Egyszerűen bonyolult. Egyszerű, mégis bonyolult. Egyszerűen megfogalmazva, Nancy Meyers nem nagyon szeret kétórás játékidő alatt dolgozni, s így ezúttal is túlbonyolítja az amúgy nem kimondottan kimunkált, hosszabbra nyúlt szituációt. Mert itt nem többről, mint egy helyzetről van szó. Az egyik férfinek mégis kell a nő, a másik férfi nem teljesen biztos benne, hogy kell neki újra egy nő, a nő pedig nem tudja, ki kell neki. A néző pedig arra gondol: kell ez neki?
Egyszerűen bonyolult. Egyszerű, mégis bonyolult. Egyszerűen megfogalmazva, Nancy Meyers nem nagyon szeret kétórás játékidő alatt dolgozni, s így ezúttal is túlbonyolítja az amúgy nem kimondottan kimunkált, hosszabbra nyúlt szituációt. Mert itt nem többről, mint egy helyzetről van szó. Az egyik férfinek mégis kell a nő, a másik férfi nem teljesen biztos benne, hogy kell neki újra egy nő, a nő pedig nem tudja, ki kell neki. A néző pedig arra gondol: kell ez neki?
Immáron tíz éve, hogy Jane (Meryl Streep) elvált Jake-től (Alec Baldwin), s most végre megvalósíthatja egy régi vágyát is: csodás konyhával egészül ki háza. A bővítést kivitelező építész (Steve Martin) szintén elvált, rokonszenves fickó, aki udvarias, illemtudó módon közeledik Jane felé. Ezalatt fellángolnak a régi érzelmek is a nő és volt férje között, ami egészen szokatlan szerepet oszt Jane-re. Jake nem egy hűséges típus, szertelen és élvhajhász, míg Adam megbízható és figyelmes. Az amúgy újranősült exszel jó a szex, de meddig működhet ez? Dilemmák végtelen sora. Kijutott belőlük a forgatókönyvíró-rendezőnőnek is. Meyers szintén képtelen eldönteni, mi legyen: egyik szereplőjével sem akar kitolni. Mindenki szabadkozik mindenkinek, mindenki megkapja a lehetőségeit, s így haragudni sem lehet senkire. Anélkül meg mit ér egy szerelmi háromszög? A konfliktus abszolút alapvető, a megoldás megalkuvó maradt, de hát mégis, mire lehet számítani? Egy szakajtó Golden Globe-jelölésre azért igen.
Meryl Streep egy mentőöv. A legkavargóbb örvényből is képes kimenteni a legénységet, azonban ezen erőfeszítéseit a szinkron most alaposan elúsztatja. A hang az alakítás fele, és Bánsági Ildikó nem bír megbirkózni a feladattal. Ráadásul, valahonnan a rossz emlékek közül felsejlik Diane Keaton és a FÉRJHEZ MÉSZ, MERT AZT MONDTAM, de gyorsan hessegessük el ezt a párhuzamot, mert az asszociáció csupán a hasonló szerep szüleménye...kell hogy legyen. Steve Martin jelenléte szűkösre lett szabva a bőséges játékidőhöz képest, háttérbe szorulását leginkább a TUCATJÁVAL OLCSÓBB harmadik részével kompenzálhatná, ahol fölébe emelkedhet egy sereg gyereknek. A nyerő Alec Baldwin, aki A STÚDIÓ, azaz a 30 ROCK című sorozattal jó edzésben tartja komikusi oldalát, s ezt itt hellyel-közzel sikerül kamatoztatnia. A két férfiszínész az Oscar-gála levezényléséért vélhetően nagyobb elismerésre tesz majd szert.
Az EGYSZERŰEN BONYOLULT szétszórt szexkomédia piával, fűvel és Alec Baldwin erős testszőrzetével, ötveneseknek, még inkább elvált ötveneseknek, leginkább elvált ötvenes nőknek, elhanyagolt elvált ötvenes nőknek pedig feltétlenül. Nekik mindenképpen meg kell nézniük, mert lehet, hogy már az is megelőzi a vagina összezáródását.