aeon flux

ready for the action now, danger boy?

trailer: the adjustment bureau (2010) Zalaba_Ferenc
2010. május 12. 22:35:24

Kategória: 21 komment

Philip K. Dick a Helyreigazító csapat című novellája szolgált alapul George Nolfi rendezői bemutatkozásának, melyben Matt Damon figurája megismerkedik egy lánnyal (Emily Blunt), de mielőtt a kapcsolatuk kivirágozhatna, megjelenik néhány öltönyös, kalapos úr és azt mondják, ők azok, akik gondoskodnak arról, hogy minden a terv szerint menjen - és ez a kapcsolat biza nem része a tervnek.

A trailer ugyan erősen emlékeztet a DARK CITY bizonyos jeleneteire, ugyanakkor örömmel nyugtáztam, hogy korábbi Dick-adaptációkkal ellentétben ezt valószínűleg nem dúsítják fel látványos, de a cselekmény magját rendesen kikezdő akciójelenetekkel.

 

Címkék

trailer thriller philip k dick sci fi matt damon emily blunt

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr584538051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_129996 2010.05.12. 22:55:11

ez baromi jó lesz, csak a végét ne csesszék el.

anita 2010.05.12. 23:28:37

AE örömmel nyugtázhatja, hogy a kedvenc színészeit láthatja a vásznon.. A Mester meg már most forog a sírjában..

Ismeretlen_150947 2010.05.12. 23:43:36

Először láttam 3 (számomra) nagyon jó Dick filmet: Minority Report, Paycheck, Total Recall. Ütős, csavaros történetek, pazar (vizuális) megvalósítás, teljesen magával ragadott mind a három film. Ezek után izgatottan vártam az újabb Dick adaptációkat. Sajnos ezek már csak közepes mértékben tetszettek: A Scanner Darkly, Next. Aztán megpróbálkoztam a sokak által istenített Blade Runner-el. Hát...tudom, hogy ezért bitófa jár, de szerintem ez volt a legrosszabb :) Ezek után joggal merülhet fel a kérdés, hogy "ennek meg milyen filmes ízlése van?! :S" Hát olyan, hogy egyszerűen a Woo/Affleck féle "marhaságon" jól szórakoztam, kellemes kikapcsolódás volt. Míg a Scott/Ford páros filmje eleve komor hangulatú és úgy igazából a történet sem kötött le. Mondjuk már jó 5 éve láttam, nem is emlékszem miről szólt, csak untam. Azért a felújított változattal majd lehet teszek egy próbát mégegyszer. A lényeg, hogy továbbra is érdeklődöm a PKD filmek iránt, úgyhogy erre is kíváncsi vagyok. Remélem a jobban sikerült filmek táborát fogja gyarapítani. A régebbiek közül meg azt hiszem előveszem a Screamers-t. Igaz nem tudom miről szól, de ezzel a címmel is többször találkoztam már. Remélhetőleg a pozitív kritikák miatt :)

Ismeretlen_139112 2010.05.13. 00:14:06

Te figy, az eredeti novellákat, azokat olvastad?

anita 2010.05.13. 00:32:51

3: Közepes mértékben?! A Next egy fos. A Scanner Darkly meg elképesztően nagyot szól, a legjobb Dick-adaptáció, leszámítva persze az etalonnak számító Blade Runnert.. Tökéletesen képezi le PKD világát.. Ha már így kiemelted a Paycheck-et, itt mondanám el, hogy ez az az egy film, ami után úgy jöttem ki a moziból, hogy felszálltam a buszra, és a kapaszkodó biszbaszon himbálózva kirúgtam az ablaküveget.. gondolatban.. :) Szóval, akciófilmnek elsőrangú.. Helyes. Tegyél még egy próbát a szájberpánk alapvetéssel. Már túl voltam 14 Philip K. Dick könyv elolvasásán, mire végre meg tudtam nézni a Szárnyas fejvadászt.. Úgy tetszik ez a ferdítés.. Kiskoromban nem értettem, hogy Szárnyasfej vadász? Az meg mi?! Szárnyas fejek vadásznak? Fej szárnyakkal? Máig ez a kép ugrik be.. :) Ja, az egyik kulcsmondat, amit szeretek ismételgetni, azzal kapcsolatban amikor a Blade Runnert láttam (2008-ban), hogy "Ha azt mondták volna, hogy tegnap készült, elhiszem, mert annyira kortalan alkotás.." :)

anita 2010.05.13. 00:44:14

4: Különben én se olvasok el minden olyan könyvet (az Álmodnak-e az androidok elektronikus bárányokkal? és a Kamera által homályosan az különben regény, nem novella..), amiből filmet készítenek.. (Kivéve ha PKD-ről van szó!) De persze igazad van Neked meg a felvetésednek, mert a 2 általam nagyra értékelt művet leszámítva, ezek a filmek hangulatukban köszönő viszonyban sincsenek a dicki világképpel..

Ismeretlen_41270 2010.05.13. 00:57:31

A Scanner Darkly az a Dick-adaptáció, amely a leghűebben követi az eredeti regényt, míg a Blade Runner az a film, amely úgy változtatott rengeteget a könyvben leírtakon és készült el Hollywoodi, de intelligens sci-fiként, hogy közben az eredeti könyv szellemiségéhez hű maradt. A többi adapáció esetében inkább csak inspirálta a filmet az eredeti történet. The Adjustment Bureau nekem a trailer alapján várós...

anita 2010.05.13. 01:14:24

7. A számból vetted ki a s(z)ót/szó(sz)t.. Mit kerestél Te a számban?! XD 4, 7: Ridley Scott sem olvasta magát a regényt! És, hogy témá(m)nál maradjunk, mi az a film ami szinte egy az egyben hű marad egy zseniálisan megírt könyvhöz, úgy hogy közben még túl is szárnyalja, meg is fejeli azt..? /Segítek.. :) Ez már nem Dick, hanem Palahniuk.. :)/

anita 2010.05.13. 01:41:31

/Mivel senki nem reagál a szóvicceimre.. XD Húzok aludni../

Ismeretlen_139112 2010.05.13. 02:11:32

Konkrétan a Minorty Report az egyik olyan adaptáció, ami teljesen megerőszakolja az eredeti történet legérdekesebb fordulatait, a Total Recall meg bármilyen jó kis akciófilm, de szintén teljesen hanyagolta az eredetit az alapfelvetésen túl. Tegyük hozzá, a zseniális ötleteken felül Dick tényleg elég csapongó színvonalat produkált és túl gyakran ment át sablonosba... de Hollywood akkor is többnyire csak elcseszni tudta az adaptációkat.

Ismeretlen_63220 2010.05.13. 04:35:57

Az Impostor se volt nézhetetlen, ha a vége előtt 10 perccel megszakítottad :DDD Egyébként meg vicces volt, hogy this guy, this glance, this moment, this fall :))) Dick pedig azért elképesztő szerintem, mert ennyi zseniális alapötlete összesen nem volt a többi csi-fi szerzőnek összesen. És még képes volt valamit ki is hozni belőle. És még a szóban forgót nem is olvastam ráadásul. A Blade Runner pedig felhívja a figyelmet arra, hogy külön van a jó film, és a jó adaptáció. A kettő együtt? Huh... Peter Jacksonon kívül másnak még nem sikerült, szerintem. De ő is csak egy épphogy jó filmet csinált, viszont a Blade Runner nem csak épphogy jó. Az egy olyan vízió, amihez a többiek kapaszkodhatnak, ha meg akarják közelíteni. Emily Blunt vállpántos ruhában, és ráadásnak Stamp+Damon? Ezt meg fogom nézni.

Ismeretlen_1068 2010.05.13. 07:54:26

3: Ne izgulj, nem vagy egyedül: van egy barátom, aki szerintem simán egyetértene veled - talán hamarosan meg is jelenik bólogatni. :) A BLADE RUNNER nem csak azért kiemelkedő mű, mert bemutatója idején messze megelőzte korát (és olyan jövőt festett, melynek tetemes része meg is valósult) és elképesztően egyedi atmoszférával bír, hanem azért is, mert egy mélyen elgondolkodtató film a humánumról. Apropó, valaki említette, hogy Ridley Scott nem csinált igazán jó filmet 1982 óta - hát én azt mondom, ezt a határt toljuk ki 1992-ig, akkor mutatták be ugyanis a film rendezői változatát, ami egy aprócska elem beiktatásával az egész film értelmét megváltoztatja. Zseniálisan.

Ismeretlen_1068 2010.05.13. 07:57:13

Az A SCANNER DARKLY nekem is az egyik kedvenc Dick-adaptációm: mind közül messze a legparanoiásabb filmje, ami baromi jó házasságot kötött Linklater forradalmi technológiájával (lásd WAKING LIFE) és likvid beszélőkéjével.

Ismeretlen_1068 2010.05.13. 08:00:51

Ha már általánosságban vitázunk Dickről, vegyük elő a pontokat is. :) Blade Runner (1982) 10/10 Total Recall (1990) 10/8 Confessions d'un Barjo (1992) 10/X Screamers (1995) 10/6 Minority Report (2002) 10/7 Impostor (2002) 10/X Paycheck (2003) 10/4 A Scanner Darkly (2006) 10/9 Next (2007) 10/5 Screamers: The Hunting (2009) 10/X

Ismeretlen_1068 2010.05.13. 08:02:52

Ja, és a DARKLY mellett a SCREAMERS az egyetlen, ami igazán hűen követi az eredeti művet, s talán a NEXT az, aminek a legkevésbé van köze hozzá. Meg a TOTAL RECALL.

Ismeretlen_1068 2010.05.13. 08:03:56

11: Mondok még egy példát: THE SHINING.

anita 2010.05.13. 08:04:33

11: Az Impostor-t is csak a Next menti meg attól, hogy a Philip K. Dick megfilmesítések legalja legyen.. Az Imposztor is a Különvélemény novelláskötetben találtható.. Az egyik legjobb, amit olvastam.. 10: A Minority Report, ha önmagában nézzük, egy nagyon jó film.. Egyike a kedvenceimnek.. De, mint adaptáció, már a novella első oldalának olvasásakor /hú, most nincs előttem, de ha jól emlékszem már az első mondatnál/ megbukik.. Az Emlékmás is hasonló cipőben jár.. De ezekkel még nincs is semmi baj.. az ilyen "elcseszett" Dick-megfilmesítések jöhetnek..

anita 2010.05.13. 08:33:39

14. Ezek a Screamers filmek asszem kimaradtak az életemből.. jól össze is kevertem most a Sliders-szel.. Ja, és azokról a filmekről még nem is beszéltünk, amik csak úgy nyúlják Dick ötleteit.. de milyen jól! A The Adjustment Bureau /leírni még nem nagyon tudom.. XD/ a 4. film a várólistámon..

anita 2010.05.13. 08:38:36

Oké, hogy Dark City, de az Inception csak nekem ugrott be így első ránézésre? :)

Ismeretlen_63220 2010.05.13. 12:54:56

16. Sajnos nem olvastam.

Ismeretlen_129996 2010.05.15. 00:11:37

blade runner (1982) 10/10 total recall (1990) 10/9 confessions d'un barjo (1992) 10/x screamers (1995) 10/8 minority report (2002) 10/6 impostor (2002) 10/7 paycheck (2003) 10/3 a scanner darkly (2006) 10/10 next (2007) 10/3 screamers: the hunting (2009) 10/x amúgy könyvadaptációk közt valóban kevés akad, ami jó is, és hűséges is az alapműhöz, képregényfeldolgozások közt már (aránylag) talán több van, bár a különbség elég evidens. :)

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása