aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: scott pilgrim a világ ellen [scott pilgrim vs the world] (2010) Angyalosi Ádám
2011. január 06. 19:38:54

Kategória: 43 komment

Egészen megdöbbentő, hogy már több, mint tíz éve, hogy a SPACED első része adásba került a brit televízióban. Edgar Wright, Simon Pegg és Jessica Hynes két évadot megélt szerelemgyermeke nem csak a Wright-Pegg kettős és Nick Frost zseniális munkakapcsolatának első állomása, de önmagában is figyelemreméltó darab: egy egész generáció popkultúrájának összefoglalása, mely a humor és a tisztelet tökéletes keverékével közelít a hetvenes-nyolcvanas évek összes meghatározó amerikai filmjéhez és képregényéhez.

Bár a SHAUN OF THE DEAD és a HOT FUZZ sem szűkölködött hommage téren, ilyen szintű korszakos átfogó jellegre egyik sem törekedett, és első ránézésre ez a Scott Pilgrimre is igaz. Esztétikájában megidézi ugyan a képregény- és videojátékkultúra legfontosabb pontjait, de konkrétumokban nem bővelkedik. De nincs is szüksége rá: olyan lényegretörően, őszintén, de mégis játékosan fogja össze a mai fiatalok legfőbb szorongásait, közös álmait és alapvető gondolkodásmódját, hogy nem csak a SPACED egyenes ági leszármazottjának tekinthető, de... egye fene, leírom végre:

Véleményem szerint a SCOTT PILGRIM VS THE WORLD nem csak az év filmje, de az új évezred generációjának egyik legfontosabb alkotása is.

Egészen megdöbbentő, hogy már több, mint tíz éve, hogy a SPACED első része adásba került a brit televízióban. Edgar Wright, Simon Pegg és Jessica Hynes két évadot megélt szerelemgyermeke nem csak a Wright-Pegg kettős és Nick Frost zseniális munkakapcsolatának első állomása, de önmagában is figyelemreméltó darab: egy egész generáció popkultúrájának összefoglalása, mely a humor és a tisztelet tökéletes keverékével közelít a hetvenes-nyolcvanas évek összes meghatározó amerikai filmjéhez és képregényéhez.

Bár a SHAUN OF THE DEAD és a HOT FUZZ sem szűkölködött hommage téren, ilyen szintű korszakos átfogó jellegre egyik sem törekedett, és első ránézésre ez a Scott Pilgrimre is igaz. Esztétikájában megidézi ugyan a képregény- és videojátékkultúra legfontosabb pontjait, de konkrétumokban nem bővelkedik. De nincs is szüksége rá: olyan lényegretörően, őszintén, de mégis játékosan fogja össze a mai fiatalok legfőbb szorongásait, közös álmait és alapvető gondolkodásmódját, hogy nem csak a SPACED egyenes ági leszármazottjának tekinthető, de... egye fene, leírom végre:

Véleményem szerint a SCOTT PILGRIM VS THE WORLD nem csak az év filmje, de az új évezred generációjának egyik legfontosabb alkotása is. Persze érthető, ha ez “külső szemmel” nem látható. Ez a film elsősorban életkor, másodsorban szubkultúra alapján szakítja szét közönségét: tapasztalt szemmel harminc év fölött is lehet érte lelkesedni és rácsodálkozni az alapvető filmesztétikai szabálykönyv teljes felülírására, de leginkább mégis imádni vagy utálni szokás - születési időtől és gyerekszobától függően.

A korábbi Wright mozik mellett a film a CLERKS-t is megidézi: Kevin Smith debütálása is popkulturális utalások erdejével övezve beszélt a kor párkapcsolatairól, és lángoló katanák ide, sárkányként manifesztálodó zenei párbaj oda, végeredményben Scott Pilgrim története is egy fiúról meg egy (két) lányról szól, és persze az összes ezzel járó problémáról, mellyel az adott generációnak szembe kell néznie: jelen esetben ez főképp figyelemhiányban, folyamatos kedvetlenségben, identitásválságban és mindenekelőtt teljes kommunikációképtelenségben jelentkezik (ez utóbbi problémának Fincher is szentelt idén egy mozit, melyről egyesek még mindig azt hiszik, hogy “a Facebookról szól”).

A film azonban nem csak feltár, de tanítani is igyekszik. Bölcsességei jelentős részét már ezerszer hallottuk (önbecsülésre, kitartásra, felelősségvállalásra utasítja a fiatalokat), de egyrészt ezeket kellő öniróniával kezeli (“mintha tanultam volna valamit” - mondja Scott végtelenül unott, érdektelen hangon), másrészt nem sok filmet tudnék említeni, melyben, miután a főhős számtalan csatát vívott álmai hölgyéért, azt suttogják a néző fülébe: “na, ezt ne tedd!” A hangsúly a suttogáson van, hiszen mondjon bármennyit az aktuális problémákról, Wright filmje elsősorban mégsem prédikál, hanem szórakoztat.

Idén szeptemberig még nem találkoztam filmmel, melyben már a stúdió szignálját is számtalanszor újra akartam nézni. A Scott Pilgrim még jóformán el sem kezdődik, mikor lefekteti a néző felé támasztott kikötéseit: ha nem éltél-haltál (esetleg teszed még most is) a játékokért, képregényekért vagy a rockzenéért, jobban teszed, ha odébb állsz. Ha azonban te is izgatottan ugrálva lelkesedsz azokért a dolgokért, melyek a film hatalmas szívét dobogtatják, készülj fel két órányi önfeledt vigyorgásra. Akárcsak a SPACED vagy a SHAUN OF THE DEAD esetében (idézzük csak fel Nick Frost utolsó vallomását), Wright most is megtartja könnyed, játékos stílusát még a legsötétebb pillanatokban is.

Mikor először láttam, annyit mondtam: ez nem film, ez videojáték. Wright olyan szinten mossa el a médiumok közti határokat, mint még soha senki, de szinte minden trükknek célja, funkciója, és ami a legfontosabb, bájosan infantilis humora van.

Filmnél hűebben művészeti alkotás még nem tudta reprodukálni a valóságot, de a Scott Pilgrim kifordítja címszereplőjét: lelki világáról, gondolatairól ad hibátlan audiovizuális reprezentációt, kezdve az áhított nő megpillantása utáni szétszórstságtól, időtlenségtől (már csak ezekért az egymásba folyó jelenetekért megérdemelne egy Oscar-jelölést a vágás) a gondolkodó- és álomjelenetek zavarbaejtően ismerős szürrealitásáig, és persze az ex-pasik túlbecsüléséig, emberfeletti szintű ellenféllé emeléséig.

Hiszen az egyetlen percig sem kétséges, hogy az alapkonfliktus, az új barátnő hét gonosz exével való könyörtelen küzdelem csak Scott edzett gamer fantáziájának köszönhetően olyan izgalmas, amilyen. A megfelelni akarás, a kisebbségi érzés a kellően kreatív (és gyermeki) elmében épp ilyen formákban jelenhet meg, és az ellenfeleket darabjaikra (illetve érmékre) robbantó diadalok is valójában azok fő szexepiljeinek (vegetarianizmus, Tony Hawk babérjaira törő gördeszkás trükkök, stb.) köddé válásához kapcsolódnak.

Michael Cera nem csak azt bizonyítja, hogy ha kell, bőven megállná a helyét akciósztárként (bár a bunyók elsősorban parodizálnák a műfaj blockbustereit, kevés ennyire élvezetes - és látványos - összecsapást láthattunk az utóbbi időben), de tökéletes arca a film egyszerre idealista és tanácstalan lelkének is. Hiszen hiába a zseniális feelgood soundtrack, a folyamatosan kikacsingató hangvétel, vagy a film üdítően friss, folyamatosan pörgő humora, összességében a SCOTT PILGRIM VS THE WORLD mégsem a képregényekkel vagy kedvenc játékainkkal mutatja a legszorosabb rokonságot.

Antik tragédia ez, melynek saját generációja felett érzett kiábrándultsága és rezignált beletörődése több, mint félelmetes. Az álnok módon happy endnek álcázott konklúzió szerint az emberek nem változnak: a torz személyiségek (mondjuk ki a film szavaival: ribancok) még ha próbálnak is, nem menekülhetnek saját maguk elől, a magukat nekik alárendelő férfiak pedig ugyanazokat a hibákat fogják elkövetni újra és újra.

Elvégre mi a film záróképe? A totális kudarc szimbóluma, melyben ugyanakkor - és ezzel az egyetlen fogással lesz igazi bravúr Wright mozijából - ott van a mindig lehetséges folytatás, az újrakezdés lehetősége. Scott Pilgrim története nem mond mást, mint hogy éljünk akármilyen szar korban, nem lehet mást tenni, mint küzdeni. Nem a szerelemért. Csakis önmagunkért. Az egész világ ellen. 

Címkék

kritika rock comics comedy martial arts romance michael cera scott pilgrim edgar wright 10csillagos daesu

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr114539083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M 2010.12.15. 01:39:00

Érdekes írás, nekem személy szerint nem tetszett a film, pedig várós volt. A vizuális megoldások mindenképpen egyediek, de mint film nekem semmit sem nyújtott.

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2010.12.15. 01:56:34

Spaced zseniális, Shaun szintén, a Hot Fuzz-ban meg tizedik nézésre is talál olyan poénokat az ember, amiket addig észre se vett. Ezt még nem láttam, és bevallom, kicsit félek is megnézni..nagyon élesen megoszlanak a vélemények, vagy imádják vagy utálják és a földbe döngölik. Ja és Cera miatt is brr.

Ismeretlen_1589 2010.12.15. 03:37:38

Felrúgja a filmesztétikai szabályokat? Talán inkább: végre valaki, aki _betartja_ azokat!

Ismeretlen_1068 2010.12.15. 08:23:49

Már csak egy fél nap és én is elolvashatom ezt a kritikát. :)

Jack Skellington 2010.12.15. 10:01:07

Nekem is már csak fél nap, s én is elolvasom...de miután Daesu zenei ízlése áll hozzám a legközelebb, így most még inkább várom a filmet...

Ismeretlen_1068 2010.12.15. 10:07:57

5: Hát, a filmben hallható zenék ezúttal talán annyira nem állnak közel hozzád... már csak azért is, mert ez az ost szerintem is kurva jó. :) http://www.youtube.com/watch?v=wGZFwU-SHNc

barton fink 2010.12.15. 10:44:50

Jó írás, egyedül a képregénnyel való összevetést hiányoltam kicsit. Nekem is tetszett a film, viszont a képregény sokkal jobb.

Ismeretlen_139112 2010.12.15. 11:17:29

Michael Cera nagy hiba volt valószínűleg, lehet hogy jó színész de egyáltalán nem olyan karaktert hoz, mint a képregény hőse. Tehát nem megbocsátható hibái vannak, hanem ellenszenves, és érthetetlen hogy hogyan bír bevágódni a csajoknál meg a haveroknál...

Ismeretlen_1068 2010.12.15. 11:25:13

8: Cera választása szerintem is elhibázott (ettől még lehet jó a filmben), a képregény Scott Pilgrime ugyanis egy mizantróp - egy "jó pasi", aki neurózisban szenved.

Ismeretlen_62806 2010.12.15. 12:57:35

sajnos a képregénnyel még nem volt időm ismerkedni, úgyhogy csak önmagához mérhettem magát a filmet és Cera karakterét is, melynek tényleg voltak hibái és ellenszenves tulajdonságai, de számomra ez csak hitelesebbé tette. Eddigi filmográfiájuk alapján Cerát és a hozzá mind külsőleg, mind "megalszik a tej a szájában" stílusát tekintve is hasonlító Eisenberget sem szerettem, de nekem idén mindketten pozitív meglepetést okoztak. (ettől függetlenül még most sem rohannék értük a moziba)

Ismeretlen_62806 2010.12.15. 13:25:32

annyit még megjegyeznék, hogy a filmet lehetetlen normálisan feliratozni, egyrészt sokszor lefordíthatatlan nyelvezete, másrészt az egyszerre vásznon lévő szöveg mennyisége miatt, szóval akinek barátja az angol nyelv, az jobban teszi, ha a felirat helyett Mary Elizabeth Winsteaden legelteti a szemét.

Ismeretlen_139112 2010.12.15. 13:39:01

Az ellenszenves tulajdonságok a képregénybeli Scottra is érvényesek, ahogy jobban megismeri az olvasó. De az a srác elsőre egy szimpatikus és többé-kevésbé menő figura, komoly hiányosságai kizárólag a belső értékeknél vannak. Cera ellenben megjelenésre, beszédstílusra és viselkedésre is egy olyan karaktert hoz, akiről nem igazán tudod elhinni hogy haverjai vannak és több nő is oda volt/van érte, vagy hogy képes érdemben megküzdeni az exekkel. És ez a főszereplőnél azért gáz.

Ismeretlen_87470 2010.12.15. 14:33:06

12. Na és a hangja? A HANGJA! Ettől függetlenül imádom a filmet :)

Ismeretlen_62806 2010.12.15. 15:20:57

12: haverjai mindenkinek vannak. ehhez csak magadhoz hasonló szerzetekkel kell találkozni. Scott társaságáról pedig mindent mondhatsz, csak azt nem, hogy menők. :) A csajokkal sem biztos, hogy olyan nagy szerencséje van. Knives csak egy kislány, Ramona semmibe veszi és teljesen alárendelt szerepet ad neki a diszfunkcionális kapcsolatukban, az ex pedig egyből kidobta, amint bekerült a cool arcok közé. azóta is csak lábtörlőnek használja.

Ismeretlen_1068 2010.12.15. 15:32:48

14: Akkor azt hiszem, itt válik el a képregény a filmtől.

[bs] · http://filmvilag.blog.hu 2010.12.15. 19:43:11

Tetszett nekem is, de nem ennyire. Az utolsó két bekezdésben elragadott kissé a hév. Ez nem görög tragédia, de kétségkívül okosabb film, mint amilyennek a netes kommentek többségében lefestik. "Michael Cera nem csak azt bizonyítja, hogy ha kell, bőven megállná a helyét akciósztárként " Nem ezt bizonyítja be, hanem azt, hogy ma már BÁRKIT be lehet úgy idomítani és fényképezni, hogy akcióhősnek tűnjön, legyen akár 150 centi és 40 kiló.

Ismeretlen_1589 2010.12.15. 21:02:57

16. Bocs, de pl. a Transformersben Shia LaBeoufról nem hiszem el, hogy ő képes azokra a stuntokra, Ceráról meg ebbe na filmben igen. Pedig szerintem Bay azért nagyon ért ahhoz, hogyan kell egy akciójelenetet fényképezni.

feri · http://mozisblog.blogspot.com 2010.12.15. 21:19:42

"önbecsülésre, kitartásra, felelősségvállalásra utasítja a fiatalokat" Khm. Erről valahogy lemaradtam, ahogy a film hatalmas szívéről is, teljesen. Pedig fiatal nemzedékhez tartozom. Hogy túlmutatna a mindenki által ismert kortünetek, defektek ábrázolásán. MEgoldást kínálna? Aligha. De az utolsó előtti bekezdéssel maximálisan egyetértek.

Ismeretlen_62806 2010.12.15. 21:20:22

16: ha én egy filmért harmadik megtekintéskor is ennyire tudok lelkesedni, akkor megyek az elragadtatásom után :)

Ismeretlen_62806 2010.12.15. 21:22:24

megelőzve a warez téma előkerülését: először még Londonban, szintén nagyvásznon láttam a filmet.

feri · http://mozisblog.blogspot.com 2010.12.15. 21:22:55

Az a bajom a filmmel, hogy emberi problémákat, kérdéseket feszeget, miközben a szereplői KURVÁRA nem emberek. De mégcsak nem is képregényfigurák. Virtuális lények pixelekből.

Ismeretlen_1068 2010.12.15. 22:55:10

Ha csak maréknyi olyan kreatív ember dolgozna Hollywoodban, mint Edgard Wright, akkor simán eljöhetne a movie bratsokéhoz hasonló, második (sokadik?) moziforradalom. A SCOTT PILGRIM egy kinematikus varázslat (szándékos a képzavar), egy celluloid kincsesláda, minden pillanatában sziporkázó ötletroham, amely csupán az utolsó percekben bicsaklik meg kissé - mikor a különböző médiumok segítségével végig sikeresen közvetített mondanivalóját ezúttal csúnyán szájba rágja. Michael Cerát lehet utálni úgy általában; ez a film nem is feltétlenül akarja megkedveltetni, elég, ha csak megérted őt, meg mindazt, amit Scott Pilgrim képvisel. Hisz mindenki volt 16-24 éves, mindenki volt tanácstalan. 10/9

Ismeretlen_139112 2010.12.16. 02:44:23

A videoklippet elnézve az alábbiak jutottak még eszembe: - Cera kivételével a casting egyébként nagyon rendben van - és a másik Culkin tesót érdemes azért kiemelni ezen felül is a többi színész közül

Lackó 2010.12.16. 09:23:25

#23: és chris evanst. hilarious. simply hilarious.

Ismeretlen_1068 2010.12.16. 09:32:25

24: Nálam Brandon Routh jelenete egy hangyányit beelőzte Chris Evansét - főleg a végkifejlet.

Ismeretlen_25084 2010.12.19. 11:18:02

nekem is ambivalens érzéseim voltak a filmmel kapcsolatban. tátott szájjal, mindvégig wtf fejet vágva voltam kénytelen tisztelettel adózni ennek az iszonyatos ötletorgiának, a bennem élő geek egyenesen lubickolt a film audiovizuális megoldásaiban, ugyanakkor teljes recastot követelek! a szereplőválogatás ugyanis szerintem kifejezetten pocsék, ami legalább 3 csillagot ront a film élvezhetőségén, ha nem négyet. nem volt egy olyan karakter, aki egy picit is átjött volna, akivel geek létemre kicsit is azonosulni tudtam volna. ebből kifolyólag bármennyire is szeretném szeretni ezt a filmet, egész egyszerűen nem megy. szívesen megnéznem újra, de nem merem, félek, másodjára már nem bírnám elviselni ezt a sok antipatikus nyomorékot. ps.: egy igazi geek ne hallgasson már rockzenét, az olyan ellentmondásos! több chiptune kellett volna a filmbe, az van. :)

Ismeretlen_1068 2010.12.19. 11:39:28

26: Tegnap voltam Animekarácsony/Hungarocomix megamixen. Ne tudd meg, hány death metálós pólóban kavirnyáló kockát láttam...

frmn 2010.12.26. 01:52:20

Nem rossz, de a 10 csillag kicsit erős rá. A szereplőválasztás (Michael Cera hangja, istenem...) elhibázott, másrészt a film végefelé akadnak olyan furcsaságok, amiből úgy tűnik, hogy mintha az alkotók nem tudták volna, hogy a sok-sok kitalált verzió közül melyikkel fejezzék be a filmet. Nekem úgy tűnt, hogy a jellemfejlődés másfajta befejezést indokolt volna. Lehet, hogy éppen az volt a cél, hogy megzavarják az embert, de nekem sajnos nem állt össze, hogy a végén mindenki mást gondol, mint amiért 2 perce még az életét kockáztatva küzdött. Ugyanakkor a képi világ és az ötletek (még ha a 80-as évek videojátékaiban már találkoztunk is velük) zseniálisak, ezért 8.5/10

Ismeretlen_1589 2010.12.27. 20:29:22

Egyébként szerintem az egy óriási félreértés, ha valaki azt gondolja, hogy a film végén elhangzó közhely volna a film tanulsága vagy mondanivalója. A film lényege szerintem az, hogy egyáltalán fel lehet vállalni azt, ha valaki geek/nerd. Ez USA-ban már létező jelenség, szinte divat (ezért nem is mondanám olyan forradalminak ezt a filmet egy amerikai környezetben), de Magyarországon ilyen kivitelezésben azt látni, hogy menő 8-bitben látni a világot, meg lejátszani a Zelda basszusszólamát, az szerintem hatalmas.

yeahyeahyeah 2010.12.30. 01:16:10

Nemrég olvastam a képregényt és láttam a filmet. Elég ellentétes érzéseim vannak, mert a hangulatot, a látványt, a zenét(pont ilyennek képzeltem a sex bob-omb számokat:)) az életérzést nagyon eltalálták, a képregényt és videojátékokat idéző zseniális megoldásokról nem is beszélve. De ahogy többen írták is a szereposztás borzalmas, egyedül talán stephen stills és scott huga akit ilyennek képzelnék a képregény alapján. A másik pedig, hogy a képregényt ismerve nagyon összecsapottnak és kapkodónak tűnik, arról nem is beszélve mennyi mindent teljesen átírtak(de azt látni amikor egyes részek kockáról kockára jelenítik meg a képregényt viszont hihetetlenül remek érzés), pont azon gondolkoztam, hogy mennyire tudja érteni és élvezni valaki, aki nem olvasta, és jó látni, hogy így is hatalmas élményt tud okozni. mercenary: azért van benne rockzene, mert a karakter egy rockbandában játszik, mondd meg neki, hogy nem elég geek dolog rockot játszani, és biztos mivel annyira trú geek akar lenni mint te ezért leteszi a basszgitárt:) komolyan nem hiszem el,hogy ez zavarhat valakit csak azért mert "nem elég geek" a scott pilgrim nem a geekségről szól, nem is annak a szubkultúrának a szócsöve, hanem azokat a tipikus fiatalokat mutatja be akik videojátékokon és képregényeken nőttek fel, gimis koruk óta folyamatosan zenélnek valamelyik bandában, épp nemrég kezdtek el önállóan élni, és folyamatosan buliznak és csajoznak.

nasan 2011.01.06. 21:26:49

engem csak az basz fel pillanatnyilag, h szegeden nem játszák. meg persze a tamara drewe-t sem. kurva életbe. (elnézést, de fáradt vagyok)

Ismeretlen_129996 2011.01.06. 21:31:42

van hír esetleg arról, hogy vidékre mikor fog eljutni (eljut-e egyáltalán)?

Ody 2011.01.06. 21:37:15

OFF Flux! 2011 szeptemberében jön ki az SW Blu-Ray. Pár perce jelentették be a CES -en. Nyomattak egy kis előzetest is: http://www.starwars.com/themovies/saga/preorder_bluray/index.html

Ismeretlen_1068 2011.01.06. 21:59:54

33: Meg is írtam, csak a megfelelő helyre: http://www.dvdextra.hu/news.asp?KOD=78489823759010568589954162

Ismeretlen_1068 2011.01.06. 22:01:04

32: Írtuk, hogy öt kópiával indít a film, egyelőre valamennyivel Budapesten, aztán csak ha már itt lefutott, akkor küldik ki vidékre.

Ody 2011.01.06. 22:03:50

34: szuper! Mintha én írtam volna. :P :D Egyébként az akciós ára 89.99$, de egyébként jó írás. Kíváncsi leszek nálunk mikor jön ki.

ricardo montelban 2011.01.07. 01:08:58

egyszerűen nem tudom mit mondjak. kurvára meg vagyok öregedve.

Ismeretlen_1068 2011.01.07. 10:45:24

Scott Pilgrim hazai BO: első nap 25 előadáson 264 néző, 6.7%-os kihasználtság.

Dave Campestre 2011.01.07. 13:26:51

Vártam már egy olyan blogpost-ot, aminek kapcsán linkelhetem EZT: http://www.youtube.com/watch?v=n6teAjGAhec&feature=related Cera antiszimpatizánsoknak kellemes perceket fog okozni a videó. Zach Galifianakis oltja és hozza kellemetlen helyzetbe a sztárokat a Between Two Ferns-ben, a maga "hülye vagyok, de nem tudok róla" módján; persze ezek mindkét fél részéről eljátszott produkciók. Még linkelek kettőt-hármat; én szénné röhögtem magam, fasza kis videók. Charlize Theron-osat, mert szexi, nomeg a Need for Speed reklám miatt: http://www.youtube.com/watch?v=83I_rQUbw8c&feature=related Monsters Inc. :D Sean Penn - "I'll follow you home tonight :DDDD" http://www.youtube.com/watch?v=o6KYKKvs9C0&feature=channel Natalie Portman-eset - V for Vagina :D http://www.youtube.com/watch?v=jOVq_UL48o0&feature=related What's your phone number :DDD Ezek szerintem külön posztot is érhetnének, de nem akarok belepofázni.

frmn 2011.01.07. 15:48:17

Szomorú és nagyon jellemző. Ahogy az Origo-n írták, írta, a "geekek" már rég letöltötték :)

Ismeretlen_139112 2011.01.08. 12:48:49

Off, de valahova muszáj kiengednem a gőzt: kritikán aluli színvonalú az Index kritikája...

chris92 2011.01.13. 17:42:06

Most láttam és mit mondjak elsőre baromi tömény egy élmény volt. Azt mindenképp aláírom hogy mind stílusában, hangulatban és vizuális megjelenítésben is nagyon ötletes és kreatív, de nekem speciel szokni kellett. Aztán egy 1 órányi játékidő után egyre jobban kezdtem értékelni a folytonos popkultúrára és videojátékokra való kikacsintásokat, a rengeteg öniróniát, a (Scott és Knives kivételével) cinikus, spleen attitűdös karaktereket, a kis képi feliratok által prezentált fricskákat, a hülye szóvicceket, a ripacskodó gonoszokat stb, stb. Tökéletesnek nem mondanám, van benne néhány üresjárat, a fent említettek miatt eleinte nehéz szimpatizálni a szereplőkkel, és a filmre erősen ráaggatható a style-over-substence kifejezés (mind pozitív, mind negatív értelemben) mindenképp érdemes megtekinteni. Viszont a kétértelmű befejezés tényleg bravúros!:) 8.5/10 (második nézésre talán jobban oldódik és meglesz a 9 vagy még annál is feljebb)

athleticb 2011.04.25. 23:18:39

Ekkora fost régen láttam....értékelhetetlen gagyi.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása