyon szoktam fogyasztani - inkább illetve megyek művészmoziba, ha lehet, ott legalább nem a csámcsogás-zörgésről szól az első 20 perc.

Bunyek 2011.01.20. 23:31:06

Szerintem két eset lehetséges: - az egyik, hogy nem lesz fejlesztés, mert minek, majdnem teljesen mindegy melyik multiba mész, a bevétel egy helyre megy (a maradék 5 Palace mozit hagyjuk, azoknak nem sok jövőt jósolok, gyakorlatilag sztem fél évnél nem húzzák tovább) - a másik, hogy lesz fejlesztés, mert a CC steril, csilivili, modern, új benyomást hagyott eddig a látogatók többségében, így muszáj lesz a düledező Palacok megjelenését közelíteni (igaz ezek lehet csak "látszatberuházások" lesznek, amolyan kívül szép, belül rohad :).Mindenesetre szerintem pénz van rá, felújítottak két vidéki mozit, és még most bedobtak jópármilka eurót :S Remélem nem csak a tulajdonosok járnak jól, hanem a közönség is:)

Ismeretlen_1068 2011.01.20. 23:37:17

25: Szerintem a PC és a CC honlapja teljesen ugyanolyan, habár nem is tudom, hogy ez most miért fontos. A moziban nem a honlapot nézzük, nem? :) Ahogy korábban is írtam, a 30 perc ideális, főleg, hogy mifelénk rengetegen sportot űznek az előrendelésből, hogy aztán eszükbe se jusson átvenni/megvenni a félretett jegyet/terméket.

Ismeretlen_110911 2011.01.21. 00:34:17

ha már kaja. akárki is lesz az új büféfőnök, egy nagyon fontos, halaszthatatlan dolga biztosan lesz: végérvényesen kitiltani a nachost, annak minden szószával együtt.

Süti 2011.01.21. 07:39:53

látom a MOM fika előkerült ismét :) miért van az, hogy csak neked van bajod vele? :)

brom 2011.01.21. 08:44:43

Én vettem már át jegyet 60>x>20 perccel korábban nem egyszer az arénában s sose volt gond. Nem veszik olyan szigorúan ezt a foglalástörlést.

Ismeretlen_87470 2011.01.21. 12:05:42

A 30/60 perces jegyátvétel már csak azért is sok, mert én mostantól nem vagyok hajlandó beülni, csak a "kezdés" után 20 perccel. Nem kérek a drága jegyért telefon-, üdítő- és bankreklámokat az arcomba.

brom 2011.01.21. 12:38:28

derceto: Így van sokkal jobb a sötétben botladozni, s idegesíteni a többi embert :D

creeper 2011.01.21. 13:52:30

Nekem, ha Palace, akkor citromos Lipton. :)

Ismeretlen_140561 2011.01.21. 14:32:56

Art mozi az igazi! Oda igény szerint krumplis galuskát is bevihetek és senki nem szól rám... mondjuk többségében mégis a helyi McDonald's-ban vásárolunk.

Ismeretlen_129422 2011.01.21. 15:00:35

Ez nagyon durva koncentráció lesz. KÖKI-ben ki nyit mozit? Én sajnálom a Pepsit, de nem kell egyet érteni velem! :P A MOM-ot meg szerintem vagy zárják be, vagy újítsák fel. Nagyon ráférne egy alapos fejlesztés. A Westendben tekerjék fel a hangerőt. :) A Mammutban meg cseréljék le az erősítőket, hogy ne szálljon el a Dolby film közben. Élmény, mikor monora vált. :) Éves látogatottsági adatokat lehet valahol megtudni? Mármint hogy hogyan szerepelnek az egyes mozik. Van esélye talpon maradni a megmaradt Palace-oknak, vagy a Westend és a Mammut húzta őket?

Ismeretlen_1068 2011.01.21. 15:23:49

35: Ez jó kérdés: sem a Duna Plaza, sem az Eurocenter nem életképes, de még a Lurdy és a Pólus sem túl frekventált. Szerintem egyetlen esélyül a túlélésre az, ha durva akciókba kezdenek, ez viszont nem kevés kockázattal jár.

dr.Fünke 2011.01.21. 16:53:26

Nem örülnék neki, ha a MOM bajba kerülne, mert az egyetlen mozi, ahova néhány külföldi barátommal el tudok menni. Arról nem is beszélve, hogy az egyetlen mozi, ahol még nem tette tönkre a szórakozásomat néhány idióta tini a standup előadásával.

Hmplx 2011.01.22. 01:16:31

De jó, hogy egyesek nem tudják elképzelni, a mozizást, anélkül, hogy ne zabálják tele magukat.:D Tényleg ez a legnagyobb problémátok? A pop corn, meg a vizezett cola?:O Nekem nagyobb gondjaim is vannak... Szögezzük le, hogy tökéletes mozi NEM létezik, amely minden téren kifogástalan!!! Azonban nem mindegy, hogy melyik mozi miben erős, és miben gyenge...Tudjátok mi a különbség a „született” Cinema City, és a Palace Mozik között? Az, hogy míg az előbbi cégnek a multiplexei egyformán igénytelenek, színvonaltalanok, addig a Palace mozik közül pedig még akad 2-3 kiváló, a többi majdnem egyenlő a CC "színvonalával":S!Persze ezt egy "átlag" mozinéző nem is veszi észre. Na, akkor nézzük szépen sorba a mozikat. CC Arena Plaza: Nem kérdés, hogy Magyarország első számú legnagyobb forgalmat lebonyolító mozikomplexuma. Azonban messze nem a legjobb! Sőt! Ok, van az IMAX, a vászon mérete előtt én is leborulok, de a hangzás ritka gyenge!!! Ez ugyanígy, elmondható, a 17 hagyományos teremre, a VIP termekre pláne. Maga a VIP termek, meg a hatalmas filmválaszték pluszpontot érnek, de összességében főleg a hangzás tekintetében ez a mozi NEM a legjobb. Hogy miért? Az alkalmazottak többsége bunkó, a lefoglalt jegyedet 60 perccel vedd át a film kezdete előtt. Nincs a Palace kártyához hasonló akciót biztosító kedvezmény. A honlapjuk kész káosz, ahol nincsenek fent trailer-ek, a moziműsor megjelenítése sem olyan átlátható, mint a Palace moziknál. A jegyfoglalás is körülményesebb...Ez a Cinema City... Ráadásul az összes vidéki CC (Győr, Debrecen, Veszprém stb.) annyira leamortizált, hogy arról külön tanulmányt lehetne írni ( a padló ragad, a székek nyikorognak)...A vidéki CC-éknél nem beszélhetünk hangzásról. Ott inkább csak zörejek, torz hanghatások vannak. Persze az Arena, és az Allee csillog villog, legalábbis kívülről! Mert újak! Azonban a termekben itt is minősíthetetlen a "hangrendszer". Gyakran a LÉGKONDI hangja elnyomja a film halkabb dialógusokból álló jeleneteit, de minimum hallod a légkondi hangját is. Már itt megbukna a THX minősítésen! De mit érdekli ez őket…Egyáltalán tudják, hogy mi az???:O Továbbá nem olyan dinamikus erőteljes a hangzást képesek a CC mozik reprodukálni. Hazánk második számú mozija a West End. Ennek is csak annyi előnye van, hogy hétvégente vetítenek itt éjszakai előadást, plusz frekventált helyen helyezkedik el, ezért is járnak ide ilyen sokan! Nem is azért mert itt annyira jó lenne a hang! Sőt, csak kicsivel "jobb", mint a CC-nél. Így ez a mozi könnyen beleolvad majd a CC-be. Egyébiránt nem ártana, ha az ülések cseréjére is sort kerítenének...Mondjuk, ha azt a koncepciót követik, mint pl.: a győri moziban, akkor, csak így tovább, ez is kipipálva, mert minél használtabb, annál CC-ésebb:D A Mammut 1ben lévő termeknek a hangzása sem az igazi. Ennél jobb a Mammut 2 mozijai, de már ott is tapasztaltam azt mikor a hangfal nem bírta, és betorzított. Illetve a vetítőgép hangját is nem egy alkalommal hallottam, a film nézése közbe. A Campona, Corvin, Pólus,Mom Park, Sugár mozijairól az a véleményem, hogy nem túl rosszak, de nem is túl jók. Egyiknél sem tapasztaltam kiemelkedő minőséget. Ezek közül még is a Mom Park áll a legközelebb hozzám, különösen az 1-es 522 fő befogadására alkalmas moziterme! A legjobb hangzású mozik, pedig egyértelműen az ex Hollywood Multiplexek (Lurdy Ház, Duna Plaza, Euro Center). Különösen a Lurdy 1-es terme szól kimagaslóan jól, a 20.000 watt kombinált összteljesítménynek köszönhetően. Nem véletlen, hogy THX besorolást is megkapta ez a terme! Itt jegyezném meg, hogy az IMAX teljesítménye csupán 12.000 watt! Ezek a mozik használnak Dolby Digital hangrendszeren kívül DTS hangformátumot, CC-nél hiába fülelsz, nincs DTS! Persze itt ezekben a mozikban is volt RITKÁN némi gond (nem túl gyakran) a hanggal, de koránt sem akkora, mint a CC-éknél, vagy pl.: a West-Endben, illetve Mammutban. Azonban a Lurdyban, Dunában, Euro Centerben alapjába véve kimagaslóan jól kiépített hangrendszerről beszélhetünk, nem úgy, mint a CC-ékben, ahol már eleve a kiépítésénél nem fektettek akkora hangsúlyt a rendszerre. Azonban ezeknek a moziknak is van gyenge pontjaik. Egy, nem éppen a legjobb helyen vannak, ami az elhelyezkedésüket illeti. Illetve a termekben lévő ülések sem olyan kényelmesek, és újak, mint a két fővárosi CC-ében. Éppen ezért mondtam az elején, hogy tökéletes mozi nem is létezik... Jah, és én inkább perecet veszek ha moziban nézek filmet!

Ismeretlen_129422 2011.01.23. 02:22:46

36: Köszi! Megváltoztak az idők, régen fel sem merült, hogy a Duna Pláza nem megy. A Lurdy meg volt idő, mikor a 3. legnézettebb mozi volt. 38: Sok mindenben egyet értek. CC hang ügyben kevésbé, bár nem vagyok igazán vájt fülű. Arénával nem szokott gondom lenni, Allee már más tészta. IMAX nekem is gyenge. De a régi HMPLX moziknak nagyon szurkolok. Lurdy 1-es terme, vagy Duna Indesit terme igencsak szépen szól. Hogy mást ne említsek, a Volt egyszer egy Mexikót előbbiben néztem. A filmből semmi nem maradt meg, de azok a pisztolylövések még most is elevenen élnek a mellkasomban, miket ott hallottam. :) Más sztori, ha érdekel valakit. El szoktam rángatni ismerősöket magammal filmekre. Sosem értették, hogy miért szidom pl a Westend hangját, míg el nem mentünk Dark Knightot nézni a Lurdy 1-es termébe. Többet nem volt kérdés. Egy gyenge pontjuk viszont akad a hmplx moziknak és az a vászon/vetítő. Egy Arénás vetítés után a Duna Pláza elég nagy csalódás képileg. :S Legalább is HP5 alatt borzalmas volt.

Hmplx 2011.01.23. 12:50:53

39: Így van, illetve (sajnos már csak )múlt időben beszélhetünk, arról, hogy hajdanán a Lurdy is dobogós, harmadik helyen állt a mozik látogatottságát illetően. Ez az Arena megnyitása előtt volt így. Akkor az első volt a West End, második a Mammut, harmadik (Duna Plaza-t is) beelőzve a Lurdy. (Azt gondolom nem kis teljesítmény ez egy olyan mozitól, amelynek az otthont adó bevásárlóközpontja szó szerint pang az ürességtől, haldoklik már nyitása óta) Csak ezek után jött a Campona, Duna Plaza, Sugár, Pólus Center, Mom Park, Euro Center, Corvin stb...Aztán az Arena, majd az Allee nyitásával kicsit felborította ezt a hierarchiát. Ma már az első az Arena, második a West End, harmadik a Mammut, negyedik az Allee, ötödik a Campona, HATODIK a LURDY, és csak ezek után jön az Euro Center, a MOM PARK (!?!?)a Pólus Center, végül a Duna Plaza. Ha jól megnézzük a Lurdy így is inkább a középmezőnyben van, mint a tőle lemaradt Mom Park...Ezért is érthetelen számomra, hogy a CC miért nem a Lurdy-t választotta a Mom helyett, vagy inkább a Lurdy-t is. Oké, lehet mondani, hogy maga a Lurdy Ház, mint pláza soha sem teljesített úgy ahogyan azt elvárták tőle, és elmarad a látogatottság tekintetében, üzletet nyitni ott öngyilkosság. Így szépen lassan hanyatlásnak indult maga a Ház. Ennek ellenére azonban a mozija jól ment mindig is, és relatívan most is jobban megy, nagyobb nézőszámot produkálva a Mom Park mozijánál. Ezt miért nem veszik figyelembe a CC emberei?!?!:O Persze nem azt mondom, hogy repestem volna az örömtől, ha a Lurdy is CC lett volna elsőre, de már akkor inkább ez, a kisebbik rossz, mert így fennállhat az a veszély, hogy bezár Budapest legjobb hangzású multiplexe:(':(!!!

Ismeretlen_129422 2011.01.23. 13:48:27

40: Gondolom itt az számít, hogy több Kft. üzemeltette a Palace mozikat. Nyilván az az értékesebb, amelyik a Westendet, Mammutot birtokolja. A két Kft megvétele meg gondolom versenyhatósági vizsgálatot indított volna el. Legyen úgy, ahogy AE mondta, kezdjen árversenybe a megmaradó Palace, nyissák meg ők a mozit a KÖKIben és talpon tudnak maradni. Lurdyt nem zárhatják be! De most nem erről menne a diskura, ha anno a Mammutot nem a Palace szerzi meg, hanem az Intercom. :)

Ismeretlen_1068 2011.01.23. 13:56:56

38: Nekem pl. az, hogy a kép kristálytiszta legyen, sokkal fontosabb annál, hogy üvöltsön a film. Biztos a korral jár. :) Ilyen szempontból eddig a Mammutban, az Allee-ban és a Westendben voltak a legjobb tapasztalataim és a MOM-ban a legrosszabbak. Hang tekintetében amúgy a Duna Plaza Indesit-terme még soha nem akadt vetélytársra, az Aréna IMAX-vászna pedig óriási ugyan, de az a káposztafej méretű piszok, ami évek óta ott díszeleg a közepén, elég rendesen csorbítja az élményt, amit nyújt.

Hmplx 2011.01.23. 16:26:31

42: A hangzás tekintetében nem arra gondolok, hogy csak pusztán üvöltsön, (bár egy akció film esetében az sem hátrány, hiszen, egy bomba robbanásnak legyen igen is hangja)a mély hangok dinamikájáról beszélek, és az, hogy a térhangzás valóban az legyen, ahogy a neve is mutatja, ne csak surround hangzás legyen,vagy pusztán sztereo hangzás! Jöjjenek a hangok nem csak elölről, ha nem oldalról, és hátulról is. 41: Legyen úgy, ahogy mondod, hogy "Lurdyt nem zárhatják be". Én is csak nagyon remélni tudom! Csak hogy! Arról van itt szó, hogy bár Palace Kft. név alatt futnak a CC által át nem vett mozik, (Duna, Lurdy, Pólus+3 vidéki mozi) de viszont ez azt is jelenti, hogy lényegében a CC fennhatósága alatt állnak ideig, óráig, és félő, hogy ezeket a CC által "nem kívánatos" mozikat mostohaként fogják kezelni. Az az, ha nem akad valaki x időn belül, aki esetleg megvenné ezeket a mozikat, félő, hogy végül bezárnak:(!Ergo ez is a CC tulajdona, amiről szívesebben lemondanának.

Bau · http://mozivilag.com 2011.01.24. 06:35:38

13. Elvétve vetít eredeti nyervű filmeket felirat nélkül de lehetetlen időpontokban. 26. Melyik 2 mozit újította fel a CC? 33. Nahát Creeper, te itt?:-) 35. Vannak adatok, csak nem publikusak. Ha a mozik ki is adnák, a forgalmazók nem szívesen, a CC pedig azért sem, mert Lengyelországban a tőzsdén nyitott részvényeik vannak és gondold csak el, mennyire befolyásolná a tőzsdézőket az információ. A KöKi megkereste a nagy cégeket úgy féléve és a CC-vel eleve nem akartak szerződni, mert a kökire hátrányos szerződést kötöttel volna, a Palace "Andreája" azt nyilatkozta, hogy: "Oda ki biztosan nem mennek!" és a Sugár lett volna a befutó, de a pletykák szerint összeveszett a Várszegi és a Köki vezetősége, így a Sugár már nem nagyon, hacsak nem lesz kibékülés. A Budapest Filmet hagyjuk és akkor esetleg valami magánkezdeményezés elképzelhető vagy pedig nem lesz mozi. 36. A Lurdy 4 év alatt évi 350 ezer látogatót vesztett az Aréna és az Allee nyitása miatt, a Köki adná neki a kegyelemdöfést... A Duna Pláza a 4 terme bezárásával jóformán aláírta a halálos ítéletét, az Eurocenter vegetál, és talán a Pólus az egyetlen, amelyik 6 teremmel és kitűnő hangzásával tartja magát ez elmúlt néhány év szintjéhez és a Sugár sem igazán ingatta meg.

Bau · http://mozivilag.com 2011.01.24. 07:05:41

38. Alapjában véve egyetértek, de ha jártál már a Pólusban, nem hiszem, hogy ez a véleményed a hangról. A Pólus egyetlen hibája az 1-es és 3-as termek ülései, hiszen azok még a Cineplex Odeon ülései, fejtámla nélkül. A Hollywood multiplex elkezdte kicserélni az üléseket kényelmes spanyol gyártásúakra, de mire a végére érhetett volna, a Palace átvette és ők csak fejték a tehenet, enni nem adtak neki. 40. Honnan van a mozi nézettségi listád? Én vitatkoznék ezzel. A sorrend tavaly: Aréna, Westend, Mammut, Allee, Campona, Lurdy, Mom, Sugár, Duna Pláza, Corvin , Pólus, Eurocenter. Pontos adatok nem publikusak.;-) Amúgy semmi érthetetlen nincs abban hogy miért a Momot választotta. Ez a mozi volt benne a Palace Cinemas Magyarország Kft-ben. A Lurdy-t ne kiabáljuk el, mert a Palace és a CC közösen üzemelteti a Palace Mozik Kft mozijait, aztán lehet azokat is átveszi vagy más, vagy ennyi volt. De ez még fél-1 év mire kiforrja magát.

creeper 2011.01.24. 10:09:45

44. Miért, Te is itt? :) Na, ezt a blogot akartam Neked ajánlani, amikor a vonatot vártuk. :)

que 2011.01.24. 15:21:21

A kólát hagyjuk, annak elemzését meghagyom az elzsírosodott szaktársakra, a változásokról meg annyit, hogy kb. semmit nem fogunk észrevenni, pontosabban semmi jót. Ha a Mom-ból elviszik a feliratos kópiákat, viszont igencsak rosszat tesznek, mert a vendégkörük kb. fele elvándorol onnan.

anita 2011.01.24. 23:52:34

Szerintem is hajrá Lurdy! :) De az azért nevetséges, amikor több, mint fél évig nem lehet bevinni a jegeskávét a terembe, mert csak üveg pohara van a mozibüfé kávézó részlegének.. Ne hiszem el, hogy fél év alatt nem lehet beszerezni a szaros papír vagy műanyag vagy nemtomén milyen poharakat, vagy nem lehet a mezei büféjükből pepsis poharat beáldozni erre a célra.. Idióták..

batboy 2011.01.25. 11:08:56

nédd a'! http://www.mti.hu/cikk/2011/01/24/versenyhivatalhoz_fordult_a_magyar_producerek_szovetsege-527831

Ismeretlen_1068 2011.01.25. 11:11:58

49: "A szövetség elnöke elmondta: ez veszélyeztetheti a magyar filmek forgalmazását, mivel - mint mondta - a Cinema City International jellemzően az amerikai TOP 10 filmeket veszi alapul." No mert aztán a Palace eddig nagyon odatette magát a magyar filmek terén.

Ismeretlen_82723 2011.01.25. 12:40:19

Azt írják a cikkben, a Palace Kossuth is az üzlet tárgyát képezi. Hát nagyon remélem, hogy kezdenek vele valamit. Nemrég megkukkantottam, szó szerint egy szemétdomb lett az egész. 50: A Palace Mammut speciel mindig adott teret a magyar filmeknek, most például Az ügynökök a paradicsomba mennek is műsoron van ott napi 2x is, míg mondjuk a Tron már csak napi egy 3D-s vetítéssel szerepel, ami a Cinema City felügyelete alatt nyilván megengedhetetlen állapot lenne.

Ismeretlen_1068 2011.01.25. 12:59:45

51: Gondolom, azzal te is egyetértesz, hogy ez egy kirívó eset. Ellenben nem hinném, hogy a CC sokat változtatna a Mammut vagy teszem azt, a Westend kínálatán, hisz "ami nincs eltörve...", inkább a többi mozira fér rá a reform.

Bau · http://mozivilag.com 2011.01.25. 16:58:18

51. Biztos vagyok abban, hogy a Kossuth-ot nem fogják újranyitni, nem pálya CC-nem, mint ahogyan nem volt az a PC-nek sem, csak púp a háton. Egyébként az épület ahol a Kossuth van a Palace 49%-os tulajdonában van. Kérdéses, hogy ez átkerült-e a CC-hez.

Ismeretlen_129422 2011.01.25. 17:04:07

A hivatkozott MTI hírben tárgyi tévedés is akad. Kecskeméten ha jól tudom, már nincsen Palace mozi, mert a Malom átvette a termek felett az irányítást. A régi 5 termes HMPLX mozi, ami a Pólus Rónában volt, ugyan Palace lett, de a Malom beli nyitás után bezárták. Ha nem csal az emlékezetem. :) 51) Kossuthot nyissák meg újra, egyetértek. Nagyon szerethető mozi. Legyenek nyomott jegyárak, s törzsvendég leszek. :)

Bau · http://mozivilag.com 2011.01.25. 17:16:32

54. Sajnos csal az emlékezeted, mert 2006 februárjában a Hollywood Multiplex zárta be a Pólust félévig párhuzamosan a Malommal. A nagy Palace-s felvásárlás pedig 2006 augusztusában történt. Kivétel ezalól a miskolci és a kecskeméti egység, területbérleti viták miatt. Kecskemétről aztán megegyeztek 2006 novemberében, Miskolccal azonban nem, ott 2006 december 31-én vetítettek utoljára. (Egyébként Magyarország egyik THX minősítésű termével együtt, amiből 2 volt, ma csak a Lurdy nagyterme maradt.) A Kossuth-ot én is nagyon szerettem, az utolsó napon is elmentem mozizni, de sajnos a CC nem érzelmek alapján dönt, mert a pénz motiválja őket. Ennél több tévedés is van, mert a Kossuth a Palace Mozik KFT-hez tartozik és kimaradt az Eurocenter és Kaposvár is.

Bau · http://mozivilag.com 2011.01.25. 17:18:09

Bocs kimaradt az előzőből: félévig párhuzamosan a Malommal üzemelt.

Ismeretlen_1068 2011.01.25. 17:53:36

"de sajnos a CC nem érzelmek alapján dönt, mert a pénz motiválja őket." Ezt úgy mondod, mintha a Palace-t non-profit szándékok vezérelnék. :)

Bau · http://mozivilag.com 2011.01.25. 18:27:31

Bocs!:-) Nem voltam kellően körültekintő a mondatomban. A Palace legalább törekedett a minőségre, habár egyetlen mozi építését sem ő kezdeményezte Magyarországon, örökölte a minőséget. Mielőtt bárki megjegyezné, a Mom Parkot a Cinestar német nagyhálózat építette, Tatabányára pedig a Hollywood Multiplexnek volt szerződése. Amúgy a Palace ügyes összjátékos volt, ugyanis a Westendet és a Camponát üzemeltető Ster Century Megaplex lánc magyar vezérköre megegyezett a 2002-ben debütáló UCI/Palace Cinemas-szal. Tehát csak a név változott. Ez arra volt jó, hogy kihasználják a 3 év adómentességet, ami a Ster esetében lejárt, a Palace-szal újraindult. Itt is a pénzről szólt minden. Mint ahogyan V.J. Maury a PC vezérigazgatója is ettől tette függővé, hogy továbbad-e a cégen vagy sem. Ugyanis az volt ebben a lényeg, hogy ha áron alul vásárolják fel a hálózatot, ott maradjon a székében. De a CC fizetett annyit, hogy meghajoljon az ajánlat előtt.

Ismeretlen_129422 2011.01.25. 18:51:54

55: Igazad van, tényleg úgy volt, ahogy írtad. A lényeg viszont nem változott, az MTI-s hír tele van hibával. A Palace Kecskemét már Malom Mozi egy ideje. Summa: Annak örülnék a leginkább, ha az Intercom még üzemeltetne mozikat. :)

Bau · http://mozivilag.com 2011.01.25. 19:26:13

59. Igen azok az idők voltak a legjobbak. Amúgy az egyik érdeklődő a román Hollywood Multiplex volt a Palace iránt. És ez az a HMPLX mozilánc, amely annó leányvállalata volt a magyar Intercomnak. Kissé paradox lenne újra Hollywood multiplex feliratot látni a Duna Plázán vagy éppen a Lurdy házon!:-)

Ismeretlen_1068 2011.01.25. 19:30:23

Ha az IC üzemeltetne mozikat, azt már valószínűleg nem úgy tenné, mint anno. Megváltoztak az igények, megváltoztak a szokások is. :( Nálunk egy Prince of Persia is simán lehet sikeres.

Bau · http://mozivilag.com 2011.01.25. 19:37:16

Ha a '90-es évek végén nem úgy alakul, hogy a Cineplex Odeon kilép a magyar és a kelet-európai piacról, akkor manapság az övék lett volna a Westend és a Campona is, nekik volt oda előszerződési joguk.. de nem így lett. Na az a cég volt minden mozis álommunkahelye állítólag. Vissza is sírják azokat az időket. Állítólag a Pólus is nem 6, hanem 12 termes lett volna a jelenlegiek tükörképe a pénztárakkal szemben. Annak idején olyan mértékű forgalom volt, hogy hétköznap az utolsó előadás éjfélkor kezdődött jelentős kihasználtsággal, hétvégén pedig nem volt ritka a hajnali 1 órási kezdés sem. De aki régóta mozizik, ismeri ezeket az időket. Ezek voltak a bezzeg idők.

Hmplx 2011.01.25. 21:40:18

45 Igen igazad van a BP-i mozis top lista tekintetében is:D De a Lurdy-ig bezárólag jól írtam:P Azt követően valóban, kissé elnagyoltam a dolgot, és a többit csak hasból írtam:D! Igazad van a Pólus-t illetően is! Így ezúton vonom vissza azt a kijelentésemet, amit korábbiakban leírtam a Pólussal kapcsolatban. Valóban jól szól a Pólus 5-ös giga terme, és a többi sem olyan rossz. 62 Igen én is emlékszem még a régi szép időkre mikor éjjel 1-kor is kezdődtek filmek péntek szombat a Duna Plaza mozijában. A Pólus Moziról meg két dolgot nem tudtam eddig! Az egyik az, hogy 12 termesre tervezték anno...hm, jó lett volna:)! Ezt amúgy eleve 12 termesre tervezték, vagy X idő után, a nagy számú forgalom miatt szerették volna bővíteni, mint a Dunát 9ről 11 termesre? Arra sem emlékszem, hogy hétköznap is lett volna éjféli kezdés. Persze igazad lehet, én akkor még kicsi voltam, és nem figyeltem még ennyire ezekre a dolgokra:D! A legrégebbi Pesti Estem 1997-ből való...A Pólus ugye meg ha jól vágom 1996 őszén nyitott. Gondolom, a nyitást követően voltak ilyen kezdésű vetítési időpontok.

Ismeretlen_129422 2011.01.26. 00:58:55

61: Igazad van! Megváltoztak az idők. De a hangot sajnálom. Az Intercomon kívül a többi üzemeltető nem fordíott erre kellő figyelmet. 62, 63: Én azt hallottam, hogy anno terveztek IMAX-ot a Duna Plázába, még a fénykorban. De lehet ez csak urban legend. Minden esetre bízom benne, hogy javára válik a mozis piacnak az egyesülés.

Bau · http://mozivilag.com 2011.01.26. 20:46:16

64: Jól tudod, oda tervezték az IMAX mozit, elvileg Sony IMAX lett volna. 63: Tervezték csak, nem valósult meg. A 4 megvásárolt moziba már nem fogadják el a palace kártyát és ezekbe a mozikba neten sem lehet már jegyet vásárolni. Tehát mindent amit a palace hátrahagyott megy a levesbe, pedig sz online jegyvásárlós programja nagy dolog volt. Én is használtam. A Sugár a holnap kezdődő mozihéttől pedig bevezeti a szerdai 3D jegyárat (1350 Ft), válaszul a Cinema City térnyerésére. Gondolom, hogy a vodafone keddi 1+1 kedvezmény sem lesz igénybevehető, a fenti Palace mozikban, mivel a CC már kilépett a nyár végén ebből a buliból.

Hmplx 2011.01.26. 21:07:55

64: Igen jól tudod, a Duna Plaza-t, mint bevásárlóközpontot szerették volna bővíteni,kb.: 40-60 ezer négyzetméterrel, a Mammut 2-höz hasonlóan. A Duna Plaza a West End térhódítását követően visszakívánta szerezni, a korábbi "plázák királya" címet jelentő első helyet. Akkor a tervek között valóban szerepelt egy olyan koncepció, amely arról szólt, hogy a bővített Duna Plaza területén nyították volna meg Magyarország első IMAX moziját. Azonban, gondolom a befektetők nem bíztak már annyira a Duna Plaza-ban, nem tűnt már akkor, olyan jó befektetésnek, (a látogatottsági mutatók is ezt jelezték)így a korábbi tervből csak annyi valósult meg, hogy pár évvel ezelőtt felújították a bevásárlóközpontot. Az ígért több tízezer négyzetméteres bővítésre sem került sor. Így az IMAX moziról a Duna Plaza estében már szó sem lehetett. Sőt a korábban 11 teremmel üzemelő mozi 7 teremmel működött tovább, és jelenleg is működik ...(Ki tudja, hogy még meddig...):( Aztán az egész projektet áttették az Arena Plazaba, ott élvezhetjük a giga IMAX termet. Az már más kérdés, hogy milyen...CC minőségben... Véleményem szerint, pedig egyáltalán nem válik hasznára az egyesülés! Ugyan is a CC híres arról, hogy inkább destruktív, mint sem , hogy konstruktív hozzáállással vezesse mozijait. Azaz minden rossz szokását megtartja, azokat alkalmazza az újonnan megvett moziknál is.

Hmplx 2011.01.26. 21:08:22

64: Igen jól tudod, a Duna Plaza-t, mint bevásárlóközpontot szerették volna bővíteni,kb.: 40-60 ezer négyzetméterrel, a Mammut 2-höz hasonlóan. A Duna Plaza a West End térhódítását követően visszakívánta szerezni, a korábbi "plázák királya" címet jelentő első helyet. Akkor a tervek között valóban szerepelt egy olyan koncepció, amely arról szólt, hogy a bővített Duna Plaza területén nyították volna meg Magyarország első IMAX moziját. Azonban, gondolom a befektetők nem bíztak már annyira a Duna Plaza-ban, nem tűnt már akkor, olyan jó befektetésnek, (a látogatottsági mutatók is ezt jelezték)így a korábbi tervből csak annyi valósult meg, hogy pár évvel ezelőtt felújították a bevásárlóközpontot. Az ígért több tízezer négyzetméteres bővítésre sem került sor. Így az IMAX moziról a Duna Plaza estében már szó sem lehetett. Sőt a korábban 11 teremmel üzemelő mozi 7 teremmel működött tovább, és jelenleg is működik ...(Ki tudja, hogy még meddig...):( Aztán az egész projektet áttették az Arena Plazaba, ott élvezhetjük a giga IMAX termet. Az már más kérdés, hogy milyen...CC minőségben... Véleményem szerint, pedig egyáltalán nem válik hasznára az egyesülés! Ugyan is a CC híres arról, hogy inkább destruktív, mint sem , hogy konstruktív hozzáállással vezesse mozijait. Azaz minden rossz szokását megtartja, azokat alkalmazza az újonnan megvett moziknál is.

Bau · http://mozivilag.com 2011.01.27. 12:27:18

Elindult a nagy átalakítás. A Palace honlapján a Mom foglalásra kattintva már a cinemacity.hu oldalra visz a rendszer. És ki van írva hogy Cinema City Mom Park. Jah a Palace Mozik Kft is eladó, az egyik mozi és a palace igazgatóság "mítingjén":-) elhallatszott az a hír, miszerint 1 éven belül semmilyen újabb fejlesztés nem várható a még Palace birtokában lévő mozikban, tehát a digitalizálás sem folytatódik, így Kaposváron sem lesz digi gép, legalábbis amíg Palace van, addig biztosan nem. Állítólag 2 magyar befektető venné meg a Palace Mozikat és a másik érdeklődő természetesen a Cinema City.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása