aeon flux

ready for the action now, danger boy?

játékteszt: heavy rain demo (2010) Zalaba_Ferenc
2010. február 13. 09:14:04

Kategória: 11 komment

A kitartóbb PS3-felhasználók már egy hete nyüstölhetik a konzol új "csodajátékának" demóját. Mivel én továbbra is csak kocajátékosként sündörgök a nagy multimédiás dzsungelben (hisz a PS3-at és BD-játékosnak vettem, rémlik?), ezért megvártam a hivatalos megjelenést, azaz azt a napot, amikor mindenféle trükközés és kódozás helyett bejelentkezhettem a PStore-ra és egy szimpla klikkel magamévá tehettem a közel másfél gigányi helyet foglaló ízelítőt. Egy cimborám már figyelmeztetett, hogy a HEAVY RAIN nem biztos, hogy az én játékom lesz. Hogy igaza volt? Igen is, meg nem is.

A kitartóbb PS3-felhasználók már egy hete nyüstölhetik a konzol új "csodajátékának" demóját. Mivel én továbbra is csak kocajátékosként sündörgök a nagy multimédiás dzsungelben (hisz a PS3-at és BD-játékosnak vettem, rémlik?), ezért megvártam a hivatalos megjelenést, azaz azt a napot, amikor mindenféle trükközés és kódozás helyett bejelentkezhettem a PStore-ra és egy szimpla klikkel magamévá tehettem a közel másfél gigányi helyet foglaló ízelítőt. Egy cimborám már figyelmeztetett, hogy a HEAVY RAIN nem biztos, hogy az én játékom lesz. Hogy igaza volt? Igen is, meg nem is.

A demóban egy rövidke, ám ötletes tutorial mellett két figurát kísérhetünk el (a játék négy főszereplője közül) egy-egy küldetésre, azaz két "pályát" próbálhatunk ki. Nem tudom, hogy sorrendben haladtam-e (a két fejezetet akár egyben, akár külön-külön kiválasztva is le lehet tudni), de első körben én Scott Shelby-t, az asztmás magánnyomozót kaptam, akivel egy bordélyként is funkcionáló motelbe érkeztem, hogy információt gyűjtsek egy kurvától az origamis gyilkosról, akinek a személye körül forog tulajdonképpen az egész játék és az egymást kezdetekben nem ismerő négy főszereplő sorsa. A kikérdezést egy rövid akciójelenet követi, ugyanis betoppan a kurtizán egy türelmetlen páciense és ahelyett, hogy emberünk balra el, inkább kioszt néhány pofont a kopasznak, aki lovagias tettünkért cserébe később valószínűleg aszalt szilvává veri a csajt.

A másik fejezetben Norman Jayden FBI-profiler bőrébe bújhatunk, aki az origamis legújabb tettének helyszínére érkezik, hogy aztán magára öltsön egy Batmant sápasztó virtuális nyomozószerkentyűt, én pedig elbizonytalanodjam azon, hogy tulajdonképpen hol és mikor játszódhat ez a játék. A terminátoros infókat közvetítő napszemüvegből és látó/szagló/tapintó kesztyűből álló cuccal kell felderítenünk az eső áztatta helyszínt és nem mellesleg infókat kicsikarnunk az ődöngő rendőrökből és egy nem túl kedves nyomozóból. Szépen körbemászkáltam a terepen és találtam izgalmas lábnyomokat, szagmintákat és egy döglött macskát is, aztán egyszer csak sikerült lefagyasztanom a játékot egy szemüveglevétel során, onnantól kezdve az emberünk semmire nem reagált, csak állt és ázott az esőben...

Az már első körben lejött, hogy az "interaktív film" titulus (gúnynév?) meglehetősen túlzó, ugyanis a játék ügyesen váltogatja a tényleges kalandjáték-elemeket és az úgynevezett "quick time event"-eket, mikor megfelelő gombok gyors lenyomásával lehet továbbhaladni a cselekményben. A közel négy éven át fejlesztett PS3-exkluzív játékot a demo alapján mégsem nevezném "gamechanger"-nek, habár az már most is érezhető, hogy a HEAVY RAIN-nek a története lesz a legnagyobb aduásza (vajh az lesz a poén, hogy valójában az egyik általunk is irányított főszereplő a gyilkos?), míg az ódákkal körbezengett megvalósítás azért nem feltétlenül olyan átütő: az arcok megvalósítása, kidolgozottsága és néhány effektus szédületes (pl. az autó szélvédőjén az ablaktörlőjével ide-odamaszatolt esőcseppek), viszont a mozgások és a mimikák meglehetősen plasztikusak (a szó műanyag-értelmében véve) és néhány háttérelem feltűnően elnagyolt.

Ennek ellenére a demóról csak úgy sugárzik a hangulat, így nehezen tudom elképzelni azt, hogy ez az atmoszféra ne nyeljen majd be, hacsak nem zökkentenek ki az olyan erőltetetten interaktív mozzanatok, mint a négy-öt mozdulatsorral beadagolható inhaláló.

Hogy legyen valami vizualizáció, íme a gametrailers teljes játéktesztje (spoileres lehet!):

Címkék

ps3 game teszt adventure game demo

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr334537654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csurmee · http://twitter.com/csurmee 2010.02.13. 10:11:21

Egyébként nem feltétlen kellett a flashelős résszel pöcsölni, én is egy önzetlen gamer profiljából töltöttem le (mintha pl PSN-es gameshare-t nyomnál). A teszt többi részével egyetértek, a batmanszemüveges részt én se értettem, és néhol tényleg túl erőltetett az interaktív szöszmösz, én annál "akadtam ki", amikor le kell tenned a pénzt a kurvának az asztalra -> elég lett volna egy háromszöget nyomni, totál felesleges volt a joy-ra bízni a mozdulatot. Mindentől függetlenül tuti vétel lesz, de most a Bioshock 2 és az AVP jobban izgat.

Ismeretlen_1068 2010.02.13. 10:23:06

én még ennyi pöcsöléshez is lusta vagyok. :) a BS2 valszeg hamarosan befut, amúgy hónapok óta csak a MW2-vel dühöngök, s még mindig csak 75%-on állok a multiban. :)

csurmee · http://twitter.com/csurmee 2010.02.13. 10:40:23

Ismerős :) Én azt csak kölcsönkaptam anno, de sietnem kellett, mert eladta a tulaj. Emlékszem, már csak a Snatch & Grab hiányzott a platinához, és sose akart sikerülni a rohadék Juggernaut-ok miatt. Mígnem egy álmatlan éjszakán... Egyébként remek kis játék volt a MW2, csak a single része rövid, nekem meg a multi nem mérvadó. Magányos farkas vagyok :P Ha tudsz COD WaW-ot szerezni, próbáld ki a Nazi Zombies játékmódot, rohadt feelinges tud lenni, ha többen játszátok. Az AVP-ben is lesz hasonló, csak nyilván Alienekkel :)

ty 2010.02.13. 10:41:06

akkor a nyomozóval a legjobb munkából kimaradtál. egy fasza kis domb mászásból és társai. érdekes én 2x vittem végig (másodikra direkt másképpen mint elsőre), és egyszer sem fagyott le valahol mintha olvastam volna, h 2020 után játszodik. vagy a demoban írják ki valahol? de ez a 2020 megmaradt bennem. de itt sincs: http://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Rain

Ismeretlen_1068 2010.02.13. 10:46:20

3: azt vettem észre magamon, hogy sem a múltban, sem a távoli jövőben játszódó shooterek nem fognak meg. persze vannak kivételek (az első MoH, az Aliead Assault nagyon ott volt, meg persze a BioShock is): nálam továbbra is a HALF-LIFE a shooterek és úgy egyébként a játékok királya (pedig abban is vannak futurisztikus flinták, ugyebár).

Ismeretlen_139112 2010.02.13. 10:50:14

Sztem az arcok kidolgozása sem valami nagy etvasz, csak rátosztak egy-egy nagyfelbontású fotót normális textúrák helyett. Ha már PS3 és jól kinéző emberi karakterek, akkor még mindig Uncharted 1-2. Xboxon meg ott a Mass Effect 1-2. Egyikben se a karakterek interakciója a kiemelt játékelem (oké, a ME mondjuk azért sokat épít a beszélgetésekre), mégis mindkettő lenyomja a Heavy Raint ebben. Ami főleg azért ironikus, mert a készítők meg borzasztóan el voltak szállva maguktól már régóta...

Ismeretlen_1068 2010.02.13. 10:58:13

6: szerintem a dolgok titka még mindig abban rejlik, hogy a fotorealisztikusság helyett a kifejezőkészségre kell rágyúrni. ha látod, érzed azt, amit a karakter közvetíteni akar, akkor nyert ügyed van. ezt semmilyen textúrával vagy izom- és csontszimulációval nem lehet pótolni. most még. azért az AVATAR már elég közel jár. :)

Ismeretlen_43584 2010.02.13. 11:07:39

4: nekem rémlik valami olyasmi, hogy amikor az FBI-os csókával elkezdünk körbejárni, kiír egy dátumot, hogy 2011.-ben vagyunk.

Ismeretlen_139112 2010.02.13. 11:25:53

Ó, hát a mimika problémák az megint egy más dolog, részben olcsóért outsource-oltak sok melót (a puszta mennyisége miatt), részben meg szimpla hanyagság/alkalmatlanság. De engem a karakterek kinézete is zavar, amikor pl. egy COD MW2 meg képes volt teljesen jó figurákat csinálni. Mondjuk ők egyszerűen felvették azt a csókát, aki a Final Fantasy mozifilm jobban sikerült szereplőit textúrázta ;)

Ismeretlen_1068 2010.02.14. 08:40:45

olyannyira húdenagyonkirály módon az IGN sem szállt el a játéktól: http://ps3.ign.com/articles/106/1067755p1.html

ty 2010.02.15. 02:10:10

ezzel mia gond? http://www.gamerankings.com/ps3/933123-heavy-rain/index.html

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása