aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: világok harca [war of the worlds] (2005) Zalaba_Ferenc
2010. augusztus 22. 09:01:06

Kategória: 53 komment

2005 nyarán a mozizás nem a felhőtlen kacagásról szólt. Persze, akadtak idétlenkedő 3D-s állatok és kacsingató szuperautók, de már az évad legsikeresebb vígjátéka (WEDDING CRASHERS) is ott hordozta címében a pusztulás ígéretét. A nyári blockbuster szezon három legjobban várt filmjéből pedig csak úgy áradt a borúlátás. Darth Vader fekete lelkénél már csak Batman köpenye volt sötétebb, és miközben a plafonról csöpögött a fekete víz, anyákat mészároltak le pár perccel a gyerekszülést követően és zombik özönlötték el az utolsó emberlakta várost, Amerika lelke is eltakarta a napot. Ugyan ezek a földönkívüliek is botanikusok, csak ezúttal mi voltunk a növények...

2005 nyarán a mozizás nem a felhőtlen kacagásról szólt. Persze, akadtak idétlenkedő 3D-s állatok és kacsingató szuperautók, de már az évad legsikeresebb vígjátéka (WEDDING CRASHERS) is ott hordozta címében a pusztulás ígéretét. A nyári blockbuster szezon három legjobban várt filmjéből pedig csak úgy áradt a borúlátás. Darth Vader fekete lelkénél már csak Batman köpenye volt sötétebb, és miközben a plafonról csöpögött a fekete víz, anyákat mészároltak le pár perccel a gyerekszülést követően és zombik özönlötték el az utolsó emberlakta várost, Amerika lelke is eltakarta a napot. Ugyan ezek a földönkívüliek is botanikusok, csak ezúttal mi voltunk a növények...

A WAR OF THE WORLDS könyörtelen és önfejű film. Rendezőjét ebben az időben nem nagyon érdekelte, hogy mit várt tőle a közönség. „A régebbi filmjeimet az különbözteti meg az újaktól, hogy akkoriban kikérdeztem a nézők véleményét.” Elfordult volna tőlünk, mert elfordultunk tőle? Tény és való, az egyöntetű fényezés ideje már elmúlt, de ez a mestert nem nagyon izgatja: ő ugyanúgy kevergeti a mágikus szörpöt, amely a módszeresen adagolt kísérleti ízeknek köszönhetően egyre furább állagot alkot.

Spielberg 2005-ben inváziós mozit rendezett. Újabb ID4-et? Szó sincs róla. A rendező olyan perspektívából közelíti meg a világégést, amely eddig senkinek sem sikerült: az egyén szempontjából. Shyamalan próbálkozott ezzel pár éve, de a spirituális kérdések feszegetésétől amúgy is hamar kifekvő SIGNS szándéka akkor vált végleg köddé, mikor a szereplők bekapcsolták a tévét és előkerültek a teóriák. Ezekbe a dolgokba szeret csimpaszkodni az amerikai mozi: ha van megoldás, ha van kiút, akkor a fenyegetettség sem olyan komoly.

De mi van akkor, ha nem tudsz semmit? Azt látod, hogy hatalmas gépezetek emelkednek ki a földből és válogatás nélkül megsütnek mindenkit. Lényeges, hogy mikor jöttek, miért jöttek és hogy lehet őket elpusztítani? Naná, ha te vagy a pipafüstöt pöfékelő szupertudós, a fiatalos elnök, esetleg szakadt inges brúszvilisz vagy Tom Cruise a Top Gunból. De az aranyfiú ebben a filmben elpakolta milliós mosolyát, egyéni tréner közreműködésével formára szabott testét és sziklaszilárd elhatározását. Ez a Cruise tanácstalan. Már a film első tíz percében kiderül, hogy nem csupán gyerekeiről, de önmagáról sem képes gondoskodni (üres hűtő, üres élet, üres flaska a konyhában…), s mikor rövidke felvezetést követően beköszönt az invázió, csak egy dologra képes: futásra.

Menekülés közepette a gyerekekre sokáig úgy tekint, mint koloncra. Nem meri bevallani, megteszi helyette a fia, aki a nagy amerikai álom (büszke vagyok rád, apa!) szokásos apropója helyett inkább faképnél hagyja az inkompetens öreget, aki szemlátomást nem csak testmagasságban van elmaradva tőle. Azt pedig hiába is gondolnánk, hogy a szőke, bogárszemű Dakota Fanning majd talpraesett tanácsokkal látja el aput: ő csak egy túlbuzgó kis csitri, aki többnek akar látszani, mint aki. Szép kis família. Nem is csodálom, hogy a nézők fele a kénköves pokolra kívánta őket. Én viszont azt a szándékot láttam megvalósulni általuk, amely Spielberg kezét vezérelte e film megrendezése közben.

Spielberg, a mézes mázos mesék mondója realizmust akart. Torokszorító, székbe döngölő valóságot. De pofátlan csavarral a valóság hátterébe egy 100 éves inváziós történetet tett, melynek révén filmje még ellentmondásosabb, még zavarbaejtőbb. Sokak szerintem nem is jó. Ez az ő bajuk.

A csonka család rémképe ugyan már korai filmjeiben is alapvető tényező volt, de a meggyötört hősök végül csak győzedelmeskedtek a gondokon, és a srácok mindig felnéztek az öregeikre. Ezt pedig elég nehéz elképzelni az álmaitól mostanság megfosztott Amerikáról. Vajon sikerül-e Cruise karakterének felnőnie ahhoz a problémához, amely armageddoni erővel támad rá? Nem, nem az idegenek, hanem az, hogy a család túlélje ezt az egész összevisszaságot.

Természetesen Spielberg nem fosztja meg a nézőt a reménytől: az élni akarás nemzeteken, kultúrákon és uszkve az egész civilizáción felülkerekedő ösztöne hajtja előre a szereplőket, és talán ez volt az első olyan világromboldás film, amely ezt a küzdelmet maradéktalanul vissza tudja adni (hasonló témában ajánlott irodalom a CLOVERFIELD vagy a THE ROAD is).

A legtöbb inváziós filmben nevezetes épületeket döntenek romba (a lehető legimpozánsabb szögből mutatva), emberek millióit tűntetnek el a föld színéről (ügyelve arra, hogy a nézőnek semmilyen érzelmi kötődése ne legyen az áldozatokhoz), hosszasan ecsetelik a szimpatikus mellékszereplő önfeláldozó halálát s befejezés gyanánt a főhős mindig visszavág. És ilyenkor az emberiséget képviseli. Ja, majd elfelejtettem az egyik legfontosabb tényezőt: a pusztulás perceit követően az emberiség pillanatok alatt tisztába jön azzal, hogy mivel áll szemben, s hamarosan azt is kideríti, hogy mi a gyengéje.

A WAR OF THE WORLDS szembemegy ezekkel a közhelyekkel. A pusztulást végig egyetlen individuum szemszögéből, testközelből mutatja be, de nem csupán a premier plán miatt szállít torokszorító élményt. A tanácstalanság, a fejetlenség és az információ teljes hiánya nyomasztó hangulatot teremt, s ez fojtogató béklyóba fogja az arra fogékony néző idegeit. Mi, egyszerű népek valami hasonlót élnénk át, ha lerohannának az idegenek, vagy - ami sokkal valószínűbb - kitörne a harmadik világháború, és valószínűleg így érezték magukat az emberek Manhattanben, mikor az ikertornyok összedőltek és az eget áthatolhatatlan porfüggöny takarta el.

Valóban, Spielberg nem titkolja el a párhuzamot 9/11-gyel, sőt erőteljesen sulykolja, a kelleténél talán nagyobb hanggal, de iróniával ügyesen (és 2005-ben azért elég merészen) tompítva az éleket. Sokan kritizálják az idegenek stratégiáját. Miért így cselekszemek, miért nem úgy, miért vártak idáig és hogyhogy nem figyeltek ilyen és olyan apróságokra? Kérdések, melyekre nem lehet választ adni, ugyanis a filmből sem derül ki pontosan, mit miért tesznek. Persze, lehet csócsálni az ilyen-olyan agendákat, és vaskalapos sci-fi rajongóktól ennek hiányát nem is lehet számon kérni, de ez a film inkább emberi dráma, s az ember gyarló, ráadásul sérülékeny lény: nap mint nap jön egy vírus, ami közpánikot kelt, vagy csak simán lever a lábadról néhány napra. Ami az idegeneket illeti, egy a lényeg: élve nem kellünk nekik.

Spielberg egyszerre idéz a 100 éves eredetiből, Orson Welles áltudósításaiból, hamis hírekből álló rádiójátékából (amit anno az emberek maradéktalanul beszoptak) és George Pal 1953-as filmjéből (annak két főbb szereplője vendégszerepel az új változatban), ezért a fenyegető realizmus mellett számos jelenet kelt retrospektív érzéseket, de nem a régi szép időket idézik, inkább az ötvenes évek bénító paranoiáját.

Kaminski zseniális szögei, Williams idegen taktusai, s azok a hangeffektusok: mind-mind a rémületet szolgálják. Csak az celluxszal odabiggyesztett, fránya utolsó öt perc ne lenne…

Címkék

kritika sci fi tom cruise spielberg dakota fanning alien invasion movie 9csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr454538573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süti 2010.08.22. 09:13:49

tényleg jó kis film ez. nem sokkal gyengébb a signs-nál :))

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 09:17:10

Üssé' oda, mert Isten azt mondja, nem érted? Tényleg tök jó. :)

Ismeretlen_63220 2010.08.22. 09:42:21

Nahát, hogy különbözhet ennyire a véleményünk. Nekem a szokásos szaladgálós, klisé-menekülős, "a végén úgyis megoldjuk" típusú akciók domináltak, és amiket kiemelsz, csak mellesleg, "nehogy zavarjon" alapon voltak ott. Ráadásul ehhez képest még zavartak is, mert ha a végén úgyis győzünk, akkor legalább csináljuk rambósan. Szerintem ez egy elfuserált spielberg.

Ismeretlen_87170 2010.08.22. 09:43:53

szép-szép, de ha valaki fest egy kurva jó festményt, aztán mielőtt megnyitna a kiállítás, áthúzza az egészet vastagon filccel, akkor az még mindig jó festmény? mert a vége úgy bassza haza az egészet, hogy sírni tudtam volna. amúgy szerintem overrated, és pont néhány szemet szúró dolog miatt, bár csak egyszer láttam, még moziban anno, de arra emlékszem, hogy: - minden elektromos kütyü beszart, még a karórák is, de a hatásvadászat megkívánta, hogy a digitális kamera vegye a hamuvá foszló embereket... ez már fájt - ahogy az első ipod amúgy rendkívül hatásos belépőjét követő hajsza, ami a 2012 centire kiszámolt menekülőjeleneteit juttatja eszembe, kb. annyira röhejes is volt: nézd újra, Cruise egy olyan vonalon halad, amit milliméterre lő körbe a "szörny"... a reális tálalást ezzel a két nagyon bántó lépéssel sikerült aláaknázni, és bár rengeteg erénye van a filmnek, a végén felröhögtem, annyira gagyi volt. SPOILER az a srác ott halt meg a szemünk láttára.

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 09:44:40

Ööö, ki oldotta meg? Ki győzött? SPOILER Az idegenek rúgtak maguknak egy szép és végzetes öngólt - ehhez nekünk, embereknek vajmi kevés közünk sem volt. Mi ezt a háborút nem megnyertük, hanem túléltük.

Ismeretlen_87170 2010.08.22. 09:45:20

...a Jelek ezt kenyér nélkül eszi meg reggelire.

Ismeretlen_87170 2010.08.22. 09:46:23

#5: ez a film legnagyobb pozitívuma egyébként... végre egy háború, ahol pontosan annyi volt az esélyünk, mint amennyi a valóságban lenne.

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 09:50:17

4: Te az a típus vagy, aki kiönti a gyereket a fürdővízzel? :) Két dolog: - nem minden elektronos kütyü döglött meg, hanem a legtöbb. Az a kép szerintem zseniális, mint a legtöbb beállítás, ami nem premier plánban mutogatja a támadást, hanem egyéni szögekből. - a gyereket nem halt meg a szemük láttára... viszont én is megöltem volna, mert áldozatot azért kellett volna hozni.

tristram 2010.08.22. 09:51:20

Amikor moziban láttam hellyel-közzel a hatása alá kerültem, de már akkor is éreztem, hogy valami hiányzik belőle. Valamikor tavaly néztem újra: ma már középszerű látványfilmnek gondolom, az emberi dráma, na az közhelyes, ezért nem is átélhető. Valójában ez egyáltalán nem bátor film, a téma is Cruise miatt biztos volt a siker (régi szép idők), az, hogy valamennyire eltért a megszokott struktúrától még nem különösebb bátorság, pláne, hogy közben ugyanúgy megtette az engedményeket a nézők felé, hogyne tette volna, ez végtére is csak egy blocbuster a sok közül. Én 6 csillagot adok, ha felfelé kerekítem.

Ismeretlen_87170 2010.08.22. 09:54:38

8: úgy értettem a gyerek halálát, hogy láttunk felrobbanni MINDENT, tankok röpködtek, ha jól emlékszem... oké, nem láttuk, ahogy lecsapolják az utolsó csepp vérét is, de egy kis csedvás gyerek nekem ne vigyorogjon a film végén kormos képpel túlélve mindazt, amibe elitkatonák belehaltak. ez a néző totális hülyének nézése, nem véletlen hiba. mondom, nem rossz film amúgy, de a 9|10 nem igazán fest valós képet róla. a hangulata megmaradt bennem, néhány kép is, szóval olyan 7|10-et megérne, de ez nyilván az én véleményem. van amúgy valami apropója, hogy kikerült megint?

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 09:59:33

10: Megint? Ide most először raktam ki. :) Egyébként vasárnapi "slow day". És igazad van: a gyereket már az első percben megöltem volna, de Spielberg nem ilyen. A filmjeit soha nem tudja normálisan befejezni. :) Ettől még zseni.

Ismeretlen_82723 2010.08.22. 10:15:10

Kedvem támadt ismét megnézni ezt a remek filmet. Ami maximálisan zseniálissá tette volna, nos, igen, áldozatot kellett volna hozni. :) És ilyet mondani rá, hogy "overrated", mikor orrba-szájba szapulják az interneten, ha előkerül... Kapcsolódva a tegnapi fő témához, valószínűleg itt is a válaszok hiánya miatt ábrándultak ki a népek.

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 10:22:53

Ideje enne kiadni BD-n magyar vonatkozással. Ezt is, meg azt a másik overrated Spielberg-filmet, amiben Tom Hanks szaladgál Franciaországban. :)

Helsing · http://helsing.blog.hu 2010.08.22. 10:31:25

Ez a film az első felében valami eszméletlen király. A "nincs esély"-feeling nagyon átjön, jó a történet vezetés, jók az akciók, sőt, még a dráma is rendben van (nem beszélve az autó-elfoglalós részről). Spielberg bizonyítja, hogy ő tényleg zseni. Aztán jön a pince és Tim Robbins, és az egész úgy esik szét, ahogy van. Ráadásul még egy rendes final action, egy tetőpont sincs, így a végére az ember csak ül a hiányérzetével. Ez max egy 7/10, de inkább 6

gaillard 2010.08.22. 10:37:46

Az utolsó öt percnek hatalma van. Menekülős katasztrófafilm, ahol a végén kiderül, hogy a néző a legszerencsésebb bancshoz csapódott (tűzálló fiúval és sugárkerülgető apával :)), meg egy sor hátborzongató setpiece, melyek végül nem vezetnek sehova. A Péntek 13-ban ez úgy nézne ki, hogy Jason szívrohammal kifekszik mielőtt lesújthatna a főszereplő lányra, mire megjelenik a parkőr és benyögi, hogy hát igen, ilyen melegben talán nem kellett volna egész nap dolgozni.

duwy 2010.08.22. 10:48:48

Gyakorlatilag minden mondatával egyetértek ennek a remek kritikának. A mai napig az egyik legmeghatározóbb moziélményem, azóta sem rettegtem úgy semelyik filmen. Azzal a pofonegyszerű húzással, hogy annyit érzékelünk az eseményekből, amennyit a család, illetve hogy hihetően mutatja be az inváziót, olyan fojtogató atmoszférát teremt, amely nem sok filmnek sikerült. "Azoktól" a hangoktól pedig egyenesen borsódzik a hátam. Viszont szerintem a Jelek is brilliáns film, amely dugig van olyan jelenetekkel, hogy majd' megáll az ember szíve (SPOILER: pl. szülinapi buli, idegen a tetőn, égő ház a meséskönyvben, láb a kukoricásban, lenyúló kéz a pince szellőzőjén, idegen sziluettje a tv-képernyőn). Ja, és légyszi-légyszi még több kritikát régebbi filmekről!

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 10:56:52

"A Péntek 13-ban ez úgy nézne ki, hogy Jason szívrohammal kifekszik mielőtt lesújthatna a főszereplő lányra, mire megjelenik a parkőr és benyögi, hogy hát igen, ilyen melegben talán nem kellett volna egész nap dolgozni." Zseniális. :DDD

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 11:03:00

Ha már szóba került: én bírom a SIGNS-ot, remek kis parafilm, nagyon jól időzített ijesztésekkel, csak ha egyesek beekötnek abba, hogy milyen hülyék az idegenek a WotW-ban, mert nem figyelnek egy vírusra, akkor a SIGNS idegenjei még idiótábbak, lévén ők a KÉK BOLYGÓ-ra jönnek inváziót játszani, melynek 70%-a számukra gyilkos víz, bármikor eshet egy kiadós eső, sőt ha jobban belegondoltok, a levegőben mindig jelenlévő párának is marnia kéne a bundájukat. :)

Ismeretlen_82723 2010.08.22. 11:16:53

18: Biztos kifejezetten a tisztított csapvíz gyilkos számukra. :) Amúgy meg akinek nem tetszett, hogy csak úgy kinyúlnak az idegenek maguktól a Világok harcában, szívesebben látták volna, amit Cruise komputervírust installál a főszereverükre? ;)

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 11:19:23

19: ...vagy vacak countryzenét nyomat az arcukba. :)

Helsing · http://helsing.blog.hu 2010.08.22. 11:22:10

19: Hohó, a vírusba nem kötünk bele! :D Az egy remek átértelmezése / modernizálása a Világok Harca-beli baktériumoknak

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 11:31:19

21: Hát persze, hisz az idegenek is Neumann-féle komputereket használnak. :) Meg az idegen hajók is úgy vezethetők, hogy elég, ha látod, hogy manővereznek. :) Amúgy az ID4 is remek film (be is linkeltem).

Ismeretlen_122737 2010.08.22. 13:19:30

Én nagyon vártam anno a Világok harcát, de valami miatt nem jött be annyira. Nem tudom, megmondani miért, csak szimplán nem volt rám akkora hatással, és ezt sajnálom, mert tényleg nagyon vártam. Egyébként én még nem is hallottam olyat, hogy valaki szapulta volna a filmbeli ufókat azért, hogy hülyék, amiért nem figyeltek a vírusokra:-D Mondjuk emiatt maximum H.G. Wellst lehetne szidni, de őt is felesleges, mivel a műfaj egyik megalapítójáról beszélünk, és ennyit hadd nézzünk már el neki. A Jelek nem tudom, hogy került szóba, de akkor már én is elmondom, hogy a kedvenc Shyamalan-filmem, sőt, az egyik kedvenc filmem. Rettentő jó a hangulata, az a bezártság, az a rettegés az ismeretlentől, brutális jól átjön. A cím kettőssége is hihetetlen sokat ad a filmhez, és nem, még a vizes témával sincs gondom (nem lehet annyival elintézni, hogy az idegenek egyszerűen NEM TUDTÁK, hogy a víz árt nekik?:-D). Sőt, azzal sincs gondom, hogy a végén megmutatnak egy élient, valamiért ezt a többség felrója hibának, de nekem a film minden egyes pontja már-már tökéletes.

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 13:26:54

Ne vicceljünk már, kérem. Tessék megnézni, hányadik helyen van a víz a periódusos rendszerben.

Ismeretlen_122737 2010.08.22. 13:57:51

24: a periódusos rendszerben csak elemek, atomok vannak:-D De nyilván értetted, hogy mit akartam mondani: azt, hogy nem ez a lényeg. Sem a Világok harcában, sem a Jelekben. Talán van benne logikai baki, de egyáltalán nem ez benne a lényeg.

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 14:00:47

25: Hát persze, de ugye te is azt, amit én akartam mondani? A víz egy olyan alapvető alkotóelem a világegyetemben, amely nélkül nem létezhet élet. Csak Shyamalan fejében. :) De tényleg nem az a lényeg, hogy hogyan és miért. Csupán a SIGNS és a WotW között zajló kacsacsőrözésre reagáltam, hogy ha így, akkor úgy. :)

galahad 2010.08.22. 14:03:27

nagyon jó meglátásokkal teli kritika, gyakorlatilag csak bólogatni tudtam minden mondat után. részemről mondjuk egy 8,5-est szavaznék meg ha pontozásos mókára kerülne a sor 24: a víz sehányadikon ;)

Ismeretlen_9654 2010.08.22. 14:37:39

imádom ezt a filmet. a tripodok első nagy támadása szerintem az egyik legjobb akciójelenet, amit valaha forgattak.

galahad 2010.08.22. 15:11:58

a kompos jelenet is olyan hogy beég az ember agyába

Ismeretlen_122737 2010.08.22. 15:27:48

26: ok:-D

Ismeretlen_104632 2010.08.22. 16:00:25

Nagyon nem szerettem ezt a filmet.

Ismeretlen_74688 2010.08.22. 17:05:27

AE, azért abba belekötnék, hogy víz nélkül nem létezhet élet. MNS egy kicsit tovább látott, és elképzelte a víz nélküli életformát. Miért ne? Mint ahogy nem csak szén alapú élet létezik, miért ne létezhetne olyan, akinek nincs szüksége a vízre? Amúgy... ja, nálam 10. Anno úgy letaglózott, mint a csuda. Pedig gépen néztem, és még mindig az egyik legnagyobb filmes élményként emlegetem. Bár a Jeleket jobban szeretem :)

Ismeretlen_63220 2010.08.22. 17:48:26

26: a víz olyan alapvető elem a világegyetemben, hogy igen nagyon kell kutakodni, míg végre lelünk egy olyan bolygót, amin jelen van. És mivel a miénken kívül még nem találtunk életet, nehéz arról bármit is mondani, hogy hasonló lenne-e. Az is lehet, hogy elmegyünk mellette, és nem vesszük észre, annyira más.

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 17:55:16

Ahol véget ér a "sci", ott menthetetlenül elkezdődik a "fi". Megpróbálom berekeszteni ezt a vitát azzal, hogy tulajdonképpen valamennyi, a földünk meghódítására törekvő idegen létforma valójában tökkelütött hibagép: az egyik nem vesz fel védőruhát, a másik nem telepít tűzfalat, a harmadik pedig nem oltja be magát bárányhimlő ellen. És Chuck Norrisnak még csak fel sem kellett állnia a székből. :)

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 17:55:45

Egyben generálok is egy újat: KEDVENC INVÁZIÓS FILM?

Ismeretlen_122737 2010.08.22. 18:08:58

35: Jelek.

Ismeretlen_82723 2010.08.22. 18:32:46

Szintén a Jelek. De igazából sokat bírok, még az Evolúciót is egy kicsit. :)

duwy 2010.08.22. 18:35:07

35: Nekem is a Jelek. Egy hajszállal jobb, mint a Világok harca. De a Függetlenség napját is szeretem, bár meg sem közelíti a másik kettőt.

Ismeretlen_1068 2010.08.22. 18:39:13

Akkor én megtöröm a jeleskedést: THE BODY SNATCHERS-széria, abból is leginkább a harmadik, habár mind nagyon jó - kivéve a Kidman/Craig-fiaskót.

Ismeretlen_63220 2010.08.22. 22:24:23

35: ööö... annak a sorozatnak mi volt a címe, amiben nejlon-zacskóban, törökülésben kornyadoztak az "ivadékok"? Valószínűleg most viccesnek találnám (nem biztos), de majdnem gyerekfejjel láttam, és nagy hatással volt. Ezért nálam szubjektív alapon az vezet.

cineplex · http://www.mazur51.wordpress.com 2010.08.23. 09:17:44

Nekem az Invázium is bejött annak idején.

Gaudi 2010.08.23. 13:19:19

Volt egy angol sorozat jó régen, valami támadás a Föld ellen, vagy hasonló. Egy atomcsapással ért véget. Úgy emlékszem, az tetszett... Valaki segíthetne, mi volt a címe.

Ismeretlen_63220 2010.08.23. 16:42:24

42: fekete-fehér? Mert akkor lehet, hogy ugyanarról beszélünk.

Ismeretlen_1068 2010.08.23. 16:49:49

Esetleg a THE DAY OF THE TRIFFIDS? :) http://www.youtube.com/watch?v=Q8B_NcamuKQ A gyilkos növények támadása, eheh. Igaz, hogy nem fekete-fehér, viszont angol.

Ismeretlen_122737 2010.08.23. 18:53:35

Mondjuk az Invasion c. amerikai sorozatnak is volt egy hangulata. Nem volt tökéletes, de szerintem az sem volt rossz, kár, hogy csak 1 évadot élt meg.

Ismeretlen_63220 2010.08.23. 21:47:34

44: az enyémre nem passzol, mert az arról szólt, hogy a nejlonzacskóban kifejlődtek az ember-másolatok, amik takarították el az igaziakat. Sorozat volt, fekete-fehérben.

Gaudi 2010.08.24. 09:44:39

Kicsit kutakodtam a neten, Invasion Earth, Célpont: a Föld volt a címe. Lehet most már nem tetszene, csak a nosztalgia? :-)

Gaudi 2010.08.24. 09:48:01

És át kell értékelnem a "jó régen" kifejezést, annyira nem is volt régen.

Ismeretlen_1068 2010.08.24. 10:31:34

Ez lenne az? http://www.imdb.com/title/tt0140743/

Gaudi 2010.08.24. 11:11:13

Ehüm, ez az. Ismered? Vélemény? (Hogy megnézzem-e újra, vagy inkább hagyjam, eheh).

galahad 2010.08.25. 10:53:20

35: én is a Body Snatchers-t mondanám, bár nehéz dönteni a második és a harmadik között:) előbbi a 70-es évek totális paranoia-hangulatát adja vissza elég durván (azután tényleg levizeli az ember a konnektort), a Ferrara-filmben pedig a fényképezés, az atmoszféra és a karakterábrázolás nagyon erős

kekec 2010.08.31. 12:59:35

Számomra a Meztelenek és bolondok, valamint az Elveszett világ mellett a leggyengébb film a Spielberg-életműben. Hiába, valamiért David Koepp forgatókönyvei nem jönnek be nekem... A káosz érzékeltetése azért tetszett, de maximum 2.5 pontot adnék rá 5-ből.

caseyjones 2015.04.03. 10:15:11

@Ismeretlen_87170: A vége szándékosan így lett megcsinálva, hiszen a könyvben is így volt.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása