aeon flux

ready for the action now, danger boy?

box office special: ez volt 2009 (3/1) Takács Máté
2010. február 02. 19:05:45

Kategória: 3 komment

Már le is tudtunk egy hónapot 2010-ből, és ez éppen elég volt arra, hogy a tavaly év végi filmek pályafutásának vége körvonalazódjon - leszámítva persze azt a bizonyosat, amiről az utóbbi bő egy hónap szólt. De persze az AVATAR előtt is volt élet az észak-amerikai mozikban, amik rekordévet zártak 10 milliárd dollár feletti összesített bevétellel. Csúcsteljesítmények sora került új kézbe, minden eddiginél több, 32 bemutató jutott 100 millió dollár fölé, amiből 11 olyan akad, ami korábbi siker folytatása, vagy - egyre divatosabb - rebootolása. A biztos befutók mellett jócskán akadt meglepő kasszarobbantó, ami biztosítja, hogy a jövőben ne csak Transformers-t és Jégkorszakot lássunk a vásznon. Az elkövetkezendő pár napban három részben tekinthetünk vissza a 2009-es észak-amerikai moziévadra, kezdve a nyári idénynél alig kisebb izgalmakat hozott január - április időszakkal.

Már le is tudtunk egy hónapot 2010-ből, és ez éppen elég volt arra, hogy a tavaly év végi filmek pályafutásának vége körvonalazódjon - leszámítva persze azt a bizonyosat, amiről az utóbbi bő egy hónap szólt. De persze az AVATAR előtt is volt élet az észak-amerikai mozikban, amik rekordévet zártak 10 milliárd dollár feletti összesített bevétellel. Csúcsteljesítmények sora került új kézbe, minden eddiginél több, 32 bemutató jutott 100 millió dollár fölé, amiből 11 olyan akad, ami korábbi siker folytatása, vagy - egyre divatosabb - rebootolása. A biztos befutók mellett jócskán akadt meglepő kasszarobbantó, ami biztosítja, hogy a jövőben ne csak Transformers-t és Jégkorszakot lássunk a vásznon. Az elkövetkezendő pár napban három részben tekinthetünk vissza a 2009-es észak-amerikai moziévadra, kezdve a nyári idénynél alig kisebb izgalmakat hozott január - április időszakkal.

január
Az év első havában rendszerint nagyobb közönséget találnak a díjszezon legesélyesebb versenyzői, s ekkor sem volt másképp. A GETTÓ MILLIOMOS [kritika] már figyelemreméltó összeggel köszöntötte az újévet, ám a 4 Golden Globe-bal és 8 Oscarral jutalmazott brit filmdráma igazi erejét januárban és februárban villantotta meg, sokadjára szolgáltatva bizonyosságot afelől, hogy a Fox Searchlight nagyon ért a kis filmek nagy pénzekhez való juttatásához. Danny Boyle alkotása ugyan kicsivel elmaradt az egy évvel korábbi JUNÓ-tól, a 141 millió dollárt valószínűtlenül magas nemzetközi bevétel egészítette ki a 377 milliós világszéles forgalomhoz, bebizonyítva, hogy egy igazi kritikai siker box office királlyá is válhat. Ugyanakkor nem feltétlenül kell a díjeső ahhoz, hogy egy dráma nyerő legyen a nézőknél: a GRAN TORINO [kritika], sztárjának korát meghazudtolva, szédületes tempót diktálva vált a hónap nyertesévé 148 milliós végződésével, egyúttal Clint Eastwood karrierjének legjövedelmezőbb darabjává, jóllehet, a korábbiak közül nézettségben kilenc is megelőzi. A potom pénzből forgatott Warner-bemutató globálisan 270 millió dollár közelébe jutott, ami hasonlóképp főhajtásra késztető adat. Mindeközben Edward Zwick-nek sehogy sem jött össze az ELLENÁLLÓK, ahogy A SZABADSÁG ÚTJAI-t [kritika] is elkerülte a közönség neves főszereplői ellenére; együttes eredményük is csupán 50 milliót mutat. A már túl súlyosnak bizonyuló drámák helyett a közönség egy komédiát tüntetett ki alig apadó figyelmével: A PLÁZA ÁSZA a semmiből termett 30 milliót egyetlen hétvégén, majd tartotta magánál a vezetést egy újabbon, s mire valaki annyit kiáltott: "Állj! Plázarendőrség!", már túl volt a százmillión, még jócskán meg is fejelve azt. Kevin James nevét és megjelenését megjegyezte a mozis közönség (akikből nyilván jelentős hányad egyezik a bevásárlóközpont-látogatókkal), de a 146 millió dollár mégse volt elég nyomós érv a Sonynak a komolyabb nemzetközi terjesztéshez: a 37 milliós további pénzekben mi sem szerepelünk egy centtel se, így az összbevétel végül lemaradt a 200 millióról, de ez már csak a hab lett volna az ínycsiklandozó tortán. A 2009-es 3D-őrület is ezen a hétvégén vette kezdetét: a Lionsgate VÉRES VALENTIN 3D-je azonban nem tudta maradéktalanul kamatoztatni ezen minőségét, így egy majdnem átlagos horrorszereplést mutatott csak fel, míg a KUTYASZÁLLÓ című családi mozi szép csendben egészen derekas számokat prezentált a Paramountnak. Egy hét múlva vámpírok és vérfarkasok lepték el a vásznakat, és ha körbetekintünk jelen év kínálatában, nos, sok változást nem tapasztalhatunk a mozikban lézengő kreatúrákat illetően. Az UNDERWORLD: A VÉRFARKASOK LÁZADÁSA [kritika] visszafogottabb, szereplő-orientáltabb sztorijával a trilógia leggyengébb futását jegyezte, mindazonáltal világszerte elért 90 milliós bevétele még megér egy negyedik epizódot valamikor jövőre a jelen állás szerint. A hónap utolsó, a Szuperkupa-döntővel egybeeső hétvégéjén a közönség újabb lapát szenet dobott a GRAN TORINÓ-tol és A PLÁZA ÁSZÁ-tól lobogó tűzbe: az eredeti bemutatójához képest csaknem egy éves késéssel érkezett francia akciófilm minden fenntartásra fittyet hányva impozáns összeggel nyitott, majd a jó szájhagyománynak és a nem kimondottan változatos kínálatnak köszönhetően az említett két havi sláger nyomába szegődött, 145 millió dollárra hivatva Liam Neeson egyszemélyes hadseregét, nem mellesleg a hazai vásznakra is eljuttatva az ELRABOLVÁ-t [kritika]. A világ jelentős részét ekkorra már megjárt adrenalinbomba folytatás előkészületeit is maga után vonó 226 millió dollárt gyűjtött összesen. A négy éveleji blockbuster gyártási költsége együtt sem éri el a 100 millió dollárt, ami tovább emeli érdemeiket.

Januári filmek top 10 (Észak-Amerika)
1. Gran Torino ($148,1m)
2. A pláza ásza ($146,3m)
3. Elrabolva ($145,0m)
4. Gettó millimos ($141,3m)
5. Kutyaszálló ($73,0m)
6. A csajok háborúja ($58,7m)
7. Véres Valentin 3D ($51,5m)
8. Underworld: A vérfarkasok lázadása ($45,8m)
9. A túlvilág szülötte ($42,7m)
10. Notorious ($36,8m)

Januári filmek top 10 (világ)
1. Gettó millimos ($377,4m)
2. Gran Torino ($269,7m)
3. Elrabolva ($226,8m)
4. A pláza ásza ($183,3m)
5. Kutyaszálló ($118,2m)
6. A csajok háborúja ($115,2m)
7. Véres Valentin 3D ($100,0m)
8. Underworld: A vérfarkasok lázadása ($91,1m)
9. A túlvilág szülötte ($77,2m)
10. A szabadság útjai ($77,0m)

Januári filmek top 10 (Rotten Tomatoes-értékelés)
1. Gettó milliomos (93%)
2. Gran Torino (80%)
3. Szerelem második látásra (70%)
4. A szabadság útjai (68%)
5. Elrabolva (57%)
6. Ellenállók (56%)
7. Véres Valentin 3D (55%)
8. Notorious (50%)
9. Kutyaszálló (46%)
10. Tintaszív (39%)

február
Február első hetének sűrűjéből a NEM KELLESZ ELÉGGÉ tűnt ki a toplistán közel 30 milliós rajtjával. A fiatal és fiatalnak tűnő sztárok garmadáját felvonultató romantikus vígjáték gyarapodását segítette a Valentin napi felhajtás és a nem különösebben zsúfolt február végi-március eleji választékból való egyértelmű kiemelkedés a könnyen fogyaszthatóság révén. A New Line Cinema égisze alatt készült produkció csak kevéssel csúszott le a százmillióról, ám 180 milliót jelentő világszéles bevételét vélhetően jócskán meghaladja majd a még több ismerős arcot tartogató, direkt mód a szerelmesek napjával foglalkozó VALENTIN NAP, amely rövidesen bemutatkozik, eséllyel az AVATAR leszorítására a hétvégi lista éléről. A hónap erkölcsi győzelmét egyértelműen a CORALINE ÉS A TITKOS AJTÓ aratta, ami ugyan a 3D-s jegyárakkal érte el 75 milliós végösszegét, stop motion műtől ez kalapemelésre buzdító teljesítmény; Henry Selick bebizonyította tehát (világszinten 124 millió dollárral szemléltetve), hogy a KARÁCSONYI LIDÉRCNYOMÁS óta amik kikerültek kezei közül, pusztán botlásként értékelendők. A RÓZSASZÍN PÁRDUC 2. stábja azonban nem úszhatja meg ennyivel. A 2006-ban mérsékelt sikert arató remake folytatása még kevesebb erőfeszítéssel készült el, s a közönség is kevesebb mint felére csökkentette jelenlétét; A 75 milliós globális bevétel ugyanakkor így is messze érdemeken túlmutató. A kritikai fogadtatás fényében hasonlóan túl nagyvonalú, de a misztifikált premierdátum és főszereplőjének a műfaj kedvelői közötti kultstátusának ismeretében cseppet sem meglepő az új verziós PÉNTEK 13. végső állomása a 90 millió szomszédságában. Ebből 65 millió dollár fűződik Észak-Amerikához, egyúttal az év egyik leggyorsabb lemorzsolódása is: a 40 milliós rajt fenemód nagynak hatott a horror berkeiben, ám a 80%-os következő heti mélyrepülés visszazökkentette a dolgokat a helyükre. A folytatásról csakhamar tervek szövődtek, amik között a 3D is felmerült. Ilyen megtámogatásban Tyler Perry filmjeinek vélhetően sosem lesz része, s nem mintha rászorulna egyébként. A 2006 óta évente legalább egy, de akár két filmmel is jelentkező afroamerikai filmes legnagyobb mozis sikere a MADEA GOES TO JAIL-hez kötődik. Az igencsak népszerűvé vált szereplő rácsok mögötti példabeszédeire 41 millió dollár értékben fizettek be az amerikaiak a nyitóhétvégén, ami nem csekély egy elsősorban fekete közönséget megcélzó produktumtól. A további történesek szokás szerint heves iramot diktáltak, ám a 90 millió dolláros finis így is szép összeg, bár a nemzetközi terjesztésre továbbra sem szolgáltattak elég indokot a Lionsgate-nek. A Disney a hónap végén leckét kapott abból, hogy nem minden arany, ami fénylik. A JONAS BROTHERS: A 3D KONCERTÉLMÉNY!-től vélhetően Hannah Montana-szerű számokat várt a stúdió, azonban a három bájgúnárt üldöző leánysereglet a filmen kívül nem realizálódott. A toplistáról semmi perc alatt kiebrudalt koncertfilm bevétele 65%-át első három napján szerezte.

Februári filmek top 10 (Észak-Amerika)
1. Nem kellesz eléggé ($94,0m)
2. Madea Goes to Jail ($90,5m)
3. Coraline és a titkos ajtó ($75,3m)
4. Péntek 13. ($65,0m)
5. Egy boltkóros naplója ($44,3m)
6. A rózsaszín párduc 2. ($35,9m)
7. Az energia ($31,8m)
8. A bűn árfolyama ($25,5m)
9. Under the Sea 3D ($19,8m)
10. Jonas Brothers: A 3D koncertélmény! ($19,2m)

Februári filmek top 10 (világ)
1. Nem kellesz eléggé ($178,4m)
2. Coraline és a titkos ajtó ($124,1m)
3. Egy boltkóros naplója ($108,3m)
4. Péntek 13. ($91,7m)
5. Madea Goes to Jail ($90,5m)
6. A rózsaszín párduc 2. ($75,9m)
7. A bűn árfolyama ($60,2m)
8. Az energia ($48,8m)
9. Jonas Brothers: A 3D koncertélmény! ($30,4m)
10. Under the Sea 3D ($24,2m)

Februári filmek top 10 (Rotten Tomatoes-értékelés)
1. Coraline és a titkos ajtó (89%)
2. A bűn árfolyama (59%)
3. Nem kellesz eléggé (43%)
4. Madea Goes to Jail (28%)
5. Péntek 13. (25%)
6. Az energia (23%)
7. Egy boltkóros naplója (23%)
8. Jonas Brothers: A 3D koncertélmény! (23%)
9. Pomponsrácok (23%)
10. A rózsaszín párduc 2. (13%)

március
A tavasz beköszöntével az év első eseményfilmje is a közönség elé került. A WATCHMEN - AZ ŐRZŐK [kritika] fejlődését komoly figyelem övezte, és a hatékony reklámkampánynak köszönhetően méretes első hétvégének örvendhetett a hónapban korábban a 300-zal sikert lelő, az I.E. 10 000-ben azonban csalatkozni kényszerült Warner Bros. A Zack Snyder rendezte képregény-adaptációt azonban gyorsabban hagyta magára a közönség, mint ahogy egy érmét elnyel a félkarú rabló, így végül csak megduplázni sikerült a jó kezdést. A nagyobb részt kedvezően, ám fenntartásokkal fogadott, komor és költséges alkotás 107 milliós amerikai plusz kanadai bevételét a Föld további része 185 millióra egészítette ki, tehát a nem képregényalbumokon nevelkedett társadalmak megszólítása nem sikerült maradéktalanul. Egy hét múlva Dr. Manhattan közömbössége helyett már az ufógyerekek biztonsága miatt aggódhatott a nagyérdemű, de szerencsére a Disney Dwayne Johnsonra bízta pesztrálásukat. Az expankrátor márpedig hozta a tőle telhetőt A BOSZORKÁNY-HEGY főszerepében, ám minden erőfeszítését aláásta a vérszegény prezentáció, amit a nézők is érezhettek, hiszen családi mozi létére viszonylag gyorsan, a fél évvel korábbi GYEREKJÁTÉK-tól tisztes alulsó távolságban fejezte be pályáját ez a remake. Az igazán bökkenőmentes teljesítményre a harmadik hétig kellett várni. A KÉPLET [kritika] és a SPANCSEREK egészséges összeggel vágott neki a mezőnynek, és még heteken át az élboly vendégei voltak. Alex Proyas sci-fijében Nicolas Cage legalább akkora rejtvényekkel találta magát szemben, mint A NEMZET ARANYA-sorozatban, és az emberek így látják őt igazán szívesen, legalábbis erről tanúskodik a 80 milliós észak-amerikai bevét és a százmilliós nagyságrendű nemzetközi érdeklődés. Noha a kritikusok alaposan kikezdték a minden tudományos-fantasztikus jósággal zsúfolt darabot, havi szinten csak két, amúgy nagyobb pályán játszó blockbuster bírta megelőzni. A Judd Apatow nélkül készült, de az író-direktor munkáinak nyomvonalán haladó SPANCSEREK a LEPATTINTVA-éval megegyező nyitányról dobbantott, ám ugrása jelentős mértékben nagyobbra sikerült, nem elhanyagolható módon pedig az újságírókat is megnyerte magának Paul Rudd és Jason Segel barátkozása, igaz, hazáján kívül a film csak keveseket mozgatott meg. Julia Roberts neve sem indít meg már olyan tömegeket a pénztárak felé, mint egykor. A KETTŐS JÁTÉK-ban Clive Owennel szűrte össze a levet az alakításáért azért Golden Globe-díjra jelölt színésznő, de a szövevényes cselekmény kibogozására csak 40 millió dollárt szántak az amerikaiak. A nemzetközi bevételek csak megduplázni bírták ezt az összeget, így nem is csoda, hogy a micsoda nő legközelebb egy össznépi romantikázás a többinél nem kiemelendőbb tagjaként lesz látható. A hónap végére maradt a legnagyobb durranás. A DreamWorks Animation jól pozicionálta a SZÖRNYEK AZ ŰRLÉNYEK ELLEN [kritika] című CGI-mozit, s jó szokásukhoz híven a alapsztorit nem komplikálták túl, de érdekfeszítőre alkották, így egy közel 60 milliós rajtot követően, köszönhetően a 3D-s előadásoknak, csaknem 200 millió dollár állt a házhoz, amivel a film verte korábbi márciusi animációs társait. Világviszonylatban több mint 380 millió dollár folyt be, ami ugyanakkor közel azonos a GETTÓ MILLIOMOS eredményével, s bizony a két film büdzséje között 160 milliós különbség figyelhető meg. Költségvetés és bevétel aránya tette nyerővé az előre nem láthatott sikerű KÍSÉRTETJÁRÁS CONNECTICUTBAN-t is, legalábbis vélhetően fillérekből készült az igaz történeten alapuló horror. A biztos kasszarobbantó árnyékában a Lionsgate terjesztése 55 millió dollárt ijesztgetett ki a nézők pénztárcájából, alátámasztva a "based on true events" kiemelésének fontosságát egy-egy produkció marketingjében.

Márciusi filmek top 10 (Észak-Amerika)
1. Szörnyek az űrlények ellen ($198,4m)
2. Watchmen – Az őrzők ($107,5m)
3. Képlet ($80,0m)
4. Spancserek ($71,4m)
5. A Boszorkány-hegy ($67,2m)
6. Kísértetjárás Connecticutban ($55,4m)
7. Kettős játék ($40,6m)
8. Az utolsó ház balra ($32,8m)
9. 12 menet ($12,2m)
10. Tiszta Napfény ($12,1m)

Márciusi filmek top 10 (világ)
1. Szörnyek az űrlények ellen ($381,5m)
2. Watchmen – Az őrzők ($185,3m)
3. Képlet ($183,8m)
4. A Boszorkány-hegy ($106,4m)
5. Spancserek ($91,7m)
6. Kettős játék ($80,6m)
7. Kísértetjárás Connecticutban ($76,8m)
8. Az utolsó ház balra ($45,5m)
9. 12 menet ($18,2m)
10. Tiszta Napfény ($16,2m)

Márciusi filmek top 10 (Rotten Tomatoes-értékelés)
1. Spancserek (83%)
2. Szörnyek az űrlények ellen (72%)
3. Tiszta Napfény (71%)
4. Kettős játék (65%)
5. Watchmen – Az őrzők (64%)
6. A Boszorkány-hegy (42%)
7. Az utolsó ház balra (42%)
8. Képlet (33%)
9. 12 menet (29%)
10. Kísértetjárás Connecticutban (18%)

április
Április kicsit előrehozta a nyári szezont. A Universal legalábbis ekkora időzítette a HALÁLOS IRAM [kritika] című akciófilmet, s bizony a már három előddel rendelkező mozi 71 millió dollárral farolt be a toplista élére. Ennyi pénzt márpedig e hónapban nem jegyeztek fel nyitóhétvégeként. Bevétel szempontjából a régi motorosokat, azaz Vin Dieselt és Paul Walkert újfent csatasorba állító blockbuster a széria királya lett, de igazán markáns emelkedést a nemzetköz hozott, ahol 200 millió dollárnál is többet fizettek be száguldó szórakozásra. A stúdió remélhetőleg alaposan kiörvendezte magát, mert erre legközelebb csak az év végén lett oka ismét. Mi minden múlik a jó időpont kiválasztásán. Erről mesélhetne a Disney is, hiszen a HANNAH MONTANA: A FILM a húsvéti szünet idején hajtotta uralma alá a mozikat, egy hét alatt 43 millió dollárt, összesen pedig 80 milliót énekelve ki a pénztárcákból. A családbarát vígjáték globális szinten 155 millió dollárra tett szert, a 2008-as, 3D-s koncertfilm után ismét megmutatva az idén 18 éves, Golden Globe-jelölt Miley Cyrus vonzerejét. Egy másik tévésorozat, illetve manga átültetése a nagyvászonra azonban éles kontrasztot állított fel mindemellé. A DRAGONBALL: EVOLÚCIÓ az amerikai bemutató idején már messziről bűzlött (egészen pontosan Kelet-Ázsiából, ahol majd' egy hónappal korábban műsorra került a Fox filmje), nem csoda hát, hogy a forgalmazó igyekezte mérsékelni kudarcát az alacsony moziszámmal. A 10 millió dollár alatti végkifejlet még így is zavarbaejtő, mint Songoku sérója, és ezen már a világ többi részének érdeklődését reprezentáló 48 millió dollár vagy egy kiadós kámeháme sem segített. Jason Stathamen ellenben a bebikázás, dörzsölés és áramütés is, ám nem a box office-üdvözülés útján: a CRANK 2: MAGASFESZÜLTSÉG nagyon alulmúlta amúgy sem sok vizet zavaró elődjét, a mellélövő folytatások sorát gyarapítva. Zac Efron azonban biztos pontnak látszik a HIGH SCHOOL MUSICAL-en túl is. Az ifjú sztár a MEGINT 17-ben játszott főszerepével a Disney-dalolda nézőseregének jelentős hányadát volt képes mozgósítani, erről árulkodik a testcserés komédiák körében hátrányt csak a SEGÍTSÉG, FELNŐTTEM! és a NEM FÉREK A BŐRÖDBE címűekkel szemben jelentő 64 milliós záróegyenleg, no meg a világszinten mért 136 millió dollár. A hónap egy a vártnál nagyobbat durranó erotikus thriller vezetésével zárult. Az ŐRÜLT SZENVEDÉLY a VÉGZETES VONZERŐ gyorséttermi változataként alkalmilag szolgálta ki a megéhezett nézőket: az Ali Larter és Beyoncé Knowles között őrlődő Idris Elba sorsában 28 millió dollár értékben osztoztak a jegyváltók az első hétvégén, azonban futása végeztével a film nem érte el a 70 milliót, na, nem mintha az oly kevés volna egy 20 milliót igénylő filmtől.

Áprilisi filmek top 10 (Észak-Amerika)
1. Halálos iram ($155,1m)
2. Hannah Montana: A film ($79,6m)
3. Őrült szenvedély ($68,3m)
4. Megint 17 ($64,2m)
5. A dolgok állása ($37,0m)
6. A Föld ($32,0m)
7. A szólista ($31,7m)
8. A szerv ($24,0m)
9. Bunyó ($23,1m)
10. Adventureland – Kalandpark ($16,0m)

Áprilisi filmek top 10 (világ)
1. Halálos iram ($359,3m)
2. Hannah Montana: A film ($155,5m)
3. Megint 17 ($136,3m)
4. A Föld ($108,7m)
5. A dolgok állása ($88,3m)
6. Őrült szenvedély ($73,8m)
7. Dragonball: Evolúció ($58,2m)
8. A szólista ($37,7m)
9. Crank 2.: Magasfeszültség ($34,4m)
10. Bunyó ($31,6m)

Áprilisi filmek top 10 (Rotten Tomatoes-értékelés)
1. Adventureland – Kalandpark (88%)
2. A Föld (86%)
3. A dolgok állása (84%)
4. Crank 2.: Magasfeszültség (62%)
5. Megint 17 (58%)
6. A szólista (55%)
7. A szerv (51%)
8. Hannah Montana: A film (44%)
9. Bunyó (41%)
10. Halálos iram (28%)

folytatása következik!

Címkék

lista 2009 box office top 2009

A bejegyzés trackback címe:

https://aeonflux.blog.hu/api/trackback/id/tr454537608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_1068 2010.02.02. 23:37:19

szegény WATCHMEN... az év egyik nagy vesztese. lehet, hogy mégis hagyni kellett volna, hogy a szolgalelkű wunderkind helyett egy olyan direktor csinálja meg, akinek tényleg van víziója. ez volt ugyebár paul greengrass...

Lackó 2010.02.02. 23:47:57

csoda, h egyáltalán ennyit hozott. amennyire rideg és faszarian befejezett. (mondjuk én nem csípem moore-t alapból)

jimbo 2010.02.04. 15:26:33

szép kis írás, és tök jó volt igy nosztalgiázni. egy érdekes dolgot vettem észre, de nem tudom, hogy ti mit gondoltok erről. ugye ilyenkor kezdődőtt el a 3d-mánia, és volt több film is, de nagyon az egyiken sem látszik meg, hogy hatalmas bevételeket ért el, vagy ezek az alkotások nem voltak annyira látványosak 3d-ben, hogy a legtöbben befizessenek rá?

Az oldalon található tartalmak kizárólag
18 éven felülieknek ajánlottak.
A belinkelt video- és hanganyagok tartalmáért nem vállalunk felelősséget

Facebook

Beszélt

Filmes naplók

süti beállítások módosítása