aeon flux

ready for the action now, danger boy?

kritika: clash of the titans (2010) Zalaba_Ferenc
2010. április 13. 22:31:54

Kategória: 19 komment

Egy tizenkét éves, pre-pubertás tinédzserfiú számára ez a film jelentheti a mennyországot. Én sem lehetettem sokkal több vagy kevesebb, mikor a szemem láttára először ütköztek meg a titánok (mármint a címben, ugyanis emlékeim szerint a régi változatban ugyanúgy nem szerepelnek titánik, mint az újban), még Ray Harryhausen darabos, de rendkívül hatásos asszisztálásával. Meg Bubóval, a mechanikus bagollyal, amely kétségkívül R2D2 babérjaira tört, de kétes sikerrel. Anno tágra nyílt érzékszervekkel meredtem a képernyőre, s nagy valószínűséggel most is azt tettem volna a moziban, ha az elmúlt húszon-akárhány évben egy percet se öregedtem volna.

Egy tizenkét éves, pre-pubertás tinédzserfiú számára ez a film jelentheti a mennyországot. Én sem lehetettem sokkal több vagy kevesebb, mikor a szemem láttára először ütköztek meg a titánok (mármint a címben, ugyanis emlékeim szerint a régi változatban ugyanúgy nem szerepelnek titánik, mint az újban), még Ray Harryhausen darabos, de rendkívül hatásos asszisztálásával. Meg Bubóval, a mechanikus bagollyal, amely kétségkívül R2D2 babérjaira tört, de kétes sikerrel. Anno tágra nyílt érzékszervekkel meredtem a képernyőre, s nagy valószínűséggel most is azt tettem volna a moziban, ha az elmúlt húszon-akárhány évben egy percet se öregedtem volna.

Hisz ez az a film, melyben a rusnyábbnál rusnyább monszterek egymás kezébe adják a lándzsát, íjat és egyéb ölő-gyilkoló eszközöket. Ez az a film, melyben eme monsztereket rezignált arccal és töretlen lelkesedéssel aprítja kis kockákra született hősünk, akiket tíz perc alatt be lehet tanítani a kardforgatás minden csínjára és bínjára, egy levegővel ötven méter mélyre merül, meg ilyesmi. És ami még ennél is fontosabb: ez az a film, melyben a monszter-apírítást egy pillanatra sem szakítják meg olyan zavaró dolgok, mint a "karakterleírás", a "cselekményszövés" vagy az "érzelmi konklúzió". A szépen kiművelt (értsd fizikailag) Sam Worthington papírvékony bosszúhadjáratát (melyben felváltva öl és üvölt) még egy nyavalyás csókjelenet sem színesíti, pedig nem más kínálja fel magát neki, mint Gemma Arterton.

De ez érthető. A tinédzserfiúknak nincs szükségük csókjelenetre: bőven elég, ha a felvillantott csaj jól néz ki és ha még kemény is (márpedig a megaskorpiókkal szembeszálló Gemma bizony kőkemény, öcsém), akkor az maga a tejjel-vérrel folyó Kánaán.

Louis Leterrier zajos fantasyjét szemlátomást Michael Bay világa ihlette, ami történetesen nem jó hír, de azért erényére legyen mondva, hogy a filmjének dimenziótlan szereplőit megtestesítő színészek végül megússzák különösebb blama nélkül. A TITANS mellőzi az ízléstelen poénkodást és a fejfájdító sipítozást - ugyan a Perseust kísérő kommandó tagjait aligha lehet megkülönböztetni egymástól (az ezúttal is remekelő Mads Mikkelsent kivéve, természetesen), de mégis olyan bandát alkotnak, akiket el lehet viselni a vásznon. Liam Neeson megint prédikál és tanítgat (nem hiszem el, hogy még nem unja), a sunnyogó, füstöt köpő Hades szerepében pedig Ralph Fiennes nyúlja le a fél filmet. Ugyanakkor a Poszeidón szerepében mindössze egy mondatra kárhoztatott Danny Huston azt sejteti, hogy az alig százperces csihipuhi mögött valahol egy igazi epikus fantasy lehetősége derengett, amit aztán egy óvatlan mozdulattal becseréltek egy iszonyatosan mű 3D-s matinéra.

Végül pedig egy jó és egy rossz hír: Medusa minden jelenete kincset ér. A Kraken pedig szart se.

Címkék

kritika remake fantasy 5csillagos clash of the titans action ralph fiennes mads mikkelsen liam neeson gemma arterton sam worthington 3d cinema

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr74537910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hamsy 2010.04.13. 22:47:58

"iszonyatosan mű 3D-s" ez mit takar? köze sincs az AVATAR-os 3D hez? azt tudom hogy ez utómunkás 3D. azért meglessük! :)

gerbence 2010.04.13. 22:51:48

Ez az a film, amit hiába mondják el százan százszor, hogy szar, el kell menni és meg kell nézni. És én még várom is. Fájni fog. :)

Ismeretlen_1068 2010.04.13. 22:52:20

1: Konkrétan egy kalap szar. Mintha kétdimenziós figurákat, izometrikusan kicsavart tereptárgyakat pakolásztak volna ide-oda a térben, de a legszembetűnőbbek a fejszerkezetek, melyek a rossz térhangsúlyozásnak köszönhetően olyanok, mintha homorúak lennének.

gerbence 2010.04.13. 23:03:53

Jobb lenne 2D-ben megnézni? (Bár most már kifejezetten érdekel ez a 3D is:))

gaillard 2010.04.13. 23:06:57

Medusa a film legnagyobb baklövése. Cseppet sem intimidáló, csak egy olcsón animált Rebecca Romijn-klónra futotta, és az egész jelenet vhogy a Múmia 2 szegényes boss leszámolását idézte.

Ismeretlen_1068 2010.04.13. 23:07:06

4: Nem, nem, nézd csak meg 3D-ben. *gonoszan kuncog*

Ismeretlen_1068 2010.04.13. 23:08:26

5: Nem féltem tőle, inkább egyfajta vonzalmat éreztem iránta, de ne mondd el senkinek. :) A CGI azért elég gyengusz volt, valóban, viszont tetszett a bodycount (is).

Zsinder 2010.04.13. 23:44:39

Sajnálatos módon én is várom a filmet... sőt a kritikák és lehúzások kezdetéig ezt a filmet vártam legjobban idén... Ha nem lesz jó akkor mit várjak a többitől? :D

Ismeretlen_63220 2010.04.14. 02:27:49

Na, ez jól kezdődik. Ha egy ilyen grandiózusnak szánt opusz is belehasal a 3D-be, akkor mi lesz a többivel? Mondjuk én szóltam. Nem a 3D volt ott a lényeg, hanem az 1C.

Ismeretlen_37501 2010.04.14. 02:29:30

"Eddig egy hős férfit ismertem, most már négyet, és egy nőt" - nekem itt szakadt el a cérna, véglegesen.

Ismeretlen_1068 2010.04.14. 06:56:15

9: 1C?

Ismeretlen_1068 2010.04.14. 06:58:47

10: Kellett az a szónoklat, mint hányás mellé a hasmenés. :)

klaca 2010.04.14. 08:39:33

"márpedig a megaskorpiókkal szembeszálló Gemma bizony kőkemény, öcsöm" Ez mi akart lenni? "kőkemény, öcsém", vagy "kőkemény pöcsöm"? :DD

Ismeretlen_1068 2010.04.14. 08:44:13

13: Ez egy jó kérdés. :)) (Javítottam.)

Ismeretlen_87470 2010.04.14. 13:59:02

Én majd megnézem a Prinszofperzsiát, ilyen filmből egy is elég lesz egy nyárra.

Ismeretlen_140561 2010.04.14. 16:12:32

Ennek a filmnek már az előzetesében is több jellemfejlődést észleltem, mint az eredetijében. Azt valahogy nagyon nem tudtam szeretni, ennek talán az az oka, hogy nem gyermek koromban láttam.

Ismeretlen_1068 2010.04.14. 17:18:06

15: Még mindig az tűnik a nagyobb szarnak. :)

galahad 2010.04.14. 22:11:57

3: ezt borítékolni lehetett, de ez hogy nem tűnt fel már az Alice-nál? arra annyit írtál hogy "nem igazán jobb, de nem is rosszabb (mint az Avatar 3D-je)" 4: egyszer érdemes beszopni, saját kárán tanul az ember, többször legalább nem kísérletezel a hátralévő nyári "3D-s" bemutatókkal (és dobod ki a pénzt)

Ismeretlen_76916 2010.06.29. 00:39:29

Én egymást követő estéken néztem meg ezt, és a Percy Jacksont, hát, ha már mitológia, nekem az utóbbi jobban bejön.

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása